Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel OCI AEX:OCI.NL, NL0010558797

  • 24,920 18 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 24,560 - 25,000
  • 175.615 Gem. (3M) 404,2K

OCI - 2020

5.859 Posts
Pagina: «« 1 ... 227 228 229 230 231 ... 293 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 september 2020 15:43
    quote:

    De scherpe-analist! schreef op 29 september 2020 15:30:

    [...]

    Wat zegt Nico hierover? Ik ben benieuwd.
    [/quote]

    [quote alias=calamares 29 september 2020 14:33]
    Tweet van Nico Bakker:
    "OCI gaat uitstekend, wat een rally onder de SMA, ofwel een rebound tot mogelijk 11+, dan weer rap de berenschoenen aan..."
    Wel scherp blijven he :)
  2. [verwijderd] 29 september 2020 15:55
    quote:

    De scherpe-analist! schreef op 29 september 2020 15:49:

    [...]

    LOL Dank je. Dit had ik al gezien!. Ik snap echt niet dat OCI aandeel niet %10 stijgt met dit goed nieuws.
    Alle overige aandelen die normaliter met OCI in het 'kneuzen clubje' zitten staan allemaal 2.5 tot 5% lager dus we mogen heel blij zijn met dit plusje want anders had er in OCI inmiddels ook -3% gestaan.

    Niet omdat het moet maar omdat het kan.
  3. forum rang 4 eduardo3105 29 september 2020 16:15
    quote:

    R0ME0 schreef op 29 september 2020 15:55:

    [...]

    Alle overige aandelen die normaliter met OCI in het 'kneuzen clubje' zitten staan allemaal 2.5 tot 5% lager dus we mogen heel blij zijn met dit plusje want anders had er in OCI inmiddels ook -3% gestaan.

    Niet omdat het moet maar omdat het kan.
    Verwacht nog wel wat vuurwerk in de eindveiling, slot 10,80
  4. [verwijderd] 29 september 2020 17:23
    En zo bespelen deze partijen de financiele markten.

    Hoge boete JPMorgan Chase om marktmanipulatie
    Gepubliceerd op 29 september 2020 17:08 | Views: 130

    Artikel
    Reacties (2)
    Gerelateerde instrumenten
    JPMorgan Chase & Co 17:03
    94,85 -1,31 (-1,36%)

    NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - De Amerikaanse bank JPMorgan Chase betaalt een bedrag van in totaal meer dan 920 miljoen dollar vanwege marktmanipulatie bij de handel in metalen en Amerikaanse staatsobligaties. Die praktijken vonden plaats gedurende een periode van acht jaar.

    In het bedrag zijn een boete, compensatie en terugbetaling van illegaal behaalde winsten verwerkt. De grootste bank van de Verenigde Staten erkent schuld, aldus een verklaring van toezichthouder Commodity Futures Trading Commission (CFTC). De regeling werd getroffen met het Amerikaanse ministerie van Justitie. Als aan de voorwaarden wordt voldaan, zal er geen verdere vervolging plaatsvinden.
  5. [verwijderd] 29 september 2020 18:16
    quote:

    jessebrown schreef op 29 september 2020 17:28:

    Het sprookje van Nikola uit de VS komt nu ook keihard tot een einde 6weken geleden nog bejubeld als het nieuwe Tesla en de koers de hoogte ingejaagd naar 94$ en nu weer bij af rond de 17$.
    gebrek aan fundament en overschot aan gratis geld.

    Er zullen wel weer een aantal stumpers een hoop geld verloren hebben aan deze pump and dump maja er gaan er ook wel eens heel lang goed.

    Kijk naar Tesla, lijkt wel haast een farma bedrijf, allemaal mooie beloftes, schitterende vooruitzichten, doen alsof je de enige en de beste bent die kan wat jij kan, omzet groei tot aan de hemel en verder want de rente is ook negatief dus waarom niet, en bij elke verdere koersstijging wordt er weer meer gevraagd van de uitspraken van de CEO.

    Musk weet van gekkigheid niet meer wat hij moet tweeten en aan gekkigheid was er bij hem toch geen gebrek, niet raar voor een briljant iemand, ligt vaak dicht bij elkaar.

    Nu weer die uitspraak van 20 miljoen aandelen produceren per jaar in 2030.

