Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 111 112 113 114 115 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 oktober 2020 13:58
    Ondanks de overeenkomst bij KLM zet de daling (pun intended) verder door.
    rond 12:00 in een verkoop ca 175.000 stukken met relatief grote koersdip , grotere partij stapt dus uit. Voorlopig nog 6 maanden Corona gedoe, dan langzaam herstel met waarschijnlijk structureel minder zakelijk vliegverkeer. Voorlopig blij met m'n puts.
  2. [verwijderd] 2 oktober 2020 14:32
    quote:

    @iPlof schreef op 2 oktober 2020 11:56:

    [...]
    Onze economie is gebaseerd op schulden. Wie echter netjes zijn hypotheek aflost of investeringen doet met meerwaarde kan dat aflezen aan een gezonde LTV.

    Stel mijn huis hypotheek 3 ton, nu afgelost 2 ton, waarde 5 ton. LTV 20% en 80% EV.
    Zo zijn er meer huishoudens en bedrijven waar intrinsieke waarde zit en de leningen geen probleem zijn.
    Bij KLM en AF zit geen waarde, de schulden zijn veel groter dan de assets. Daarbij ook nog een heel mager vooruitzicht. Men heeft enorm geleend voor gunstigste scenario hele krappe marge. Nu is er een crisis en keert dat direct in giga verliezen.
    Gaat in huidige situatie niet goed komen, er gaan hele vervelende dingen gebeuren met dit bedrijf.

    En dat is dus het probleem. De schuldenlast wordt van de één naar de ander overgedragen in steeds grotere vorm. Daarom verdampen pensioenen en staat de rente ook zo historisch laag.

    Met welk geld heb jij die 2 ton afgelost? Met je loon? Wie betaalt dat loon dan? Je werkgever. Van wie komt dat geld dan? Een ander bedrijf, consumenten? En van wie krijgen zij hun geld dan? Allemaal van geleend geld.

    De vraag is ook, hoe gaat KLM dit terugbetalen als iedereen zo in de rats zit?
    KLM heeft vliegtuigen, KLM heeft mensen. Het enige wat voor problemen zorgt is de economie (als geheel). Dan kan je kijken naar een ander bedrijf die het goed doet, naar je eigen huishouden als je je huis hebt afbetaalt. Maar dat is geen teken dat de economie stabiel en/of gezond is. Sterker nog, de economie is sinds 2008 helemaal niet gezond geworden. De schuldenlast is alleen maar toegenomen. Wereldwijde schuld is 332% van het wereldwijde BBP.

    Wie of wat gaat dat ooit terugbetalen?

    Kunnen we het hier wel doodleuk hebben over KLM, wat gaat die kar voorttrekken? Ryanair later? Die zijn mensen uitknijpt....



  3. [verwijderd] 5 oktober 2020 12:00
    Dat klopt.

    We gaan het zien maar zolang die coronacijfers blijven toenemen is er nog geen haar op mijn hoofd die denkt aan instappen.

    Als het nieuws binnen komt dat ze aandelen gaan uitgeven gaat er zomaar weer een eurootje vanaf. Pas dan begin ik te kijken wanneer ik wellicht zal instappen voor de langere termijn.

    maar op een maandag 2 procent erbij dan weer 3 dagen 3 tot 5 procent eraf dan weer een plusje van 0.5% Daar wordt geen enkele belegger warm van....
  4. forum rang 6 gbakl 5 oktober 2020 12:42
    quote:

    wizz schreef op 5 oktober 2020 11:25:

    yup.

    But it aint over till the fat lady sings!!

    Ongefundeerde stijging.
    Gaat vanzelf wel weer naar beneden.
    .
    voor vandaag is dat wizz ful thinking !

    veel dagen zijn afzeikdagen op dit forum, is het niet de airline of de piloten dan is het wel
    de regering en degene die even (soms tijdelijk..) niet negatief genoeg is over het aandeel.

    ik heb hetzelfde op het trump-forum afzeiken is leedvermaak en als je een hekel aan die
    figuur hebt is dan is dat lekker afkraken op alle fronten.

    met een aandeel is dat toch anders.
    of je ziet iets in de koers, een daling of een tijdelijke opleving, maar er zit hier een cultgroepje
    alles af te kraken vwb luchtvaart en AF/KLM in het bijzonder uit morele verontwaardiging en ik betwijfel het of ze uberhaupt een cent (ook niet short) in het aandeel hebben zitten.

    ik kan ze prima negeren, dat is het probleem niet, maar het is compleet herhaling van zetten
    elke keer weer en niks nieuws en het voegt ook niets toe.
  5. [verwijderd] 5 oktober 2020 13:00
    Tsja, daar is een forum voor he?
    En de kracht zit hem in het herhalen van de boodschap, beleggers hebben immers een extreem kort geheugen!

