Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,045
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 3 juli 2020 19:50
    quote:

    bestens schreef op 3 juli 2020 11:03:

    We zijn op pagina 77, in de bied en laat staan veel 777's, 1977 rampjaar voor KLM, ik weet het zo net nog niet. Welcome in the twilight zone...
    vrijwel niemand stoort zich aan het biedpatroon bij AF/KLM met overduidelijke
    geregisseerde en gestuurde trends naar het koersniveau wat de
    shortsellers in planning hebben, inclusief zo'n nabeurshandel waarbij ze heel simpel kunnen voorsorteren op waar ze maandag heen willen.

    hoewel...soms pakt het ook anders uit want ze gaan wel graag met de trend van het
    moment mee, dat stuurt wat gemakkelijker en het moet vaak extreem en de
    laatste paar dagen zijn opvallend saai/rustig. geweest.
  2. [verwijderd] 3 juli 2020 20:39
    quote:

    @iPlof schreef op 3 juli 2020 20:14:

    [...]
    Er is echt geen goed nieuws op de horizon.
    Wel een goed verkoopmoment op elke koersopleving.
    ik zou voorlopig even de verkoop knop gebruiken. En ergens in het najaar terug komen. Wetende dat tegen die tijd de koers nog steeds het zelfde is. Zo kan je toch elders even wat verdienen.
  3. @iPlof 4 juli 2020 09:37
    Nationaliseren zodat de burger alle schulden op zich moet nemen, de oplopende verliezen moet dragen en voor het wanbeleid van Elbers moet lijden?
    En de aandeelhouder alles kwijt is. Nee geen goede optie, surseance, doorstart, emissie, schulden herstructureren, dat zijn resterende opties.
  4. forum rang 6 gbakl 4 juli 2020 11:04
    en voor het wanbeleid van Elbers moet lijden?????

    ik begrijp helemaal niets van deze houding ten opzichte van Elbers.
    sinds Orlandini is hij veruit de beste CEO in lange tijd.
    geprezen door het personeel door zijn kritische houding t.o.v. de dominante Franse tak en
    zijn populariteit werd duidelijk rondom de 100 jarige viering.
    hij is in deze crisistijd meestal niet meer dan de woordvoerder en uitvoerder van politieke
    beslissingen en beleid om te overleven.

    nu even niet zo populair bij vakbonden en de employees die zich in de slachtofferrol
    wentelen want er moet stevig ingeleverd worden.
    ten onrechte werd hij ervan beschuldigd steeds hogere bonussen binnen te slepen
    terwijl dat alleen nog maar een intentieverklaring was van die onbenullen in de raad van
    commissarissen die geen voeling hebben met de realiteit.
    hij was blijkbaar niet snel genoeg met de verklaring dat er geen sprake was van
    salarisstijging of bonussen en had het druk genoeg met de virus-realiteit van elke dag.

    maar hij is de hoogste boom en vangt veel wind en kan daar ook goed mee omgaan.
    vaak wordt vergeten dat KLM maar een kleine 40% uitmaakt van de holding en van de
    omzet/het verlies en de koers vh aandeel.
    en nog vaker wordt vergeten dat alle grote concurrerende airlines het niet veel beter
    doen, niet failliet gaan en dezelfde steun nodig hebben om te overleven.

    het positieve van deze trieste viruscrisis is dat een echte reorganisatie nu nodig en
    mogelijk is en als de Fransen daar niet voldoende in meegaan (oa.door een hypocriete
    overheid die eigenlijk geen ontslagen wil zien) wordt het een nog veel schevere verhouding
    tussen de AF tak en de KLM die haast niet te verkopen is aan personeel en zelfs aan de
    Ned.overheid.
    laat Rutte/Hoekstra dat maar eens uitleggen als niet de broodnodige 15 a 20 procent
    bezuiniging wordt doorgevoerd aan de Franse kant waardoor de toekomst pas echt kansloos wordt in een nieuwe vechtmarkt.
  5. [verwijderd] 4 juli 2020 14:18
    Elbers is een goede CEO enige minpunt vond ik dat hij laatst in 1e instantie nog een bonus wilde aannemen terwijl het personeel in de hoek wordt gezet
    Beurskoers in de laatste tik omhoog afgelopen vrijdag terwijl de hele dag zowat in de min......nieuws wat kwam is bekend nabeurs....de vraag is wat gaan we maandag doen met de koers....het kan nu toch alleen maar beter gaan met de zomer in aantocht en toename vluchten en stroomlijnen van beide bedrijven....Ik voorzie toch opwaarts momentum
  6. [verwijderd] 4 juli 2020 17:44
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 4 juli 2020 14:18:

    .....het kan nu toch alleen maar beter gaan met de zomer in aantocht en toename vluchten en stroomlijnen van beide bedrijven....Ik voorzie toch opwaarts momentum

    Zet jezelf (en anderen) nu niet op het verkeerde been.
    In mei verbrandden ze nog 15 miljoen per dag heb ik begrepen, dat zal in juni misschien 12-13 miljoen per dag zijn en in september (nog steeds geen vluchten USA) nog steeds meer dan 10 miljoen per dag.

    Volgens mij is het verplicht om een negatief eigen vermogen per direct te melden. Waarom dat niet gebeurd is, dat is voor mij een raadsel.
    Mogelijk hebben ze (nog) niet afgeschreven op assets/ toestellen, of een andere truuk.

    Op het moment dat EV negatief is, zal nog een aantal grote partijen de hielen lichten en dan krijgt de koers nog een heel grote deuk, dus: kijk uit!
  7. @iPlof 4 juli 2020 18:08
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 4 juli 2020 17:51:

    De Staat zit erin misschien ben je dat vergeten....belangrijk gegeven lijkt me zo

    Dat de staat zo dom is om voor honderden miljoenen aan aandelen te verbrassen wil uiteraard niet zeggen dat dit een goede belegging is. Integendeel.

    NOW is geschenk uit de hemel, de geborgde lening zijn een loose/loose situatie behalve voor de banken.

    Intercontinentaal is gedecimeerd, zakelijke reiziger oa congressen etc idem, toerist zwaar gereduceerd, hevige concurrentie.
    Het EV zal zwaar negatief zijn zal weldra blijken. De vooruitzichten slecht.

    Ik zie geen enkel lichtpuntje, mocht jij dit wel zien laat ons weten.
  8. [verwijderd] 4 juli 2020 18:13
    quote:

    @iPlof schreef op 4 juli 2020 09:37:

    Nationaliseren zodat de burger alle schulden op zich moet nemen, de oplopende verliezen moet dragen en voor het wanbeleid van Elbers moet lijden?
    En de aandeelhouder alles kwijt is. Nee geen goede optie, surseance, doorstart, emissie, schulden herstructureren, dat zijn resterende opties.
    Als de overheid KLM echt wilt behouden omdat ze het te belangrijk vinden is maar 1 ding een mogelijkheid dat is nationaliseren.

    Was ook gebeurd met de ABN die was ook te belangrijk en dat is ook gebeurd met de SNS bank. Dat laatste is nog steeds eigendom van de staat.
  9. [verwijderd] 4 juli 2020 19:18
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 4 juli 2020 17:51:

    De Staat zit erin misschien ben je dat vergeten....belangrijk gegeven lijkt me zo

    De overheid zit erin voor 14%. Op enig moment wordt dat waarschijnlijk 100% samen met de Franse staat, of 100% van een gesplitste toko....

    Ik kan het niet beter beschrijven dan in dit stuk

    www.vlieghinder.nl/nieuws/artikel/fai...

    Er is maar 1 conclusie mogelijk: weg wezen!

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links