Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

Sept 2020: De Maand Van D Deals En Nieuwsberichten En Natuurlijk De Langverwachte Stijging Van De Koers olv Goddijn&Co

1.463 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 74 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 vreemdvermogen 9 september 2020 15:28
    HG heeft een pensioendoelstelling. Met heeeel veeeel eurootjes op zak lekker zeilen.
    Samen met Wakkie en andere founders een strategisch plan opgezet om zoveel mogelijk winst uit het bedrijf te slepen. ja de kleine belegger is daar alleen maar lastig bij. Die ontvangen dan een aalmoes en moeten ZH HG daar dankbaar voor zijn.
    Mijn complottheorie en de koers is de koers, dus waardeloos.
    Zo dat wilde ik even kwijt in de babbelbox
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 9 september 2020 16:05

    Voor de kleine belegger:
    Mercedes Maybach s650
    www.marktplaats.nl/q/maybach+s650/

    quote:

    NewKidInTown schreef op 9 september 2020 14:16:

    TSLA 330 na split 1:5 of before split 1650. Kan nog wel de helft af of meer, staan we op 825 of lager.

    Ik blijf eraf, nog veel te vroeg voor LONG.

    Vind het een heel mooie auto om te zien, bij het voorbij rijden in een auto van Deutsche kwaliteit uit Stuttgart. TSLA schijnt lousy kwaliteit te zijn, heb ik wel eens gelezen ergens. Ik heb dus al een mening.......
  3. forum rang 6 limomilo 9 september 2020 16:40
    Ik heb gehoord dat er veel onvrede is op de werkvloer bij TomTom. "We krijgen opties om aandelen te kopen, als compensatie voor het basissalaris, maar om deze opties te verzilveren moeten we eerst de knip trekken. Als je dan eindelijk die aandelen in bezit heb staat de koers dermate laag dat je er nauwelijks mee opschiet".
    Lang leve onze Super CEO!!!!!!
  4. Johan8 9 september 2020 17:45
    quote:

    limomilo schreef op 9 september 2020 16:40:

    Ik heb gehoord dat er veel onvrede is op de werkvloer bij TomTom. "We krijgen opties om aandelen te kopen, als compensatie voor het basissalaris, maar om deze opties te verzilveren moeten we eerst de knip trekken. Als je dan eindelijk die aandelen in bezit heb staat de koers dermate laag dat je er nauwelijks mee opschiet".
    Lang leve onze Super CEO!!!!!!
    Kunnen we hier niets iets mee
    Op twitter zetten

    Het nu toch wel mooi geweest met Harold
    Oog om oog tand om tand
  5. [verwijderd] 9 september 2020 19:30
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 9 september 2020 19:18:

    Ik blijf het intrigerend vinden hoe er wordt afgegeven op de CEO van TomTom maar niet op de CEO van Shell

    Shell
    1-Year Change min - 52.99%

    TomTom
    1-Year Change min - 41.77%
    intrigerend, maar snap je het wel of ontgaat het je geheel?
  6. forum rang 7 sniklaas 9 september 2020 20:03
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 9 september 2020 19:18:

    Ik blijf het intrigerend vinden hoe er wordt afgegeven op de CEO van TomTom maar niet op de CEO van Shell

    Shell
    1-Year Change min - 52.99%

    TomTom
    1-Year Change min - 41.77%

    SHELL, Ben en voorgangers levert al vele jaren een TOP prestatie voor de aandeelhouder, mag best een jaartje anders zijn en met een reden vanwege plots wegvallende markt.
    Harold al 15+ jaar aan het roer en levert jaar over jaar NOP voor de aandeelhouder en je kunt moeilijk de markt 15 jaar lang als reden opvoeren..
  7. [verwijderd] 9 september 2020 22:38
    quote:

    limomilo schreef op 9 september 2020 16:40:

    Ik heb gehoord dat er veel onvrede is op de werkvloer bij TomTom. "We krijgen opties om aandelen te kopen, als compensatie voor het basissalaris, maar om deze opties te verzilveren moeten we eerst de knip trekken. Als je dan eindelijk die aandelen in bezit heb staat de koers dermate laag dat je er nauwelijks mee opschiet".
    Lang leve onze Super CEO!!!!!!
    Heb je toevallig veel contact met Russen en doe je daarbij toevallig ook veel op Facebook?

