Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Heerstiets schreef op 29 september 2020 12:02 :
KLM en ook Air France zijn oude elitaire bedrijven die voornamelijk door corporale hooghartige managers worden geleid. Daarnaast is het beroep van piloot overbetaald en zoals hier eerder is opgemerkt ontlopen zij ook in grote getallen hun belastingdruk door zich fiscaal te vestigen in belastingparadijzen. Kortom, weinig inspirerend bedrijf dat de maatschappij vooral geld kost.
Prima onder woorden gebracht, kunnen we nog wel een aantal 'organisaties' aan toevoegen, met name ABN Amro en de rest van de financiele sector. Daarom zal ik nooit beleggen in dit soort bedrijven die geleid worden door beheerders ipv ondernemers.
Opdoeken dat AFKLM, voegt niets toe, lost geen probleem op. De slots aanbesteden en eisen stellen aan de partijen die inschrijven op het gebied van maatschappelijke verantwoorde doelen. KLM is nog nooit in staat geweest om een rendabel bedrijf te zijn en is voor de zoveelste keer failliet.
Lees dit lange artikel en je bent volledig bijgepraat over de KLM en de airline industrie.www.theguardian.com/world/2020/sep/29...
Studnt schreef op 29 september 2020 14:20 :
[...]
Prima als je zegt dat het niks oplevert, maar ook niks kost. Dat is toch ook een belangrijk onderdeel van het probleem, want jij en ik betalen wanneer we met de auto gaan gewoon netjes onze accijns over de brandstof, wegenbelasting en bpm. Dit terwijl KLM -net als andere grote bedrijven- bijna geen belasting betalen. Nu willen ze wel ineens leningen gegarandeerd door de overheid? Dit vind ik een slechte zaak.
Zaken als accijns over brandstof, wegenbelasting en bpm zijn nationale aangelegenheden en de keuze van de politiek in dit land. Rijdt de grens over naar Duitsland en België en betaal een heel stuk minder aan accijns, bpm (als je daar je auto koopt) en het leuke? Je rijdt bovendien gratis over de wegen van onze buren, want je betaalt er geen belasting over. Dat is de keuze van de politiek. Heeft weinig te maken met het verdrag waarbij internationaal verkeer vrijgesteld is (scheepvaart, luchtvaart) van bepaalde belastingen, omdat het heffen van belasting onzinnig is (levert veel meer issues op). Dat KLM (of andere maatschappijen) dus geen accijns betalen heeft niks te maken met het niet netjes zijn. Zo zijn die regels ooit door regeringen in een VN verdrag vastgelegd. Het aankloppen bij de regering? Er zijn iets van 100.000 directe en indirecte banen betrokken bij Schiphol. Als het salaris van al die mensen gemiddeld is (modaal) en dat valt in 1x weg? Dan verdwijnt er 3,6 miljard aan inkomsten. Naast dat alle investeringen in Schiphol en de infrastructuur daarom heen dan zinloos zijn, want ja dat wordt dan niet meer gebruikt. Laat staan de omzet en gebruikerskosten van alles wat er bij komt kijken. Dat loopt in de miljarden. Dat weegt niet op tegen het in het leven houden van dit bedrijf.
Scapa schreef op 29 september 2020 16:50 :
[...]
Het aankloppen bij de regering? Er zijn iets van 100.000 directe en indirecte banen betrokken bij Schiphol. Als het salaris van al die mensen gemiddeld is (modaal) en dat valt in 1x weg? Dan verdwijnt er 3,6 miljard aan inkomsten.
Naast dat alle investeringen in Schiphol en de infrastructuur daarom heen dan zinloos zijn, want ja dat wordt dan niet meer gebruikt. Laat staan de omzet en gebruikerskosten van alles wat er bij komt kijken. Dat loopt in de miljarden.
Dat weegt niet op tegen het in het leven houden van dit bedrijf.
KLM is te groot, heeft daarvoor te veel geleend en heeft misgegokt op zakelijk intercontinentaal netwerk en overstappers hierheen lokken vanuit Europa. De inkomsten zijn al grotendeels weg ca. 80%, wat door gaat is gesubsidieerde loonbetalingen, onhoudbaar op termijn. Vracht en noodzakelijke vluchten gaat gewoon door maar voornamelijk zonder KLM. Aftellen geblazen, belegger heeft hier niets te zoeken, gaat naar penny en/of 0. VVD/CDA houden van KLM, dat kan, maar de echte werkgelegenheid en economische meerwaarde zit in andere sectoren. Ons geld afpakken om in KLM te pompen doet meer kwaad dan goed.
