Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel FASTNED AEX:FAST.NL, NL0013654809

  • 23,300 17 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 23,050 - 24,750
  • 45.971 Gem. (3M) 16,5K

Forum Fastned geopend

2.242 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 113 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pakman 29 juli 2020 11:59
    quote:

    Uniek schreef op 29 juli 2020 11:23:

    Jongens verkopen dit, ze gaan de strijd tegen Waterstof verliezen, kijk eens om je heen wat er gaande is in de wereld vwb waterstof, het is te hopen dat het management dit ook in gaat zien(sommige) en van koers gaan veranderen dwz eens kijken naar hygear voor een eventueel samengaan, want dit gaat niet goed aflopen .
    en vergeet ff niet dat door de Nord stream 2 zodadelijk ook Hydrogen gaat stromen,

    In old gas pipelines hydrogen can be mixed up to 20 percent of the gas; Gazprom estimates in new pipelines like Nord Stream 2 the hydrogen percentage could be up to 70 percent.

    kostenplaatje gaat er zo dadelijk heel anders uitzien
  2. forum rang 6 pakman 29 juli 2020 13:31
    quote:

    Uniek schreef op 29 juli 2020 12:20:

    Weet je , iedereen heeft zich blind gestaard op BEV, korte termijn/snel winst, het gaat om de lange termijn.
    Daar waar de BEV een Technologie is, is/word Hydrogen een Economie, de vraag die je aan je zelf kunt stellen is, wat duurt langer een Technologie of een Economie ?
    www.duurzaambedrijfsleven.nl/watersto...
  3. forum rang 10 voda 30 juli 2020 08:03
    Fastned herstelt van corona-impact

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Fastned
    11,46 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Fastned werd het afgelopen half jaar flink getroffen door de gevolgen van Covid-19, maar wist niettemin de omzet uit laadpalen met ruim 50 procent te verdubbelen. Dit bleek donderdag voorbeurs uit de jaarcijfers van de uitbater van snellaadstations voor elektrische auto’s.

    Een recordafzet van stroom in de eerste twee maanden van het jaar, werd gevolgd door een afname tot wel 70 procent in maart en april en een gestaag herstel in mei en juni. In de laatste weken van juli was de afzet ruim 70 procent van het niveau van februari.

    De omzet over de eerste helft van 2020 steeg met 51 procent naar 2,7 miljoen euro. Er waren meer dan 273.000 laadsessies.

    De operationele EBITDA trok zelfs met 286 procent aan tot 324 miljoen euro.

    Onder de streep restte een verlies van 5,6 miljoen euro tegen een verlies van 5,4 miljoen euro.

    Het aantal actieve klanten steeg op jaarbasis met 15 procent tot krap 30.000.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  4. Eugen III 30 juli 2020 11:29
    "De omzet over de eerste helft van 2020 steeg met 51 procent naar 2,7 miljoen euro. Er waren meer dan 273.000 laadsessies.

    De operationele EBITDA trok zelfs met 286 procent aan tot 324 miljoen euro"

    324 miljoen Euro, da's nogal krom, Voda, had jij met jouw financiële achtergrond toch moeten zien
  5. Horse power 1 augustus 2020 13:43
    Cijfers conform verwachting. Komende half jaar verwacht ik 4 mio omzet en een verlies gelijk aan eerste half jaar. Als dit uitkomt dan kan omzet volgend jaar door de de 10 mio en zou er genoeg cash generatie zijn om ooerationele kosten en rente te dekken. Dit zou een mooie mijlpaal zijn.
  6. forum rang 10 voda 13 augustus 2020 13:28
    ‘Barts visie doorbrak mijn denken’

    In ‘De Vonk’ vertelt wekelijks iemand over een beslissend moment in zijn of haar loopbaan. Deze week: Michiel Langezaal (38), medeoprichter en ceo van Fastned, dat langs grote Europese wegen snellaadstations voor elektrische auto’s bouwt.

    Michiel Langezaal streeft met Fastned naar duizend laadstations in Europa. Foto: Friso Keuris voor het FD

    ‘Michiel, je denkt veel te technisch’, zegt Bart Lubbers tegen Michiel Langezaal. ‘Voor mij is het gewoon retail. Het draait vooral om de locatie. Die heeft voor een winkel intrinsieke waarde, en dat is voor een snellaadstation niet anders.’

    Het is 2010 als Langezaal Lubbers voor het eerst ontmoet. De tot werktuigbouwkundig ingenieur opgeleide Langezaal werkt dan bij Epyon, een Delftse start-up die snellaadpalen ontwikkelt en levert aan de R&D-afdelingen van grote automerken. Omdat het investeringsfonds dat Lubbers voor zijn familie runt er een belang in heeft, is hij commissaris bij Epyon.