    Als je de historie al bekijkt van hoeveel beloftes en hoeveel er van terecht is gekomen en dan is de toko echt wel gegroeid en hebben ze het op zich goed gedaan alleen de kosten groeien ook mee en het aantal aandelen uitstaand ook.

    Nu maakt het allemaal niet uit zolang het aandeel alleen maar omhoog gaat maar zodra (niet als) ook uit dit aandeel de lucht gaat lopen naarmate de concurrentie meer marktaandeel gaat overnemen van Tesla en Musk, die een idealist is en dat is meestal niet goed voor de winst, zijn marktaandeel wil gaan verdedigen met lagere prijzen....

    Wat Tesla nu moet doen is optimaal profiteren van deze lucht en alles om zich heen wat belangrijk is voor de toekomst overnemen in aandelen Tesla.
    LG batterijen belang, nikkel mijnen, verzin het maar, dan koop je echte assets met een inflated stock price en uiteindelijk heb je dan tenminste nog een bepaalde basis aan assets die echt wat waard is.

    Maja, zolang het omhoog gaat dan springen mensen er in en zodra het sprookje eindigt wil iedereen er uit, krijg je nog een aantal momenten dat mensen die eerst de trein gemist hebben alsnog instappen in de hoop op een nieuwe rally maar die komen dan ook bedrogen uit en verkopen dan ook maar weer en uiteindelijk sta je dan gezien het feit dat het aandeel ook nog eens gesplit is 1 op 5 weer om een pakweg 60 dollar.

    En nee ik ga niet short want met dit soort hype gevallen weet je niet hoe hoog het kan gaan en ik heb het volkswagen aandelen spook nog vers in mijn geheugen en raak ik nooit meer kwijt en dat veranderd een belegger voor altijd.

    Ik zie zo wie zo het economische totaal plaatje niet van het electrisch rijden en ook niet het o zo grote milieuvoordeel als je alles meetelt al is die situatie natuurlijk wel aan het verbeteren maar dat is de situatie van een auto op gas tov een auto op diesel ook.

    En het is een global probleem, waarom hier weer zulke extreme gesubsidieerde geforceerde maatregelen en dan ook nog eens maar 100 mogen rijden terwijl als ik even de grens over ga 300 mag als ik dan maar netjes rij.
    En in andere landen de kolenmijnen nog open zijn omdat dit economisch zo gunstig is, zeker voor een land wat zelf kolen heeft natuurlijk zoals dat giga gat hier over de grens in Duitsland.

    Anyway, fijne avond allemaal en morgen weer een dag.
  6. forum rang 6 Ruval 29 september 2020 20:01
    quote:

    R0ME0 schreef op 29 september 2020 15:28:

    Met de huidige rentes in Amerika kan er vooral op de dollar lening een flink voordeel worden behaald tov de rente die betaald wordt op de huidige obligatie die ze gaan aflossen.

    Natuurlijk heb je dan nu wel alle fees en dergelijke maar dit gaat structureel geld besparen en de nieuwe lening hoeft natuurlijk weer later afgelost te worden dan 2023.
    Rollen ze bijna heel 2023 door naar later tegen betere rentes.

    Qua verdere aankondigingen door OCI zit daar voor de echte volgers niks verrassends bij.
    Romeo: wat is jouw verwachting qua verlaging rentelasten?
  7. [verwijderd] 30 september 2020 00:47
    quote:

    Ruval schreef op 29 september 2020 20:01:

    [...]

    Romeo: wat is jouw verwachting qua verlaging rentelasten?
    Ik ben hoopvol op het volgende rente effect obv beschikbare informatie.

    Af te lossen lening zoals 8 sep aangekondigd 650 mio $ met een rente van 6.625%.

    Oktober 2019 bij de vorige herfinanciering van rond dezelfde grote betaalden ze 5.25%.

    Us 5 jaar rente oktober 2019 1.5% dus opslag was 3.75%
    Nu 0.25, zelfde opslag?, ja dan 4%.

    Daling 2.625% over 650mio is 17mio per jaar.

    Je neemt wel even in q4 een bedrag voor financieringskosten omdat je die oude boven pari incl rente terug koopt.

    En ik neem aan dat het andere deel ook een voordeel zit per saldo naast het verlengen van de looptijd van 2023 naar 2025 maar als dit normaal euro papier doorrollen is zal er niet veel voordeel qua rente in zitten of de interesse moet dusdanig zijn dat men een lagere opslag accepteerd.

