Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel UNILEVER PLC AEX:UNA.NL, GB00B10RZP78

  • 44,470 19 apr 2024 17:38
  • +0,240 (+0,54%) Dagrange 44,040 - 44,860
  • 3.571.117 Gem. (3M) 1,4M

jaardraadje Unilever 2020

714 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 36 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 23 juli 2020 08:18
    Unilever gaat merendeel thee-divisie afsplitsen

    Gepubliceerd op 23 juli 2020 08:13 | Views: 0

    UNILEVER 22 jul
    46,86 0,00 (0,00%)

    ROTTERDAM (AFN) - Was- en levensmiddelenproducent Unilever gaat het merendeel van zijn theedivisie, met onder meer het merk Lipton, afsplitsen. Wel behoudt het bedrijf zijn thee-activiteiten in India en Indonesië en zijn belang in het samenwerkingsverband met PepsiCo voor Lipton-ijsthee. Dat maakte Unilever bekend bij de publicatie van halfjaar- en kwartaalcijfers.
  2. forum rang 10 voda 23 juli 2020 08:31
    Resultaten Unilever minder slecht dan gevreesd

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Unilever
    46,86 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam
    Unilever
    46,72 0,00 0,00 % Gruppo Borsa Italiana

    (ABM FN-Dow Jones) Unilever heeft een lastig tweede kwartaal achter de rug, maar de resultaten waren minder slechts dan gevreesd. Dit bleek donderdag uit de kwartaalcijfers van het Brits-Nederlandse concern.

    In de eerste drie maanden van dit jaar merkte Unilever al dat de corona-uitbraak gevolgen heeft voor de consumentenvraag. Zo was er meer vraag naar hygiëneproducten, maar bijvoorbeeld minder naar ijs. Een sterke stijging in de vraag naar hygiëneproducten compenseert de vraaguitval in de andere productcategorieën evenwel niet, zo zei de topman al eens in gesprek met zakenzender CNBC.

    Unilever behaalde afgelopen kwartaal een 3,1 procent lagere omzet van 13.292 miljoen euro. Dat is flink meer dan de 12.706 miljoen euro waarop de analisten hadden gerekend. In 2019 lag de omzet op 13.710 miljoen euro.

    Wisselkoersen hadden een ongunstig effect van 4,2 procent, terwijl overnames en desinvesteringen per saldo 1,5 procent bijdroegen.

    De onderliggende omzetgroei, waar analisten vooral op letten, was 0,3 procent negatief. Daarbij daalden de volumes met 0,8 procent, maar stegen de prijzen met 0,5 procent.

    De analisten hadden gerekend op een krimp van 4,3 procent. In het tweede kwartaal van 2019 groeide de omzet onderliggend nog met 3,5 procent.

    De tak Beauty & Personal Care zag de omzet onderliggend met 0,9 procent teruglopen. Bij Food & Refreshment was dit zelfs 1,8 procent. Maar Home Care, waar hygiëneproducten onder vallen, groeide juist met 4,0 procent. De volumes bij deze laatste tak stegen met 3,2 procent.

    Halfjaar

    Unilever verdiende afgelopen halfjaar onderliggend 1,35 euro per aandeel. Dat is 6,4 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar, ondanks een negatief wisselkoerseffect van 3,7 procent. Het kwartaaldividend werd gehandhaafd op 0,4104 euro per aandeel.

    De vrije kasstroom steeg van 1,5 miljard euro vorig jaar naar 2,9 miljard euro in de afgelopen zes maanden.

    2020

    Vanwege de onzekerheid die de corona-uitbraak met zich meebrengt, besloot Unilever eerder dit jaar al de outlook voor 2020 in te trekken.

    Donderdag zei CEO Alan Jope dat Unilever zich de rest van 2020 zal focussen om in volume harder te groeien dan de concurrentie. Maar ook winst en kasstroom blijven punten van aandacht. "Want dat is de beste manier om de aandeelhouderswaarde te maximaliseren", zei Jope.

    Voor heel 2020 rekenen de analisten op een 3,0 procent lagere omzet van 50.422 miljoen euro. Onderliggend zal de omzet een half procent zijn gedaald. Prijzen droegen 0,2 procent bij aan de omzet, maar de volumes lieten een daling zien van 0,7 procent.

    Thee

    Verder zei Unilever de thee-activiteiten in India en Indonesië te behouden, evenals de samenwerkingen in ready-to-drink tea door te zetten.

    Wel worden de resterende thee-activiteiten apart gezet, wat volgens Unilever de groei ten goede zal komen. In 2019 was de nieuw te vormen tak goed voor een omzet van 2 miljard euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  3. Jackpot1983 23 juli 2020 09:29
    Ik ben gelukkig blijven zitten. Ik verwachtte ook een dipje. Unilever is volgens mij één van de weinige aandelen die echt makkelijk deze coronacrisis doorstaat. Ook denk ik dat de ijsverkoop straks beter gaat dan verwacht. De mensen die naar buiten gaan doen dit vaak om wat leuks te doen. Pretpark (ijsjes) ff naar het strand en een ijsje, even een dagje centrum kleding passen online kopen maar wel een dikke magnum.
  4. forum rang 10 voda 23 juli 2020 10:32
    Beursblik: Unilever komt onverwacht met enorme meevaller

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Unilever
    50,30 3,44 7,34 % Euronext Amsterdam
    Unilever
    50,70 3,98 8,52 % Gruppo Borsa Italiana

    (ABM FN-Dow Jones) Unilever heeft een konijn uit de hoge hoed getoverd. Dit stelde analist Reginald Watson van ING donderdag.

