Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Bij Easyjet en Ryanair sluiten ze gewoon binnen 24 uur een overnight station met 7 toestellen als de piloten niet akkoord gaan met nieuwe voorstellen, keihard aanpassen aan de markt. Het vergt een nieuwe mindset voor met name de piloten, iedereen is nu aan verandering onderhevig, of we nou willen of niet. Bij AF is nog geen enkele medewerker ontslagen, gisteren niet, nu niet, morgen niet, nooit.....
Hij is goed hoor! "Een van de voorwaarden is een loonoffer als tegenprestatie voor de steunverlening. De KLM-bonden vinden de door de Staat bedongen voorwaarden een inbreuk maken op het fundamentele recht op collectief onderhandelen, en ik deel die visie"(FD.nl geschreven door een of ander Promovendus figuur) Maar dan kan toch het hele MKB ook meedoen meneer Promovendus? Piloten die nu 2x per week Toulousse-Amsterdam doen kun je toch niet blijvend bijstorten op 1,5x premier-salaris? Heel de wereld is aan het veranderen, alleen de KLM niet! de publieke opinie gaat dit bedrijf afbreken op totale vraaguitval, de consument is gek, maar niet zo gek!
Air Holland; Martinair; Transavia; KLM?? Wie nog toekomst ziet in het businessmodel van KLM, moet zich afvragen hoelang ze zullen moeten zweten, voordat er ook maar een spoortje vet op de botten komt. De hub functie gaat naar Istanboel voor de 'long haul' en van de 'point to point' hebben ze nooit enige 'kaas gegeten'. De enige asset is landingsrechten, waardevol, maar vreselijk kostbaar om te onderhouden. Deglobalisering moet dan ook nog geabsorbeerd worden. Covid blijkt een grandioos demasqué voor het toerisme en daaraan verbonden service industrie. De witte zwanen van KLM blijken steeds zwarter te worden. RSV; Ogem; Fokker; Philips; KLM; Tata.= 'Dogs'Paris Aéroport, de exploitant van de luchthavens Parijs-Charles de Gaulle en Parijs-Orly, zei maandag nog dat wordt verwacht dat pas tussen 2024 en 2027 het aantal reizigers op de Parijse vliegvelden weer het niveau zal hebben bereikt van 2019.
Komt nog bij het zakelijke netwerk waar men op 'gegokt' heeft mogelijk veel zwaarder wordt geraakt dan de 'pretvluchten' van easyjet en ryanair of cargo waar men tevens juist praktisch afscheid heeft van genomen. vrijdag gaan we het zien.
Hoop negativiteit te bekennen onder de forumleden. Er wordt hier (en elders) gesproken alsof AFKLM een verlieslatende onderneming was en nu door belastinggeld in leven wordt gehouden. De Corona crisis heeft niks met marktwerking te maken. Er werd N.B in januari (toen het nieuws naar buiten kwam) gewoon door gevlogen. In februari werden vluchten naar China opgeschort en in maart besloten overheden massaal grenzen te sluiten. Hoezo marktwerking? Als het aan de markt lag werd er gewoon doorgevlogen. Geen enkel bedrijf is opgewassen tegen een complete staking van activiteiten. Tuurlijk moet er dan financiele steun verleent worden. In geval van AFKLM zijn er N.B leningen verstrekt. Geen giften. Dat de overheid voorwaarden stelt, zodat die lening terugbetaalt worden is logisch. De overheid stelt dat AFKLM 15% kosten moet besparen. Om gelijk te zeggen dat werknemers dan maar 20% in moeten leveren...? Met AFKLM beoogt de overheid een stuk infrastructuur overeind te houden. Met dat gegeven worden ook andere bedrijven (en werknemers) gered. Wat te denken van