Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,225 19 apr 2024 17:35
  • -0,016 (-1,29%) Dagrange 1,212 - 1,238
  • 1.717.700 Gem. (3M) 2,2M

PNL september 2020

574 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 29 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. pakket 19 september 2020 23:08
    Een leuk spelletje is om te proberen om 50 euro 15 keer te verdubbelen met opties. dan heb je een miljoen...Dat heb ik ook wel gedaan met beurs competities. Eén keer was ik 7e in een landelijke competitie van de Telegraaf. En in een Europese Competitie zat ik bij de eerste 1500 van de 32000 deelnemers. Om dan met een fictief bedrag van 100.000 euro puur te speculeren heeft natuurlijk niks met echt beleggen te maken. Uiteindelijk moet je in het begin van alles uitproberen om er van te leren en daar conclusies uit trekken. Het is een soort trechter waar je in terecht komt. En het is een keiharde leerschool. Net zoals het echte leven.. Sommigen zien het licht daarna en sommigen zien het nooit..
  2. forum rang 6 Krentenmenten 20 september 2020 20:40
    quote:

    pakket schreef op 19 september 2020 23:08:

    Een leuk spelletje is om te proberen om 50 euro 15 keer te verdubbelen met opties. dan heb je een miljoen...Dat heb ik ook wel gedaan met beurs competities. Eén keer was ik 7e in een landelijke competitie van de Telegraaf. En in een Europese Competitie zat ik bij de eerste 1500 van de 32000 deelnemers. Om dan met een fictief bedrag van 100.000 euro puur te speculeren heeft natuurlijk niks met echt beleggen te maken. Uiteindelijk moet je in het begin van alles uitproberen om er van te leren en daar conclusies uit trekken. Het is een soort trechter waar je in terecht komt. En het is een keiharde leerschool. Net zoals het echte leven.. Sommigen zien het licht daarna en sommigen zien het nooit..


    Probleem is dat met fictieve handel, de financiële instellingen geen invloed (kunnen) uitoefenen omdat de open intrest fictief is, en dus geen enkel risico vormt voor welke echte positie dan ook.
  3. pakket 21 september 2020 08:51
    quote:

    Krentenmenten schreef op 20 september 2020 20:40:

    [...]

    Probleem is dat met fictieve handel, de financiële instellingen geen invloed (kunnen) uitoefenen omdat de open intrest fictief is, en dus geen enkel risico vormt voor welke echte positie dan ook.
    Daar heb je volkomen gelijk in.. Aan den lijve ondervonden... Heel vaak had ik een zo'n grote positie in opties dat het de grootste van het land was. Ze laten je dan gewoon doodbloeden en weg is het premie-geld. Direct daarna gebeurde het wat ik verwachte maar de banken hielden het gewoon tegen. Je mag wat geluk hebben en wat kleingeld verdienen met derivaten maar als je te groot word kom je in aanvaring met instellingen die genoeg cash hebben om je positie te liquideren. Winnen kun je maar verliezen zul je..zoals ik al zei , ze zijn er voor de banken niet voor de gewone mens.. voor mij geen derivaten meer..
  4. [verwijderd] 21 september 2020 10:31
    quote:

    GéGé schreef op 21 september 2020 09:19:

    [...]

    Zijn gewoon goed bezig bij PostNL. Ze zouden voor al deze services gewoon iets meer mogen vragen en daarmee de marges wat kunnen opkrikken.
    "Ze zijn goed bezig."

    Ik kan u vertellen: PostNL is een zinkend schip. Mijn vrouw zit in de branche van de e-commerce, zij hebben dagelijks een 100 à 150 verzendingen. Uit noodzaak hebben zij vorige week besloten om de samenwerking met PostNL stop te zetten. Pakketjes worden door de PostNL chauffeurs naar eigen goeddunken ergens gedumpt (buren die van niks weten, aan de voordeur op de grond achtergelaten wanneer er geen buren zijn en de mensen zijn niet thuis, ...). De tijdsinvestering en verlies van klanten bij de werkgever van mijn vrouw, als een direct gevolg van dit geklungel bij PostNL hebben hen geen andere keuze gelaten dan via andere kanalen te gaan verdelen. En dit is heus niet alleen bij hen. Ik hoor overal geklaag over PostNL. Ze gaan daar direct met de grove borstel hun chauffeurs moeten gaan confronteren, want dit loopt anders helemaal fout.
  5. GéGé 21 september 2020 10:43
    quote:

    Da-3-Lo-71 schreef op 21 september 2020 10:31:

    [...]

    "Ze zijn goed bezig."

    Ik kan u vertellen: PostNL is een zinkend schip. Mijn vrouw zit in de branche van de e-commerce, zij hebben dagelijks een 100 à 150 verzendingen. Uit noodzaak hebben zij vorige week besloten om de samenwerking met PostNL stop te zetten. Pakketjes worden door de PostNL chauffeurs naar eigen goeddunken ergens gedumpt (buren die van niks weten, aan de voordeur op de grond achtergelaten wanneer er geen buren zijn en de mensen zijn niet thuis, ...). De tijdsinvestering en verlies van klanten bij de werkgever van mijn vrouw, als een direct gevolg van dit geklungel bij PostNL hebben hen geen andere keuze gelaten dan via andere kanalen te gaan verdelen. En dit is heus niet alleen bij hen. Ik hoor overal geklaag over PostNL. Ze gaan daar direct met de grove borstel hun chauffeurs moeten gaan confronteren, want dit loopt anders helemaal fout.
    Ben zelf ook ondernemer en maak voor de binnenlandse bestellingen gebruik van PostNL. Ik herken me totaal niet in dit beeld en verzend de kleine pakketjes via brievenbuspost, zelfs zonder Track and Trace (dus in principe niet verzekerd). Kan me niet meer voor de geest halen dat er een pakketje zoek is geraakt en afgezien van een enkele keer dat een klant aangeeft dat het pakketje er drie dagen over heeft gedaan (vaak net na het weekend), zijn er verder geen klachten.
  6. artm 21 september 2020 16:35
    quote:

    Da-3-Lo-71 schreef op 21 september 2020 10:31:

    [...]

    "Ze zijn goed bezig."

    Ik kan u vertellen: PostNL is een zinkend schip. Mijn vrouw zit in de branche van de e-commerce, zij hebben dagelijks een 100 à 150 verzendingen. Uit noodzaak hebben zij vorige week besloten om de samenwerking met PostNL stop te zetten. Pakketjes worden door de PostNL chauffeurs naar eigen goeddunken ergens gedumpt (buren die van niks weten, aan de voordeur op de grond achtergelaten wanneer er geen buren zijn en de mensen zijn niet thuis, ...). De tijdsinvestering en verlies van klanten bij de werkgever van mijn vrouw, als een direct gevolg van dit geklungel bij PostNL hebben hen geen andere keuze gelaten dan via andere kanalen te gaan verdelen. En dit is heus niet alleen bij hen. Ik hoor overal geklaag over PostNL. Ze gaan daar direct met de grove borstel hun chauffeurs moeten gaan confronteren, want dit loopt anders helemaal fout.
    En dan denken dat DHL en andere partijen het beter voor elkaar hebben? Kom op zeg, nee.
574 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 29 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links