Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,070 23 apr 2024 14:47
  • -0,015 (-0,15%) Dagrange 9,976 - 10,145
  • 486.486 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 3 augustus 2020 14:01
    'Nee, technisch failliet, waarschijnlijk ergens komende 6 maanden genationaliseerd'

    ik reageer alleen maar op de kennelijke overtuiging van een aantal forumleden die hier
    beweren dat het alleen maar 1 kant op kan gaan.
    dat is gevaarlijk voor de shorters die dat gaan overnemen dat het niet stuk kan met die
    te hoge koersen van airlines.

    ik volg dit aandeel al van ver voor de extreme stijging in 2017.
    met al zijn pieken en dalen en soms logische en vaak onlogische koerswijzigingen.
    kuddes die riepen dat er gecoverd werd en de koers steeg maar door MET een enorm
    groeiende impact van de hedgefunds, niemand kon of wilde het uitleggen.
    wat een rare manier van shorten was dat toch !?!?

    nou, ze hebben een verdienmodel ontdekt en kunnen het hele koersverloop regisseren
    en volgen regelmatig de markt omdat dat het soepelste werkt, maar ze overdrijven altijd.

    leg maar eens uit waar die koers van 6.04 vandaan kwam op 8 juni als een enorm
    overdreven opluchtingsrally want het bedrijf is niet veranderd intussen.

    simpele waarschuwing....kan zo maar weer gebeuren.
  2. forum rang 6 gbakl 3 augustus 2020 14:45
    er waren nog pieken op 15jul en daarna 25 % eraf.
    dat kost nu ongeveer 40% om weer dat niveau te halen en dat zie ik
    ook niet zo snel gebeuren.

    3.90 vind ik nu een mooie koers om naar toe te werken (voor de speeltuin boys).
    de (valse)luchtzakken hebben we gehad en nu weer wat thermiek.
  3. forum rang 10 bp5ah 3 augustus 2020 17:35
    quote:

    gbakl schreef op 3 augustus 2020 15:41:

    5.602 3,302 3,318 2.816
    7.102 3,301 3,319 2.816
    3.625 3,30 3,32 2.816
    ***********************************
    momentopname uit bied/laat
    waarom 3x 2.816 in het laat volume ?

    dit soort grappen komen vaak voor.....signalen ???
    Ik volg dit ook, en ik heb een klein ordertje inliggen op 2.80, take it or leaf it, dat principe.
  4. forum rang 10 bp5ah 3 augustus 2020 19:07
    quote:

    gbakl schreef op 3 augustus 2020 18:14:

    2.80 ?? misschien ergens deze maand ??

    nabeurs 797000 volume en slot daarmee 3.37 dwz, van min dikke 6% naar slot -3.4%
    't is maar net wat de grote mannen van plan zijn, voor 't zelfde zetten ze 'm de volgende 8% hoger, om de dag erna weer te dalen.

    Gokwerk momenteel.
  5. forum rang 6 gbakl 3 augustus 2020 19:41
    ja, maar verdienmodel is niet alleen almaar goedkoper inslaan en turbos om
    zeep helpen
    die plus 8% wordt steeds aannemelijker maar soms wachten ze sneaky af
    tot de hele markt even heel positief is of er iets bijzonders op airline gebied passeert...

    Lufthansa, vandaag -2.5 %, gaat heel vaak gelijk op met KLM en zelfde clubje
    hedgefunds met grote invloed op die koers...
    .
    shortsell-list...Deutsche Lufthansa 7,22% plus 0,21% (en 19% totaal).
    laatste turbo om zeep 7.57 maar daarna even geen turbos in zicht en er
    zijn er veel minder dan bij AF/KLM.
    .
    alle grote airlines groen nu aan de overkant.
  6. forum rang 6 gbakl 3 augustus 2020 21:06
    Air France maakt afspraken over vertrek piloten
    Gepubliceerd op 3 augustus 2020 19:08 | Views: 1.033

    Gerelateerde instrumenten
    Air France-KLM 17:35
    3,37 -0,12 (-3,41%)

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France heeft met de Franse vakbond SNPL AF-TO afspraken gemaakt over het vertrek van vierhonderd piloten. De overeenkomst heeft betrekking op de omvangrijke bezuinigingen waar het luchtvaartconcern aan werkt vanwege de coronacrisis. De maatschappij maakte eerder al bekend dat er in totaal 7600 banen gaan verdwijnen.