  8. forum rang 6 boem! 10 september 2020 01:01
    quote:

    sniklaas schreef op 9 september 2020 20:03:

    [...]SHELL, Ben en voorgangers levert al vele jaren een TOP prestatie voor de aandeelhouder, mag best een jaartje anders zijn en met een reden vanwege plots wegvallende markt.
    Harold al 15+ jaar aan het roer en levert jaar over jaar NOP voor de aandeelhouder en je kunt moeilijk de markt 15 jaar lang als reden opvoeren..
    Jij doelt op de aan aandeelhouders uitbetaalde bedragen in het verleden.
    1st helft 2020 7 miljard
    2019 27,1 miljard
    2018 21,3 miljard
    2017 12 miljard
    2016 10 miljard
    Totaal 77,4 miljard

    Inderdaad een TOP prestatie voor de aandeelhouder als je daarin de verdiensten betrekt die Shell heeft gerealiseerd.
    1st helft 2020 -18,2 miljard
    2019 15,8 miljard
    2018 23,4 miljard
    2017 13 miljard
    2016 4,6 miljard
    Totaal 38,6 miljard

    Deze overbedeling ad 38,8 miljard zie je oa terug in de daling van het EV met 28,1 miljard tot 160,4 miljard.

    Het eigen vermogen mag met die 160,4 miljard best robuust genoemd worden dus voor zover zie ik geen enkel probleem voor zover het het verleden betreft.

    Vwb de toekomst ons gaat brengen ligt de zaak veel gecompliceerder.
    De noodzaak om een transitie door te voeren van fossiel naar een duurzamer alternatief was er al voor de Covid-19 uitbraak.
    De uitbraak heeft ertoe geleid, dat niet alleen de huidige consumptie op een veel lager nivo ligt maar heeft de mobiliteitssector en dan met name Big-Car doen inzien dat een versnelde invoering van EV tov ICE een noodzaak is om relevant te blijven.
    Dit zal zeker gevolgen hebben voor de vraag naar fossiel met daarbij blijvend lagere prijzen.

    Loyaliteit bestaat niet in de financiele wereld.
    Ieder bedrijf wordt beoordeeld op zijn verdien"capaciteit" en de Covid-19 uitbraak heeft geleid tot de huidige koersval bij Shell van 53% en Tomtom van 42%.

    Het is waar dat Shell voor zijn aandeelhouders een TOP prestatie heeft geleverd terwijl je daar bij TT de term SHIT voor kan gebruiken.

    Uit de FCF-rapportage valt duidelijk af te lezen dat TT alles op alles zet om als bedrijf te kunnen exelleren in de toekomst door vol in te zetten op intensivering van R&D en versnelde afschrijving.
    Shell daarentegen heeft zich als een investmentcase gepresenteerd met lage investeringen en hoge aandeelhoudersuitkeringen.

    Shell heeft met zijn robuuste EV de mogelijkheid om de transitie van gas&oil naar energie te maken maar daar is wel snelheid voor nodig en dat heeft er de laatste jaren aan ontbroken.

    De markt geeft via de koers de prijs aan van de te verwachten winsten(uitkeringen), het verleden speelt in die overweging geen enkele rol.

  9. forum rang 7 sniklaas 10 september 2020 02:51
    quote:

    boem! schreef op 10 september 2020 01:01:

    [...]

    Jij doelt op de aan aandeelhouders uitbetaalde bedragen in het verleden.
    KISS en de rest kan achterwege blijven op deze simpele vraag.

    SHELL (RDSA) 30 jaar beursgenoteerd begonnen aan 6 euro met hoogvliegers naar 40 en het laatste halfjaar ploeterend tussen de 12 en 15 euro en nagenoeg ieder jaar een ruimhartig dividend en niet onbelangrijk, goed verhandelbaar..

    TOMTOM 15 jaar beursgenoteerd begonnen aan 17,50 met hoogvliegers naar 60 en sedert de overname van Tele Atlas 12 jaar geleden is het ploeteren geblazen staat nu tegen de 7 aan te schuren en in al die jaren nooit 1 cent uitgekeerd naar de aandeelhouders en het aandeel is daarnaast lastig verhandelbaar.

    Samengevat, SHELL voor 90% van de beursgenoteerde jaren een TOP aandeel voor de aandeelhouder waar TOMTOM slecht in 10% van de beursgenoteerde jaren iets voor de aandeelhouders heeft kunnen betekenen, de overige jaren waren NOP..

