Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,480 16 apr 2024 17:38
  • -0,580 (-1,70%) Dagrange 33,300 - 33,885
  • 9.503.336 Gem. (3M) 7,5M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2416 2417 2418 2419 2420 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. RSA2020 16 juli 2020 17:00
    quote:

    kanhetlager schreef op 16 juli 2020 16:43:

    Apart dat de koers om 15:30 altijd inzakt om vervolgens weer terug te keren naar de koers die er voor 15:30 was. Bovenstaande opmerking van mij was dus een grap. Voor sommige mensen blijkbaar geen goede.
    8 van de 10 keer bashen de Amerikanen onze optimisme valt mij op. En dat terugkrabbelen gebeurt niet altijd. Erg moeilijk om daar grip op te krijgen. Zo niet onmogelijk want dan was ik al lang binnen :-)
  2. kanhetlager 16 juli 2020 17:05
    quote:

    RSA2020 schreef op 16 juli 2020 17:00:

    [...]

    8 van de 10 keer bashen de Amerikanen onze optimisme valt mij op. En dat terugkrabbelen gebeurt niet altijd. Erg moeilijk om daar grip op te krijgen. Zo niet onmogelijk want dan was ik al lang binnen :-)
    Op dat bashen anticipeer ik al jaren. Kan niet zeggen dat ik zoveel invloed heb dat het iets van terugkrabbelen veroorzaakt.
  3. forum rang 7 €URO-Trader 16 juli 2020 20:13
    quote:

    ToTheTop schreef op 15 juli 2020 21:02:

    [...] Niets is blijvend, ook olie niet.
    75% vd Nederlanders gaat de komende 3 jaar echt niet een electrische auto kopen. Kosten liggen 2x te hoog. En dan nog niet te schrijven over onderdelen en reparaties. Alles af-fabriek. Vliegtuigen electrisch, jaja. Vrachtwagens, jaja. Schepen, minimale afschrijving van 30 jaar. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
  4. Eduard de Wit 16 juli 2020 20:30
    quote:

    €URO-Trader schreef op 16 juli 2020 20:13:

    [...]75% vd Nederlanders gaat de komende 3 jaar echt niet een electrische auto kopen. Kosten liggen 2x te hoog. En dan nog niet te schrijven over onderdelen en reparaties. Alles af-fabriek. Vliegtuigen electrisch, jaja. Vrachtwagens, jaja. Schepen, minimale afschrijving van 30 jaar. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    En dan hebben we het nog niet eens over de laadpalen.
    Waar wil je die allemaal neerzetten in de stad :))
  5. [verwijderd] 17 juli 2020 06:20
    quote:

    €URO-Trader schreef op 16 juli 2020 20:13:

    [...]75% vd Nederlanders gaat de komende 3 jaar echt niet een electrische auto kopen. Kosten liggen 2x te hoog. En dan nog niet te schrijven over onderdelen en reparaties. Alles af-fabriek. Vliegtuigen electrisch, jaja. Vrachtwagens, jaja. Schepen, minimale afschrijving van 30 jaar. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    En we gaan decennia bezig zijn met werkzekerheid voor elektrotechniekers door de 6 tot 12 keer verzwaring van de kabels in de straten, ombouwen van de unidirectionele middenspanning zodat de zonne-energie vanuit de Vinex-wijken/verkavelingen naar de bedrijventerreinen, kantoorgebouwen, parkings met honderden laadpalen,... kan vloeien.

    Het elektriciteitsnet is berekend op vermogens van de jaren 50 tot jaren 70 en de zonnepanelen durven op een zonnige dag dubbel zoveel vermogen terug te leveren. De spanning stijgt en bij 10% overspanning (253V) schakelen de omvormers uit om zichzelf en de rest te beschermen.

    Laat staan als we deftige driefasige laadpalen van 11kW en 22kW willen, dat is 6 of 12 keer verzwaren als iedereen eentje aan huis wilt.

    De prijs van de elektrische auto naar beneden krijgen is niet het grootste probleem. De Chinezen zijn al bezig net zoals hoe zij de zonnepanelen, smartphones,... goedkoop gemaakt hebben.

    En het omzeilt het oude probleem van verbrandingsmotoren (en straalmotoren) die erg moeilijk voor Aziatische landen om goed onder de knie te krijgen. Tot voor kort stoppen ze Franse diesels in de wagens voor de Europese markt. Elektrische motorisatie is laagdrempelig voor de landen die decennia niet erin geslaagd hebben om de traditionele motoren goed te krijgen.

