Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,222 19 apr 2024 11:39
  • -0,019 (-1,53%) Dagrange 1,212 - 1,230
  • 607.292 Gem. (3M) 2,2M

PNL september 2020

574 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 29 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. analyse_A3CD 24 september 2020 13:48
    quote:

    marcel13 schreef op 24 september 2020 12:51:

    Voor onze Belgische vrienden.

    Ledlampen die bij bpost het verschil gaan maken.
    Geplaatst op 24-09-2020 om 12:13 uur

    Met led-lampen in de sorteercentra van Charleroi, Luik, Antwerpen en Gent kan bpost 51% besparen op zijn elektriciteitsverbruik voor verlichting in deze centra, wat zal resulteren in een vermindering van de uitstoot van CO2 van 1.000 ton per jaar, zei Engie donderdag in een verklaring. Het is namelijk Engie Solutions, de servicetak van Engie, die werd geselecteerd om de vier centra uit te rusten.
    www.lesoir.be/327236/article/2020-09-...
    Sodeju dan loopt Bpost behoorlijk achter, (zie koers), PostNl gebruikt helemaal geen lampen!;-)
  2. Schuinsmarcheerder 24 september 2020 14:21
    quote:

    GéGé schreef op 24 september 2020 09:22:

    [...]

    We zitten al weken gevangen tussen de 2,50 en 2,70. De bewegingen zijn op lage volumes, dus kan er zonder reden zomaar 4% af of bij. Iedereen wacht op de cijfers van begin november, ik zie de koers richting die datum nog wel oplopen richting 2,85 ... mits we geen (mini) crash op de beurs krijgen.
    Zit al een tijdje op €2.50 te wachten, maar die komt zelfs niet vaak voorbij ..... ;-(
  3. Brievenbus 24 september 2020 18:15
    quote:

    Always Be Closing schreef op 24 september 2020 18:02:

    Bpost ook flink in zijn achteruit. Sentiment zit niet helaas niet mee. En van die Angelsaksen die elke dag vanaf 1430 beginnen te duwen, word ik ook niet vrolijk.

    Voor een daghandelaar fantastisch trouwens, zo voorspelbaar. Jammer dat ik er geen tijd voor heb.
    BPost is echt erg, bij extreem lage omzet in een paar dagen meer dan 10% er af.
    De handel lacht zich gek...
  4. recital 25 september 2020 09:12
    Online uitgaven nemen weer toe, ondanks harde klappen reisbranche

    Nederlandse consumenten gaven in het tweede kwartaal online 12 procent meer uit. De online consumentenbestedingen komen uit op 6,36 miljard euro.

    Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor, een driemaandelijks onderzoek dat wordt uitgevoerd door GfK in opdracht van Thuiswinkel.org en Retail Insiders. In samenwerking met PostNL, Betaalvereniging Nederland en Currence.

    twinklemagazine.nl/2020/09/online-uit...
  5. GéGé 25 september 2020 09:52
    quote:

    recital schreef op 25 september 2020 09:12:

    Online uitgaven nemen weer toe, ondanks harde klappen reisbranche

    Nederlandse consumenten gaven in het tweede kwartaal online 12 procent meer uit.

    twinklemagazine.nl/2020/09/online-uit...
    Bedankt voor de link!

