Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ik heb dit jaar niets verdiend, sterker nog heeft geld gekost. Neem de pet diep af voor al die bollebozen. Op de plank en daar waar mogelijk bij kopen. Houd me vast aan Boem 26 april 2020. Op basis van de opschoningsoperatie breng ik graag de opmerking terug die HG maakte maakte tijdens de laatste overnamegeruchten. "wij zijn erop gebrand om via zelfstandige exploitatie de revenuen te plukken van alle gedane inspanningen echter met die restrictie dat er een bod op tafel komt dat wij niet kunnen weigeren." Volgens mij zegt HG daarmee dat hij alle vertrouwen heeft in het toekomstig verdienmodel van TT maar dat hij een bod dat recht doet aan dat toekomstig verdienmodel in alle realiteit zal beoordelen. Harold Managementscope okt 2019. Het is nu nog erg moeilijk om ons marktpotentieel concreet te vertalen naar cashflow en marktaandeel, maar dat is wel wat analisten en aandeelhouders willen horen. Willem Strijbosch op de CMD. TOM TOM LEADS IN HD MAPS >60% MARKET SHARE IN AWARDED DEALS AS MEASURED BY TOTAL CAR VOLUME 4 FIRST TOP 5 OEMS ARE WORKING WITH TOMTOM HD MAP Die uitspraken vormen de basis van mijn belegging in Tom Tom. Je zal het maar durven. Ambitie 2030 Automotive en Enterprise tussen de 1,5 en 2 miljard omzet. Prettige dag verder of er moet baanbrekend nieuws komen :-)
Tatje, hoe een goed lezend en denkend mens als jij, zijn "hele hebben en houwen" voor belegging in één aandeel steekt is mij een raadsel TT staat thans @ 7.60 euro, begin dit jaar aan 9.35 euro is nog altijd bijna -20% , dat is niet eens zo afwijkend van de 3 Duitse autofabrikanten die aan - 25% gaan, de Fransen deden het veel slechter, vooral Renault met een min 44% YTD , Peugeot - 30% en Fiat ook ongeveer aan -30% Ferrari daarentegen weet er zelfs een kleine plus uit te persen met +2/5% YTD en dat allemaal waar men TT ook nog ziet als een Tech bedrijf en dan is het treurig om te constateren hoe het aandeel niet weet mee te profiteren van deze Tech euforie die nu al jaren duurt. 5 jaar geleden TT met een beurswaarde van iets onder de 3 miljard euro Telematics verkocht voor 750 mio en thans TT aan een restwaarde aan de beurs van 1.0 miljard euro nett result: 1 miljard euro verdampt, om die nu eerst maar weer eens terug te verdienen moet TT 7.50 euro omhoog ofwel naar 15 euro , dan staan we weer waar het eind 2015 voor aan de beurs noteerde dat is de keiharde realiteit, dus er is nogal wat werk aan de winkel voor HG om aandeelhouderswaarde te creëren, zeker als je dan ook nog eens overweegt wat vele analisten tijdens de HERE en Fleetmatics verkoop hype schreven " als TT met deze assets het niet kan laten zien voor omzetten en winsten, dan doen ze er beter aan de tent te verkopen, som der delen zou 18 @ 20 euro kunnen opbrengen, bij destijds 235 mio uitstaande aandelen hadden we het over 4 miljard euro plus Triest om het dan thans aan 1 miljard aan de beurs te zien staan.
beste ketchup, graag verduidelijking m.b.t. wat u hierboven schrijft: "som der delen zou 18 @ 20 euro kunnen opbrengen, bij destijds 235 mio uitstaande aandelen hadden we het over 4 miljard euro plus" Gaat u nog steeds uit van 18 @ 20 euro per aandeel?
als HG het zou lukken TT op eigen kracht naar 10-12 euro te kunnen brengen dan denk ik wel dat er een zeer grote kans is dat men het kan veilen voor 18-20 euro , bij 130 mio uitstaande aandelen geeft dat qua beurswaarde tegen de 2.5 miljard euro ? tel daar de 750 mio van Telematics bij hebben we in totaal 3.250 miljard gekregen , nog wel een grote discount versus de 4 miljard die het waarschijnlijk op de HERE en Fleetmatics hype had gegeven, maar wel een pak meer dan waar het vandaag voor noteert. kijk, .... als je gelooft dat TT naar een omzet kan op A&E van 1 miljard plus, je gelooft dat OPEX haalbaar is aan 500 mio en je gelooft dat de grootste kosten voor R&D ( investeringen) wel genomen zijn, je gelooft dat ze 80% marge lange termijn gaan vasthouden dan kom je er ook zonder verkoop want 1 miljard omzet 80% marge geeft 800 mio OPEX - 500 mio geen verdere grote kosten voor R&D ( zeg even maximaal 50 mio per jaar ) net return van 250mio over 130 mio aandelen = +/- 2.00 euro wpa multiple van X15 er over = 30 euro aandeel. dat kan, maar dan moet je wel alles hierboven afvinken voor succes - hoe reëel is dat ?
