Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,944 25 apr 2024 13:10
  • -0,020 (-0,20%) Dagrange 9,860 - 10,015
  • 317.127 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 september 2020 14:52
    quote:

    Heerstiets schreef op 29 september 2020 12:02:

    KLM en ook Air France zijn oude elitaire bedrijven die voornamelijk door corporale hooghartige managers worden geleid. Daarnaast is het beroep van piloot overbetaald en zoals hier eerder is opgemerkt ontlopen zij ook in grote getallen hun belastingdruk door zich fiscaal te vestigen in belastingparadijzen. Kortom, weinig inspirerend bedrijf dat de maatschappij vooral geld kost.
    Prima onder woorden gebracht, kunnen we nog wel een aantal 'organisaties' aan toevoegen, met name ABN Amro en de rest van de financiele sector. Daarom zal ik nooit beleggen in dit soort bedrijven die geleid worden door beheerders ipv ondernemers.
  2. [verwijderd] 29 september 2020 14:54
    Opdoeken dat AFKLM, voegt niets toe, lost geen probleem op. De slots aanbesteden en eisen stellen aan de partijen die inschrijven op het gebied van maatschappelijke verantwoorde doelen.

    KLM is nog nooit in staat geweest om een rendabel bedrijf te zijn en is voor de zoveelste keer failliet.
  3. [verwijderd] 29 september 2020 16:50
    quote:

    Studnt schreef op 29 september 2020 14:20:

    [...]

    Prima als je zegt dat het niks oplevert, maar ook niks kost. Dat is toch ook een belangrijk onderdeel van het probleem, want jij en ik betalen wanneer we met de auto gaan gewoon netjes onze accijns over de brandstof, wegenbelasting en bpm. Dit terwijl KLM -net als andere grote bedrijven- bijna geen belasting betalen. Nu willen ze wel ineens leningen gegarandeerd door de overheid? Dit vind ik een slechte zaak.
    Zaken als accijns over brandstof, wegenbelasting en bpm zijn nationale aangelegenheden en de keuze van de politiek in dit land. Rijdt de grens over naar Duitsland en België en betaal een heel stuk minder aan accijns, bpm (als je daar je auto koopt) en het leuke? Je rijdt bovendien gratis over de wegen van onze buren, want je betaalt er geen belasting over.

    Dat is de keuze van de politiek. Heeft weinig te maken met het verdrag waarbij internationaal verkeer vrijgesteld is (scheepvaart, luchtvaart) van bepaalde belastingen, omdat het heffen van belasting onzinnig is (levert veel meer issues op).

    Dat KLM (of andere maatschappijen) dus geen accijns betalen heeft niks te maken met het niet netjes zijn. Zo zijn die regels ooit door regeringen in een VN verdrag vastgelegd.

    Het aankloppen bij de regering? Er zijn iets van 100.000 directe en indirecte banen betrokken bij Schiphol. Als het salaris van al die mensen gemiddeld is (modaal) en dat valt in 1x weg? Dan verdwijnt er 3,6 miljard aan inkomsten.

    Naast dat alle investeringen in Schiphol en de infrastructuur daarom heen dan zinloos zijn, want ja dat wordt dan niet meer gebruikt. Laat staan de omzet en gebruikerskosten van alles wat er bij komt kijken. Dat loopt in de miljarden.

    Dat weegt niet op tegen het in het leven houden van dit bedrijf.

  4. @iPlof 29 september 2020 17:48
    quote:

    Scapa schreef op 29 september 2020 16:50:

    [...]
    Het aankloppen bij de regering? Er zijn iets van 100.000 directe en indirecte banen betrokken bij Schiphol. Als het salaris van al die mensen gemiddeld is (modaal) en dat valt in 1x weg? Dan verdwijnt er 3,6 miljard aan inkomsten.

    Naast dat alle investeringen in Schiphol en de infrastructuur daarom heen dan zinloos zijn, want ja dat wordt dan niet meer gebruikt. Laat staan de omzet en gebruikerskosten van alles wat er bij komt kijken. Dat loopt in de miljarden.

    Dat weegt niet op tegen het in het leven houden van dit bedrijf.

    KLM is te groot, heeft daarvoor te veel geleend en heeft misgegokt op zakelijk intercontinentaal netwerk en overstappers hierheen lokken vanuit Europa.

    De inkomsten zijn al grotendeels weg ca. 80%, wat door gaat is gesubsidieerde loonbetalingen, onhoudbaar op termijn.