    Redemption datum 15 oktober dus tegen die tijd horen we ook wel de werkelijke voorwaarden.

    Ook in q3 zou de 385$ mio fertiglobe herfinanciering afgerond worden aangekondigd bij de q2 cijfers die 9 mio per jaar zou gaan besparen.

    Allemaal weer miljoenen die aan fcf overblijven die je kan gebruiken voor aflossing ipv rente en zo creëer je op de vertraagde manier het vliegwiel wat eigenlijk met de verkoop van methanol in 1 keer had moeten gebeuren.

    Maar toen kwam corona..
  8. [verwijderd] 30 september 2020 11:47
    Valt me vandaag nog mee,gisteravond ging de gehele sector op de NYSE weer door het putje ,mogelijk zien partijen nu dat OCI goed bezig is en een inhaalslag met de peers inzet,ook mogelijk dat
    juist de methanol divisie met oplopende verkoop prijzen OCI nu meer in de belangstelling brengt,de divisie fertilizer is bij OCI operationeel sterk,maar het grote probleem zit hem in de afzetprijzen die
    maar onder druk blijven en daar op korte termijn geheel geen verbetering in komt.
  9. [verwijderd] 30 september 2020 13:47
    Dit aandeel op de beurs in S-arabia gaat als een speer,gaat methanol hot worden?

    Methanol Chemicals Company (2001.SR)
    Saudi - Saudi Delayed Price. Currency in SAR
    Add to watchlist

    Quote Lookup

    13.30+1.20 (+9.92%)
    As of 2:26PM AST. Market open.

    Summary
    Chart
    Conversations
    Statistics
    Historical Data
    Profile
    Financials
    Analysis
    Options
    Holders
    Sustainability
    1D5D1M6MYTD1Y5YMaxFull screen
    Chart Events
    Neutralpattern detected
    View all chart patterns
    Performance Outlook
    Short Term
    2W - 6W
    Mid Term
    6W - 9M
    Long Term
    9M+
    Previous Close 12.10
    Open 12.10
    Bid 13.30 x N/A
    Ask 13.32 x N/A
    Day's Range 12.08 - 13.30
    52 Week Range 5.81 - 13.40
    Volume 24,684,598
    Avg. Volume 5,459,769
  10. forum rang 6 BultiesBrothers 30 september 2020 14:10
    TNO whitepaper over verduurzaming zwaar transport
    30 september, 2020 |
    TNO whitepaper verduurzaming
    VoltaChem, TNO en SmartPort hebben onderzoek gedaan naar de meest kansrijke e-fuels voor zware transporttoepassingen. (foto: TNO)
    VoltaChem, TNO en SmartPort hebben, samen met marktpartijen, onlangs een onderzoek van ruim een jaar afgerond naar de meest kansrijke e-fuels voor zware transporttoepassingen en naar de inzet ervan. De resultaten zijn vastgelegd in een whitepaper, ‘E-fuels: towards a more sustainable future for truck transport, shipping and aviation’.

    Synthetische brandstoffen geproduceerd met elektriciteit (e-fuels) kunnen een belangrijke rol spelen in het terugdringen van de CO2-uitstoot van wegtransport over lange afstand, luchtvaart en scheepvaart.

    Synthetische methanol, -diesel en -LNG (Liquified Natural Gas) zijn voor wegtransport over lange afstand en de scheepvaart de meest geschikte opties.Voor de grote vaart is ook synthetisch ammoniak een belangrijke optie. Voor de luchtvaart voldoet alleen e-kerosine. Alhoewel groene waterstof nodig is om e-fuels te produceren is het verder beperkt toepasbaar voor zwaar transport.

    Whitepaper
    “De transportsector is verantwoordelijk voor 23% van de wereldwijde CO2-uitstoot. Bijna driekwart hiervan komt van het wegtransport en zo’n 10% van de luchtvaart en zeevaart. Deze uitstoot moet voor 2050 met 95% omlaag om de klimaatdoelen te halen. Deze sectoren moeten daarom drastisch worden vergroend. E-fuels bieden een uitweg zolang de gehele keten de benodigde stappen zet en de productie en investeringen in de bijbehorende infrastructuur verhoogt”, stelt Richard Smokers van TNO, een van de auteurs van het whitepaper.

