Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TT Juli 2020

1.260 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 63 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 6 juli 2020 09:54
    Ik heb dit jaar niets verdiend, sterker nog heeft geld gekost.

    Neem de pet diep af voor al die bollebozen.

    Op de plank en daar waar mogelijk bij kopen.

    Houd me vast aan Boem 26 april 2020.

    Op basis van de opschoningsoperatie breng ik graag de opmerking terug die HG maakte maakte tijdens de laatste overnamegeruchten.
    "wij zijn erop gebrand om via zelfstandige exploitatie de revenuen te plukken van alle gedane inspanningen echter met die restrictie dat er een bod op tafel komt dat wij niet kunnen weigeren."

    Volgens mij zegt HG daarmee dat hij alle vertrouwen heeft in het toekomstig verdienmodel van TT maar dat hij een bod dat recht doet aan dat toekomstig verdienmodel in alle realiteit zal beoordelen.

    Harold Managementscope okt 2019.

    Het is nu nog erg moeilijk om ons marktpotentieel concreet te vertalen naar cashflow en marktaandeel, maar dat is wel wat analisten en aandeelhouders willen horen.

    Willem Strijbosch op de CMD.

    TOM TOM LEADS IN HD MAPS

    >60%
    MARKET SHARE IN AWARDED
    DEALS AS MEASURED BY
    TOTAL CAR VOLUME

    4 FIRST TOP 5 OEMS ARE WORKING
    WITH TOMTOM HD MAP

    Die uitspraken vormen de basis van mijn belegging in Tom Tom.

    Je zal het maar durven.

    Ambitie 2030

    Automotive en Enterprise tussen de 1,5 en 2 miljard omzet.

    Prettige dag verder of er moet baanbrekend nieuws komen :-)

  2. forum rang 7 ketchup 6 juli 2020 10:16

    Tatje, hoe een goed lezend en denkend mens als jij, zijn "hele hebben en houwen" voor belegging in één aandeel steekt is mij een raadsel
    TT staat thans @ 7.60 euro, begin dit jaar aan 9.35 euro is nog altijd bijna -20% , dat is niet eens zo afwijkend van de 3 Duitse autofabrikanten die aan - 25% gaan, de Fransen deden het veel slechter, vooral Renault met een min 44% YTD , Peugeot - 30% en Fiat ook ongeveer aan -30%
    Ferrari daarentegen weet er zelfs een kleine plus uit te persen met +2/5% YTD

    en dat allemaal waar men TT ook nog ziet als een Tech bedrijf en dan is het treurig om te constateren hoe het aandeel niet weet mee te profiteren van deze Tech euforie die nu al jaren duurt.
    5 jaar geleden TT met een beurswaarde van iets onder de 3 miljard euro
    Telematics verkocht voor 750 mio en thans TT aan een restwaarde aan de beurs van 1.0 miljard euro
    nett result: 1 miljard euro verdampt, om die nu eerst maar weer eens terug te verdienen moet TT 7.50 euro omhoog ofwel naar 15 euro , dan staan we weer waar het eind 2015 voor aan de beurs noteerde

    dat is de keiharde realiteit, dus er is nogal wat werk aan de winkel voor HG om aandeelhouderswaarde te creëren, zeker als je dan ook nog eens overweegt wat vele analisten tijdens de HERE en Fleetmatics verkoop hype schreven
    " als TT met deze assets het niet kan laten zien voor omzetten en winsten, dan doen ze er beter aan de tent te verkopen, som der delen zou 18 @ 20 euro kunnen opbrengen, bij destijds 235 mio uitstaande aandelen hadden we het over 4 miljard euro plus

    Triest om het dan thans aan 1 miljard aan de beurs te zien staan.
  3. forum rang 7 ketchup 6 juli 2020 10:35

    als HG het zou lukken TT op eigen kracht naar 10-12 euro te kunnen brengen dan denk ik wel dat er een zeer grote kans is dat men het kan veilen voor 18-20 euro , bij 130 mio uitstaande aandelen geeft dat qua beurswaarde tegen de 2.5 miljard euro ?
    tel daar de 750 mio van Telematics bij hebben we in totaal 3.250 miljard gekregen , nog wel een grote discount versus de 4 miljard die het waarschijnlijk op de HERE en Fleetmatics hype had gegeven, maar wel een pak meer dan waar het vandaag voor noteert.