    Vracht en noodzakelijke vluchten gaat gewoon door maar voornamelijk zonder KLM.

    Aftellen geblazen, belegger heeft hier niets te zoeken, gaat naar penny en/of 0.
    VVD/CDA houden van KLM, dat kan, maar de echte werkgelegenheid en economische meerwaarde zit in andere sectoren. Ons geld afpakken om in KLM te pompen doet meer kwaad dan goed.
  5. eugenenl 29 september 2020 19:11
    quote:

    Heerstiets schreef op 29 september 2020 12:02:

    KLM en ook Air France zijn oude elitaire bedrijven die voornamelijk door corporale hooghartige managers worden geleid. Daarnaast is het beroep van piloot overbetaald en zoals hier eerder is opgemerkt ontlopen zij ook in grote getallen hun belastingdruk door zich fiscaal te vestigen in belastingparadijzen. Kortom, weinig inspirerend bedrijf dat de maatschappij vooral geld kost.
    Ik denk dat het stijlvol is als Nederland gewoon erkent dat het land te klein is om een luchtvaartmaatschappij overeind te houden.
  6. @iPlof 29 september 2020 20:08
    DEN HAAG - De kosten van KLM moeten structureel omlaag. Dit blijkt uit de woorden van minister van Financiën Wopke Hoekstra dinsdag voor de camera van RTL. De kostenbasis van Air France-KLM, en ook van de twee afzonderlijke onderdelen, was "eigenlijk al aan de hoge kant".

    "Het is ontzettend belangrijk dat iedereen zich realiseert dat de luchtvaart in heel ander vaarwater terecht is gekomen", aldus Hoekstra, wijzend op andere maatschappijen dan KLM waar grote ontslagrondes zijn geweest en personeel fors salaris heeft ingeleverd.

    "Er liggen niet zo heel veel smaken op tafel", aldus de minister. "Het is of salaris inleveren, of het is massaal ontslag, of het is faillissement", aldus Hoekstra, die vindt dat Air France-KLM ten minste dezelfde beweging zal moeten maken als andere maatschappijen.

    Hoekstra benadrukte voor de camera van RTL dat kapitaalverstrekking door de Nederlandse overheid aan Air France-KLM, bovenop de reeds aan KLM verstrekte leningen, nog geen uitgemaakte zaak is. Dan zal de maatschappij wel bereid moeten zijn "om de bakens te verzetten".
    luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
  7. [verwijderd] 30 september 2020 05:14
    quote:

    @iPlof schreef op 29 september 2020 17:48:

    [...]
    KLM is te groot, heeft daarvoor te veel geleend en heeft misgegokt op zakelijk intercontinentaal netwerk en overstappers hierheen lokken vanuit Europa.

    De inkomsten zijn al grotendeels weg ca. 80%, wat door gaat is gesubsidieerde loonbetalingen, onhoudbaar op termijn.

    Vracht en noodzakelijke vluchten gaat gewoon door maar voornamelijk zonder KLM.

    Aftellen geblazen, belegger heeft hier niets te zoeken, gaat naar penny en/of 0.
    VVD/CDA houden van KLM, dat kan, maar de echte werkgelegenheid en economische meerwaarde zit in andere sectoren. Ons geld afpakken om in KLM te pompen doet meer kwaad dan goed.
    De inkomsten zijn weg, niet omdat het bedrijf slechte zaken deden, maar omdat de wereld in een zeer korte tijd totaal op slot ging. Geen enkel bedrijf is daar tegen opgewassen en als je dan de 'markt' zijn werk laat doen, dan was niet alleen KLM omgevallen, maar dan lag alles in Nederland/Europa/de wereld totaal op zijn gat. Geen enkel, maar dan ook geen enkel, economisch systeem kan zo'n abrupte financiële stop aan.

    Het is geen marktwerking meer, want goed presteerde en slecht presterende bedrijven zijn in één klap naar en over de rand van faillissement geduwd.

    En dan zijn er hier mensen die n.b. op een aandelenforum beweren dat KLM zo slecht draaide. Terwijl KLM toch echt fors heeft gepresteerd de afgelopen jaren, met 2018 als recordjaar. (https://www.businessinsider.nl/cijfers-air-france-klm-winst-verlies-vergelijking/)

    Nee, dan maar liever afgeven op de werknemers. De afgelopen 3 decennia is er een totale afbraak gekomen in heel veel sectoren. De posterijen, telecombedrijven, rederijen, de horeca, de gezondheidszorg. Straks allemaal weer als loonslaaf naar de arbeidersfabrieken. Nee, dat is een lekker vooruitzicht. Uitgeknepen worden en naar de pijpen van de hogere heren (en dames) dansen.

