Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Frankrijk houdt Air France koste wat het kost in de lucht

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. createmonnie 14 september 2020 09:07
    Dombo's... Soms moet je de trots van je land opgeven om je volk te ondersteunen, want die zijn belangrijker dan je trots. De sukkels van Air France hebben er zelf voor gezorgd dat het bedrijf naar de mallemoer is gegaan. Tuurlijk word de sector kei hard geraakt, maar dat word elke luchtvaartmaatschappij. Om nu al je miljoenen/miljarden er in te steken, zodat de goed betaalde piloten goed betaald blijven... Nee dank je. Ik betaal liever een nieuwe grootaandeelhouder of CEO om er met een grote bezem doorheen te vegen.
  2. forum rang 6 boem! 14 september 2020 09:43
    Ik ben blij dat zowel de regering in Frankrijk zowel als in Nederland KLM/Airfrance niet beoordeeld als stand-alone bedrijf.

    De gevolgen van een wegsanering van KLM-Airfrance gaan die van het bedrijf ver te boven omdat het een direct gevolg heeft voor de van KLM-Airfrance afhankelijke aanpalende economie.

    Tot op heden zeer content met de voorwaarden die F. Hoekstra stelt aan KLM om in aanmerking te komen voor steun.

  3. forum rang 6 boem! 14 september 2020 09:44
    Ik ben blij dat zowel de regering in Frankrijk zowel als in Nederland KLM/Airfrance niet beoordeeld als stand-alone bedrijf.

    De gevolgen van een wegsanering van KLM-Airfrance gaan die van het bedrijf ver te boven omdat het een direct gevolg heeft voor de van KLM-Airfrance afhankelijke aanpalende economie.

    Tot op heden zeer content met de voorwaarden die W Hoekstra stelt aan KLM om in aanmerking te komen voor steun.

  4. [verwijderd] 14 september 2020 10:53
    KLM vazal "De Telegraaf" shreeuwt moord en brand.

    www.telegraaf.nl/financieel/908249886...

    Mij lijkt dat de KLM-randstad-regio het economisch niet strikt nodig heeft om met staatssteun op de been te worden gehouden.
    Nergens zijn de huizen duurder, nergens lopen meer ambtenaren rond.
    Nergens lopen meer buitenlandse kas-arbeiders rond, alsof hollanders zelf geen tomaten en bloemen kunnen plukken.
  5. [verwijderd] 14 september 2020 11:09
    quote:

    boem! schreef op 14 september 2020 09:43:

    Ik ben blij dat zowel de regering in Frankrijk zowel als in Nederland KLM/Airfrance niet beoordeeld als stand-alone bedrijf.

    De gevolgen van een wegsanering van KLM-Airfrance gaan die van het bedrijf ver te boven omdat het een direct gevolg heeft voor de van KLM-Airfrance afhankelijke aanpalende economie.

    Tot op heden zeer content met de voorwaarden die F. Hoekstra stelt aan KLM om in aanmerking te komen voor steun.
    De corona heeft wel aan het licht gebracht dat de van-hot-naar-haar economie op z'n eind loopt.
    Ook voor stikstof en CO2 uitstoot. Eigenlijk wijst alles er op dat we regionaal moeten gaan leven en werken.

    KLM zou kunnen overwegen om zich te laten uitkopen/opheffen, door AirFrance en/of de gezamenlijke europese vliegmaatschappijen. Kan mogelijk een enorme berg geld opleveren die je kan inzetten voor nieuwe, beter bij de toekomende tijd passende ecomische activiteit.
    Sowieso hebben we voor binnenlands verkeer weinig aan vliegtuigen. De trend is dat het buitenland op slot gaat en blijft, sowieso doordat China en VS zich ook verschansen binnen hun eigen regio's.
  6. Da Freeze 14 september 2020 11:25
    quote:

    Bowski schreef op 14 september 2020 10:53:

    Mij lijkt dat de KLM-randstad-regio het economisch niet strikt nodig heeft om met staatssteun op de been te worden gehouden.
    Nergens zijn de huizen duurder, nergens lopen meer ambtenaren rond.
    Nergens lopen meer buitenlandse kas-arbeiders rond, alsof hollanders zelf geen tomaten en bloemen kunnen plukken.
    Al die Nederlanders zijn de dienstensector in gegaan, terwijl de buitenlandse kas-arbeiders de vacatures in de kassen hebben opgevuld. En misschien moeten de Nederlanders daar maar blij om zijn, want ik heb regelmatig gezien dat buitenlandse arbeiders de voorkeur hebben. Want ze werken harder en ze zeuren minder. Stel dat die buitenlandse arbeiders ook de dienstensector in gaan?

    Daarmee weer aansluitend op jou verhaal, als Schiphol/KLM verdwijnt (wat ik overigens vanuit de milieuhoek bekeken niet erg zou vinden), dan zullen de buitenlandse arbeiders elders hun heil moeten zoeken en gaan de Nederlanders weer de kassen in. Dan is inderdaad de staatssteun niet nodig. Ik verwacht alleen niet dat ooit één politicus die knoop zou durven doorhakken.

    Maar vergeet niet dat die kassen en Schiphol afhankelijk van elkaar zijn. Als Schiphol er niet was geweest, waren er ook niet zoveel kassen. Het gros van de productie uit de Haarlemmermeer is namelijk bedoeld voor export.
  7. De Realist 14 september 2020 18:31
    bestuur is dramatisch, politiek is dramatisch, vakbonden zijn dramatisch, personeel is ziender ogen blind en wil niet inleveren. ze wijzen allemaal naar elkaar. deadlock is gevolg.

    oplossing: mes in het beest, zet zoals bij Singapore airlines. 30% vh personeel eruit, en wat blijft zitten moet gemiddeld 25% salaris inleveren. 777 captain hoeft niet met 18K p.m. maar huis. kan ook 12K zijn.
13 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,880 18 apr
+0,396 +4,18%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links