    kijk, .... als je gelooft dat TT naar een omzet kan op A&E van 1 miljard plus, je gelooft dat OPEX haalbaar is aan 500 mio en je gelooft dat de grootste kosten voor R&D ( investeringen) wel genomen zijn, je gelooft dat ze 80% marge lange termijn gaan vasthouden
    dan kom je er ook zonder verkoop
    want
    1 miljard omzet
    80% marge geeft 800 mio
    OPEX - 500 mio
    geen verdere grote kosten voor R&D ( zeg even maximaal 50 mio per jaar )

    net return van 250mio over 130 mio aandelen = +/- 2.00 euro wpa multiple van X15 er over = 30 euro aandeel.
    dat kan, maar dan moet je wel alles hierboven afvinken voor succes - hoe reëel is dat ?
  4. forum rang 6 boem! 6 juli 2020 10:48
    De FF hebben in 2015 de 4 miljard als niet serieus genoeg verworpen.

    Daar zou je uit mogen opmaken dat er minimaal 8 miljard als target is gesteld door de FF.

    Dat moet dan komen uit omzetten en winsten van A&E.
    Het afgegeven vergezicht geeft een indicatie om wpa's te tonen van 5 euro.
    8 miljard zou een koers impliceren van 35 euro op basis van het oude aantal uitstaande aandelen.
    Op basis van het nieuwe aantal uitstaande aandelen kom je uit op een koers van 60 euro.

    Ieder bedrijf kent nu een niet vol te houden KW verhouding muv TT.
    Alle beloftevolle bedrijven kennen momenteel KW's die oplopen tot ver over de 100x.
    Op het moment dat de KW's weer meer in de pas gaan lopen zijn voor de belofte-invullers KW"s van 30-40x zeker haalbaar.
    Een KW van 30X geeft een netto wpa van 8miljard/130 mio/30 = 2 euro netto wpa.

    Ik schat TT goed op weg om de 2 euro netto wpa aan ons te tonen.

  5. forum rang 6 tatje 6 juli 2020 10:48
    Voorbeeld.

    Ik had 160 aandelen in 2016 zei men dat de som der delen 18,50 kan opbrengen, is 2960.

    Verkoop Telematics 160 maal 3,20 is 512.

    na share consolidation geen 160 maar 90 aandelen.

    90 aandelen maal X plus 512 = 2960

    2960 - 512 = 2448 delen door 90 aandelen is 27,20 is X

    Dus 90 aandelen maal 27,20 is 2448 plus 160 maal 3,20 is 2960.
    is
    evenveel als 160 maal 18,50 is 2960.

    Dus nu moeten mijn 90 aandelen 27,20 per stuk opleveren om evenveel te krijgen als de som der delen in 2016 namelijk 160 maal 18,50.

    90 maal 27,20 en 512 is evenveel als 160 maal 18,50

    We moeten dus nog een kleine 20 euro per aandeel stijgen :-)
  6. forum rang 6 tatje 6 juli 2020 11:41
    Dus 90 aandelen maal 27,20 is 2448 plus 160 maal 3,20 is 2960.
    is
    evenveel als 160 maal 18,50 is 2960.

    Dus nu moeten mijn 90 aandelen 27,20 per stuk opleveren om evenveel te krijgen als de som der delen in 2016 namelijk 160 maal 18,50.

    90 maal 27,20 en 512 is evenveel als 160 maal 18,50

    We moeten dus nog een kleine 20 euro per aandeel stijgen :-)

    Wat voor 160 in 2016 geldt, geldt ook voor de founders.

    Pas bij 27,20 zouden ze evenveel krijgen als de 18,50 in 2016.

    Peter - Frans Pauwels.

    Had er voor de share consolidation 26.137.832 maal 18,50 = 483,549892 miljoen.

    kreeg bij de share consolidation 26.137.832 maal 3,20 = 83,641062 miljoen.
    Maar nieuwe aantal aandelen 14.702.531 maal 27,20 = 399,908816 miljoen
    totaal zeg maar ook 483.549892 miljoen.

    Dus bij 27,20 per aandeel krijgt Peter - Frans Pauwels evenveel als in 2016 zou kunnen.

    Peter - Frans, mijn moeder wilde mij Martin - Henry noemen .
    Laten we wel ff normaal doen, zei mijn vader :-)

    Marktaandeel moet voor 100% duidelijk zijn, anders houdt Harold zijn mond of hij zegt, Yes, it's difficult to give you a lot of detail.

    Tja.