    In auto’s die op waterstof rijden ziet Langezaal niets, maar voor hem is wel evident dat een elektrische motor veel efficiënter is dan een verbrandingsmotor die op benzine, diesel of gas loopt. En dat iedereen in de toekomst op stroom zou moeten rijden. Maar hoe? Zonder snellaadstations worden te weinig elektrische auto’s verkocht, en als er te weinig elektrische auto’s zijn, zijn snellaadstations niet rendabel.

    ‘Barts visie doorbrak mijn denken. Locatie, locatie, locatie. Dat was de oplossing voor het kip-eiprobleem waar ik niet uit kwam. Een elektrische auto, die schoner, stiller en zuiniger in gebruik is dan een benzineauto, zal vanzelf beter verkopen als je met zichtbare snellaadstations op de juiste locaties langs de snelweg niet bang hoeft te zijn dat je zonder stroom komt te staan.’

    We hielden rekening met jarenlange aanloopverliezen, een barrière die andere partijen niet wilden of konden nemen

    Als Langezaal en Lubbers met Rijkswaterstaat gaan praten, blijkt de dienst, die voor de Nederlandse staat de zogeheten verzorgingsplaatsen met benzinestations beheert, op dezelfde lijn te zitten. Ervan overtuigd dat dit dé cruciale locaties zijn, schrijven de twee bij de aanbestedingsprocedure in december 2011 in op alle 245 verzorgingsplaatsen. Daarvan krijgen ze er 200 toegewezen.

    ‘Wij waren ons ervan bewust dat het een kwestie van lange adem zou worden voordat we de kritische massa zouden kunnen bereiken om renderend te worden. We hielden dus rekening met jarenlange aanloopverliezen, een barrière die andere partijen niet wilden of konden nemen.’
    In januari 2012 zegt Langezaal zijn baan op en richt samen met Lubbers Fastned op. Ze steken zelf geld in de start-up en investeringsfonds Breesaap van Barts familie neemt een belang. Ook komt er financiering van stichting Flowfund, die in de bouw van de snellaadstations een belangrijke maatschappelijke ontwikkeling, en dus een zinvolle investering, ziet.

    ‘Een mooi begin, maar onze ambitie was, en is nog steeds, om met een netwerk van duizend laadstations in Europa bij te dragen aan de transitie naar elektrisch rijden. Daar hadden we veel meer geld voor nodig.’ Zo denken ze aan een vorm van crowdfunding, waarvoor ze in 2013 te rade gaan bij Niels Korthals Altes. Hij is bedenker en medeoprichter van de Windcentrale, een faciliteit waarmee burgers direct in de bouw of koop van windmolens kunnen investeren, waar ze dan goedkope stroom voor terugkrijgen.

    Voordat hij Lubbers en Langezaal zal adviseren, leest Korthals Altes eerst het door Lubbers geschreven manuscript waarin onder meer de missie van Fastned is verwoord. ‘Daar was hij zo van gecharmeerd dat hij zich meteen bij ons wilde aansluiten. En hij bleek precies de man die we nodig hadden om voor het voortbestaan van Fastned de verdere financiering van het bedrijf vorm te geven.’

    In juli 2014 kreeg Fastned een notering aan mkb-beurs NPEX en in april 2016 aan de pan-Europese beurs Nxchange. Om toegang te krijgen tot meer en grotere investeerders werd die laatste notering in juni 2019 verruild voor een notering aan Euronext.

    100% duurzaam
    De stroom die een automobilist bij Fastned laadt is volledig door zon en wind opgewekte energie, dus 100% duurzaam.Fastned heeft nu in totaal 119 snellaadstations. Daarvan staan er 101 in Nederland. De overige staan Duitsland en het VK. Dit jaar nog komen er ook stations België en Zwitserland.