Topman Pieter Elbers: 'KLM komt sterker uit deze crisis' (21 april 2020)www.nu.nl/economie/6046116/topman-pie... Dit kunnen we nu alvast met zekerheid de overstatement van het jaar noemen..
Heerstiets schreef op 29 september 2020 12:02 :
KLM en ook Air France zijn oude elitaire bedrijven die voornamelijk door corporale hooghartige managers worden geleid. Daarnaast is het beroep van piloot overbetaald en zoals hier eerder is opgemerkt ontlopen zij ook in grote getallen hun belastingdruk door zich fiscaal te vestigen in belastingparadijzen. Kortom, weinig inspirerend bedrijf dat de maatschappij vooral geld kost.
Ik denk dat het stijlvol is als Nederland gewoon erkent dat het land te klein is om een luchtvaartmaatschappij overeind te houden.
DEN HAAG - De kosten van KLM moeten structureel omlaag. Dit blijkt uit de woorden van minister van Financiën Wopke Hoekstra dinsdag voor de camera van RTL. De kostenbasis van Air France-KLM, en ook van de twee afzonderlijke onderdelen, was "eigenlijk al aan de hoge kant". "Het is ontzettend belangrijk dat iedereen zich realiseert dat de luchtvaart in heel ander vaarwater terecht is gekomen", aldus Hoekstra, wijzend op andere maatschappijen dan KLM waar grote ontslagrondes zijn geweest en personeel fors salaris heeft ingeleverd. "Er liggen niet zo heel veel smaken op tafel", aldus de minister. "Het is of salaris inleveren, of het is massaal ontslag, of het is faillissement", aldus Hoekstra, die vindt dat Air France-KLM ten minste dezelfde beweging zal moeten maken als andere maatschappijen. Hoekstra benadrukte voor de camera van RTL dat kapitaalverstrekking door de Nederlandse overheid aan Air France-KLM, bovenop de reeds aan KLM verstrekte leningen, nog geen uitgemaakte zaak is. Dan zal de maatschappij wel bereid moeten zijn "om de bakens te verzetten".luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
@iPlof schreef op 29 september 2020 17:48 :
[...]
KLM is te groot, heeft daarvoor te veel geleend en heeft misgegokt op zakelijk intercontinentaal netwerk en overstappers hierheen lokken vanuit Europa.
De inkomsten zijn al grotendeels weg ca. 80%, wat door gaat is gesubsidieerde loonbetalingen, onhoudbaar op termijn.
Vracht en noodzakelijke vluchten gaat gewoon door maar voornamelijk zonder KLM.
Aftellen geblazen, belegger heeft hier niets te zoeken, gaat naar penny en/of 0.
VVD/CDA houden van KLM, dat kan, maar de echte werkgelegenheid en economische meerwaarde zit in andere sectoren. Ons geld afpakken om in KLM te pompen doet meer kwaad dan goed.
De inkomsten zijn weg, niet omdat het bedrijf slechte zaken deden, maar omdat de wereld in een zeer korte tijd totaal op slot ging. Geen enkel bedrijf is daar tegen opgewassen en als je dan de 'markt' zijn werk laat doen, dan was niet alleen KLM omgevallen, maar dan lag alles in Nederland/Europa/de wereld totaal op zijn gat. Geen enkel, maar dan ook geen enkel, economisch systeem kan zo'n abrupte financiële stop aan. Het is geen marktwerking meer, want goed presteerde en slecht presterende bedrijven zijn in één klap naar en over de rand van faillissement geduwd. En dan zijn er hier mensen die n.b. op een aandelenforum beweren dat KLM zo slecht draaide. Terwijl KLM toch echt fors heeft gepresteerd de afgelopen jaren, met 2018 als recordjaar. (https://www.businessinsider.nl/cijfers-air-france-klm-winst-verlies-vergelijking/) Nee, dan maar liever afgeven op de werknemers. De afgelopen 3 decennia is er een totale afbraak gekomen in heel veel sectoren. De posterijen, telecombedrijven, rederijen, de horeca, de gezondheidszorg. Straks allemaal weer als loonslaaf naar de arbeidersfabrieken. Nee, dat is een lekker vooruitzicht. Uitgeknepen worden en naar de pijpen van de hogere heren (en dames) dansen. Goed sentiment mensen...!