luchtverkeersleiders bik LVNL met 3x modaal, de managers van Schiphol Group, leveranciers, etc... Tuurlijk geeft dat scheve gezichten. Terwijl er wellicht ook andere posten en mogelijkheden zijn om te besparen, zonder dat dit direct voelbaar hoeft te zijn voor de werknemer. Wie tornt aan de inkomen van mensen, tornt ook aan de welvaart van mensen. Het is geen discussie of iemand met 200 duizend nog steeds rond kan komen. Ik heb zelf, toen ik student was (en dus weinig te besteden gehad) nooit afgegeven op hogere inkomens. Nu ruim 10 jaar verder zit ik op 2x modaal. Het is een afgunst en een zwakte hier op af te geven, omdat je het zelf niet hebt. Dan moet je verdomme eens mans genoeg zijn om je eigen arbeidsvoorwaarden te verbeten. Iedereen in dit land wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten...uber, thuisbezorgd, airbnb, oostblok chauffeurs, andere buitenlandse invloeden die hier de banen overnemen van het 'thuisfront'... Ik geloof nog steeds in dit aandeel. Hoe laag het nu ook staat. KLM is altijd een pionier geweest. Destijds met het hub-spoke system, met social media (klantverbinding), laatste jaren ook met sustainability (bio fuel, samenwerking TU Delft). Het is een lastig pakket waar ze nu in zitten, maar dankzij de steun kunnen ze een tijd vooruit. Tijdens de financiele crisis hebben KLM'ers zich ingezet en zijn de problemen te boven gekomen. De laatste jaren waren TOP jaren. Met die instelling heb ik vertrouwen in dit aandeel en het zou een aantal forumleden sieren als zij eenzelfde houding hadden.
Fijn dat u er zo positief in staat en een warm gevoel krijgt van KLM. Zelf deel ik dat gevoel niet, ook niet als ex klant en met een positief klm familie verleden. Als ik de cijfers analyseer zie ik een zwakke onderneming, geleende groei, mager EV, ondanks wat u topjaren noemt. Vooruitkijkend worden verder al zeker geen topjaren. Met hoge salarissen heb ik geen probleem, maar die lening kan Klm niet dragen, het geld is absoluut dit jaar al op en dan kun je als topverdiener bij klm toch moeilijk vol houden dat het marktconform is lijkt me.. Voor mij is Klm als een soort V&D die moet concurreren met Action en Bol, Amazon etc, gewoon een vervoerder in een zwaar en nu nog zwaarder bevochten markt en zeker geen infrastructuur. Maar verder no hard feelings, verschil in inzichten moeten er zijn, anders ook geen markt of handel.
Goedemorgen, KLM volgers,...Een nationale luchtvaartmaatschappij die geïntegreerd en onlosmakelijk verbonden is met thuishaven Schiphol is van levensbelang voor de Nederlandse economie en onze maatschappij. Om die reden blijft KLM 'in de lucht', linksom of rechtsom. De resultaten van de verschillende internationale airliners zijn zeer slecht, ook KLM zal morgen een mega verlies tonen maar dat is inmiddels nu wel bekend. Er zullen drastische kostenbesparingsprogramma's gaan volgen en ook het salarishuis van de vlootmedewerkers zullen hieraan niet ontkomen. De vakbonden hebben weinig keus, immers, bij de concurrent is het minstens zo slecht. De Nederlandse overheid zal met KLM de handen ineen slaan om te reorganiseren, de vloot versneld te vervangen voor meer duurzame toestellen en meer efficiëntere processen in te voeren. Waardevolle assets zoals landingsrechten zijn en blijven van levensbelang om KLM naar een betere toekomst te begeleiden.
