Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,185 17 apr 2024 17:37
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 6,040 - 6,755
  • 2.045.397 Gem. (3M) 301,7K

Wat voegt TomTom nu nog toe?

24 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Mr.J.bonds 7 augustus 2020 15:13
    Ik heb ze hoor, mijn stukken TT. En ik houdt ze ook nog vast. Maar ik wil hier toch even advocaat van de duivel spelen. Zien wat er uitkomt..

    Ik zou hier graag gezonde discussie willen zien over de toekomst van dit navigatie bedrijf dat zich al zo lang in limbo bevindt..

    PND's. Verkoop loopt enorm terug. Door Corona komt dit proces in een stroomversnelling terecht.
    Want waarom zou je er nu nog eentje kopen, een Tomtommetje? Iedereen heeft gratis nav. software op de smartphone die prima werkt. Ik noem een Google Maps als grootste. Plus dat elke middenklasser en hoger van 10 jaar oud en jonger een navigatiesysteem aan b oord heeft Duur en onnodig geworden. Kansloos in mijn optiek. Alleen nog wat incidentele verkopen voor hardcore fans die niet veranderen en misschien ouderen zonder smartphone en een klassieker..
    Andere producten zoals TT watches zijn allemaal op een fiasco uitgelopen..

    App software: hebben ze sowieso verkeerd aangepakt. Kost sowieso een hoop. Ik noem een TomTom Europe dat een eeuwigdurende licentie had, geen kaartupdates meer voor deze. Kregen we een TomTom Go licentie van 5 jaar voor terug met een waardeloze, onhandige GUI, Is een miljoen keer door gebruikers aangeven dat de oude GUI van apps zoals TT Europa en miljoen keer beter, overzichtelijker en fijner en sneller is. Helaas weigert TT te luisteren naar haar klanten.. (ik ben trouwens gebruiker van beide apps, maar in de praktijk gebruik ik Google Maps. En dat zegt toch wel iets, denk ik.. Dus ook dat product heeft weinig toegevoegde waarde voor haar gebruikers meer in mijn optiek. Waarom betalen voor een dienst die gratis is.. Gratis traffic info en voor de flitsers pakken we gratis app Flitsmeister.. Dus wat moeten we dan nog met TT Go?

    Telematics: is verkocht, was een kroonjuweel, enige divisie die geld in het laatje bracht..

    Tele Atlas: TT bezit nog steeds het veel te duur aangeschafte TA(Tele Atlas)voor 2.9 miljard een kaartenbouwer. Hebben ze miljarden op moeten afschrijven.. Maar TA heeft voor big tech nog wel enige waarde..

    Zelfrijdende auto technologie en kaarten: Is nog veel en veel ver weg gaat zeker nog 5 tot 10 jaar duren voordat je de eerste op de weg gaat zien en ergens tussen de 20 en 50 jaar voordat het een wel ingevoerd begrip gaat worden.. Corona heeft ook hier zeker nog een extra 2 jaar vertraging opgezet..

    Conclusie: Goddijn en de zijnen hebben te laat ingezet op het enige dat in de toekomst nog wat waarde kan creëren, de zelfrijdende auto technologie. maar ze zijn veel te klein in de wereld van de Big tech bedrijven zoals Alphabet , Apple, Microsoft. (waarde TT 800 miljoen, waarde Apple: 140 miljard, over die orde van grootte praten we globaal) Alleen verder gaan is kansloos. Goddijn moet nu al gaan praten met de Big Tech bedrijven en als Corona weer de wereld uit is, nu verkopen levert uiteraard helemaal een waardeloze orijs op. zien dat hij zijn "speeltje' verkoopt of anders een zwaar samenwerkingsverband aan gaat met één van de big tech spelers.. Voordat TT helemaal is doodgebloed. Afgezien van 1 of bejaarde, grijze cashcows die op omvallen staat. Heeft TT gewoon voor aandeelhouders als bedrijf niets meer te bieden in de nabije toekomst. Een stand alone situatie voor TT gaat daarom onhoudbaar zijn . Het wordt tijd dat de bejaarde Goddijn dat ook eens zelf inziet en A: het bedrijf verkoopt of dus een groot samenwerkingsverband aan gaat dat waarde voor de aandeelhouders gaat creëren. en B: het stokje overdraagt aan een jonge CEO die wel van deze tijd is, eentje met veel feeling voor een zeer snel veranderend digitaal landschap in de navigatie wereld. Want ik denk dat Harold Goddijn die man niet meer is met zijn bijna 70 jaar..

