Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
fuelcellsworks.com/news/worlds-first-... Hyundai begint met verschepen van fuel cell trucks naar Europa. Iemand die Hyundai en/of Toyota in de porto heeft of overweegt?
Geen Hyundai of Toyota in portefeuille, maar je kunt hier op andere manieren op inspelen zoals:nelhydrogen.com/press-release/nel-asa...
'Belegger' schreef op 6 juli 2020 10:48 :
Geen Hyundai of Toyota in portefeuille, maar je kunt hier op andere manieren op inspelen zoals:
nelhydrogen.com/press-release/nel-asa... NEL heb ik inderdaad, maar ik dacht dat een Hyundai of Toyota wellicht iets meer stabiliteit/zekerheid bieden dan bedrijven als NEL, PowerCell, Plug etc. Een Nikola moet bijvoorbeeld nog beginnen en gingen als warme broodjes over de toonbank recentelijk, terwijl Hyundai al begint met opleveren.
Je redenering kan ik volgen. Op dit moment denk ik dat het BEV wordt voor personenauto's en FCEV voor zwaarder transport. Met zo een groot concern speel je op beiden in, maar je krijgt de rest er ook bij net zoals bijvoorbeeld met Shell. Dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, maar ik zou wel kijken naar het totale plaatje en niet alleen maar omdat zij iets doen met waterstof. Ik vermoed dat je het hebt over het automerk Hyundai zonder de rest. Want Hyundai is een enorm groot industrieel concern. Daaronder vallen de automerken Hyundai en Kia. Maar het is ook een grote staalproducent. Zij bouwen ook schepen en als aannemer leggen zij scheepswerven en havens aan. Op groen gebied maken zij zonnepanelen en windturbines. En ga zo maar door.www.hyundaicorp.com/en/business/green...
Als bouwer van schepen en staalproducent zie ik dan ook nog mooie kansen voor ze ;) Ik snap wat je bedoelt met je vergelijking met Shell. Ik heb ze zelf ook niet en heb nu niks beschikbaar om te beleggen dus zal ook niet instappen maar was even benieuwd of anderen ze hebben of overwogen. T.o.v. bijvoorbeeld Nikola hebben ze wel een aardige voorsprong aangezien ze al leveren.
Hyundai is zo groot dat ik voorzichtig denk aan een interne circulaire economie binnen het bedrijf. Daarbij kunnen zij dezelfde techniek ontwikkelen voor eigen gebruik en voor levering aan derden.Scheepsbouw Concrete plannen kan ik zo niet vinden, maar ik acht het niet onmogelijk dat Hyundai containerschepen o.i.d. gaat bouwen die worden aangedreven door waterstof. Of een schip dat waterstof vervoert maar zelf op diesel draait zoals Kawasaki doet ;)Staalproductie Om in 2050 klimaatneutraal te zijn, moeten volgens het IEA alleen al in de staalindustrie tussen nu en 2050 gemiddeld élke maand 2 fabrieken op waterstof overstappen.Nieuwkomer of gevestigde orde Nikola belooft zonder de ervaring van een Hyundai de hele vrachtwagen te leveren. Als nieuwkomer moet je dat nog wel waarmaken, Tesla moest ook hun productielijn opzetten. Soms kan het in je voordeel werken als je niet om 'legacy' heen hoeft te bouwen. Bij mijn broker kan ik volgens mij alleen aandelen aanschaffen van Hyundai als autobouwer. Met aandelen van de groep koop je bij wijze van spreken exposure op de industriële sector maar dan in één onderneming. Wel knap voor een bedrijfje dat na WO2 is begonnen als aannemer. www.company-histories.com/Hyundai-Gro...
Air Liquide and Port of Rotterdam to launch 1,000 hydrogen trucks and infrastructure by 2025www.h2-view.com/story/air-liquide-and...
Air Products, Thyssenkrupp Sign Deal For Electrolysis Plants To Generate Green Hydrogenmarkets.businessinsider.com/news/stoc...
Alternatief voor waterstofaandelen: 1. olie- en gasbedrijven, of; 2. lucht- en gasbedrijven?
3 voor 50 schreef op 6 juli 2020 20:35 :
Air Liquide and Port of Rotterdam to launch 1,000 hydrogen trucks and infrastructure by 2025
www.h2-view.com/story/air-liquide-and... Het betreft overigens een haalbaarheidsstudie en de investeringsbeslissing staat gepland voor het einde van 2022. De komende maanden zoekt men extra participanten. Ondertussen ben ik wel benieuwd wie de tankstations gaat bouwen (25 stuks) en wie de electrolysers gaat leveren.www.marketscreener.com/AIR-LIQUIDE-46...