Goedemorgen Jelle, dat KLM blijft bestaan is iedereen het wel over eens. Of dat in huidige vorm is is onzeker maar inderdaad een efficientere en gesaneerde KLM zal er wel blijven. Dat geeft natuurlijk echter 0 zekerheid aan aandeelhouders. ABN, SNS en Fortis zijn er ook nog, de aandeelhouders kregen (praktisch) niks. Toen waren het de banken, nu is het de luchtvaart die (als eerste) geraakt wordt door deze crisis.
morgen veel nieuws en volgens mij staat nu al vast hoe de koers daar vrijdag op zal gaan reageren. met die enorme impact vd hedgefunds blijf ik zeggen dat de koers geregisseerd wordt. . Air France-KLM 9,23% plus 0,62% en totale netto shortpositie op 30 juli 2020: 25,06%. dit aandeel is een speeltuin voor de grote jongens. daarom voor vandaag al even uitdenken hoe ze gaan voorsorteren, wetend wat de impact morgen gaat zijn...wordt vervolgd.
gbakl schreef op 30 juli 2020 10:05 :
morgen veel nieuws en volgens mij staat nu al vast hoe de koers
daar vrijdag op zal gaan reageren.
met die enorme impact vd hedgefunds blijf ik zeggen dat de koers geregisseerd wordt.
.
Air France-KLM 9,23% plus 0,62%
en
totale netto shortpositie op 30 juli 2020: 25,06%.
dit aandeel is een speeltuin voor de grote jongens.
daarom voor vandaag al even uitdenken hoe ze gaan voorsorteren,
wetend wat de impact morgen gaat zijn...wordt vervolgd.
Begrijp ik, maar shortstock moet ooit gecovered worden, en graag een lage koers! Dus deze grote short positie geeft juist, alleen al handelstechnisch, een mogelijke koersboost voor KLM.
Dat een geshort stock gecovered gaat worden een keer en heftig fluctueert zo nu en dan is een gegeven. Trend naar beneden hoeft echter niet gebroken te worden. Een upper is dan gewoon een verkoopmoment.
@iPlof schreef op 30 juli 2020 10:22 :
Dat een geshort stock gecovered gaat worden een keer en heftig fluctueert zo nu en dan is een gegeven. Trend naar beneden hoeft echter niet gebroken te worden. Een upper is dan gewoon een verkoopmoment.
Reken ik ook goed,....Happy trading & Good luck!
alle 3.60 turbo longs weggepoetst...zegt alweer heel veel.
krap volume turbo shorts: .www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Ai... . en veel hoger volume turbo longs.... voorlopig lekker tegen de trend in !?
gbakl schreef op 30 juli 2020 10:49 :
krap volume turbo shorts:
.
www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Ai... .
en veel hoger volume turbo longs....
voorlopig lekker tegen de trend in !?
Handel zelf puts & longstock, dan bepaal jezelf je stops en niet de uitgevende partij.
eh....je kiest toch zelf welke turbo je neemt met hefboom 2 tot soms wel 50 of meer ??? keus genoeg bij AF/KLM....dat dan weer wel.
Laag 52 weeks: 3,504 Laag vandaag: 3,600 Hogere bodem? Of morgen hard doorheenzakken?
gbakl schreef op 30 juli 2020 10:57 :
eh....je kiest toch zelf welke turbo je neemt met hefboom 2 tot soms wel 50 of meer ???
keus genoeg bij AF/KLM....dat dan weer wel.
Sorry, maar ik handel niet in deze producten. Ik koop aandelen en zeker deze af met putopties. Dan kan ik altijd m'n aandelen aanbieden tegen een bepaalde prijs, vergelijkbaar met een verzekering. Turbo's en boosters handelen kan ook natuurlijk. Net waar jij je lekker bij voelt en de uitgevende partij heeft voor jou 'de stop' bepaald, wel zo veilig!
ik ben het met je eens dat je zeker onveilig handelt met gemanipuleerde aandelen en hoge-hefboom-turbos die erom vragen uitgestopt te worden. daghandelen en lagere hefboom, dus veilig, kiezen is nog wel te doen (en tegen zeer lage kosten) en handel je alleen dagelijks in de fluctuatie van een koers en je moet soms of zelfs vaker aan het eind vd dag weleens je verlies nemen. bij hoge hefboom en tegen de stoplosskoers aan gaat vaak ook de bied/laat marge opeens fors omhoog en daar moet je dus ver uit de buurt blijven.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)