Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,934 23 apr 2024 17:35
  • -0,151 (-1,50%) Dagrange 9,934 - 10,145
  • 1.126.343 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 31 juli 2020 10:46
    'al is klm al tig keer feitelijk failliet'

    Alitalia is al jarenlang echt failliet, maar niemand neemt de stap om het
    uit te spreken...
    Brussel vindt het allemaal best dat de staat constant bijspringt.
    de hele afhandeling (check-in etc.) op de Italiaanse luchthavens is voor groot
    deel in handen van Alitalia personeel.
    dat kun je niet halsoverkop uitbesteden....en nog wat argumenten.
    mag/kan dus niet failliet.

    schiphol in grote lijnen hetzelfde plaatje qua afhandeling door KLM personeel.
    incl. afh contracten met andere airlines.

    de helft vd reacties hier geven blijk van weinig begrip en kennis.
    maar wel veel morele verontwaardiging en milieugeneuzel.

    luchtvaart is een onderdeel van onze economie en welvaart.
    net als scheepvaart en wegtransport.

    gaat nooit helemaal weg.
    gaat zelfs helemaal niet weg.
  2. forum rang 6 gbakl 31 juli 2020 11:01
    8 juni werd de koers heel even naar de hoogste toppen gedirigeerd.....6.04.

    sloeg eigenlijk nergens op maar was de waan van de dag.
    geholpen door de hedgefunds die geen echte shorters zijn maar al jarenlang > 20%
    impact hebben op de koers en de freeflow compleet overheersen.

    nu hebben ze heel veel ingekocht op superlaag niveau, al dagenlang.
    nog meer koersdrukken lijkt me contraproductief, dus het verdienmodel zegt
    dat er winst gemaakt moet gaan worden op een flink hoger koersniveau waar
    we dus (snel of langzaam) naar toe gaan.

    succes...
  3. [verwijderd] 31 juli 2020 11:02
    quote:

    steelfighter72 schreef op 31 juli 2020 10:33:

    [...]

    dat bedoel ik.... de staat staat garant
    ik verwacht dan ook dat het aandeel binnenkort minimaal een euro hoger noteert, al is klm al tig keer feitelijk failliet
    De staat heeft een garantie afgegeven aan de banken, niet aan voortbestaan AF-KLM, laat staan aan de aandeelhouders.

    Maar goed succes met je geneuzel
    Je bent gewaarschuwd, Ik heb gewaarschuwd vanaf 5.40 en ben short vanaf 6.28 (9 juni); ik zeg: doe jij het maar beter
  4. steelfighter72 31 juli 2020 11:06
    quote:

    Knife Catcher schreef op 31 juli 2020 11:02:

    [...]
    De staat heeft een garantie afgegeven aan de banken, niet aan voortbestaan AF-KLM, laat staan aan de aandeelhouders.

    Maar goed succes met je geneuzel
    Je bent gewaarschuwd, Ik heb gewaarschuwd vanaf 5.40 en ben short vanaf 6.28 (9 juni); ik zeg: doe jij het maar beter
    zeker via ABN …. ;)
  5. forum rang 6 gbakl 31 juli 2020 11:10
    'ben short vanaf 6.28 (9 juni)'

    knap dan dat je de allerhoogste koers toen gepakt hebt.....
    en nu voorlopig vasthouden en niet (deels) verkopen ?

    dan spreken we elkaar snel weer over hoe het beter had gekund.
    (net als die turbo van r.trader 3.40 long die nu niet meer leeft, was een prima advies toch?)
  6. forum rang 6 gbakl 31 juli 2020 11:31
    Moeder British Airways wil miljarden ophalen met nieuwe aandelen
    Gepubliceerd op 31 juli 2020 09:50 | Views: 484

    Air France-KLM 11:09
    3,50 -0,07 (-1,99%)

    LONDEN (ANP) - Luchtvaartconcern IAG, moederbedrijf van onder andere British Airways, wil met een nieuwe aandelenuitgifte bijna 2,8 miljard euro ophalen om de coronacrisis te doorstaan. Het bedrijf leed in het eerste halfjaar een miljardenverlies door de gevolgen van de pandemie, die internationale vliegreizen nagenoeg onmogelijk maakten.

    Met de opbrengsten van de aandelenuitgifte wil IAG zijn enorme schuldenlast terugdringen en zorgen voor een betere liquiditeit, oftewel de mogelijkheid om aan de kortlopende financiële verplichtingen te voldoen. De nettoschuld van het concern liep sinds de jaarwisseling met 3 miljard euro op tot een totaal van 10,4 miljard euro.