    Graag een AB-tje als u het met mij eens bent, en/of uw mening over TT en waar het naar toe moet in de toekomst met dit afstervende navigatiebedrijf.. Waarvoor dank alvast

  2. forum rang 6 boem! 8 augustus 2020 02:06
    quote:

    Eddysoft schreef op 7 augustus 2020 17:32:

    Doe geen moeite.

    Sluiten deze draad Henk.
    Waarom.

    Mr j.bonds geeft in zijn stuk twee zaken aan:
    a. hij heeft stukken aangeschaft van TT en wacht de onwikkelingen vwb de koers af
    b. daarna schetst hij een perfect beeld van de algemene opinie rond TT

    Ik zie in zijn (satirische?) benadering veel zaken terugkomen van wat we iedere dag hier op het TT forum voorbij zien komen aan uitlatingen inzake TT en HG.

    Hij roept ons op te reageren de gedane uitspraken te voorzien van een AB of een inhoudelijk verweer.

    Ik vind het opvallend dat veel forumbezoekers die ons regelmatig voorzien van dezelfde kwalificaties aan het adres van TT/HG deze maal nog geen AB hebben verstrekt.

    Ik schat in dat deze "realisten" de samenvatting gegeven door Mr. j. bonds in de door hem gekozen opzet te "realistisch" vinden.

    Om de realisten onder ons eruit te pikken is niet zo moeilijk.
    Ook vandaag zie ik een aantal posters zich erg druk maken over de onzekere toekomst omdat de Consumeromzet daalt doordat de backbone van het bedrijf tw de PND's aan terrein verliest en hoe moet TT in godsnaam zijn geld verdienen nu de enige echte cash-cow TTT voor een veel te lage prijs is verpatst en het andere onderdeel A&E gebukt gaat onder de last van een veel te duur aangeschaft Tele-Atlas terwijl de opbrengsten uit HD-maps ver naar de toekomst moet worden geschoven omdat investeringen in Autonoom rijden door de OEM's worden afgeschaft of in ieder geval worden uitgesteld.

    Ik ben blij met dit geschetste (satirische) totaalplaatje in de hoop dat het enige invloed heeft op de perceptie van aanhangers die een deel van de strekking zo nadrukkelijk onderschrijven en daarbij te ver doorschieten door de "verdachte" zonder enig bewijs bij voorbaat te veroordelen.
  3. forum rang 6 tatje 8 augustus 2020 10:22
    Mijn conclusie over de woorden van Mr. J. bonds.

    Conclusie: Goddijn en de zijnen hebben te laat ingezet op het enige dat in de toekomst nog wat waarde kan creëren, de zelfrijdende auto technologie. maar ze zijn veel te klein in de wereld van de Big tech bedrijven zoals Alphabet , Apple, Microsoft.

    Tja, weer iemand die de klokken heeft horen luiden.
    Zeker iemand die zich nooit verdiept heeft in TT.
    Vergeet gewoon de 3 platformen van Microsoft.
    - Bing maps de enige data provider waar er eerst meerdere waren.
    - Azure maps effectively Tom Tom aldus Chris pendleton van Microsoft.
    - MCVP Tom Tom prominent, significant.

    Een 2 voor het inleveren.

    Ik gebruik veel minder papier dan Boem.
    Ik gebruik veel meer papier dan Eddysoft.

    Ik vind de woorden van Eddysoft eigenlijk treffend en meer dan zat.

    Soort seeking Alfa, die denken ook dat ze van ieder aandeel verstand hebben.
    Terwijl het clubje bij de prognose Q2 2020, de onttrekking aan deferred maar vergaten !!
  4. forum rang 6 pwijsneus 8 augustus 2020 12:48
    quote:

    Mr.J.bonds schreef op 7 augustus 2020 15:13:

    Ik heb ze hoor, mijn stukken TT. En ik houdt ze ook nog vast. Maar ik wil hier toch even advocaat van de duivel spelen. Zien wat er uitkomt..