    Goed sentiment mensen...!

  8. @iPlof 30 september 2020 07:58
    Prima is ook een mening. Denk er anders over. Historie KLM staat stijf van de staatssteun en reddingen.
    Men is met de Fransen samen gegaan uit pure noodzaak, ik ben met je eens AF is nog zwakker.Maar mooie prestaties van Klm zeg pak-em-beet laatste paar jaar blijken geleend en de visie van alle pijlen op zakelijke reiziger en overstap hub Schiphol is een zeer riskante. Crisissen komen en gaan en dit bedrijf zit dan meteen in problemen, dit is een exceptionele, maar dan nog, geen EV, geen reserve, het had ook een andere trigger kunnen zijn.

    Qua aandeel denk ik niet dat dit te redden is en als men klm deel gaat nationaliseren zal het net als de banken destijds enorm moeten afslanken.

  9. [verwijderd] 30 september 2020 11:08
    quote:

    @iPlof schreef op 30 september 2020 07:58:

    Qua aandeel denk ik niet dat dit te redden is en als men klm deel gaat nationaliseren zal het net als de banken destijds enorm moeten afslanken.

    Als klm genationaliseerd zal worden (waarvan ik ook denk dat dat de enige redding zou zijn), wat zou er dan met de koers van het aandeel gebeuren?
    Gaat die dan richting 0?
  10. forum rang 6 andre68 30 september 2020 11:15
    quote:

    wizz schreef op 30 september 2020 11:08:

    [...]

    Als klm genationaliseerd zal worden (waarvan ik ook denk dat dat de enige redding zou zijn), wat zou er dan met de koers van het aandeel gebeuren?
    Gaat die dan richting 0?
    Laat ik het zo zeggen......al iets dergelijks aangekondigd wordt...kun je beter geen aandeelhouder zijn......
  11. [verwijderd] 30 september 2020 11:18
    quote:

    andre68 schreef op 30 september 2020 11:15:

    [...]Laat ik het zo zeggen......al iets dergelijks aangekondigd wordt...kun je beter geen aandeelhouder zijn......
    Hahaha, dat wil je nu al niet meer.
    Ik zit me nu af te vragen in hoeverre KLM momenteel een short kandidaat is.
    Zal de nationalisatie prijs 1 euro zijn? Of de huidige 3?

    Ik snap dan niet zo goed dat KLM op en dag als vandaag zelfs nog plust.
    Op welk nieuws zo de koers nu stijgen?
  12. [verwijderd] 30 september 2020 12:26
    quote:

    @iPlof schreef op 30 september 2020 11:54:

    [...]
    Zie destijds de 'blueprint' met de banken..
    Ja, maar als dat het uitzicht is, waarom dan toch nog groen op de borden?

    Zelf zojuist toch maar wat AFA P3.30 16OKT20 gekocht.
    Eens kijken of het op korte termijn nog wat naar beneden kan.
  13. [verwijderd] 30 september 2020 14:25
    quote:

    wizz schreef op 30 september 2020 11:18:

    [...]

    Hahaha, dat wil je nu al niet meer.
    Ik zit me nu af te vragen in hoeverre KLM momenteel een short kandidaat is.
    Zal de nationalisatie prijs 1 euro zijn? Of de huidige 3?

    Ik snap dan niet zo goed dat KLM op en dag als vandaag zelfs nog plust.
    Op welk nieuws zo de koers nu stijgen?

    Het aandeel heeft politieke waarde met als inzet de werkgelegenheid, doordruppel effect faillissement en nationale trots. Op basis van fundamenten kan het elk moment omslaan naar 0,0 tot 1,00
  14. [verwijderd] 30 september 2020 16:07
    quote:

    MFCons schreef op 30 september 2020 14:25:

    [...]

    Het aandeel heeft politieke waarde met als inzet de werkgelegenheid, doordruppel effect faillissement en nationale trots. Op basis van fundamenten kan het elk moment omslaan naar 0,0 tot 1,00
    dat dat dan maar snel gebeurd.
    Want ik koop net wat puts okt. en vervolgens gaat het met 3% omhoog :/
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links