Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Wall Street met winst het weekend in

Lees over dit aandeel ook

  1. mei '21 Beursblik: april lastig vatbare maand voor beleggers 2
  2. mrt '21 Techbedrijven als Apple en Tesla fors onderuit op Wall Street 2

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

27 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Knarf 23 augustus 2020 17:11
    quote:

    erjee-ff schreef op 23 augustus 2020 10:35:

    [...]
    En wat wil je daarmee zeggen? Dat Tesla en Ordina vergelijkbaar zijn?
    Ik denk meer dat hij bedoelt dat Tesla zwaar overgewaardeerd is ondanks dat het verschillende sectoren zijn. Ik denk niet dat hij daar ongelijk in heeft. Hoe kan jij anders de k/w verhouding van Tesla verklaren? Is een serieuze vraag trouwens.
  2. erjee-ff 23 augustus 2020 17:29
    quote:

    Knarf schreef op 23 augustus 2020 17:11:

    [...]

    Ik denk meer dat hij bedoelt dat Tesla zwaar overgewaardeerd is ondanks dat het verschillende sectoren zijn. Ik denk niet dat hij daar ongelijk in heeft. Hoe kan jij anders de k/w verhouding van Tesla verklaren? Is een serieuze vraag trouwens.
    Men neme:
    1/3 warm gemaakte lucht, lichtjes opbakken
    1/3 geloof, hoop en liefde (in Musk)
    1/3 subsidies en emissierechten

    Zorgvuldig roeren en de uitkomst is Tesla.

    Overigens kan ik de k/w van Tesla niet verklaren - niet vanuit de fundamentals. Ik kan wel een aantal observaties doen:
    - het product(de auto), de dienstverlening en de reparatieservice zijn volkomen ruk
    - mensen willen een Tesla omdat het een statement maakt of omdat het goedkoop leasen is
    - de auto's verzamelen continu allerhande data, maar er is nog geen model om dat te monetizen
    - Tesla en Musk fanboys zijn echt gruwelijke mensen
    - Tesla loopt voor met batterijtechniek, maar achter met alle zaken waar ik als automobilist echt aan hecht, zoals een goede stoel, spullen die het blijven doen en spare parts die beschikbaar zijn.

    Daarbij zou ik graag aanteken dat het natuurlijk te triest voor woorden is dat autos die een paar jaar oud zijn gebreken vertonen die een gemiddelde Duitse fabrikant het schaamrood op de kaken zou doen krijgen.
  3. MartijnN1932 23 augustus 2020 17:46
    quote:

    IceBear1 schreef op 22 augustus 2020 13:15:

    [...]

    Denk jij dan dat Biden beter is voor de beurs, incl. semi-cons? Met de Democraten aan het roer in de USA gaat het erg veel op neo Marxisme lijken. En dan mag jij straks waarschijnlijk je sjaloom niet eens meer gebruiken op het internet zonder een ban.
    Ik denk dat u een heel verkeerd beeld heeft van de democratische partij in de VS.

    Die zijn nog rechtser dan de VVD.
    De republikeinen zijn echter nog rechtser en nog meer voor de elite /grootverdieners.

    zie ook de belastingverlagingen voor de rijkeren en bedrijven die gedaan zijn onder Trump.

    De 'gewone' werknemer betaalt 20% meer loonbelasting dan zijn manager /werkgever..

    dat zal onder de democraten ietjes recht gezet worden, en ja er zal meer gericht worden op gezondheidszorg, want let wel, zonder werk geen verzekering op dit moment. erger nog meer 25-30% van de werkenden heeft nog niet eens een zorgverzekering omdat het veel te duur is.

    dus een ietsje pietsje naar links mag wel in het land van onbeperkte kansen..
    Dat overigens volledig gebouwd is door immigranten, die ze nu allemaal willen weren..
  4. [verwijderd] 23 augustus 2020 21:21
    quote:

    FransK69 schreef op 22 augustus 2020 10:37:

    Het zou overigens wel leuk zijn eens een fundamentele analyse te lezen waarom het nou al weken party-time is in de VS en de beurzen in Europa langzaam verpieteren. Dat rijmt niet met elkaar. "De zwakke dollar" lijkt me te makkelijk. Want die werd ook weer sterker afgelopen week nl.
    Wat heb jij liever een opgepompte aandelenmarkt zoals in de VS, terwijl de bevolking elkaar de hersens uit de pan slaat.
    Of een Europese aandelenmarkt die iets beter (nog steeds erg optimistisch) de huidige stand van zaken in de wereld representeert.

    Ik kies voor de lange termijn het laatste.

    Overigens wat redenen die ik kan bedenken waarom de aandelenmarkt in Amerika zo hoog staat:

    1. SIgnificant deel van stimulus voor de bevolking is rechtstreeks naar aandelen gegaan
    www.cnbc.com/2020/05/21/many-american...
    2. Slechts handjevol tech-bedrijven (Tesla, Apple, Amazon) die als veilige havens gezien worden zijn zo groot dat zij de indexen S&P,Nasdaq meetrekken omhoog. Rest van de aandelen gaat het niet zo denderend mee...
    3. Belofte om onbeperkt geld bij te drukken om de economie te stimuleren werkt als een soort backstop op de aandelenmarkt.

    Overigens ben ik het wel met je eens dat er wat vaker diepere analyses gedeeld mogen worden :)
  5. erjee-ff 23 augustus 2020 21:38
    quote:

    goeruh schreef op 23 augustus 2020 20:49:

    @erjee ff
    Juiste analyse van Tesla
    Maar wanneer duvelt dat zootje in elkaar?? dat is de $1000-vraag
    Dank je.
    Maar ik zou niet durven speculeren op de wanneer-vraag...

    De wereld zal na Covid-19 nog steeds een gigantische mobiliteitsvraag zien - een aantal factoren gaan daar (denk ik) aan bijdragen.

    De afgelopen decennia heeft de trek naar de stad dusdanige vormen aangenomen dat de meerderheid van de wereldbevolking nu in steden woont. Covid-19 zal dit proces wellicht vertragen, steden zijn besmettingshaarden gebleken.

    Wereldbevolking is nog steeds groeiende, en daarmee groeit ook het deel van de wereldbevolking dat zich een voertuig kan permitteren. Wereldwijde voertuig productie was (meen ik, ik zou het even op moeten zoeken) iets van 90 miljoen (maar daar zitten ook vrachtauto's en dergelijke bij) en de grootste producenten (Volkswagen en Toyota) maken elk meer dan 10 miljoen voertuigen. Overigens is een paar procent daarvan momenteel een elektrisch voertuig, dus ik zou persoonlijk oliemaatschappijen nog niet afschrijven, maar dat terzijde.

    Op dat soort getallen zijn die paar honderd duizend auto's van Musk een druppel. En waar Musk steeds weer op zoek moet naar geld, Tesla verbrandt met duizelingwekkende vaart cash, zijn alle grote autofabrikanten in de wereld gewoon winstgevend en uitstekend gekapitaliseerd. Zelfs het dieselschandaal, wat door menigeen als "de ondergang van vw" werd genoemd kan daar weinig aan veranderen.

    Tegelijkertijd heeft Musk wel de best verkopende auto (in Nederland, in 2019, in het lease-segment, dankzij de belastingvoordelen). Zo lang de huidige situatie blijft zoals 'ie is, kan Musk het volhouden.
27 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links