Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,000 16 apr 2024 09:04
  • -0,300 (-1,23%) Dagrange 23,760 - 24,260
  • 21.963 Gem. (3M) 243,4K

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 september 2020 11:51
    quote:

    tmaster schreef op 25 september 2020 11:36:

    [...]
    AMG bevindt zich wel in een niche market. De kans dat AMG wordt overgenomen is vele maler groter, zeker op dit niveau. Alleen met die gedachte houd ik gewoon vast aan mijn stukken.
    Veel landen weten wet er nu economisch gebeurd als je een totale lockdown afroept. Catastrofaal voor de economie en ik denk dat dit zeker niet meer gaat gebeuren.
    Men moet meer een scheiding brengen tussen leeftijd. Iedereen onder de 50 gewoon doorlaten gaan met wat ze doen, werken, geld spenderen, etc.. Laten we niet vergeten 95% wordt ziek maar zit dan een paar dagen thuis net zo als een normale griep. Zeker bij de jeugd. Alleen je moet zorgen dat zieke jeugd en mensen tussen 20 en 50 niet die personen aansteken die in de gevaren zone zitten. Dus de ouderen.. Daar moeten ze een scheiding in gaan maken. Wellicht moet je dus bij een lockdown meer gaan focussen op de ouderen en diegene die de grootste risico's lopen.
    Ik heb het al vaker gezegd: niemand wil AMG overnemen omdat het bedrijf nergens bij past. De enige uitzondering zijn hedgefunds die AMG in stukjes willen doorverkopen en dat kan AMG zelf natuurlijk ook (als Heinz het zat is).
  2. forum rang 6 rene66 25 september 2020 12:04
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 25 september 2020 11:51:

    [...]
    Ik heb het al vaker gezegd: niemand wil AMG overnemen omdat het bedrijf nergens bij past. De enige uitzondering zijn hedgefunds die AMG in stukjes willen doorverkopen en dat kan AMG zelf natuurlijk ook (als Heinz het zat is).
    Helemaal mee eens, hedgefunds zijn constant op zoek naar goedkope lekkere brokjes die ze voor weinig van de beurs kunnen halen en dan opsplitsen en voor tig keer het betaalde bedrag verkopen. Bij Wessanen hebben ze dit ook geflikt.

    Ik zou er niet van staan te kijken dat een partij bij AMG op de koffie is geweest en een ongewenst bod heeft gedaan met het dreigement het bedrijf kapot te maken. Zo werkt dat in dat wereldje en met dat kapot maken zijn ze nu wellicht bezig. De truc is het aandeel naar beneden te halen, waardoor zakelijke contacten van AMGn mogelijk twijfelen aan de toekomst van AMG, dan Heinz&Co een persoonlijke fee te bieden en als die toehappen dat is de beschermingsconstructie verdwenen.

    Ik hoop dan ook dat Heinz zijn poot stijf blijft houden want het is financieel voor de aandeelhouders het beste als AMG gewoon AMG blijft. .
  3. forum rang 4 lanciared 25 september 2020 19:35
    Dag allemaal,

    Ik hoop met mijn AMG aandelen over max. 5 jaar een huis te kopen, want alleen door te werken word je niet rijk.
    Los van 'de shorters' en lage grondstofprijzen geloof ik nog steeds in onderstaande - om alles in perspectief te plaatsen.

    Courage!

    5/2019 : $350 milj EBITDA in 2024 :
    - AMG Vanadium’s spent catalyst recycling expansion in Cambridge Ohio
    - Lithium capaciteit Brazilië vergroten met 30%
    - Creation of AMG’s new segment, AMG Technologies - seperate listing in future
    - Shell and AMG Recycling B.V. joint venture
    - Recycling fabriek saudi-arabië? (to be confirmed)
    - lithiumhydroxidefaciliteit in Duitsland (to be confirmed)
    - Protectionisme kritische metalen beide USA & EU
    - Voordelige investeringen, leningen, aankopen gerelateerd aan EU Green Deal 2050 / China CO2 neutraal 2060

    =======

    09/2020 : China wordt CO2 neutraal tegen 2060

    09/2020 : EU adds lithium to critical raw materials list and plans to support local supplies as part of a strategy to reduce reliance on imported supply.

    05/2020 : Basic engineering of the new lithium hydroxide production facility in Germany is expected to be completed by year end. Klaar rond 2022? (to be confirmed)

    05/2020 : AMG and Shell Catalysts & Technologies received all regulatory consents necessary for the formation of the Shell and AMG Recycling B.V. joint venture, and has commenced operations.

    05/2020: Investigation into potential unfair trade practices for importing vanadium in USA - decision by 02/2020

    12/2019: European green deal - EU will become CO2 neutral by 2050 - proposition for 55% reduction by 2030

    11/2019 : feasibility study over bouw recyclingfabriek in de Saudische stad Jubail om katalysatoren te verwerken.