    Piloten van Air France en Transavia France "nemen volledig deel aan de inspanningen die nodig zijn door deze uitzonderlijke en langdurige crisis die we doormaken", benadrukt de vakbond in een verklaring. De loonbetaling aan piloten zou volgens de bond sinds april ongeveer 25 tot 40 procent lager liggen dan anders. Deze afname van de pilotensalarissen zou voor Air France op jaarbasis rond de 300 miljoen euro schelen.

    Ook bij KLM wordt momenteel stevig gereorganiseerd. Vrijdag werd bekend dat er komende tijd nog zo'n 1500 mensen ontslagen worden. Dat aantal komt bovenop de KLM-medewerkers die gebruikmaakten van de vrijwillige vertrekregeling, de uitzendkrachten en mensen met een aflopend contract die al moesten vertrekken en de medewerkers die dit jaar en volgend jaar met pensioen gaan. In totaal gaat KLM inclusief haar dochterbedrijven met ongeveer 5000 medewerkers minder door.
    ******************************************
    .De loonbetaling aan piloten zou volgens de bond sinds april ongeveer 25 tot 40 procent lager liggen dan anders. Deze afname van de pilotensalarissen zou voor Air France op jaarbasis rond de 300 miljoen euro schelen.

    het salarismodel vd Franse piloten is voor een deel opgebouwd adhv gevlogen/gewerkte
    uren en dat is terecht en scheelt ze enorm veel in inkomen nu.
    iedereen in de vliegwereld houdt stijf zijn mond dicht over de regeling in Nederland, maar daar is geen sprake van een gevlogen uren contract !!! integendeel.

    ze krijgen het hele salaris doorbetaald terwijl ze >80% of meer thuis zitten om al dat geld te tellen.
    afhankelijk vh vliegtuigtype vliegen ze vrijwel helemaal niet tot vrij beperkt (niet allemaal).

    en dan komt de vakbond doodleuk vertellen dat dat zo moet blijven en ook geen gedwongen ontslagen, zij zien wel andere manieren om te bezuinigen.

    hiermee zijn ze niet alleen arrogant maar ook onbeschoft bezig want niemand in dat
    wereldje is geinteresseerd in de rest vh personeel, alleen de halfgoden in de cockpit
    tellen en moeten met alle middelen ontzien worden.

    misselijkmakend volkje die hoogvliegers op een enkele uitzondering na maar die hoor je niet.

  7. Erwin L 3 augustus 2020 22:45
    quote:

    Knife Catcher schreef op 3 augustus 2020 21:58:

    [...]
    Door hoeveel aandelen moet je dat delen?
    Dat moet je verdelen over 428.634.035 aandelen.

    "Number of issued shares: 428,634,035"

    Bron:
    www.airfranceklm.com/en/finance/finan...

    Met een beetje heel veel geluk krijgt elke aandeelhouder in dat scenario €0,01 uitgekeerd. Het realistische scenario gaat uit van €0,00 (€5,00/428.634.035) per aandeel.
  8. [verwijderd] 4 augustus 2020 09:55
    "De maatschappij is wel zwaar getroffen door de coronacrisis. Het bedrijf heeft meer dan drieduizend banen moeten schrappen, zo'n 30 procent van het totale personeelsbestand"

    Easyjet gaat sneller opschalen, de reserveringen groeien sneller dan gedacht.

    Waar KLM-AF nog moet beginnen met verplicht afvloeien en overleggen met vakbonden gaat Easyjet alweer voorzichtig denken aan instroom van (goedkopere) nieuwe medewerkers, wat een flexibele onderneming zeg, ze draaien real time aan de knoppen daar.

    KLM in de huidige toestand doorgang laten vinden is kapitaal vernietiging. of beter gezegd: verbranden van belastinggeld.
  9. [verwijderd] 4 augustus 2020 10:33
    @ drooglegging: ben het deels met je eens, maar e.e.a. is ook het gevolg van de gekozen insteek van onze regering.
    Elk bedrijf met omzetderving kreeg tot 90% van de salarissom vergoed onder de voorwaarde dat er geen ontslagen vielen. KLM heeft daar uiteraard maanden op gedraaid, maar zijn niet vlot genoeg geweest met de plannen.

    mooi uitstapmomentje vandaag; gaan we nog de oude (minieme) steun 3,60 testen als nieuwe weerstand nu??
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links