Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,780 19 apr 2024 17:37
  • -0,720 (-2,94%) Dagrange 23,540 - 24,160
  • 191.650 Gem. (3M) 245,7K

AMG september 2020. ING verlaagd, maar ik verhoog.

380 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 19 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 tmaster 23 september 2020 16:48
    quote:

    AMGflop schreef op 23 september 2020 15:51:

    Vervelend hè Stokely. Had nou maar verkocht op €18,00.
    Als het aan jouw had gelegen hadden we op 12 ook moeten verkopen want dit ging onder de 10 en we tikten daarna gewoon de 18 aan na een mooie lange uptrend.. Dus kap nou eens met die ongefundeerde uitspraken over waar de koers naar toe gaat. Het slaat nergens op en je irriteert mensen er alleen maar mee.
    Dat jij short zit prima. maar loopt niet telkens onzin koersen uit te kramen.
  2. forum rang 6 rene66 23 september 2020 16:49
    quote:

    kenner66 schreef op 23 september 2020 16:28:

    Geen grotere omzet dan normaal.
    Zal wel iemand aan het uitstappen zijn die wat voorkennis heeft of schoon genoeg heeft van amg heeft.

    Dat laatste kan ik mij ook wel voorstellen want helaas lukt het AMG nog steeds niet om het "aandeel te verkopen" aan grote partijen.
  3. [verwijderd] 23 september 2020 16:51
    quote:

    tmaster schreef op 23 september 2020 16:48:

    [...]

    Als het aan jouw had gelegen hadden we op 12 ook moeten verkopen want dit ging onder de 10 en we tikten daarna gewoon de 18 aan na een mooie lange uptrend.. Dus kap nou eens met die ongefundeerde uitspraken over waar de koers naar toe gaat. Het slaat nergens op en je irriteert mensen er alleen maar mee.
    Dat jij short zit prima. maar loopt niet telkens onzin koersen uit te kramen.
    Eens, abtje. ( denk ook echt dat hij alleen wil irriteren)
  4. forum rang 6 Lamsrust 23 september 2020 17:41
    quote:

    Analyse schreef op 22 september 2020 09:19:

    [...]
    Bemoedigend bericht inderdaad. Echter volgens mij wordt het voor AMG ook hoog tijd dat de prijzen aan gaan trekken. Ik lees veelvuldig en ook AMG zelf schrijft dit in haar persberichten, dat ze een sterke balans hebben. Ik heb nog eens even het H1 rapport doorlopen en hele simpele ratio's erop losgelaten. Liquiditeit op zich oké met redelijk tot goede werkkapitaalratio's. Alleen als ik de solvabiliteit bekijk zit AMG op ca 10%. Dit is op zich nog geen zorg echter als er nog een paar kwartalen verlies wordt geleden wordt het toch echt een ander verhaal. Daarbij zijn de vooruitzichten voor AMG Technologies nu niet echt denderend (luchtvaart, automotive). Iemand die dit anders ziet? Voor mij wederom de bevestiging dat de aandeleninkoop met geleend geld een van de meest stompzinninge acties van AMG is geweest vorig jaar. Daarbij de grote voorraadafboeking met een paar regels in een persbericht weg willen moffelen. Niet goed voor het vertrouwen geweest. Toch blijf ik vertrouwen houden met longpositie.
    Volgens de jaarrekening 2019 dient AMG te voldoen aan een Senior Secured Debt/EBITDA ratio van 3.5, waarbij ingevolge de leningsovereenkomst de kasstand niet volledig in mindering wordt gebracht van de uitstaande senior secured loan. Over 2019 bedroeg de EBITDA USD 120 mln en was de ratio 1.7, i.e. het debt level voor covenant purposes was 1.7*120 = USD 204 mln.
    Uitgaande dat dit debt level in 2020 niet oploopt, mag de EBITDA niet dalen beneden de USD 204/3.5 = USD 58 mln.

    De EBITDA 2020 ytd bedraagt USD 30.1 mln, i.e. in H2, 2020 dient de EBITDA ook minimaal USD 30 mln te bedragen om covenant breaches te voorkomen.

    De aandeleninkoop voor plm. USD 100 mln is inderdaad de stomste beslissing ooit geweest, mngt dacht hiermee de shorters te verjagen, welke inmiddels grotendeels automatisch in maart 20 zijn vertrokken.

    Risico AMG ligt dus op het vlak van de solvabiliteit, i.e. covenant breach zal leiden tot hogere financieringslasten en op termijn tot refinance issues. Uiteraard dient op de LT de winstgevendheid ook weer op peil te komen.

    AMG heeft dus geld nodig om niet in de gevarenzone te komen indien er verdere tegenvallers zijn t.g.v. de langzamere opstart van de aerospace/automotive business. Daarnaast dienen de nieuwe initiatieven op het vlak van recycling (Shell JV) en de lithiumhydroxide faciliteit in Duitsland ook gefinancierd te worden. IPO Technologies gaat nu niet lukken. Mijns inziens resteert dan een onderhandse emissie aan een (nieuwe) investeerder tegen een beperkte discount dan wel een verkoop van de recycling business aan de Shell JV of een combinatie van beide. Uit deze opbrengsten kunnen de schulden omlaag worden gebracht en nieuwe toekomstige projecten worden gefinancierd.

    Een verkoop van de recycing business aan de Shell JV komt mij daarbij niet onlogisch voor, omdat dan het hele recycling gebeuren in deze JV is ondergebracht.
  5. Insider 23 september 2020 17:57
    www.spglobal.com/platts/en/market-ins...

    One of the world's biggest names in electric vehicles, Tesla, has its sights set on reducing its dependency on outside battery metal supply chains by investing in mines and processing, which could negatively impact the lithium price, Morgan Stanley said Sept. 23.
380 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 19 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links