Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Minister stelt Jeroen Kremers aan als 'state agent' bij KLM

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. LG$ 2020 23 september 2020 15:36
    Kan iemand mij uitleggen waarom AF-KLM niet failliet laten gaan is? Doorstarten met nieuwe contracten;management lagen eruit, piloten en cabine personeel op 125-150%% van Ryanair salaris, (of thuis op de bank), de nieuwste vliegtuigen leasen voor een koopje, kortom alles opnieuw onderhandelen in dit nieuw post Covid tijdperk. Slots en andere start/landing rechten kunnen in EU verband worden vernieuwd, doorstart wetgeving aanpassen ivm 3 maanden weer aanstellen van personeel etc.
    Dit blijft een zwerende wond. Dat de franse overheid te dom is om AF failliet te laten gaan wil toch niet zeggen dat NL taxpayer ook moet meesleuren, nu al 1 +(.9*2.4)mljd!! en over 8 maanden nog eens. Belang KLM is vrijwel in lijn met aandeelhouder overheid (slechts 14%, ook bizar na injectie) echter de bonden in Frankrijk (en daarom ook NL) willen niet buigen.
    NU gaat het geld op aan dure sociale plannen aan overbetaalde overbodige krachten. Beter investeren in universiteiten en overige R&D, of een nieuwe Wopke Airlines. Dit is bodemloze put, slechts de meest effieciente intercontinentale airlines zullen overleven komende 5 jaar en daar hoort AF helaas voor KLM niet bij, 101 jaar is mooi ook.
  2. [verwijderd] 23 september 2020 15:47
    "Onze Nationale Trots", dat mag dus wat centen kosten.

    SPL blijft rustig hoor, vergeleken met de Mediamarkt is het een oase van rust, je kunt rustig parkeren en 10 minuten de tijd nemen om afscheid te nemen, The kiss and ride strook doet zijn naam eindelijk eer aan, een half jaar geleden stonden de Gele Hesjes met stopwatch naast je, klaar om een bon te schrijven.

    Een "weekendje Dubai" wordt niet meer geaccepteerd als "normaal en gangbaar", een andere mindset dus!

    Wat heeft de instandhouding van de laatste 10 jaar Allitalia gekost?
  3. Sanglier 23 september 2020 15:52
    quote:

    LG$ 2020 schreef op 23 september 2020 15:36:

    Kan iemand mij uitleggen waarom AF-KLM niet failliet laten gaan is? Doorstarten met nieuwe contracten;management lagen eruit, piloten en cabine personeel op 125-150%% van Ryanair salaris, (of thuis op de bank), de nieuwste vliegtuigen leasen voor een koopje, kortom alles opnieuw onderhandelen in dit nieuw post Covid tijdperk. Slots en andere start/landing rechten kunnen in EU verband worden vernieuwd, doorstart wetgeving aanpassen ivm 3 maanden weer aanstellen van personeel etc.
    Dit blijft een zwerende wond. Dat de franse overheid te dom is om AF failliet te laten gaan wil toch niet zeggen dat NL taxpayer ook moet meesleuren, nu al 1 +(.9*2.4)mljd!! en over 8 maanden nog eens. Belang KLM is vrijwel in lijn met aandeelhouder overheid (slechts 14%, ook bizar na injectie) echter de bonden in Frankrijk (en daarom ook NL) willen niet buigen.
    NU gaat het geld op aan dure sociale plannen aan overbetaalde overbodige krachten. Beter investeren in universiteiten en overige R&D, of een nieuwe Wopke Airlines. Dit is bodemloze put, slechts de meest effieciente intercontinentale airlines zullen overleven komende 5 jaar en daar hoort AF helaas voor KLM niet bij, 101 jaar is mooi ook.
    Niet zo gehaast, bij de komende parlementaire enquête komt deze mijnheer Kreemers haarfijn uitleggen hoe het fout heeft kunnen lopen. Daarom heeft onze Wopke hem ook aangesteld.
  4. [verwijderd] 23 september 2020 16:40
    Hoezo kunnen ze (blijkbaar contractueel afgesproken) al €900 mio. trekken terwijl aan nul voorwaarden is voldaan??! De vakbonden traineren namens management en piloten alles en hopen simpelweg dat er personeel vertrekt, zodat aan geen enkele korting van salarissen in het waterhoofd hoeft te worden voldaan....en dit wordt allemaal gedoogd? Bizar....De overheid geeft wederom blijk van minimale kennis van dit soort bedrijfspraktijken.....
  5. @iPlof 23 september 2020 21:48
    9 maanden corona, ingrepen bij AF-Klm zijn praktisch nihil.
    Dat er twee overheden bij moeten staan en over bedrijfsvoering eisen stellen zegt alles al.
    De veronderstelde 15% kostenreductie is volledig achterhaald, de omzet doet -90%.
    Beoogde emissie voor mei 2021 is niet serieus te nemen. Aandeel is dan hooguit nog paar duppies maar zeer waarschijnlijker dan al uit de handel genomen en beide airlines genationaliseerd.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,880 18 apr
+0,396 +4,18%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links