    11/2019 : Bouw lithiumhydroxidefaciliteit in Duitsland om op termijn +15-20 miljoen ebitda (bouw moet nog worden goedgekeurd)

    10/2019 : Overname van titaniumproducent International Specialty Alloys (ISA) om bestaande positie in de markt in Europa en Noord-Amerika uit te breiden.

    7/2019 : Vergroten Lithium & Tantalum capaciteit in Brazilië met 30% ipv bouw van 2e faciliteit (klaar eind 2020?)

    6/2019 : AMG is presently completing a long-term business plan that lays the groundwork for the option to organize AMG Technologies as a separately listed company.

    5/2019 : Bouw catalyst recycling facility in Ohio which will double our spent catalyst recycling capacity to 60,000 tons (klaar begin 2021) - vervangt de uitbreiding van 30%

    11/2018 : AMG Technologies (30%) and AMG Critical Materials (70%)
    AMG Technologies brings together two industry leaders primarily serving the aerospace market, by combining AMG Engineering’s expertise in metallurgical process design & development and AMG Titanium Alloys’ industry-leading expertise in the development of metallurgical products, furnace operations, and quality assurance processes. In metallurgy, combining engineering and operational knowhow accelerates innovation.
    AMG Critical Materials will consist of seven operating units, namely Vanadium, Superalloys, Tantalum & Lithium, Graphite, Silicon, Aluminum and Antimony.

    2/2018 : Uitbreiding recycling capaciteit Ohio met 30% (klaar eind 2019) (canceled)

    12/2017 : Bouw 2e faciliteit voor Lithium & Tantalum in Brazilië (90.000 ton capaciteit) (canceled)

    06/2016 : Bouw 1e faciliteit voor Lithium & Tantalum in Brazilië (klaar juni 2018) (done)
  4. forum rang 4 lanciared 28 september 2020 11:49
    Hier komt het :
    Niet veel nieuws voor ons lijkt het me - moest toch al geweten zijn, en al een maandje oud.

    " De economische crisis weegt zwaar op dit cyclische aandeel, maar de langetermijn vooruitzichten blijven goed dankzij de vraag naar elektrische auto’s en het belang van speciale grondstoffen zoals vanadium en lithium. Zodra de slechte resultaten verteerd zijn, kijken we uit naar een koopgelegenheid. "
    Metalenspecialist Advanced Metallurgical Group (AMG) kende zoals verwacht een erg slecht tweede kwartaal. Het bedrijf lijdt onder de fors lagere vraag vanuit vooral de luchtvaartsector, maar ook vanuit de auto- en staalsector. De omzet dook 32% lager en de EBITDA kelderde van 23,8 mln. USD naar 7,8 mln. USD. De vrije cashflow bleef wel positief (11,6 mln. USD) en AMG heeft nog een relatief gezonde financiële positie. Het dividend werd gehalveerd naar 0,10 EUR p.a.
    "
    Onder druk van enkele fors gedaalde grondstoffenprijzen kelderde ook de beurskoers van AMG de voorbije 18 maanden. AMG is echter méér dan een gewone grondstoffenproducent en biedt groeipotentieel voor de lange termijn

    Advanced Metallurgical Group (AMG) nam in het afgelopen jaar enkele initiatieven die de rendabiliteit ook in moeilijke marktomstandigheden kunnen verbeteren. Bovendien profileert AMG zich als een specialist in producten voor een duurzame economie.

    " Niettemin is de markt voor elektrische wagens nog maar in een beginfase en zal de vraag naar lithium in de komende jaren fors blijven toenemen. Dankzij lage productiekosten kan AMG trouwens ook met lage prijzen rendabel blijven. De groep heeft nu de ambitie om een belangrijke bevoorrader te worden voor de producenten van accu’s voor Europese elektrische auto’s. Daartoe start AMG in Duitsland de bouw van een lithiumhydroxidefabriek. AMG kan hierdoor een alternatief bieden voor de import uit China. AMG is het enige Europese bedrijf met een eigen lithiummijn (in Brazilië). Aanvankelijk zou de Duitse fabriek een capaciteit hebben van 20.000 ton, maar na enkele jaren kan deze vervijfvoudigen. Volgens de CEO is er al 1 multinational geïnteresseerd in de afname van de volledige productie. "

    De Amerikaanse dochter AMG Vanadium gaat in de volgende jaren de productiecapaciteit in de VS nog verdubbelen (een investering van 300 mln. USD). Deze hogere capaciteit zal zelfs met een lage verkoopprijs de winst in de volgende jaren doen toenemen. AMG sloot immers een langetermijncontract met grondstoffenreus Glencore, die de volledige vanadiumproductie van AMG in de VS zal afnemen (inclusief de geplande nieuwe capaciteit).

