Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 301,7K

Sept 2020: De Maand Van D Deals En Nieuwsberichten En Natuurlijk De Langverwachte Stijging Van De Koers olv Goddijn&Co

1.463 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 74 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 22 september 2020 18:06
    Volgens IEX overzicht klein beetje turbohandel
    Slimme en redelijk veilige aankoop met een stoploss op 4,40 in aanloop naar de Q3cijfers

    18-9-2020
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 4,4 2,46 0 0 0 2,600 -13,33% 1.250 16:55
  2. [verwijderd] 22 september 2020 18:11
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 22 september 2020 18:06:

    Volgens IEX overzicht klein beetje turbohandel
    Slimme en redelijk veilige aankoop met een stoploss op 4,40 in aanloop naar de Q3cijfers

    18-9-2020
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 4,4 2,46 0 0 0 2,600 -13,33% 1.250 16:55

    Denk dat je beter met deze flauwe kul kunt stoppen, gaat nergens om.
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 22 september 2020 18:34
    Vandaag zelfde patroon als maandag.
    Hoger openen en gestaag lager eindigen:
    dayhigh 6,62 (openingskoers)
    daylow 6,37

    Géén slip-TT’tjes gevangen vandaag.
    Morgen weer tuffen naar mijn stekkie.
    Deze keer met All Favourite Material (AFM)
    Zoals een platvis clip onderlijn aan mijn hengel om slip-TT’jes te vangen die worden opgejaagd door de lagere koers.
    De bijbehorende weegschaal op 6,20 instellen.
    Ook de Hardcore Vismagneet van Magnetar uit verpakking gehaald om bodem te vissen op 6,00
    Om de slip-TT’jes naar huis te vervoeren heb ik een gekoelde Very Empty Bag (Ook wel VEB genoemd)

    quote:
    Wereldbelegger schreef 21 september 2020 18:00
    dayhigh 6,70 (openingskoers)
    daylow 6,46

    Géén slip-TT’tjes gevangen vandaag.
    Morgen met schepnetje weer tuffen naar mijn stekkie.
    Schepnet aan balans hangen, zakt omlaag bij 6,30 om bodem te vissen.
    unquote:

    quote:
    Wereldbelegger schreef op 21 september 2020 09:18:
    Hoopgevende vergezichten zijn hierboven TT toegedicht.
    Wijze woorden gesproken door de heer Goddijn in een interview met de Stadskrant Het Parool.
    Allemaal prachtig!
    Maar ja, die koers hé…….

    Vanaf eind augustus lijkt de 6,95-7,05 lijn de nieuwe weerstand te zijn.
    Ik hou rekening met een terugval die voorbij de low van 6,46 gaat op 4 september.
    ondanks de drie aanvallen op de weerstandlijn in de vorige september handelsdagen.
    Voor wat mijn mening waard is. ((-;

    Voor deze week mijn schepnetje weer klaargelegd om slip-TT’tjes proberen te vangen.
    Volgende week zal de koers in aanloop naar de Q3 cijfers op 14 oktober wel een beetje oplopen.
    unquote:
  4. forum rang 6 tatje 22 september 2020 18:41
    Als je de volgende uitspraken doet kun je geen dirty doen en ook niet via via.

    Francois-Xavier Bouvignies - UBS Investment Bank, Research Division - Technology Analyst
    And within Automotive, I mean, do you think you are gaining market share? And...

    Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
    Yes, yes, yes.

    Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO
    So the order intake is a lot bigger than the reassessment of the current order.

    Marc Hesselink - ING Groep N.V., Research Division - Research Analyst
    And the big push behind that, is that new contracts or the extension of the contracts or the expansion of the contract, which 2 of those?
    Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
    All of the above. Yes, so order intake is strong that leads to a growing backlog order book.

    Wim Gille - ABN AMRO Bank N.V., Research Division - Head of Research & Equity Research Analyst
    And does it also make you more effective in basically competing against Google in this particular case?

    Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
    Absolutely. Absolutely. We started that development was a -- I'm not going to sugar coat it, it was a direct reaction to developments in the market. OEMs had to follow through as well. They've long been preventing us from delivering our products online because of cost. They now accept that there's no longer a strategy they can stick to and need to follow the mainstream in order to satisfy their end customer with experiences that are compatible to what you get on the mobile phone.

    Wim: Kun je de competitie beter aan met Google.

    Harold: absoluut absoluut absoluut. We zijn die ontwikkelingen gestart, ik ga het niet verbloemen, na de ontwikkelingen in de markt.( ik denk dat ie bedoeld Renault Volvo Google ).De oems moesten volgen. Ze ( de oems ) hebben ons lang tegen gehouden, om onze produkten ONLINE te leveren, vanwege de kosten.
    Nu accepteren ze, dat ze niet langer aan die strategie kunnen vasthouden en dat ze de hoofdtrend moeten volgen om de eind consument met produkten die de vergelijking met de mobile Phone aankunnen te volgen.

    Volgens mij zijn er al oems die zeker 10 soorten elektrisch gaan brengen in 2021 2022.

    Harold zei het al : bij elektrisch 100% online :-)

    Een RA zegt tegen mij:

    Tom Tom zegt eigenlijk: het gaat heel goed, wacht maar dat de deals en contracten in de omzet gaan lopen.

    Als je een dirty gaat doen, ga je niet zulke veelbelovende uitspraken doen.
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 22 september 2020 18:48
    Dat is niet echt positivo van Knife Catcher
    Er is in ieder geval iemand (misschien wel ik) vandaag geweest die met deze koers wil instappen in een hefboomproduct op TT

    Heeft u vandaag een aankoop gedaan om de koers te steunen?
    Of bent u alleen maar gefrustreerd omdat uw belegging niets oplevert en al heel lang tegen dood geld aan kijkt.
    Als dat zo is leef ik met u mee.

    btw
    Ik sta sinds maandag ook in de min.
    Dus misschien ga ik ook net zo (af)reageren als u.

    Knife Catcher
    22 september 2020 18:11

    Denk dat je beter met deze flauwe kul kunt stoppen, gaat nergens om.

    quote:

    Wereldbelegger schreef op 22 september 2020 18:06:

    Volgens IEX overzicht klein beetje turbohandel
    Slimme en redelijk veilige aankoop met een stoploss op 4,40 in aanloop naar de Q3cijfers

    18-9-2020
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 4,4 2,46 0 0 0 2,600 -13,33% 1.250 16:55

  6. forum rang 8 Wereldbelegger 22 september 2020 18:54
    Ik zou niet weten waarom niet.
    Legio redenen te bedenken waarom een overname of een dirty exit te verantwoorden is naar medewerkers en aandeelhouders.
    Piet Particulier is altijd de laatste partij die hoort wat erop de agenda staat.

    quote:

    tatje schreef op 22 september 2020 18:41:

    Tekst van quote staat hierboven

    Als je een dirty gaat doen, ga je niet zulke veelbelovende uitspraken doen.

  7. forum rang 8 Wereldbelegger 22 september 2020 19:05
    'Uber raakt achterop met zelfrijdende auto's'

    Beleggers in Uber zijn ongerust over de vorderingen van het bedrijf op het gebied van zelfrijdende auto's. De twee grootste aandeelhouders van Uber zetten topman Dara Khosrowshahi onder druk om meer geldschieters te vinden.