De FF hebben in 2015 de 4 miljard als niet serieus genoeg verworpen. Daar zou je uit mogen opmaken dat er minimaal 8 miljard als target is gesteld door de FF. Dat moet dan komen uit omzetten en winsten van A&E. Het afgegeven vergezicht geeft een indicatie om wpa's te tonen van 5 euro. 8 miljard zou een koers impliceren van 35 euro op basis van het oude aantal uitstaande aandelen. Op basis van het nieuwe aantal uitstaande aandelen kom je uit op een koers van 60 euro. Ieder bedrijf kent nu een niet vol te houden KW verhouding muv TT. Alle beloftevolle bedrijven kennen momenteel KW's die oplopen tot ver over de 100x. Op het moment dat de KW's weer meer in de pas gaan lopen zijn voor de belofte-invullers KW"s van 30-40x zeker haalbaar. Een KW van 30X geeft een netto wpa van 8miljard/130 mio/30 = 2 euro netto wpa. Ik schat TT goed op weg om de 2 euro netto wpa aan ons te tonen.
Voorbeeld. Ik had 160 aandelen in 2016 zei men dat de som der delen 18,50 kan opbrengen, is 2960. Verkoop Telematics 160 maal 3,20 is 512. na share consolidation geen 160 maar 90 aandelen. 90 aandelen maal X plus 512 = 2960 2960 - 512 = 2448 delen door 90 aandelen is 27,20 is X Dus 90 aandelen maal 27,20 is 2448 plus 160 maal 3,20 is 2960. is evenveel als 160 maal 18,50 is 2960. Dus nu moeten mijn 90 aandelen 27,20 per stuk opleveren om evenveel te krijgen als de som der delen in 2016 namelijk 160 maal 18,50. 90 maal 27,20 en 512 is evenveel als 160 maal 18,50 We moeten dus nog een kleine 20 euro per aandeel stijgen :-)
We moeten dus nog een kleine 20 euro per aandeel stijgen :-) Om evenveel te krijgen als in 2016. 27, 20 gaat het niet worden, denk daarover hetzelfde als Boem. Minimaal het dubbele, gezien de verwachtingen en de kansen :-)
Dus 90 aandelen maal 27,20 is 2448 plus 160 maal 3,20 is 2960. is evenveel als 160 maal 18,50 is 2960. Dus nu moeten mijn 90 aandelen 27,20 per stuk opleveren om evenveel te krijgen als de som der delen in 2016 namelijk 160 maal 18,50. 90 maal 27,20 en 512 is evenveel als 160 maal 18,50 We moeten dus nog een kleine 20 euro per aandeel stijgen :-) Wat voor 160 in 2016 geldt, geldt ook voor de founders. Pas bij 27,20 zouden ze evenveel krijgen als de 18,50 in 2016. Peter - Frans Pauwels. Had er voor de share consolidation 26.137.832 maal 18,50 = 483,549892 miljoen. kreeg bij de share consolidation 26.137.832 maal 3,20 = 83,641062 miljoen. Maar nieuwe aantal aandelen 14.702.531 maal 27,20 = 399,908816 miljoen totaal zeg maar ook 483.549892 miljoen. Dus bij 27,20 per aandeel krijgt Peter - Frans Pauwels evenveel als in 2016 zou kunnen. Peter - Frans, mijn moeder wilde mij Martin - Henry noemen . Laten we wel ff normaal doen, zei mijn vader :-) Marktaandeel moet voor 100% duidelijk zijn, anders houdt Harold zijn mond of hij zegt, Yes, it's difficult to give you a lot of detail. Tja.
Dank alle drie voor de berekeningen. Toch een kanttekening. Helaas rekent 'de markt' niet zoals u. De markt stelt zich, aan de zijlijn, zeer afwachtend op. Ziet de markt niet dat TT een pareltje is? Of heeft de markt gelijk?