    Ik zou hier graag gezonde discussie willen zien over de toekomst van dit navigatie bedrijf dat zich al zo lang in limbo bevindt..

    PND's. Verkoop loopt enorm terug. Door Corona komt dit proces in een stroomversnelling terecht.
    Want waarom zou je er nu nog eentje kopen, een Tomtommetje? Iedereen heeft gratis nav. software op de smartphone die prima werkt. Ik noem een Google Maps als grootste. Plus dat elke middenklasser en hoger van 10 jaar oud en jonger een navigatiesysteem aan b oord heeft Duur en onnodig geworden. Kansloos in mijn optiek. Alleen nog wat incidentele verkopen voor hardcore fans die niet veranderen en misschien ouderen zonder smartphone en een klassieker..
    Andere producten zoals TT watches zijn allemaal op een fiasco uitgelopen..

    App software: hebben ze sowieso verkeerd aangepakt. Kost sowieso een hoop. Ik noem een TomTom Europe dat een eeuwigdurende licentie had, geen kaartupdates meer voor deze. Kregen we een TomTom Go licentie van 5 jaar voor terug met een waardeloze, onhandige GUI, Is een miljoen keer door gebruikers aangeven dat de oude GUI van apps zoals TT Europa en miljoen keer beter, overzichtelijker en fijner en sneller is. Helaas weigert TT te luisteren naar haar klanten.. (ik ben trouwens gebruiker van beide apps, maar in de praktijk gebruik ik Google Maps. En dat zegt toch wel iets, denk ik.. Dus ook dat product heeft weinig toegevoegde waarde voor haar gebruikers meer in mijn optiek. Waarom betalen voor een dienst die gratis is.. Gratis traffic info en voor de flitsers pakken we gratis app Flitsmeister.. Dus wat moeten we dan nog met TT Go?

    Telematics: is verkocht, was een kroonjuweel, enige divisie die geld in het laatje bracht..

    Tele Atlas: TT bezit nog steeds het veel te duur aangeschafte TA(Tele Atlas)voor 2.9 miljard een kaartenbouwer. Hebben ze miljarden op moeten afschrijven.. Maar TA heeft voor big tech nog wel enige waarde..

    Zelfrijdende auto technologie en kaarten: Is nog veel en veel ver weg gaat zeker nog 5 tot 10 jaar duren voordat je de eerste op de weg gaat zien en ergens tussen de 20 en 50 jaar voordat het een wel ingevoerd begrip gaat worden.. Corona heeft ook hier zeker nog een extra 2 jaar vertraging opgezet..

    Conclusie: Goddijn en de zijnen hebben te laat ingezet op het enige dat in de toekomst nog wat waarde kan creëren, de zelfrijdende auto technologie. maar ze zijn veel te klein in de wereld van de Big tech bedrijven zoals Alphabet , Apple, Microsoft. (waarde TT 800 miljoen, waarde Apple: 140 miljard, over die orde van grootte praten we globaal) Alleen verder gaan is kansloos. Goddijn moet nu al gaan praten met de Big Tech bedrijven en als Corona weer de wereld uit is, nu verkopen levert uiteraard helemaal een waardeloze orijs op. zien dat hij zijn "speeltje' verkoopt of anders een zwaar samenwerkingsverband aan gaat met één van de big tech spelers.. Voordat TT helemaal is doodgebloed. Afgezien van 1 of bejaarde, grijze cashcows die op omvallen staat. Heeft TT gewoon voor aandeelhouders als bedrijf niets meer te bieden in de nabije toekomst. Een stand alone situatie voor TT gaat daarom onhoudbaar zijn . Het wordt tijd dat de bejaarde Goddijn dat ook eens zelf inziet en A: het bedrijf verkoopt of dus een groot samenwerkingsverband aan gaat dat waarde voor de aandeelhouders gaat creëren. en B: het stokje overdraagt aan een jonge CEO die wel van deze tijd is, eentje met veel feeling voor een zeer snel veranderend digitaal landschap in de navigatie wereld. Want ik denk dat Harold Goddijn die man niet meer is met zijn bijna 70 jaar..

    Graag een AB-tje als u het met mij eens bent, en/of uw mening over TT en waar het naar toe moet in de toekomst met dit afstervende navigatiebedrijf.. Waarvoor dank alvast

    Ben het er eigenlijk helemaal mee eens. Weinig aan toe te voegen, geeft een goed beeld van de stand van zaken wat mij betreft.