    Vooral dit zinnetje doet het 'm voor PostNL "Het aantal bestellingen bij producten steeg gemiddeld met 52 procent." In de 12% zit namelijk ook een giga afname van het aantal online geboekte reizen.
  6. forum rang 6 gpjf 25 september 2020 10:38
    Ik begin steeds meer te geloven dat na Q 3 de koers doorschiet na 3 euro. Onbegrijpelijk dat hier niet op wordt geanticipeerd. Sta bij RDSA wat onder water ( gemiddeld 12,70) en ga niet verlies verkopen, zeker daar niet ivm potentieel., maar anders zou ik nog wel verder durven instappen. Ik denk dat als het management bij de Q 3 cijfers naast een vanzelfsprekend goede resultaten, een prima verhaal neerlegt, het vertrouwen wel eens snel er weer is en de koers naar boven knalt. Als je toch naar de hele beurs kijkt, dan is dit toch in deze markt en met de huidige Corona ontwikkelingen een van de hele weinige aandelen waar de koers mede gezien de achterstand, nog enorm potentieel heeft.
    Ik zou eigenlijk niet weten waar het nog mis kan gaan.
  7. paul66 25 september 2020 10:48
    Nederlandse online consumentenbestedingen stijgen in Q2 met 12% naar € 6,36 miljard
    Sterke groei producten compenseert harde coronaklappen in reis- en vrijetijdsbranche

    De uitbraak van COVID-19 heeft zoals verwacht in het tweede kwartaal van 2020 een grotere impact op de e-commercesector gehad dan in de eerste drie maanden. De online bestedingen aan diensten, zoals reizen en tickets, kenden een nog sterkere daling (-45% ten opzichte van Q2 2019), maar deze werden door de groei in online uitgaven aan producten (+52%) ruimschoots gecompenseerd. De totale online consumentenbestedingen stegen daardoor met 12% naar € 6,36 miljard en in het eerste half jaar van 2020 met 4% naar € 12,40 miljard. Dit blijkt uit de meeste recente versie van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en Retail Insiders en in samenwerking met PostNL, Betaalvereniging Nederland en Currence.
    Het totale aantal online aankopen is door toedoen van corona ook sterk gegroeid: met +36% in het tweede kwartaal en met +22% in het eerste half jaar. Net als bij de online bestedingen, zien we ook hier een tegengesteld beeld tussen producten en diensten. Waar er in het tweede kwartaal 35% minder online aankopen in bijvoorbeeld vliegtickets, accommodaties en pakketreizen zijn gedaan in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, zijn de aankopen in de verschillende productcategorieën gemiddeld met 52% gestegen. Bekeken over het eerste half jaar daalde het aantal aankopen in diensten met 32% en steeg het aantal productaankopen met 34%.
    Door de gedeeltelijke lockdown eerder dit jaar is het aantal online kopers toegenomen. De cijfers uit de Thuiswinkel Markt Monitor laten dit ook zien: in het tweede kwartaal van 2020 waren er 7% meer e-shoppers dan een jaar geleden (van 11,7 miljoen naar 12,5 miljoen).
    “De afgelopen maanden hebben laten zien dat e-commerce een vitale rol speelt in de Nederlandse economie”, vertelt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. “Veel mensen moesten thuis blijven en richtten zich tot webwinkels voor hun aankopen, met veel nieuwe online kopers en een hoger besteed bedrag per koper tot gevolg. Dit wordt ook onderbouwd door de groeicijfers van het aantal online aankopen in en de online bestedingen aan producten, en daarmee door het gestegen aandeel van online in de totale detailhandel.[1] Dit komt in het eerste halfjaar van 2020 op 12,3% te liggen, wat een stijging is van 2,2 procentpunt vergeleken met vorig jaar.”
    Sterke daling dienstensector, Food/Nearfood grootste productcategorie
    Zowel de online bestedingen als de online aankopen zijn in de reis- en vrijetijdssector verder gekelderd. De opgelegde restricties tegen de verspreiding van het coronavirus zorgden voor een lager aantal online kopers voor bijvoorbeeld vliegtickets, pakketreizen en tickets voor attracties en evenementen. Zo daalden de online uitgaven aan pakketreizen met 81% en die aan losse vliegtickets en accommodaties met 24% ten opzichte van het tweede kwartaal in 2019.
    Daartegenover laten de productcategorieën een groei zien in zowel de online uitgaven als de online aankopen in het tweede kwartaal. De grootste groeipercentages in de online uitgaven zijn te zien binnen DIY/Garden (+121%), Home & Living (+105%) en Sport & Recreatie (+85%). In deze categorieën is de online penetratie ook (bijna) verdubbeld, wat inhoudt dat er veel meer Nederlanders hierbinnen online zijn gaan kopen.
    Een andere productcategorie die een flinke vlucht heeft genomen, is Food/Nearfood. Nederlanders zijn, onder meer vanwege corona, weer meer boodschappen via internet gaan bestellen. In het tweede kwartaal vonden er bijna 12.000 online aankopen plaats in deze categorie, wat een stijging betekent van 57% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In totaal bedroegen de consumentenbestedingen aan online boodschappen € 704 miljoen (+69%).
    “Hiermee gaat Food/Nearfood de categorie Kleding (€ 646 miljoen) voorbij als de productcategorie waarin in het tweede kwartaal online het meeste werd besteed”, vertelt Wijnand Jongen. “Daarnaast groeide het aandeel van online binnen de totale bestedingen aan Food/Nearfood-producten van 4% naar 6% in deze periode.”
    Groei smartphones en iDEAL zet door
    Op het gebied van de apparaten die worden gebruikt voor de online aankoop van producten of diensten, zien we dat de opmars van smartphones zich wederom heeft voortgezet. Waar vorig jaar in het tweede kwartaal 37% van de online kopers hun mobiele telefoon gebruikte voor een aankoop, was dat dit jaar 43%.
    De corona-uitbraak heeft ook impact op de gebruikte online betaalmiddelen. Aangezien de online bestedingen in producten zijn toegenomen en die in diensten zijn afgenomen, hebben producten een groter aandeel gekregen in de totale online bestedingen. Dit zorgt ervoor dat het aandeel van iDEAL – dat vooral populair is bij de aankoop van producten – ook is toegenomen: van 61% in het tweede kwartaal van 2019 naar 68% dit jaar.