    Daarmee samenhangend heeft AMG zich dankzij een overeenkomst met een grote olieraffinaderij verzekerd van een groot aanbod van gebruikte katalysatoren die gerecycleerd worden voor het terugwinnen van vanadium. AMG wordt betaald voor het recycleren van deze katalysatoren en deze inkomstenbron is voldoende om de productiekost van vanadium te dekken. Vanadium zorgt in de toekomst dus voor dubbele inkomsten: de verkoop van het metaal én de recyclagecommissies. AMG kan deze activiteit nog sterk uitbreiden nadat er begin dit jaar een joint venture werd gesloten met een dochter van Royal Dutch Shell (Shell Catalysts & Technologies). Hierdoor krijgt AMG Vanadium de kans om deze activiteit verder uit te breiden buiten Noord-Amerika. Zo werd er samen met een dochter van Shell een voorlopig contract getekend voor de bouw van een recyclagefabriek in Saudi-Arabië. "

    - - Beurswijzer is volgens mij het zusterblad van De Belegger (in Vlaanderen) ; wat een zusterblad is van de Vlaamse krant De Fin. Economische Tijd.
    Raar, want een koopadvies hier in geschreven geeft in vele gevallen aanleiding tot dadelijk een koerswinst van vaak welhaast meer dan 10 % (Vlaamse beleggers , met TINA en FOMO in hun hoofd lopen achter alles aan wat aanbevolen wordt - Rente is toch heel laag, en geld brengt buiten de beurs niet en niets meer op)

    De Vlaamse kant van De Belegger was trouwens van begin sept 2018 al positief over AMG ( ja, wisten ook wel waarom - groene golf, tesamen met de energie-transitie die er zit aan te komen) en gaven al begin sept een vernieuwd koopadvies, nadat de koers komende van 52 euro (augustus 2018) teruggevallen was tot 42,5 euro.
    Ze vonden de daling voldoende, en de koers terug interssant (we hadden het hier over een toenmalige koers van 42,5 euro !)

    LR
  5. forum rang 7 ff_relativeren 30 september 2020 15:39
    quote:

    ff_relativeren schreef op 29 september 2020 14:32:

    De CEO koopt 10.000 aandelen AMG op de beurs : www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist... .
    Nog meer insider aankopen op de beurs : De CEO kocht voor pakweg anderhalve ton in euri , en E. Jackson kocht voor pakweg 2 ton in euri aan aandelen AMG : www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist... .
  6. drooglegging1920 30 september 2020 16:00
    Zo gebruik je legale voorkennis om te beleggen
    26 DECEMBER 2018

    CEOs, CFOs, bestuursleden, … niemand heeft een beter inzicht in het operationeel gebeuren van een bedrijf dan deze ‘insiders’. Ze beschikken over informatie waar de beste analisten alleen van durven dromen. Daarnaast zijn het vaak ook nog eens zeer getalenteerde zakenmensen. En deze informatie mogen ze gebruiken om aandelen te kopen van hun bedrijf: legale voorkennis zeg maar.

    Wanneer je wil beleggen, zijn de transacties van deze insiders de ideale plaats om je zoektocht te starten. Ze voegen letterlijk de daad bij het woord. Geen enkele insider koopt namelijk aandelen wanneer ze verwachten dat de prijs gaat dalen. Ze doen dat alleen maar om (extra) geld te verdienen.

    Er zijn twee redenen waarom insiders aandelen zouden kopen van hun eigen bedrijf:

    Het gaat beter met het bedrijf
    Het bedrijf is ondergewaardeerd
    Beleggers kunnen ook gebruik maken van deze legale voorkennis. Vroeger was deze informatie enkel beschikbaar voor het grote geld. Nu kan iedereen deze informatie gebruiken. Insiders zijn namelijk verplicht om binnen de 2 handelsdagen hun transacties bekend te maken.

    Het grote nadeel?

    Er zijn dagelijks duizenden insider transacties. Het is onbegonnen werk om al deze aan- en verkopen te analyseren. Daarom is het belangrijk om bepaalde patronen te herkennen.

    Waar moet je op letten bij legale insider trading?
    Rang: De aankoop van een CEO is bijvoorbeeld belangrijker dan de aankoop van een bestuurslid.

    Historische performance: De ene insider heeft al een succesvoller trackrecord dan de andere insider.

    Bedrag: Hoe groter het bedrag, hoe meer eigen geld de insider op het spel zet.

    Hoeveelheid insiders: Hoe meer insiders er kopen, hoe sterker het signaal. De kans dat 1 insider zich vergist is groot. De kans dat 10 insiders zich gelijktijdig vergissen is veel kleiner.

    Bron: Form4Oracle

    Foto Credit: iStock
2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links