    Lang leek Uber een serieuze kanshebber te zijn in de revolutie van zelfrijdende auto's, maar inmiddels is het Amerikaanse bedrijf voorbijgestreefd door verschillende concurrenten. Waymo en Lyft hebben bijvoorbeeld veel meer testauto's op de openbare weg rijden.

    bron:
    www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5185228...
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 22 september 2020 19:14
    TomTom-baas Harold Goddijn hoeft geen staatssteun

    Veel autofabrikanten sloten de deuren in de coronacrisis en zodoende werd TomTom vol in de flank gereden. In het tweede kwartaal boekte de navigatiedienstverlener €62 miljoen verlies. De omzet daalde met 40 procent. Hiermee kwalificeert het Amsterdamse technologiebedrijf voor NOW-steun om loonkosten te compenseren.

    Topman en medeoprichter Harold Goddijn weigert echter langs het overheidsloket te rijden. 'Dat leek ons niet correct. We beschouwen deze crisis als ondernemersrisico en dat willen we niet afwentelen op de belastingbetaler', vertelt hij tegen Het Parool. Hulde. Persoonlijk vond het Quote 500-lid (nr 46: €800 miljoen, samen met vrouw Corinne Goddijn-Vigreux) de lockdown niet zo'n ramp. De in het buitenland werkende kroost kwam eens gezellig naar huis. Huize Goddijn-Vigreux staat in Amsterdam Centrum en daar was het in de lockdownmaanden verfrissend rustig.

    Zelf is TomTom alweer aan het werven geslagen over de grens. En dat raakt natuurlijk een gevoelig punt in de hoofdstad, want die expats drijven de huizenprijzen op. Hij erkent tegenover de lokale krant dat TomTom bijdraagt aan de druk op de huizenmarkt. 'TomTom zoekt goede mensen en daar kunnen we niet ineens mee stoppen, omdat de stad onder druk staat. Maar vergeet niet dat expats ook een belangrijke bijdrage leveren aan onze economie: ze geven veel uit'.

    bron:
    www.quotenet.nl/nieuws/a34092373/tomt...
  9. VanillaSky 22 september 2020 20:15
    Is er nieuws gezien de forse aanhoudende daling?
    Langzamerhand bekruipt toch wel het gevoel dat Q3 cijfers wellicht niet zo florissant zullen zijn dan wel er slecht nieuws op komst is.
    Desalniettemin komen we wel in de buurt dat het interessant word om bij te kopen. De 6 gaat vermoedelijk nog wel sneuvelen voor de Q3 cijfers. Rond die koers koop ik bij, en mochten we op cijferdag een 5-10% dalen dan koop ik daar nogmaals bij.

    Uiteraard met als doel om bij oplevingen te verkopen, de pendel 6 tot 8 euro blijft nog wel een paar jaar actueel.
  10. VanillaSky 22 september 2020 20:49
    quote:

    Acceleratie schreef op 22 september 2020 20:23:

    Ik verwacht juist hele sterke q3 cijfers en koop nu regelmatig een beetje bij.

    Verwacht met name positieve verrassing bij Automotive. Vanwege ingehaalde productie in q3
    We komen inderdaad wel op niveaus dat het risico zeer gering is. Marketcap straks rond de 800mio met einde jaar bijna 400mio in kas dus een ondernemingswaarde van 400mio.

    Zeer sterke cijfers bij Q3 lijkt mij niet aannemelijk, het zal wel iets beter worden als Q2 vermoed ik qua omzet. Schat zelf in 130-140 mio totaalomzet.

    Maar mochten de cijfers beter dan verwacht zijn dan kan je inderdaad mogelijk snel 10% opschrijven voor een ritje 6,00 - 6,60.
  11. VanillaSky 22 september 2020 21:02
    quote:

    Acceleratie schreef op 22 september 2020 20:58:

    Risico is nagenoeg met 400miljoen cash. 90% bruto marge.

    Alleen de handel is dood
    Het is eigenlijk wel bizar ja dat geef ik toe.
    Maar denk toch dat men een soort 'verdampingspremie' op de cash zet omdat HG de afgelopen jaren toch ettelijke miljarden in rook heeft laten opgaan.

1.463 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 74 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links