  7. forum rang 6 boem! 6 juli 2020 12:06
    De markt stelt zich NIET afwachtend aan de zijlijn op.
    De markt neemt juist altijd een voorsprong.
    Of het nu gaat om hele sectoren af te serveren om daarna een mogelijke herstelkandidaat aan te wijzen. Het is altijd een gevolg van wat de markt ervan verwacht.
    Ook het inprijzen met waanzinnig hoge kw's van beloftevolle bedrijven is een gevolg van wat de markt daarvan verwacht aan resultaten mbt toekomstige omzetten en winsten.
    De dirigenten van deze marktwerking zijn de analisten van de toonaangevende vermogensbeheerders.
  8. forum rang 4 Kuiken 6 juli 2020 12:29
    bron FD:

    1 min Heiko Jessayan
    AUTO
    Britse autoverkopen komen weer op gang maar halen nog lang niet oude verkoopniveaus

    Een man loopt over het lege parkeerterrein van de Vauxhall-fabriek in het Britse Ellesmere Port, zo'n 25 kilometer ten zuiden van Liverpool.
    Een man loopt over het lege parkeerterrein van de Vauxhall-fabriek in het Britse Ellesmere Port, zo'n 25 kilometer ten zuiden van Liverpool.Foto: Phil Noble/Reuters
    De autoverkopen in het Verenigd Koninkrijk zijn afgelopen maand weer op gang gekomen, maar ze halen bij lange na niet de normale verkoopniveaus. Dat blijkt uit de cijfers die Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), de Britse evenknie van de RAI Vereniging, maandag heeft gepubliceerd.
    Door de coronacrisis werden tot 1 juli in het Verenigd Koninkrijk 653.502 nieuwe auto's verkocht. Dat is bijna de helft ten opzichte van vorig jaar. Daarmee liggen de autoverkopen op het niveau van 1971. De Britse showrooms gingen begin juni weer open, waardoor de autoverkopen weer op gang kwamen. In juni werden 145.377 nieuwe auto's geregistreerd. Dat is een daling van 35% ten opzichte van juni 2019.
    Dat betekent dat er nog een lange weg is te gaan, onderkent ook ceo Mike Hawes van SMMT. 'Hoewel we verwelkomen dat de vraag is gestegen boven de dieptepunten die we zagen tijdens de lockdown, is dit geen herstel en nauwelijks een herstart', zegt Haws in een toelichting op de cijfers over juni.
    'Veel van de registraties van juni zijn toe te schrijven aan klanten die eindelijk hun bestellingen voordat de pandemie uitbrak, in ontvangst kunnen nemen, maar de vraag naar grote uitgaven blijft onzeker.' SMMT wijst daarbij onder meer op de oplopende werkloosheid en het tanende consumentenvertrouwen ondanks steunmaatregelen van de overheid.
    Vauxhall Corsa was in juni met ruim 4500 stuks de meest verkochte auto in het Verenigd Koninkrijk, gevolgd door de Ford Fiesta (bijna 4400) en de Toyota Yaris (4200). Ook in Nederland trokken de autoverkopen weer aan, maar bevinden zich nog lang niet op het niveau van voor de corona-uitbraak. Ook branchevereniging RAI sprak vorige week van een 'moeizaam herstel'.
    In heel Europa heeft de auto-industrie te maken met de gevolgen van de coronapandemie. Verwacht wordt dat de autoverkopen dit jaar met ten minste 25% zullen dalen naar het niveau van 2013.
  9. forum rang 4 H. Berkhof 6 juli 2020 12:48
    Jullie hebben het alsmaar over "de markt" maar voor zover ik weet is er helemaal geen markt in TomTom. Iemand heeft hier pas een overzicht geplaatst waaruit duidelijk werd dat "de markt" 3% zou zijn maar alles opgeteld kwam hij dan op 103%. Het gros van de aandelen wordt dus vastgehouden door de insiders. Mijn vraag aan de kenners luidt derhalve: Waarom zouden zij dat doen als er toch geen toekomst is voor TomTom???
  10. forum rang 7 Dutchy Ron 6 juli 2020 15:14
    Fully autonomous driving is already a reality at TomTom. We engineered our very own self-driving test vehicle. ?? Want to learn more about it? Join our webinar this Thursday at 4PM CET. You don't want to miss out! ?? #AutonomousDriving #HDMaps #SelfDrivingCars

    Zal wel weer very very exiting news zijn
1.260 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 63 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links