    fd.nl/futures/1353123/barts-visie-doo...
  7. Horse power 18 augustus 2020 09:19
    Fastned draagt zorg voor een oplaad infrastructuur voor de eindgebruker.Dit zijn dus de snellaadstations die je in,iddels op steeds meer plaatsen ziet verschijnen. Zij verdienen aan de marge op inkoop en berkoop van de electriciteit.
    Alfen heeft een een aantal poten waaronder de fabricage en plaatsing van oplaad palen. Daarnaast bieden zij oplossingen voor het elekriciteitsnet om zich aan te passen aan de veranderingen tussen vraag en aanbod. Het zogenaamde slimme net.
  8. Horse power 26 augustus 2020 22:42
    Fastned moet eerst bewijzen dat de omzet snel genoeg kan stijgen zodat ook de ebit gaat verbeteren. Zolang er voor investeringen er nog een cash burn is zal er twijfel blijven over de levensvatbaarheid van fastned. Hopelijk zal komende halfjaar de corona crisis de omzet groei niet teveel afremmen. Uiteindelijk zal fastned hierop de waardering krijgen.
  9. forum rang 6 pakman 27 augustus 2020 12:47
    ...In auto’s die op waterstof rijden ziet Langezaal niets...., hahahahahah zou ik ook zeggen als ik bij een bedrijf zit die alleen laadpalen maakt/levert,het liefst ziet die 1 op 1 hahahahah maar wees gerust het gaat hem niet worden, in de toekomst gaan we ook weer gewoon aan de pomp tanken zoals de afgelopen 100 jaar , maar dan hydrogen binnen 3 min weer op de weg, want jullie weten tijd is geld.
  10. Horse power 27 september 2020 21:25
    AMSTERDAM (AFN) - In Nederland is er een groeiend tekort aan laadpalen. Verder zijn veel publieke laadsystemen overbelast. Dat concludeert Enpuls, een onderdeel van netbeheerder Enexis dat zich specifiek bezighoudt met de energietransitie, na onderzoek.
    Van de 13.208 buurten in Nederland zijn er volgens Enpuls bijna 5000 voorzien van publieke laadinfrastructuur. In die buurten woont ongeveer 70 procent van de Nederlandse bevolking. Het is volgens de onderzoekers de vraag of elektrische rijders daar terecht kunnen bij een openbare laadpaal. In ruim een derde van buurten grijpen automobilisten steeds vaker mis.
    Volgens Enpuls is sprake van scheefgroei tussen het aantal verkochte elektrische voertuigen en het aantal geplaatste publieke laadpalen. De meeste gemeenten plaatsen pas nieuwe laadpalen als autobezitters daar om vragen. En dat doen ze lang niet allemaal, aldus de onderzoekers. Volgens Enpuls is de aanwezigheid van voldoende laadpunten voor particulieren een belangrijke voorwaarden om elektrisch te gaan rijden.
    Enpuls verwacht dat in 2025 elke Nederlander elektrisch wil rijden en dat alle nieuw verkochte auto’s elektrisch zijn. Volgens de onderzoekers moet het laadpaalnetwerk snel en slim worden uitgebreid. De regie daarvoor ligt bij gemeenten. Verder pleit Enpuls voor het opladen van auto's met duurzame stroom.
  11. Horse power 1 oktober 2020 19:19
    De free float is erg laag waardoor het soms lastig kan zijn om vraag en aanbod in overeenstemming te brengen.Deze partij zal dus als buffer gaan werken om een betere prijszetting te krijgen en de spread tussen vraag en aanbod niet te ver gaat oplopen. Al met al goede zaak maar echte oplossing is meer vrij verhandelbare aandelen.
  12. forum rang 4 Onder de regenboog 3 oktober 2020 12:44
    quote:

    Uniek schreef op 27 augustus 2020 12:47:

    ...In auto’s die op waterstof rijden ziet Langezaal niets...., hahahahahah zou ik ook zeggen als ik bij een bedrijf zit die alleen laadpalen maakt/levert,het liefst ziet die 1 op 1 hahahahah maar wees gerust het gaat hem niet worden, in de toekomst gaan we ook weer gewoon aan de pomp tanken zoals de afgelopen 100 jaar , maar dan hydrogen binnen 3 min weer op de weg, want jullie weten tijd is geld.
    Vanzelf sprekend is waterstof straks aan de pomp te verkrijgen. Maar de slimme burger trapt daar natuurlijk nooit in en die zijn er niet zo veel ;-) Het verdien model en om per kg of liter te verdienen kan alleen als je het "alleen" recht probeert te verkrijgen. Overal laadpalen ( elektra ) maakt het voor bijvoorbeeld Shell moeilijk om een behoorlijke vinger in de pap te krijgen.

    Door dit te voorkomen is in zetten op een product wat men wel moet vervoeren naar een vast punt zoals benzine.
    Waterstof is voor Shell de oplossing , men maakt het van overtollig elektra ( men is de fabriek al aan het bouwen )en pompt het in wagens en vervolgens richting de (benzine) stations.

    Daar pompt de klant het weer in zijn wagen om het vervolgens nogmaals om te zetten in elektra.
    Dus:
    Elektra windmolenpark> omzetting in waterstof kg > van waterstof weer naar elektra.