    In het onderzoek is vanuit gebruikersperspectief gekeken naar de mogelijkheden van groene waterstof en e-fuels (e-methanol, e-diesel, e-ammoniak, e-LNG en e-kerosine). Deze brandstoffen hebben, net als groene waterstof, nauwelijks uitstoot omdat ze worden geproduceerd met elektriciteit uit duurzame bronnen en circulaire kooldioxide.

    Verschillen E-fuels
    Uit het onderzoek blijkt dat voor vrachtvervoer over de weg groene waterstof alleen bruikbaar is voor kortere en middellange afstanden. Voor zwaar wegtransport over lange afstanden zijn e-fuels door hun hoge energiedichtheid beter geschikt, waardoor kleinere goedkopere tanks nodig zijn. Ook zal het gebruik van waterstof gezien hoge kosten voor tankinfrastructuur en voertuigen waarschijnlijk duurder zijn dan synthetische methanol, diesel en-LNG. E-ammoniak wordt op dit moment te gevaarlijk geacht voor wegvervoer.

    Voor de scheepvaart is waterstof alleen praktisch toepasbaar voor korte afstanden en veerdiensten. Met name voor zeetransport over lange afstanden is E-ammoniak interessant. Synthetische methanol, diesel en LNG zijn interessante opties voor zowel binnenvaart als zeevaart.

    E-kerosine
    Voor de luchtvaart blijkt e-kerosine de enige haalbare optie. Alle brandstoffen die significant verschillen van kerosine vallen af, omdat ze door hun lagere energiedichtheid grotere brandstoftanks nodig hebben. Dit levert een te groot verlies aan passagiers- en laadcapaciteit op. Daarnaast zou er geïnvesteerd moeten worden in volledig nieuwe vliegtuig- en motorontwerpen.

    Productie en import
    Om de in Nederland benodigde hoeveelheden e-fuels voor zwaar transport te produceren, wordt verwacht dat er meer dan 2000 PJ aan elektriciteit en behoorlijk wat ruimte nodig zullen zijn. Martijn de Graaf van VoltaChem licht dit toe. “Bij concentratie van die activiteiten in Rotterdam, is voor fabrieken een oppervlakte nodig die 60% van Maasvlakte 2 beslaat en voor de duurzame energievoorziening een deel van de Nederlandse Noordzee.

    Gezien die eisen en omdat het heel duur is de huidige infrastructuur hierop aan te passen, zal het waarschijnlijk noodzakelijk worden groene elektriciteit, waterstof of synthetische brandstoffen te importeren. Dit heeft weer gevolgen voor het raffinagecluster in Rotterdam. Hoewel 2050 ver weg is, moeten we ons daar nu al op gaan voorbereiden.”

    Actie gehele keten nodig
    Om de inzet van e-fuels zodanig op te schalen zodat de klimaatdoelen worden gehaald, moeten zowel wereldwijd als op Europees, nationaal en regionaal niveau stappen worden gezet door de gehele keten. “Zo zouden overheden op termijn, naast biobrandstoffen, het gebruik van e-fuels moeten bevorderen.

    Dit zou bijvoorbeeld kunnen met beprijzing van CO2-emissies door de hele keten en verplichte bijmenging van duurzame brandstoffen. Daarnaast zouden havens productie en levering van e-fuels expliciet moeten opnemen in hun ruimtelijke planning en in hun internationale import- en exportstrategie”, aldus Smokers.
  11. [verwijderd] 30 september 2020 17:14
    quote:

    BultiesBrothers schreef op 30 september 2020 16:48:

    Zou Shell een mogelijke kandidaat zijn voor een overname van de methanol fabrieken van OCI? Olie gaan ze afstoten, maar zien nog wel heil in hun gas faciliteiten en methanol past prima binnen het plaatje van verduurzamen
    Is allemaal mogelijk,want het geld voor zoveel meer olie concerns die nu moeten schakelen omdat het olie tijdperk afloopt,ook had ik gelezen in een artiekel (kan het niet terug vinden)dat bij het recyclen van plastiek ,methanol nodig is nu regeringen het afval plastiek wil aanpakken,zou de troefkaart van OCI wel eens de methanol tak kunnen zijn.
5.859 Posts
Pagina: «« 1 ... 227 228 229 230 231 ... 293 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links