Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,975 23 apr 2024 10:28
  • +0,060 (+0,18%) Dagrange 33,890 - 34,090
  • 1.027.114 Gem. (3M) 7,6M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3058 3059 3060 3061 3062 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 september 2020 16:39
    quote:

    Yes we can schreef op 29 september 2020 16:35:

    [...]
    Ik lig niet wakker van shorters. Bij een gezond bedrijf creëren ze koop opportuniteiten en gaan ze daarna op hun bek. Laat maar komen, ik koop gewoon bij :)
    Als ex-shorter kan ik bevestigen dat ik op mijn bek ben gegaan met shorten. Alleen kwam dat wel door de champagne.

    Mvg,
  2. forum rang 9 Ron-tron system 29 september 2020 16:40
    quote:

    Yes we can schreef op 29 september 2020 16:35:

    [...]
    Ik lig niet wakker van shorters. Bij een gezond bedrijf creëren ze koop opportuniteiten en gaan ze daarna op hun bek. Laat maar komen, ik koop gewoon bij :)
    Ik zit short met cfd en heb enkel een probleem welk restaurant te boeken straks.
    Stoploss (stopwin)staat al op 0,10 winst en het kan veel meer worden.
  3. ML89 29 september 2020 16:41
    quote:

    Underdog schreef op 29 september 2020 16:30:

    [...]

    Dat gaat al sneller komen hoor. Maximaal 10 jaar. Als men inziet dat zuiver elektrisch niet voor alles oplossing is zijn we vertrokken. En dat zien we nu al in. Batterijfactories? Laat me niet lachen om alle energie van overtollige wind en zonneenergie op te slaan. Ken je de ecologische voetafdruk van lithium mining? Ook in steden om de vijf meter naast het troitoir laadpalen bouwen is onmogelijk. Het net is er niet sterk genoeg voor. Tenzij je steeds voor je eigen deur kan staan wat niet het geval is. Wat als we op zomervakantie rond dijon allemaal willen laden? Chaos tot en met want dat duurt veel te lang, de stations kunnen nu de toevloed al niet aan op zulke momenten. Het verlies van acceleratie van zware batterijen in voertuigen wordt ook nooit verrekend in efficientiecalculaties. Dat is mensen om de tuin leiden. Er zijn zoveel zaken die praktisch en ecologisch geen zin maken in het all electric verhaal en dat zal snel duidelijk worden. Waterstof heft zeer brede toepassing. Opslag, schepen, vrachtvervoer, lange afstandsbussen. En als deze infrastructuur er is wil iedereen die meer doet dan enkel naar de bakker rijden een H2 wagen.
    Helemaal mee eens, vandaar dat de soep niet zo heet gegeten zal worden. De introductie van nieuwe energie is in gang gezet, al jaaarreeen, maar komt nu in een stroomversnelling. De meest vervuilende alternatieven zullen geleidelijk plaatsmaken voor de groenere alternatieven. Vervelend voor Shell nu is dat het beeld misplaatst is, zoals wij deze nu zien. De vraag naar energie ligt even op z'n gat, maar is niet een nieuw status quo.

    Deze 'gelukszoeker' heeft zijn positie ook iets vergroot. We zullen zien wat de toekomst brengt, deze kan ik nog steeds niet voorspellen. Desalniettemin vind ik een conservatieve inschatting van de intrinstieke waarde van Shell tussen de E 16,- en 18,- per aandeel realistisch. Wellicht is een dividendreductie nodig om de transitie mogelijk te maken, maar dat boeit mij persoonlijk niet zoveel. Als het alternatief maar rendabel is.
  4. forum rang 6 pakman 29 september 2020 16:48
    quote:

    Underdog schreef op 29 september 2020 16:30:

    [...]

    Dat gaat al sneller komen hoor. Maximaal 10 jaar. Als men inziet dat zuiver elektrisch niet voor alles oplossing is zijn we vertrokken. En dat zien we nu al in. Batterijfactories? Laat me niet lachen om alle energie van overtollige wind en zonneenergie op te slaan. Ken je de ecologische voetafdruk van lithium mining? Ook in steden om de vijf meter naast het troitoir laadpalen bouwen is onmogelijk. Het net is er niet sterk genoeg voor. Tenzij je steeds voor je eigen deur kan staan wat niet het geval is. Wat als we op zomervakantie rond dijon allemaal willen laden? Chaos tot en met want dat duurt veel te lang, de stations kunnen nu de toevloed al niet aan op zulke momenten. Het verlies van acceleratie van zware batterijen in voertuigen wordt ook nooit verrekend in efficientiecalculaties. Dat is mensen om de tuin leiden. Er zijn zoveel zaken die praktisch en ecologisch geen zin maken in het all electric verhaal en dat zal snel duidelijk worden. Waterstof heft zeer brede toepassing. Opslag, schepen, vrachtvervoer, lange afstandsbussen. En als deze infrastructuur er is wil iedereen die meer doet dan enkel naar de bakker rijden een H2 wagen.
    yep echt maxi 10 jaar want er is een versnelling gaande , maar als je dit zegt word je niet voor Vol aangezien, en het is ook een Fucking schande dat de mensen zoveel word wijsgemaakt op dit gebied v Waterstof plus dat er zoveel geld word weggegooid voor een technology die er niet gaat komen, ja voor een pr Juppies , dat gedoe met die kabels overal, 3/4 min "tanken' en weer op weg zoals de mensen dat de afgelopen 50 jaar gewend zijn/waren.
  5. forum rang 6 Daan 008 29 september 2020 16:50
    quote:

    Namy schreef op 29 september 2020 16:24:

    [...]
    Het was ook een globale berekening gebaseerd op de huidige resultaten van peers, daarin zijn de fluctuerende prijzen verwerkt. Natuurlijk blijft het wortel schieten wat de prijzen over 20 jaar zullen zijn. Maar het geeft wel een idee hoe groot Shell zou moeten zijn als het volledig CO2 neutraal wilt zijn en dit dividend blijft handhaven.

    Als aandeelhouder zie ik overigens liever dat ze kasstroom uit fossiele brandstoffen gebruiken voor de business en niet voor dividend. De kasstroom van een kwartaaldividend was genoeg geweest voor Eneco, doch heeft het bestuur een matig bod gedaan. Wel een hoog dividend uitkeren, maar misgrijpen bij overnames die je helpen bij de lange termijn strategie. Gemiste kans.
    Namy je hebt een verband gelegd met enkel en alleen elektriciteit (secundaire energie)
    Daar waar ik stel dat RDS zich blijft oriënteren naar primaire energie bronnen
    - Waterstof is CO2 neutraal.
    - Meer LNG winning en minder olie winning is ook een grote verbetering.
    - Wind- en zon energie geeft ook een verschuiving
    - De participatie met Eneco geeft een verbetering voor CO2 norm maar mogelijk ook extra kansen. Bijvoorbeeld Total heeft binnen een raffinaderij LM 6000 gasturbines laten plaatsen Total verkrijgt hiervoor energie certificaten, goedkope elektriciteit en HPS stoom voor extra elektriciteit opwekking en voor warmte voorzieningen te gebruiken binnen de raffinaderij.
  6. Global-analist1 29 september 2020 16:50
    quote:

    boldie schreef op 29 september 2020 16:44:

    [...]tja als het 100% zeker is had ik nu positie verdubbeld...
    Volgens mij toen BP bezuinigingen heeft aangekondigd, het aandeel was enorm gedaald. Ik ben bang dat we morgen het zelfde gaan mee maken met Shell. Wat denken jullie?
  7. forum rang 4 Yes we can 29 september 2020 16:52
    quote:

    Carl2-8 schreef op 29 september 2020 16:40:

    [...]

    Ik zit short met cfd en heb enkel een probleem welk restaurant te boeken straks.
    Stoploss (stopwin)staat al op 0,10 winst en het kan veel meer worden.

    Oei, je zit op een kruidvat dus. Ach er is Maaltijdbedeling hoor :) Voor de rest: goed gek !
  8. forum rang 7 boldie 29 september 2020 16:52
    quote:

    Bahama's Bob schreef op 29 september 2020 16:48:

    Op laag water kun je niet zinken
    tja als ineens blijkt join venture dan koers niet meer te houden. Kan me niet echt voorstellen dat deze koers nu echt reëel is maar goed markt denkt er anders over maar manier waarop koers verloopt zo rustig is erg apart.
  9. forum rang 4 Yes we can 29 september 2020 16:55
    quote:

    Daan 008 schreef op 29 september 2020 16:50:

    [...]

    Namy je hebt een verband gelegd met enkel en alleen elektriciteit (secundaire energie)
    Daar waar ik stel dat RDS zich blijft oriënteren naar primaire energie bronnen
    - Waterstof is CO2 neutraal.
    - Meer LNG winning en minder olie winning is ook een grote verbetering.
    - Wind- en zon energie geeft ook een verschuiving
    - De participatie met Eneco geeft een verbetering voor CO2 norm maar mogelijk ook extra kansen. Bijvoorbeeld Total heeft binnen een raffinaderij LM 6000 gasturbines laten plaatsen Total verkrijgt hiervoor energie certificaten, goedkope elektriciteit en HPS stoom voor extra elektriciteit opwekking en voor warmte voorzieningen te gebruiken binnen de raffinaderij.

    Klopt in die zin niet dat waterstof een energiedrager is net zoals elektriciteit. Energiedragers hebben geen impact op CO2, het zijn de energiebronnen en de omzettingsverliezen die bepalend zijn. Je mail is dus bullshit
  10. Rookie101 29 september 2020 16:56
    quote:

    createmonnie schreef op 29 september 2020 16:49:

    Het is toch lachwekkend dat precies de 2 aandelen die ik bezit onderaan de top 3 in de AEX staan... ELKE DAG...
    Gedeelde smart... :) maar blijf toch maar zitten met 0,65 verlies. Is niets natuurlijk maar op het verkeerde moment ingestapt. Bij een gokkast is je geld weg maar nu ga ik een tijdje long totdat..
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 3058 3059 3060 3061 3062 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links