    Maar men vergeet een klein dingetje:
    Nu Shell in Duitsland alle autofabrikanten vraagt om binnen twee jaar een waterstof wagen te bouwen, met als tegenprestatie 200 Waterstof stations ( ruim 100 staan al klaar ).

    U koopt aan de pomp waterstof per KG en Shell maakt weer uit wat dit dan wel mag kosten.Terwijl de markt voor elektra open ligt, prijs per accu vullen is enorm goedkoop omdat iedereen overal elektra kan aanbieden.

    Gaat u binnen uw portefeuille voor Shell en waterstof dan zal waarschijnlijk op de lange termijn waterstof toch verliezen.

    Waarom?

    Als ik een keuze moet maken tussen een persoon die overal dwars doorheen stapt en schijt heeft aan alles dan is het de persoon die echt iets nieuws heeft gelanceerd....Tesla.
    Deze persoon/product zit niet stil en die komt binnen een paar jaar met de oplossing voor snel opladen, goedkoop opladen en een andere en betere accu.

    Je kan er gif op innemen en dat is enkel en alleen omdat hij denkt vanuit een totaal andere blik. Niet de blik van.... hoe maak ik een verandering binnen mijn bedrijf , eerder hoe verbeter ik mijn product. En daar is waar Shell al jaren achteraan hobbelt en nu als een gek op overname jacht gaat om het hoofd boven^water te houden.

    Ik tank liever elektra omdat het goedkoper en schoner is. windmolen >>> direct elektra
    Il weet dat de accu in al die jaren enorm verbeterd en straks niet of veel minder vervuilend is en zoals met elk product MASSA MAAKT GOEDKOPER

    Mijn centjes leveren meer op bij Fastned dan bij Shell, Shell staat voor oud geld, oude mannetjes en dividend wachters die niet vooruit te branden zijn. Fastned staat voor snel en oplossing gericht. En gezien de koers van Shell na een aankondiging van een reorganisatie is waterstof een inhaalslag van Shell die mooi klinkt maar aan het eind van het liedje geen moer oplevert.
    ( misschien voor Hoogovens, treinen en overige industrie/grootverbruik).

    En natuurlijk reizen van NL die in FR kan op dit moment alleen snel met een TESLA, stations genoeg. Maar denkt u nu echt dat andere fabrikanten aan de kant blijven staan en Tesla alleen snel door Frankrijk en Duitsland laten rijden?

    Dan heeft u echt een totaal bizar beeld van vergroening en kijkt u nog steeds door een politieke bril en niet door een handelsbril. MASSA zorgt voor snelheid, concurrentie en innovatie en bewezen is dat Shell ( gezien de koers ) dat in ieder geval niet doet.

    Shell, brand goed op, wellicht tot 5 euro per aandeel, meer zijn ze helaas niet waard. Ze hebben hun tijd gehad en hebben de tijd niet gebruikt. Men noemt dit wacht aandelen zoals Kodak. Veel geld, weinig innovatie en vooral koppig kijkend naar voor hun politieke aandeelhouders die smeken om verandering.

    We gaan het zien! Ik zeg, elektra / Fastned /Tesla/Alfen etc ....u zegt waterstof /Shell

  13. forum rang 10 voda 8 oktober 2020 10:39
    Fastned en Tesla openen grootste snellaadstation van Duitsland

    Gepubliceerd op 8 oktober 2020 08:41 | Views: 2.194

    FASTNED 10:20
    12,66 +2,48 (+24,36%)

    AMSTERDAM (AFN) - Het Nederlandse snellaadbedrijf Fastned opent donderdag samen met maker van elektrische auto's Tesla het grootste snellaadstation van Duitsland. Volgens een woordvoerster van Fastned gaat het om een unieke samenwerking.

    De twee partijen waren allebei gevraagd door terreinuitbater Seed & Greet om snelladers neer te zetten op het Ladepark Kreuz Hilden. "Zo is het ontstaan", legt de zegsvrouw uit. Deze krachtenbundeling hoeft volgens haar niet te betekenen dat Fastned en Tesla vaker als partners zullen optreden.

    Ladepark Kreuz Hilden ligt in de buurt van Düsseldorf, vlak bij de kruising tussen de snelwegen A3 en A46. Fastned leverde acht snellaadpunten, Tesla zette er twintig eigen superchargers neer. De laders van de Amerikanen kunnen alleen door Tesla-rijders gebruikt worden. Op het terrein is ook een horecagelegenheid aanwezig.

    Het beursgenoteerde Fastned werkt al langer aan een Europees netwerk van duizend snellaadstations. Tot nu toe heeft het bedrijf er circa 125 in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België.
2.242 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 113 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Kwartaal van plussen en minnen voor ambitieus Fastned

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links