    De ontwikkeling dat Google nu ook rechtsstreeks zaken doet met de auto-industrie (de klanten van TomTom) is ook belangrijk om in de gaten te houden. In de laatste conference call werd Goddijn hiernaar gevraagd. Het antwoord was dat op dit moment - ik dacht Renault - alleen nog voor de luxe modellen zaken doet met Google. En dat voorlopig de goedkopere volumemodellen nog met TomTom worden uitgerust. De kruimels zeg maar. Correct me if i'm wrong!!

    Ook de verkoop van Telematics verbaasd me nog steeds een beetje. Met deze verkoop zijn de founders EUR 80.000.000,00 p.p. rijker geworden. Weet niet in welk strategisch vergezicht dat past, maar dat is toch lekker verdient.

    Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de miljoenen die in de holding zijn blijven zitten zijn bedoeld als buffer om te blijven aanmodderen (sorry dat ik hier geen beter woord voor kon verzinnen).

    Ik weet het gewoon niet. Risky business als je het mij vraagt, en ik ben al 5 jaar van mening dat er eens ingegaan moet worden op inbound calls....als die er nog zijn....

    Misschien is Consumer en TomTom gewoon nog het hobbypaard van de founders. Beetje golven, kan toch nog opscheppen dat je een onderneming runt, of is dit weer té satirisch?

    In alle eerlijkheid, ook voor het personeel lijkt me het laten inlijven door Microsoft de beste stap. Maar misschien eerst privatiseren. Daar kunnen de miljoenen uit de opbrengst van Telematics natuurlijk ook voor gebruikt worden.

    Zit er toch nog een strategie achter...
  5. forum rang 6 tatje 8 augustus 2020 12:56
    pwijsneus

    Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
    Well, I think the Renault situation is different from Volvo because in Renault cars, only a small percentage of cars will be equipped with the Google
    solution, it's at the high end of their range. So there's a very significant portion of business still to be done there in the volume segment.

    Moet je weer zien, hoe negatief je probeert te zijn.

    Het antwoord was dat op dit moment - ik dacht Renault - alleen nog voor de luxe modellen zaken doet met Google. En dat voorlopig de goedkopere volumemodellen nog met TomTom worden uitgerust. De kruimels zeg maar. Correct me if i'm wrong!!

    2 duurdere modellen, misschien 5% van de omzet.

    Wat een oet...
  6. forum rang 6 pwijsneus 8 augustus 2020 13:06
    quote:

    tatje schreef op 8 augustus 2020 12:56:

    pwijsneus

    Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
    Well, I think the Renault situation is different from Volvo because in Renault cars, only a small percentage of cars will be equipped with the Google
    solution, it's at the high end of their range. So there's a very significant portion of business still to be done there in the volume segment.

    Moet je weer zien, hoe negatief je probeert te zijn.

    Het antwoord was dat op dit moment - ik dacht Renault - alleen nog voor de luxe modellen zaken doet met Google. En dat voorlopig de goedkopere volumemodellen nog met TomTom worden uitgerust. De kruimels zeg maar. Correct me if i'm wrong!!

    2 duurdere modellen, misschien 5% van de omzet.

    Wat een oet...
    Sorry tatje, maar daar staat toch hetzelfde?

    - In 2018 deed Google zijn intrede in de infotainmentbusiness, en werd daarmee directe concurrent, nu ook in de auto-industrie. Iets wat tot dat moment voor onmogelijk werd gehouden, gebeurde gewoon. RNM (tomtom's grootste klant) ging in zee met Google. De deal tussen Volvo en TomTom werd al beindigd voordat TT ook maar iets geleverd had. Ook vanwege Google.
    - Nu gaat het nog slechts over 5% van de omzet? OK, maar wat is de trend denk je zelf? Google gaat uiteraard opschalen.

    Is er dan nog wel ruimte voor TomTom, denk het wel, maar het zal minder worden ja. Dus die groeicijfers moeten ook worden herzien!

    Ik probeer overigens niet negatief te zijn! Ik gun het NL TomTom het allerbeste, maar dit zie ik gewoon gebeuren, dus zou raar zijn als we dat hier op het TomTom niet vermelden. Toch?
  7. forum rang 6 tatje 8 augustus 2020 13:19
    Hallo pwijsneus.

    sept 2018 kwam het Google nieuws.