    Technisch kan de koers in deze sterk dalende trend herstellen tot ongeveer 3,35. Dan kun je zo maar 10% opschrijven.
    Je doet dat dan wel in een fonds waarvan alle kenners denken dat er een giga aandelenuitgifte zit aan te komen met dito verwatering. In dat geval hang je er gelijk voor 80% of meer aan.

    De mensen die nu een long positie zeggen te overwegen zijn of
    - kamikaze en rijk genoeg of
    - proberen vanuit long belangen van grote partijen de koers langzamer te laten dalen.

    Voor mij is elke opleving van de koers een kans om nieuwe puts te kopen (minimaal 4 maand i.v.m. te verwachten fluctuaties in de koers)
    Voor elke belegger die nog stukken heeft is elke opleving in de koers een kans om nog wat op te ruimen
  6. [verwijderd] 5 oktober 2020 13:06
    quote:

    gbakl schreef op 5 oktober 2020 12:42:

    [...]
    .
    voor vandaag is dat wizz ful thinking !

    veel dagen zijn afzeikdagen op dit forum, is het niet de airline of de piloten dan is het wel
    de regering en degene die even (soms tijdelijk..) niet negatief genoeg is over het aandeel.

    ik heb hetzelfde op het trump-forum afzeiken is leedvermaak en als je een hekel aan die
    figuur hebt is dan is dat lekker afkraken op alle fronten.

    met een aandeel is dat toch anders.
    of je ziet iets in de koers, een daling of een tijdelijke opleving, maar er zit hier een cultgroepje
    alles af te kraken vwb luchtvaart en AF/KLM in het bijzonder uit morele verontwaardiging en ik betwijfel het of ze uberhaupt een cent (ook niet short) in het aandeel hebben zitten.

    ik kan ze prima negeren, dat is het probleem niet, maar het is compleet herhaling van zetten
    elke keer weer en niks nieuws en het voegt ook niets toe.
    Voor vandaag wellicht.
    Maar beleggen gaat over meer dan 1 dag.

    Moet wel zeggen dat ik deze spastische opwaartse beweging even niet zag aankomen.

    Maar beter zo, hoe hoger het nu gaat, hoe harder het morgen weer kan vallen!

    ...of vandaag al weer
  7. [verwijderd] 6 oktober 2020 14:29
    quote:

    gbakl schreef op 6 oktober 2020 10:10:

    [...]
    .
    natuurlijk...
    maar niet gisteren en al helemaal niet vandaag:
    .
    koers alweer 3.08 geweest en the fat lady is even haar stem kwijt...
    De koers stijgt.
    Crisis bij KLM is ineens voorbij.
    Eigen vermogen is magisch weer positief geworden.
    En er stromen weer bakken vol met geld binnen want alle vliegtuigen zitten vol.
    Er wordt weer dividend uitgekeerd en iedereen wil weer graag instappen.

    Ohhh wacht, toen ging de wekker en werd ik wakker.

    Laat die onnozelen maar lekker stukken KLM kopen. Die krijgen vanzelf wel de emmer water over hun kop als hun aandelen tot 1/3 verwateren.

    Wie het laatst lacht...
  8. [verwijderd] 6 oktober 2020 15:07
    quote:

    gbakl schreef op 6 oktober 2020 14:56:

    een dag niet gelachen...is...
    .
    :o) :o) :o)
    Ach ja, soms gaat het wat omhoog en later weer naar beneden.
    En bij vliegtuigen is het zo dat ze altijd vanzelf wel weer naar beneden komen ;)
    Gelukkig heb ik ook wat financials in mijn porto die de klm hoogvliegers van vandaag ruimschoots compenseren.

    :D

  9. forum rang 6 gbakl 6 oktober 2020 15:28
    quote:

    gbakl schreef op 6 oktober 2020 15:03:

    AIR FRANCE-KLM SL 3.12 HB 179.35 FN 3.0320 R 1.00 Vontobel Turbos unlimited Long
    .
    keurig om zeep geholpen.
    .
    onzin natuurlijk maar dat ziet toch niemand hier :o)
    .

    dit nl. de eerstvolgende SHORT in de problemen...
    .
    AIR FRANCE-KLM SL 3.18 HB 9.12 FN 3.4357 R 2.00 SG Turbos Illimités Short
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 111 112 113 114 115 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links