    In de eerste zes maanden daalde de omzet van IAG, tevens eigenaar van vliegmaatschappijen Iberia en Vueling, met 56 procent tot 5,3 miljard euro. Daarop leed de onderneming een verlies van 3,8 miljard euro. De grootste aandeelhouder van IAG, branchegenoot Qatar Airways, heeft al ingestemd met de voorgestelde aandelenemissie. Qatar Airways is goed voor een belang van ruim 25 procent in IAG. De kapitaaluitgifte moet in september zijn afgerond.
    *************************
    zal geen enkel probleem zijn om die aandelen te plaatsen.
    Iberia-dochter neemt ook gewoon even Air Europe over voor een prikkie.
    (onder de paraplu van IAG-Br. Airways).

    geld (leningen) in overvloed, toch ?
  7. forum rang 6 gbakl 31 juli 2020 11:37
    Air France-KLM

    € 3,535 -0,03 (-1,06%)

    nog maar 1 procentje in de min. (vanaf een dikke 4 ).
    recht zo die gaat...
    '
    ""..wel eens eerder ervaren bij dit aandeel, eerst een forse stijging, alsof er een
    opluchtingsrally losbarst en gevolgd door alsnog een flinke daling.
    ...ANDERSOM kan ook en vergeet niet dat ze de openingskoers aardig kunnen 'sturen'
    zodat het idd. lijkt dat dit is hoe de markt erover oordeelt."
    ***************
    zoals ik gisteren beweerde :o)
  8. tenore 31 juli 2020 16:02
    quote:

    @iPlof schreef op 31 juli 2020 13:44:

    Air France-KLM verwacht nieuwe aandelen uit te geven
    www.iex.nl/Nieuws/ANP-310720-157/Air-...
    Is een mogelijkheid en is ook al behoorlijk ingeprijsd.

    Moet wel zeggen dat de Nederlandse en Franse staat die beide 14% aandelen hebben, uiteraard meer gebaat zijn bij de aflossing van de lening dan bij een emissie. Veroorzaakt voor hen immers ook een mate van verwatering.

    Maar in ieder geval zou een emissie om tzt. (een deel van) de schulden in te lossen een mogelijkheid zijn en daarmee wordt dan meteen de continuiteit gewaarborgd.

  9. forum rang 6 gbakl 31 juli 2020 17:13
    Trader Short Goldman Sachs 3,90 stoploss 0,54 /0,55 en volume 100.108 stuks

    ...die gaat eerdaags sneuvelen.
    mooie richtkoers 3.90 voor de volgende dagen.

    ook nog een op 3.88 en beide met hefboom > 6.
    en dan nog een aantal rond de 4.00.

    men is dol op die hoge hefbomen en is al snel van mening dat men weet welke richting
    de koers opgaat.
    zijn vaak dure lessen...
  10. forum rang 6 gbakl 31 juli 2020 17:26
    3,50 eindkoers deze week?

    dat is het bekende vrijdagspel, al rond 10u zie je die koers opdoemen en we kwakkelen
    de hele dag die kant op.
    misschien ivm optiehandel omdat er elke week AF/KLM opties aflopen.

    vrijdagmiddag dus nooit zoveel spanning meer en verplicht een lang weekend met
    een zonnetje aan de KLM blauwe hemel :o) Proost !
  11. forum rang 6 gbakl 1 augustus 2020 19:14
    1 augustus 2020 - 9:44 | Door: onze redactie | Foto: British Airways
    LONDEN - De piloten van British Airways hebben vrijdag met een ruime meerderheid voor het akkkoord gestemd dat vakbond BALPA vorige week met de directie sloot. In ruil voor een beperking van het banenverlies krijgen de piloten veel minder salaris.

    De vliegers gaan tijdelijk 20 procent minder verdienen. Over een periode van twee jaar wordt dit gereduceerd tot een min van 8 procent en op de lange termijn tot 0 procent. Zo kan British Airways de kosten beperkt houden tijdens het herstel van de coronacrisis.

    In ruil hiervoor verliezen ‘slechts’ 270 piloten hun baan. Eerder had de directie nog gedreigd om 1255 piloten te ontslaan en een deel vervolgens tegen nieuwe, veel slechtere arbeidsvoorwaarden terug aan te nemen. Dat is nu van de baan.

    Er werken in totaal 4300 piloten bij de maatschappij. Bij een opkomst van 87 procent stemde 85 procent vóór, meldt BALPA.
    ***********************
    jaren geleden keek de VNV Ned.pilotenvakbond constant over de grens of de
    salarisvergelijking niet in het nadeel uitviel voor de vliegers en of ze zo niet nog
    wat extra salariseisen konden stellen, met name als er weer een nieuwer en groter
    toestel werd geintroduceerd want dan moest automatisch het salaris omhoog, toch ?

    nu ze inmiddels de best betaalde piloten zijn wordt er helemaal niet meer over de grens
    gekeken en zal het ze een arrogante rotzorg zijn wat de concurrentie wel of niet doet.

    nee hoor, lekker muiten over procedures, punten en komma's en de noodzaak te komen tot
    andere oplossingen dan 20% salaris inleveren voor de bestverdienende vliegers.

    intussen kansloos de zaak laten stagneren en de dringend noodzakelijke en
    drastische bezuiniging om op termijn te kunnen overleven uit te stellen, desnoods
    via rechtzaken en onzinnige bemiddeling.

    iedereen weet waar het op uit draait maar de vakbond moet even zijn punt maken
    en dat mag tijd en geld kosten en goodwill??? ach die hebben ze al lang niet meer.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links