    Kwam Harold wel uit, want pas in okt nov zei Harold dat het bij Renault/Google ging om 2 duurdere modellen.

    2 duurdere modellen, zeg 5% van de omzet, hoogstens 10% van de omzet in autos.

    Dus zegt Harold in Q2 2020 nogmaals.

    Renault cars, only a small percentage of cars will be equipped with the Google
    solution, it's at the high end of their range. So there's a very significant portion of business still to be done there in the volume segment.

    Laten we het er maar ophouden, dat we verschillen van interpretatie.

    Anders wordt het een gebed zonder einde :-)
  8. forum rang 4 Mr.J.bonds 10 augustus 2020 13:50
    Iedereen bedankt voor de input tot zover, speciaal pwijsneus en Boem!. Valt mij op dat anderen alleen maar ageren en er niet of nauwelijks inhoudelijk op ingaan. Wat jammer is omtrent een goede beeldvorming rondom TT. Ik had het idd mis bij Apple, 140 mld. is hun oorlogskas. het bedrijf is zelf idd al 2000 mld. bijna waard. Geeft wel te denken..

    Verder hoor ik geen goede inhoudelijke argumenten waarom TT nog idd op deze wijze verder aan moet modderen.. Beste Tatje, het is gewoon zo een sterfhuisconstructie. Pwijsneus heeft gewoon gelijk als hij zegt dat het enige wapenfeit zo'n beetje is dat ze allerlei contracten hebben verloren in de automotive wereld aan partijen zoals Google.. Geloof me nu maar. Google gaat net zo lang door met gratis Google Maps en het volmaken hiervan totdat elke concurrent of op de fles is. Of is ingelijfd. En dan wordt het een betaalde service . Dat is nu eenmaal hoe de tech reuzen werken. Is vrij meedogenloos, daarom zij zijn ook de grootste geworden.. Leuk is anders. Maar het is wel realiteit..

    En het wordt tijd dat Goddijn en de zijnen dat ook inzien. Nu krijgen ze nog iets voor het geheel. Als ze nog even langer wachten is het gewoon gebeurt met TT. Tenzij HG weer een konijn uit zijn hoge hoed kan toveren zoals 16 jaar geleden met de eerste PND's De tomtom go die je achter je raam plakte. Dat was een echte game changer. Maar als je niet meer het vermogen hebt om met zulke innovatieve producten te komen. Moet je een ander verdien model verzinnen. En als je dan zo'n kleine kaboutertje bent als TT en je gaat de strijd aan op het zelfde gebied als een Google of een Microsoft.. is dat vrij zinloos. Bijv. Voor iedere medewerker bij R&D bij TT staan er 250 klaar bij een Alfabeth.. Dus ga je gang als je daar op gebied van HD-kaarten of ander sinds autonoom rijden je mee wilt meten. Gaat gewoon niet lukken, gewoon niemand niet. zelf als Albert Einstein Himself in dienst had gehad (Harold voelt zich geloof ik, minstens zo slim) ga je dat nog niet redden..

    Enige kans was als durfkapatilisten zoals bijv, een TCi of een Blackrock dat gedaan heeft bij ABN de boel onder druk had gezet. Omdat de som der delen meer waard is als het geheel. (TA in dit geval is nog wel het één en ander waard, nóg wel..) en dan de boel opdelen en verkopen. Maar ja HG en zijn vrouw Mevr Corine hebben nog steeds 51% van de stukken. dus dat kunnen we ook wel vergeten.. TT is compleet kansloos momenteel en gaan de race met de Big Tech bedrijven zwaar het onderspit delven. Kan zelf een klein kind zien(en zeker elke analist die deze oude prut volgt..) Nu heeft TT misschien nog wat waarde. Gauw voor 2 miljard bij de bok doen. alle aandeelhouders uitkeren en HG kan met een verdient pensioen. Geen gezeik, iedereen rijk !(quote K&B)

    PS. Als er een aantal hier anders over denken. Graag dan met sterke inhoudelijke argumenten mij dan eens uitleggen waarom er nog een toekomst inzit voor TT in een stand alone scenario. Want ik zie hem niet..!
  9. forum rang 6 tatje 10 augustus 2020 15:05
    Als je alleen een stand alone scenario ziet, zou je misschien gelijk hebben.