    Vertrouwend op de record track uit het verleden gaat het aandeel SHELL op termijn weer herstellen en dat is voor TOMTOM allerminst zeker, dus voor de aandeelhouder van vandaag is het risico bij SHELL vele malen kleiner dan bij TOMTOM ondanks de cash positie die 50% van het EV is, met een beetje pech worden deze centen ook verbrand idem als de voorgaande miljarden...

    Helemaal terecht dat Harold wordt afgebrand, heeft die gast volledig aan zichzelf te danken en bij een regulier beursgenoteerd bedrijf met een toezichthoudende RvC was Harold in 2010 al eruit gebonjourd vanwege wanbeleid en prestaties..

    En aan een lulverhaal dat TOMTOM 5000 man aan het werk houdt heb ik als aandeelhouder geen boodschap wanneer dat ten koste gaat van mijn rendement, ik ben geen filantropische instelling er moet simpelweg rendement gemaakt worden op de investering en dezelfde regel zou ook voor TOMTOM moeten gelden..
  10. forum rang 4 marathon 11 10 september 2020 07:20
    The Next Level in ADAS
    The Lucid Air’s advanced driver-assistance system (ADAS), Lucid DreamDrive, is a first-of-its-kind platform combining the most comprehensive sensor suite on the market with a cutting-edge Driver Monitoring System (DMS), all standard on the Lucid Air Dream Edition. It is the first system of its kind to offer 32 sensors, covering vision, radar and ultrasonics, plus the world’s first standard high-resolution LIDAR in an EV, all working alongside the standard DMS and geo-fenced HD mapping to provide the safest possible approach to Level 2 and Level 3 driver assistance technologies.
  11. forum rang 7 ketchup 10 september 2020 08:06
    wat dat betreft verwacht de markt weinig goeds van TT, het staat nu weg te kwijnen aan 7 euro, waarvan 2.5 euro cash
    iedereen heeft de rapporten van ABN en ING nu wel gelezen en hun eigen account Managers zetten ook niet daad bij woord , het aandeel zet men niet op de favorietenlijstjes , daar staat god betere in een compleet verziekte sector PostNL op pole positie :)

    Neen, we gaan pas echt scoren het moment dat dit aandeel van de beurs gaat , dan krijgen we een vette premie over de huidige koers, ook al is het een fooi voor wat het kost om een map-maker op de rails te zetten dat kost 3 miljard en neemt 5 jaar, vergelijk dat met TT thans aan 600 mio ondernemingswaarde en 350 mio cash aan de beurs en niemand raapt het op ?

    dat geloof je toch zelf niet, gewoon wachten op het afscheid.

    zie dat voor december 2021 de 8 call indicatief aan 75 cent staat en de 5 put aan 45 cent, de spread blijft op 30 cent staan, op 20 cent wil ik ze wel hebben
    kijken of we nog gaan dippen

    Big Tech aan de overkant van het water en dan met name Apple begint tijdelijk steun te vinden aan 110-115 $
    kijken of die ook nog een dip wil doen naar 100$
    Morgan gaat voor 150$ op 12-18 maand aan opwaartse target en geeft het advies voor buy correcties
    150$ met 17 miljard aandelen uitstaande aandelen zou een beurswaarde geven van 2.500 miljard$

    nou, daar gaan we dan maar voor.
  12. forum rang 4 marathon 11 10 september 2020 08:26
    Herna die Harold laat zien hoe je een koers omhoog managed?
    Wie had dat ooit kunnen bedenken. Geeft eens te meer aan dat het bestuur met heel andere dingen bezig is.
    Laat Harold eens een voorbeeld nemen aan college oprichters/ groot aandeelhouders.
    Alex Mulder van USG P bijvoorbeeld. Altijd benaderbaar en met oog voor eigen belang maar ook met oog voor zijn aandeelhouders.
    TT is via geen enkele manier benaderbaar!!
    Niet via het bestuur of via IR nee zelfs niet via de verkoopkanalen om spullen aan te schaffen.
    De Server met de buitenwereld is een dead end street. Jammer dat je zo omgaat met de groep die je uit de shit hebben getrokken toen je kopje onder dreigde te gaan nadat TT zich aan Teleatlas had overeten. Het zou shocking zijn als je als apotheose je trouwe aandeelhouders ook nog met een dirty Zou verrassen.
1.463 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 74 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links