Air Products & thyssenkrupp to Generate Green Hydrogen Air Products and thyssenkrupp Uhde Chlorine Engineers announced the signing of a Strategic Cooperation Agreement. The two companies will collaborate exclusively in key regions, using their complementary technology, engineering and project execution strengths to develop projects supplying green hydrogen. thyssenkrupp will deliver its technology and supply specific engineering, equipment and technical services for water electrolysis plants to be built, owned and operated by Air Products. The collaboration leverages thyssenkrupp’s technology supporting Air Products’ development of green hydrogen as an energy carrier for sustainable transportation, chemicals and power generation. thyssenkrupp has developed high-efficiency alkaline water electrolysis technology. With more than 600 projects and electrochemical plants worldwide with a total rating of over 10 gigawatts realized, thyssenkrupp has extensive in-depth knowledge in the engineering, procurement, and construction of these plants. Matching the need for low-CAPEX, low-OPEX, reliable technology and solid project execution to make world-scale green hydrogen projects feasible, Air Products and thyssenkrupp are committed to deploying economic green hydrogen plants in the gigawatt size. Source : Strategic Research Institute
"De dieselmotor heeft ineens goede kansen in de duurzame toekomst" Leuk artikel over inmengen van H2 bij Diesel :) www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... Dynacert levert hier technologie voor ;)
Arjenvw schreef op 7 juli 2020 14:26 :
"De dieselmotor heeft ineens goede kansen in de duurzame toekomst" Leuk artikel over inmengen van H2 bij Diesel :)
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... Dynacert levert hier technologie voor ;)
In het artikel wordt het ook een tussenoplossing genoemd. Echter met een norm van gemiddeld 30% minder uitstoot voor nieuwe vrachtwagens in 2030 zit er nog heel wat rek in. Verder ben ik wel benieuwd naar de ervaringen met DynaCERT/HydryGEN voor wat betreft de levensduur van de motoren. Maar dat past misschien beter in het volgende topic:www.iex.nl/Forum/Topic/1308621/Koffie...
Even een klein uitstapje. Via Cell Impact AB kwam ik toevallig ook op Impact Coatings AB. Die brengen de beschermende coating aan op de flow plates van dat andere Impact bedrijf. Maar ze brengen bijvoorbeeld ook een goudvervanger aan op elektrische contacten. Ik heb ze zelf niet, maar de koers is afgelopen maand ruim verdubbeld. Resultaten uit het verleden...
Timmermans: ‘Overal waar ik kom, praat men over waterstof’ ‘Dit is een grote dag. Pas een half jaar gelden kwamen we met het idee van een waterstofstrategie. En kijk eens waar we nu zijn.’ Eurocommissaris Frans Timmermans heeft weer een stukje van zijn klimaatpuzzel gelegd. Op papier dan. Want waterstof moet helpen sectoren te vergroenen die dat anders niet kunnen, zoals de staalsector. Het is nu zaak een Europese markt voor waterstof te ontwikkelen door infrastructuur aan te leggen en vooral: de productie van de nu nog dure energiedrager stevig op te voeren, zodat hij concurrerend wordt. Groene waterstof, geproduceerd met zonne- en windenergie, is daarbij de norm. De Commissie wil de productiecapaciteit in 2024 opgevoerd hebben tot 6GW van 1GW nu, zo staat in de plannen die Timmermans woensdag in Brussel presenteert. In gelekte concepten werd nog gesproken over 4GW in 2024. ‘Ik hoorde ook pas gisteren van die verhoging', zegt Timmermans in een interview met het FD en zes andere kranten. 'Onze ambitie is stevig, maar haalbaar.’ Waterstof is bepaald geen nieuw fenomeen. Waarom wordt het nu opeens door zovelen omarmd, inclusief de Europese Commissie? ‘De levensvatbaarheid van waterstof is nu beter. Allereerst doordat duurzame energieopwekking veel goedkoper is geworden. Daarnaast is de emissieprijs voor broeikasgassen zelfs tijdens de coronacrisis overeind gebleven. Dat vormt een grote stimulans om iets te doen aan de uitstoot. Drie, vier jaar terug was waterstof alleen politiek interessant in een paar lidstaten. Maar nu ziet iedereen, waar ik ook ga, waterstof als een interessante investering.’ ‘Drie, vier jaar terug was waterstof alleen politiek interessant in een paar lidstaten. Maar nu ziet iedereen, waar ik ook ga, waterstof als een interessante investering’ U zet niet alleen in op groene waterstof, maar ook op zogeheten blauwe waterstof. Die wordt geproduceerd met gas, op voorwaarde dat daarbij vrijkomende broeikasgassen worden afgevangen en opgeslagen. Daar is niet iedereen blij mee. ‘We moeten pragmatisch zijn. We hebben blauwe waterstof nodig om dit op te starten. Niet-duurzame waterstof is niet de toekomst. Maar als we de nadelige gevolgen ervan kunnen opvangen dan kan het helpen de periode te overbruggen die nodig is om groene waterstof verder te ontwikkelen. Ik heb ook de kritiek van ngo’s gelezen, dat we weg moeten blijven van blauwe waterstof. Tegelijkertijd klaagt de energiesector dat we te veel nadruk op groene waterstof leggen. Dat is zoals het gaat.’ De zogeheten CCS-technologie om broeikasgassen af te vangen en op te slaan is duur en projecten komen moeizaam op gang. Trekt u niet aan een dood paard? ‘Mensen hebben CCS afgeschreven, maar het is aan een comeback bezig. Want door de stijgende emissieprijs voor carbon wordt het ook lonender in afvang en opslag te voorzien. De CCS-technologie wordt ook steeds beter. In het verleden ging het bijna altijd over de afvang bij kolencentrales en dat is technisch gezien veel complexer dan bij gas.’ In 2030 moet de productie van groene waterstof verder zijn opgevoerd naar 40GW binnen de EU en nog eens 40GW in omringende landen, waarbij u vooral Noord-Afrika op het oog heeft. Was het niet juist de bedoeling de afhankelijkheid van derde landen te verminderen? ‘Er is veel enthousiasme hierover in de landen om ons heen. Er is in Afrika veel potentie voor groene waterstof geproduceerd met energie van zon of wind. Als je een deel van die potentie kunt gebruiken om een mondiale waterstofmarkt op te tuigen, dan creëer je inderdaad afhankelijkheid, maar daar ben ik dan niet op tegen. Er liggen al pijpverbindingen met Noord-Afrika, maar transport zou ook via omgebouwde lng-schepen kunnen.’ ‘Er zijn honderden miljarden euro’s nodig. Maar we moeten voorzichtig zijn met EU-bijdragen’ Hoeveel geld gaat Brussel uittrekken om de waterstofeconomie te stimuleren? ‘Er zijn honderden miljarden euro’s nodig. Maar we moeten voorzichtig zijn met EU-bijdragen. De private sector ziet veel mogelijkheden in deze sector en wij moeten zorgen dat we geen publiek geld spenderen waar privaat geld ook al spontaan naartoe gaat. We wachten op de uitkomst van de onderhandelingen over de nieuwe meerjarenbegroting van de EU en het coronaherstelfonds voordat we exacte bedragen aan deze strategie kunnen ophangen.’ De discussie hierover zit muurvast, onder meer door verzet van Nederland, dat overigens zelf vroeg om een Europese waterstofstrategie. Wat is uw boodschap aan Den Haag? Voorzichtig formulerend: ‘De leiders die, laat ik het vriendelijk zeggen, de meeste aarzelingen hebben om de begrotingsvoorstellen van de Commissie te omarmen, zijn vaak dezelfde leiders die de grootste ambities hebben met betrekking tot de Green Deal.’ Dan expliciet: ‘Mijn boodschap aan Nederland is: kijk naar je eigen belang, maar doe dat op een holistische wijze. Kijk niet alleen naar de cijfers en de afdrachten, maar ook naar de mogelijkheden die er zijn.’fd.nl/economie-politiek/1350320/timme...
Het getal in GW bleek een dag van tevoren ineens 50% hoger uit te komen en een concreet budget kan niet worden gegeven. Vergelijk dit eens met twee partijen die ook zo hun bureaucratie hebben. De ECB pompt grote bedragen in de markt. De Duitse overheid heeft een concreet budget voor waterstof goedgekeurd. De EC lijkt hiermee meer een tandeloze tijger die notuleert. De opmerking over Nederland vind ik wel terecht. Vragen om een strategie en klagen als het geld kost. Wij denken vaak het beste jongetje of meisje van de klas te (willen) zijn. Maar 5 voor 12 moesten wij nog emissierechten in Denemarken kopen. Dit alles geeft een dubbel signaal af.
'Belegger' schreef op 6 juli 2020 22:43 :
Air Products, Thyssenkrupp Sign Deal For Electrolysis Plants To Generate Green Hydrogen
markets.businessinsider.com/news/stoc... Maandag een samenwerkingsverband, dinsdag een contract van USD 5 miljard:fuelcellsworks.com/news/air-products-... fuelcellsworks.com/news/air-products-... Waar blijven de oliemaatschappijen? De notulist in Brussel heeft het er maar druk mee...
Waterstof gaat gigantisch worden in de toekomst. Porto bestaat uit waterstof en Tech aandelen. Ondanks het contract van 5 miljard is dit nog niet aan de koers van Thyssenkrup te zien vandaag.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
867,01
+0,19%
EUR/USD
1,0678
+0,07%
FTSE 100
7.862,98
+0,19%
Germany40^
17.781,80
+0,07%
Gold spot
2.383,26
+0,94%
NY-Nasdaq Composite
15.683,37
-1,15%
Stijgers
Dalers