    "Onze voorzichtigheid rond de halfjaarresultaten van Unilever was ongegrond", schreef Watson in een commentaar op de cijfers.

    In de eerste zes maanden daalde de omzet onderliggend met slechts 0,1 procent. De consensus rekende op een krimp van 2,2 procent en ING had zelfs op een daling van 7,2 procent gemikt.

    "We krabben achter onze oren om erachter te komen hoe Unilever zo’n konijn tevoorschijn wist te toveren, terwijl de wereld in een lockdown zat", aldus Watson.

    De analist was blij te zien dat zijn vertrouwen in de marges van Unilever wel correct was. Toch deed Unilever het ook op dit vlak beter dan ING en het analistencorps als totaal had voorzien.

    "Na twee kwartalen waarin de markt teleur werd gesteld, is het mooi om te zien dat Unilever eindelijk de verwachtingen wist te verslaan en nog wel op een geheel onverwachte manier", besloot Watson.

    ING heeft een koopadvies op Unilever met een koersdoel van 58,90 euro. Het aandeel steeg donderdag 7,6 procent naar 50,42 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  5. forum rang 7 Dividend Collector 23 juli 2020 10:42
    quote:

    030 N schreef op 23 juli 2020 10:09:

    gefeliciteerd voor de zittenblijvers. Ik wou aankopen, na de cijfers, maar wacht nu nog even.
    Tja, dit konijn uit de hoge hoed zag niemand aankomen! De omzetdaling zeer beperkt. De afgelopen kwartalen werden de verwachtingen juist niet verslagen.
  6. EersterangsDubbeltje 23 juli 2020 10:51
    Jammer dat er zo weinig over Unilever gepost wordt hier op het forum. Veel beleggers zulllen dit aandeel toch wel in hun portfolio hebben. Ik heb mijn positie het afgelopen jaar uitgebreid, omdat ik hun business aardig corona-proof vind. Zo wordt de inzakkende ijsverkoop gecompenseerd door meer verkoop van schoonmaakmiddelen. Op de middellange termijn zie ik echter niet heel veel groeipotentie voor het aandeel, dus ik verhoog mijn rendement door kortlopende gedekte calls te schrijven.

    Goede zaak trouwens dat de thee nu toch de deur uitgaat. Ik zie weinig in de hele voedingstak. De trend is toch dat mensen gezonder willen eten en daar pas al die te zoute, te zoete, te vette en processed Unileverproducten niet echt in. Wat verwachten jullie van het bedrijf?
  7. Allinvestor 23 juli 2020 13:59
    Had al wel een positie maar hoopte die uit te breiden. Zie lange termijn groei als beperkt maar wel steady zoals te zien in huidige crisis. Geen fan van de voedingstak door toenemende mate van gezondheid trends, betere kwaliteit huismerken etc. In Amerika zie je ook dat de Procter & Gamble en Clorox’ van deze wereld het de afgelopen 5 jaar beter doen dan Kraft Heinz, JM Smucker en General Mills.

    Mits voor de juiste prijs gekocht verwacht ik c. 3,5-4% dividend + low to mid single digit groei daarvan voor een totaal rendement van 6-10% per jaar
  8. LongTermValueInvestor 23 juli 2020 14:02
    quote:

    EersterangsDubbeltje schreef op 23 juli 2020 10:51:

    Jammer dat er zo weinig over Unilever gepost wordt hier op het forum. Veel beleggers zulllen dit aandeel toch wel in hun portfolio hebben. Ik heb mijn positie het afgelopen jaar uitgebreid, omdat ik hun business aardig corona-proof vind. Zo wordt de inzakkende ijsverkoop gecompenseerd door meer verkoop van schoonmaakmiddelen. Op de middellange termijn zie ik echter niet heel veel groeipotentie voor het aandeel, dus ik verhoog mijn rendement door kortlopende gedekte calls te schrijven.

    Goede zaak trouwens dat de thee nu toch de deur uitgaat. Ik zie weinig in de hele voedingstak. De trend is toch dat mensen gezonder willen eten en daar pas al die te zoute, te zoete, te vette en processed Unileverproducten niet echt in. Wat verwachten jullie van het bedrijf?
    Focus op producten die globaal schaalbaar zijn als mayonaise, knorr, pindakaas en marmite (net als in de verzorgings en home care onderdelen). Dit kan op de lange termijn voor operationele marges van 20%-25% (voor het gehele concern) zorgen. Verkoop van onderdelen die niet schaalbaar zijn als zwarte thee, en investeren in gezond voedsel dat wel globaal schaalbaar is. Zolang de voedsel producten globaal schaalbaar zijn, hoeven ze het niet te verkopen.
  9. forum rang 4 New dawn 25 juli 2020 10:28
    Seeking Alpha:

    seekingalpha.com/article/4359273-oppo...

    Conclusion
    Unilever, in spite of its recent troubles, is among the strongest global consumer staple businesses. The company's complex product portfolio in combination with slow growth in certain areas has shifted the focus away from its operating excellence and strong competitive advantages in the high-margin Personal Care space.

    Going forward, the current management will continue to pivot towards these high-margin segments and will either take the faster and higher risk route of large transactions or will continue to gradually increase the share of the company's Beauty & Personal Care division. Whichever route the management takes, long-term shareholders would likely be rewarded by a significant multiple expansion going forward on top of the higher-growth segments that Unilever is entering.
714 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 36 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links