    Vraag/aanbod-verhouding in grondstoffen wordt dan een belangrijke factor in de kosten van een elektrische wagen.

    Vandaar de lokroep van waterstof. Niet alleen snel tanken, maar ook energie met een vrachtwagen naar de tankstation brengen.
  6. Rotterdammert 17 juli 2020 09:00
    Ik zit voor dezelfde bedragen in Shell en in Alfen. Die laatste heeft me aanzienlijk meer opgeleverd. Ik geloof ook heel erg in de elektrificatie van het wagenpark van West-Europa en andere welvarende delen van de wereld. Waterstof wordt het nooit, niet efficiënt genoeg. Maar olie gaat een stevige comeback maken als alles weer in beweging komt. De vraag in Azië gaat bovendien nog decennia enorm toenemen, daarom blijf ik lekker long in Shell. Maar Alfen kan ik ook aanbevelen!
  7. Oebababoela 17 juli 2020 09:31
    quote:

    Overtake schreef op 17 juli 2020 09:05:

    De koers van RDS is nu bijna de helft van wat die vorig jaar om deze tijd was. Dat was wel de top, maar het geeft toch te denken...
    Helaas al maanden een van de slechts presterende aandelen aan de AEX. Zal voorlopig ook zo wel blijven. Heb het idee dat het op de weg alweer drukker wordt met verkeer, maar in de lucht zijn er nog amper vliegtuigen te zien. Daarnaast gaat het Corona virus als een golfbeweging de wereld over, eerst moeten we dit zien te overwinnen.
  8. [verwijderd] 17 juli 2020 10:53
    quote:

    Rotterdammert schreef op 17 juli 2020 09:00:

    Ik zit voor dezelfde bedragen in Shell en in Alfen. Die laatste heeft me aanzienlijk meer opgeleverd. Ik geloof ook heel erg in de elektrificatie van het wagenpark van West-Europa en andere welvarende delen van de wereld. Waterstof wordt het nooit, niet efficiënt genoeg. Maar olie gaat een stevige comeback maken als alles weer in beweging komt. De vraag in Azië gaat bovendien nog decennia enorm toenemen, daarom blijf ik lekker long in Shell. Maar Alfen kan ik ook aanbevelen!
    En Oost-Europa, Midden-Oosten, Afrika,... rijden onze afdankertjes op of we helpen hun met het opzetten van autofabrieken zoals de Fransen in Iran totdat Trump hen dwong om het boeltje aan de Chinezen te verkopen. Elke keer Trump tegen een land schopt, de breidt de Chinese invloedssfeer uit. Trump is de beste president voor de Chinese uitbreidingsplannen.

    80 miljoen mensen komen er jaarlijks erbij en die rijden/vliegen net zoals wij. Vandaar dat zelfs Warren Buffet luchtvaartaandelen had. Historisch heeft de luchtvaart in totaliteit nooit echt winst gedraaid, voor elke winnaar zijn er veel meer verliezers. Minste tegenslag en de luchtvaart is diep rood.

    Miljarden mensen die van koken op hout naar koken op gas willen overstappen. Voor hen is dat een statussymbool zoals de platte televisie.

    Enkele procentjes van de kleinere Westerse bevolking die elektrisch willen rijden, minder vliegen, geen autobezit, minder fossiele brandstoffen,... gaat weinig verschil maken.

    Bekijk het op termijnen van generaties, er zijn zoveel files in pre-Corona tijden omdat de wegen berekend zijn voor de eenverdieners, toen de vrouw thuis bleef en niet naar het werk hoeft te rijden.

    Je laat de aandelen toch niet 30, 40,... jaren op de plank zonder ernaar te kijken? Binnen een economische cyclus of tot de volgende recessie gaat er niet veel veranderen.
  9. forum rang 5 ToTheTop 17 juli 2020 11:54
    quote:

    Rotterdammert schreef op 17 juli 2020 09:00:

    Ik zit voor dezelfde bedragen in Shell en in Alfen. Die laatste heeft me aanzienlijk meer opgeleverd. Ik geloof ook heel erg in de elektrificatie van het wagenpark van West-Europa en andere welvarende delen van de wereld. Waterstof wordt het nooit, niet efficiënt genoeg. Maar olie gaat een stevige comeback maken als alles weer in beweging komt. De vraag in Azië gaat bovendien nog decennia enorm toenemen, daarom blijf ik lekker long in Shell. Maar Alfen kan ik ook aanbevelen!
    >>> www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/general...
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2416 2417 2418 2419 2420 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links