    [1] Bron: CBS. In de eerste zes maanden van 2020 bedroeg de totaalomzet van de detailhandel € 73,0 miljard. Onder detailhandel vallen de on- en offline uitgaven aan producten (zowel food als non-food), inclusief btw. Ook uitgaven aan huishoudwaren, recreatieartikelen, keukens en voedingsmiddelen bij tankstations en apotheken vallen hieronder.
  8. Sander13677 25 september 2020 12:39
    Tarief decemberzegel 2020 bekendgemaakt

    25 september 2020 10:45

    Op 25 september hebben we het tarief voor de decemberzegel van 2020 bekendgemaakt. De decemberzegel is net als vorig jaar 5 cent goedkoper dan normale postzegels en gaat € 0,86 kosten. Een vel van 20 decemberzegels kost € 17,20.

    " style="display: inline-block; line-height: 1; vertical-align: bottom; padding: 0px; margin: 0px; text-indent: 0px; text-align: center;">Delen

    Vanaf 16 november te koop

    De decemberzegels zijn vanaf 16 november te koop bij postkantoren, pakketpunten, postzegelverkooppunten of via postnl.nl en ze zijn geldig tot en met 6 januari 2021. Decemberzegels zijn te gebruiken voor post tot en met 50 gram met een minimumformaat van 14 x 9 cm in Nederland. Voor een kaartje naar het buitenland volstaan 2 zegels. Na 6 januari 2021 kan de zegel gewoon gebruikt worden als er wordt bijgefrankeerd tot het geldende tarief.

  9. forum rang 6 gpjf 25 september 2020 14:30
    Oh ging even fout. ik heb order op 2.552 maar dat is niet gelukt nog. Ik wacht even de open van wallstreet af maar moet nog zien of ze daar vandaag nog komen.Er is toch geen volume en daardoor weet men de koers gemakkelijk te sturen. Enfin we zien het wel , het blijft een spelletje en ik zie wel hoe de knikkers vandaag rollen. 2.554 was het laagste punt
574 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 29 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links