    Wat wil 500 miljoen nu tegen tussen de 1000 en 2000 miljard.

    Alles wat Tom Tom nieuw doet doen ze met Microsoft ( 1500 miljard )

    1)Bing Maps
    Microsoft’s mapping service Bing Maps has announced a change in its base map data source. The Bing Maps Platform, which is typically powered by multiple data providers, will now get its base map data from TomTom for all the regions across the world save China, Japan, and South Korea.

    2)Azure maps en alle APIs.
    Azure Maps is natively integrated as a first party product of the Azure cloud. And so, when we talk about Azure, and all of the Azure wins, we are talking about location through Azure Maps. And so, as you start to see these wins announcements coming through Azure that include location and effectively Azure Maps, we are effectively talking about TomTom.
    We don't get pinned against Google Maps anymore. It's an Azure discussion. It’s higher level.

    3) Microsoft Connected Vehicle Platform
    CMD And, last week, two weeks ago, ten days ago… We announced that TomTom’s native integration with their navigation kit would be part of the Microsoft connected vehicle platform. This is a significant move. The connected vehicle platform brings edge computing into the vehicle.

    Uitspraak Microsoft.

    “This deep partnership with TomTom is very different from anything Microsoft has done in maps before,” Tara Prakriya, Partner Group Program Manager of Azure Maps and Connected Vehicles, had said during the partnership announcement last year.

    Uitspraak Anders Truelsen Hoofd Enterprise Tom Tom.

    Anders Truelsen, Managing Director, TomTom Enterprise had added, “TomTom is proud of the relationship we’ve built with Microsoft to offer Microsoft Azure customers access to build location-aware applications and look forward to deepening that relationship as we extend our high-quality location technologies to an even larger audience base. We’re excited to be chosen as the location data provider to power mapping services across all of Microsoft, including Bing, Cortana, Windows and many other leading products and the innovations that will come forward in this continued relationship.”

    Beste Mr.J. bonds.

    Een sterfhuisconstructie daar ga jij je toch niet aan wagen !!
    Succes met je andere beleggingen .

    Dadelijk is iedere auto connected.

    Connected via MCVP via die cloud en met 5G en edge computing.

    Google maps op de Phone, iedere auto is straks conected met iets dat vele malen sneller is.

    Azure - connected - 5G - Edge computing.

    Je loopt 5 jaar achter :-)

  10. forum rang 6 tatje 10 augustus 2020 15:34
    Bing Maps
    Microsoft’s mapping service Bing Maps has announced a change in its base map data source. The Bing Maps Platform, which is typically powered by multiple data providers, will now get its base map data from TomTom for all the regions across the world save China, Japan, and South Korea.

    Beste Bill,

    Neem het heft weer in handen.
    Jouw top medewerkers, hebben een aantal data providers bij het Bing Platform vervangen door 1 partij, namelijk Tom Tom.

    Tom Tom, dat bezig is met een sterfhuisconstructie.

    Beste Bill, een gewaarschuwd mens telt voor 2.

    Je gaat je naam als 1 van de top drie techbedrijven vd wereld toch niet te grabbel gooien.

    Je vriend in Nederland Jo.
  11. forum rang 4 Mr.J.bonds 10 augustus 2020 15:36
    quote:

    tatje schreef op 10 augustus 2020 15:05:

    Als je alleen een stand alone scenario ziet, zou je misschien gelijk hebben.

    Wat wil 500 miljoen nu tegen tussen de 1000 en 2000 miljard.

    Alles wat Tom Tom nieuw doet doen ze met Microsoft ( 1500 miljard )

    1)Bing Maps
    Microsoft’s mapping service Bing Maps has announced a change in its base map data source. The Bing Maps Platform, which is typically powered by multiple data providers, will now get its base map data from TomTom for all the regions across the world save China, Japan, and South Korea.

    2)Azure maps en alle APIs.
    Azure Maps is natively integrated as a first party product of the Azure cloud. And so, when we talk about Azure, and all of the Azure wins, we are talking about location through Azure Maps. And so, as you start to see these wins announcements coming through Azure that include location and effectively Azure Maps, we are effectively talking about TomTom.
    We don't get pinned against Google Maps anymore. It's an Azure discussion. It’s higher level.