Prima is ook een mening. Denk er anders over. Historie KLM staat stijf van de staatssteun en reddingen. Men is met de Fransen samen gegaan uit pure noodzaak, ik ben met je eens AF is nog zwakker.Maar mooie prestaties van Klm zeg pak-em-beet laatste paar jaar blijken geleend en de visie van alle pijlen op zakelijke reiziger en overstap hub Schiphol is een zeer riskante. Crisissen komen en gaan en dit bedrijf zit dan meteen in problemen, dit is een exceptionele, maar dan nog, geen EV, geen reserve, het had ook een andere trigger kunnen zijn. Qua aandeel denk ik niet dat dit te redden is en als men klm deel gaat nationaliseren zal het net als de banken destijds enorm moeten afslanken.
Mayday! Kan KLM een fatale crash nog vermijden?www.businessinsider.nl/cijfers-air-fr...
@iPlof schreef op 30 september 2020 08:20 :
Mayday! Kan KLM een fatale crash nog vermijden?
www.businessinsider.nl/cijfers-air-fr... 31 oktober 2019
Mayday! Kan KLM een fatale crash nog vermijden?www.ftm.nl/artikelen/mayday-klm-fatal... (link geupdate)
@iPlof schreef op 30 september 2020 07:58 :
Qua aandeel denk ik niet dat dit te redden is en als men klm deel gaat nationaliseren zal het net als de banken destijds enorm moeten afslanken.
Als klm genationaliseerd zal worden (waarvan ik ook denk dat dat de enige redding zou zijn), wat zou er dan met de koers van het aandeel gebeuren? Gaat die dan richting 0?
wizz schreef op 30 september 2020 11:08 :
[...]
Als klm genationaliseerd zal worden (waarvan ik ook denk dat dat de enige redding zou zijn), wat zou er dan met de koers van het aandeel gebeuren?
Gaat die dan richting 0?
Laat ik het zo zeggen......al iets dergelijks aangekondigd wordt...kun je beter geen aandeelhouder zijn......
andre68 schreef op 30 september 2020 11:15 :
[...]Laat ik het zo zeggen......al iets dergelijks aangekondigd wordt...kun je beter geen aandeelhouder zijn......
Hahaha, dat wil je nu al niet meer. Ik zit me nu af te vragen in hoeverre KLM momenteel een short kandidaat is. Zal de nationalisatie prijs 1 euro zijn? Of de huidige 3? Ik snap dan niet zo goed dat KLM op en dag als vandaag zelfs nog plust. Op welk nieuws zo de koers nu stijgen?
wizz schreef op 30 september 2020 11:08 :
[...]
Als klm genationaliseerd zal worden (waarvan ik ook denk dat dat de enige redding zou zijn), wat zou er dan met de koers van het aandeel gebeuren?
Gaat die dan richting 0?
Zie destijds de 'blueprint' met de banken..
@iPlof schreef op 30 september 2020 11:54 :
[...]
Zie destijds de 'blueprint' met de banken..
Ja, maar als dat het uitzicht is, waarom dan toch nog groen op de borden? Zelf zojuist toch maar wat AFA P3.30 16OKT20 gekocht. Eens kijken of het op korte termijn nog wat naar beneden kan.
wizz schreef op 30 september 2020 11:18 :
[...]
Hahaha, dat wil je nu al niet meer.
Ik zit me nu af te vragen in hoeverre KLM momenteel een short kandidaat is.
Zal de nationalisatie prijs 1 euro zijn? Of de huidige 3?
Ik snap dan niet zo goed dat KLM op en dag als vandaag zelfs nog plust.
Op welk nieuws zo de koers nu stijgen?
Het aandeel heeft politieke waarde met als inzet de werkgelegenheid, doordruppel effect faillissement en nationale trots. Op basis van fundamenten kan het elk moment omslaan naar 0,0 tot 1,00
MFCons schreef op 30 september 2020 14:25 :
[...]
Het aandeel heeft politieke waarde met als inzet de werkgelegenheid, doordruppel effect faillissement en nationale trots. Op basis van fundamenten kan het elk moment omslaan naar 0,0 tot 1,00
dat dat dan maar snel gebeurd. Want ik koop net wat puts okt. en vervolgens gaat het met 3% omhoog :/
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)