De markt stelt zich NIET afwachtend aan de zijlijn op. De markt neemt juist altijd een voorsprong. Of het nu gaat om hele sectoren af te serveren om daarna een mogelijke herstelkandidaat aan te wijzen. Het is altijd een gevolg van wat de markt ervan verwacht. Ook het inprijzen met waanzinnig hoge kw's van beloftevolle bedrijven is een gevolg van wat de markt daarvan verwacht aan resultaten mbt toekomstige omzetten en winsten. De dirigenten van deze marktwerking zijn de analisten van de toonaangevende vermogensbeheerders.
bron FD: 1 min Heiko Jessayan AUTO Britse autoverkopen komen weer op gang maar halen nog lang niet oude verkoopniveaus Een man loopt over het lege parkeerterrein van de Vauxhall-fabriek in het Britse Ellesmere Port, zo'n 25 kilometer ten zuiden van Liverpool. Een man loopt over het lege parkeerterrein van de Vauxhall-fabriek in het Britse Ellesmere Port, zo'n 25 kilometer ten zuiden van Liverpool.Foto: Phil Noble/Reuters De autoverkopen in het Verenigd Koninkrijk zijn afgelopen maand weer op gang gekomen, maar ze halen bij lange na niet de normale verkoopniveaus. Dat blijkt uit de cijfers die Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), de Britse evenknie van de RAI Vereniging, maandag heeft gepubliceerd. Door de coronacrisis werden tot 1 juli in het Verenigd Koninkrijk 653.502 nieuwe auto's verkocht. Dat is bijna de helft ten opzichte van vorig jaar. Daarmee liggen de autoverkopen op het niveau van 1971. De Britse showrooms gingen begin juni weer open, waardoor de autoverkopen weer op gang kwamen. In juni werden 145.377 nieuwe auto's geregistreerd. Dat is een daling van 35% ten opzichte van juni 2019. Dat betekent dat er nog een lange weg is te gaan, onderkent ook ceo Mike Hawes van SMMT. 'Hoewel we verwelkomen dat de vraag is gestegen boven de dieptepunten die we zagen tijdens de lockdown, is dit geen herstel en nauwelijks een herstart', zegt Haws in een toelichting op de cijfers over juni. 'Veel van de registraties van juni zijn toe te schrijven aan klanten die eindelijk hun bestellingen voordat de pandemie uitbrak, in ontvangst kunnen nemen, maar de vraag naar grote uitgaven blijft onzeker.' SMMT wijst daarbij onder meer op de oplopende werkloosheid en het tanende consumentenvertrouwen ondanks steunmaatregelen van de overheid.Vauxhall Corsa was in juni met ruim 4500 stuks de meest verkochte auto in het Verenigd Koninkrijk, gevolgd door de Ford Fiesta (bijna 4400) en de Toyota Yaris (4200). Ook in Nederland trokken de autoverkopen weer aan, maar bevinden zich nog lang niet op het niveau van voor de corona-uitbraak. Ook branchevereniging RAI sprak vorige week van een 'moeizaam herstel'. In heel Europa heeft de auto-industrie te maken met de gevolgen van de coronapandemie. Verwacht wordt dat de autoverkopen dit jaar met ten minste 25% zullen dalen naar het niveau van 2013.
Jullie hebben het alsmaar over "de markt" maar voor zover ik weet is er helemaal geen markt in TomTom. Iemand heeft hier pas een overzicht geplaatst waaruit duidelijk werd dat "de markt" 3% zou zijn maar alles opgeteld kwam hij dan op 103%. Het gros van de aandelen wordt dus vastgehouden door de insiders. Mijn vraag aan de kenners luidt derhalve: Waarom zouden zij dat doen als er toch geen toekomst is voor TomTom???
En dat verklaart mijns inziens dan ook de koers zoals deze is.
Er waren dagen dat als de aex +1,5% noteerde de omzet in TT standaard boven de 1 miljoen stuks lag ..... zonder nieuws is het een saai aandeel geworden .... HG zou wat meer aan de PR kunnen doen en wat transparanter kunnen zijn ... dan druk ik mij nog zachtjes uit.
www.2025ad.com/what3words-the-future-... what3words: the future of driverless navigation? TT is al gestart met w3w
Van 14.29 uur tot 14.50 uur, dus 21 minuten 250 aandelen verhandeld, geschoven, zeg het maar ! Klasse Dutchy Ron, jij blijft ook actueel .
3% ? Dus binnenkort zijn de aandelen op ? :)
De "gekte" van de ochtend is alweer voorbij, zoals zo vaak, aandelenomzet ook weer drie keer niks.
Fully autonomous driving is already a reality at TomTom. We engineered our very own self-driving test vehicle. ?? Want to learn more about it? Join our webinar this Thursday at 4PM CET. You don't want to miss out! ?? #AutonomousDriving #HDMaps #SelfDrivingCars Zal wel weer very very exiting news zijn
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)