    3) Microsoft Connected Vehicle Platform
    CMD And, last week, two weeks ago, ten days ago… We announced that TomTom’s native integration with their navigation kit would be part of the Microsoft connected vehicle platform. This is a significant move. The connected vehicle platform brings edge computing into the vehicle.

    Uitspraak Microsoft.

    “This deep partnership with TomTom is very different from anything Microsoft has done in maps before,” Tara Prakriya, Partner Group Program Manager of Azure Maps and Connected Vehicles, had said during the partnership announcement last year.

    Uitspraak Anders Truelsen Hoofd Enterprise Tom Tom.

    Anders Truelsen, Managing Director, TomTom Enterprise had added, “TomTom is proud of the relationship we’ve built with Microsoft to offer Microsoft Azure customers access to build location-aware applications and look forward to deepening that relationship as we extend our high-quality location technologies to an even larger audience base. We’re excited to be chosen as the location data provider to power mapping services across all of Microsoft, including Bing, Cortana, Windows and many other leading products and the innovations that will come forward in this continued relationship.”

    Beste Mr.J. bonds.

    Een sterfhuisconstructie daar ga jij je toch niet aan wagen !!
    Succes met je andere beleggingen .

    Dadelijk is iedere auto connected.

    Connected via MCVP via die cloud en met 5G en edge computing.

    Google maps op de Phone, iedere auto is straks conected met iets dat vele malen sneller is.

    Azure - connected - 5G - Edge computing.

    Je loopt 5 jaar achter :-)

    Waarvoor Dank Tatje, dit is een reactie waar ik iets mee kan. AB van deze toch idd ouwe Stier. Natuurlijk zal er wel een keer iets moois met TT gebeuren. Alleen nu zit de boel(daarmee bedoel ik de koers) veul en veel te veel vastgeroest.. Ik wist wel TT dingen deed voor MS Azure. Maar wat zijn deze contracten waard? Ik weet dat traditioneel gezien TT altijd weinig tot geen inhoudelijke details geeft over deals of opdrachten of samenwerkingsverbanden. Gezien de huidige koers TT vrees ik toch dat TT haar huid te goedkoop heeft verkocht en dat helaas financieel niet zo veel voorstelt.. En dat is toch wel een beetje het nadeel als je zo'n relatief kleine speler bent. Dan bepalen de groteren de prijs voor jou.. Maar goed. geeft idd wel een beetje hoop.

    Ik hoop dat het hele Azure-ding gaat aanslaan met haar cloud based services. MS Teams is enorm gegroeid door het thuiswerken. Misschien heeft dit ook wel een indirect gevolg in positieve zin voor het aantal gebruikers van Azure. en dat zou het voor alle stakeholders wel veel interesanter maken..

    5G verhaal en autonoom rijden gaat echt nog jaren zo niet decennia's' duren. Als ik kijk hoe vaak het nog misgaat met Tesla en dat al niet écht autonoom rijden. Ik zou in ieder geval nu nog niet het roer uit handen geven in een Tesla, laat staan in een voertuig dat nog autonomer rijdt.. Plus dat de gehele infra structuur in geheel Nederland compleet aangepakt moet worden met om de 50 meter een 5G zendmast om de torenhoge Terrabytes, misschien wel Petabytes aan data aan te kunnen die autonoom rijden gaat creëren..

    Maar goed, misschien ben ik wel te voorzichtig. Vooruitgang kan soms als een kogel uit de startblokken gaan.. Ik hoop toch echt dat het hele TomTom verhaal naar Ome Bill gaat voor die tijd. Kan de TT HD Maps tech. het hardste renderen, onder hen vleugels.
  12. forum rang 6 tatje 10 augustus 2020 16:05
    Je loopt 5 jaar achter :-)

    Sorry voor mijn woordkeuze.

    Ga mijn mening aan niemand opdringen en gezien mijn postfrequentie lijkt het er wel op.

    Iedereen weet onderhand wel mijn mening en het is wachten welke mening gelijk krijgt.

    Het beste in ieder geval en nogmaals sorry voor de woordkeuze.

    Het is wachten op een echte bevestiging, links of rechts om :-)
24 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links