Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 149,840 18 apr 2024 22:00
  • -0,090 (-0,06%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 556.272 Gem. (3M) 100,9M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 248 249 250 251 252 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 2 juli 2020 08:04
    Tesla waardevolste automerk

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Tesla Inc
    $ 1.119,00 40,00 3,71 % NASDAQ
    Tesla Inc
    994,80 0,00 0,00 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

    (ABM FN-Dow Jones) Het aandeel Tesla steeg woensdagavond met krap vier procent, waardoor de marktwaarde van de autobouwer oploopt tot circa 207 miljard dollar. Daarmee is Tesla het meest waardevolle automerk ter wereld.

    Tesla streeft met zijn marktwaarde concurrent Toyota voorbij. De Japanse autofabrikant heeft een marktwaarde van ongeveer 201 miljard dollar.

    Dit jaar verloor het aandeel Toyota nog circa 14 procent, terwijl Tesla juist meer dan 160 procent aan beurswaarde kon bijschrijven. Alleen al over de afgelopen maand, steeg het aandeel van Tesla al meer dan 20 procent. Vooral een toegenomen aantal leveringen in het tweede kwartaal zorgden voor de beweging omhoog.

    Het tweede kwartaal is voor Tesla belangrijk. Als de autobouwer genoeg winst heeft gemaakt, dan kan het bedrijf worden opgenomen in de S&P 500. Een ander criterium om daarvoor in aanmerking te komen is dat het bedrijf over het afgelopen jaar winst moet hebben gemaakt. Het ziet er naar uit dat het huidige kwartaal voor Tesla vermoedelijk ook winstgevend zijn.

    Wall Street heeft veel moeite om het bedrijf van Elon Musk op waarde te schatten. Slechts een kwart van de analisten dat het aandeel volgt, hanteert een koopadvies. Bovendien is het gemiddelde koersdoel dat analisten hanteren circa 740 dollar. Woensdagavond koerste Tesla nog rond een niveau van 1.120 dollar.

    Het beeld bij Toyota is anders. Meer dan de helft van de analisten die Toyota volgt, hanteert een koopadvies met een gemiddeld koersdoel van 7,770 yen. Het aandeel koerst momenteel rond een niveau van 6,656 yen. Dit komt overeen met respectievelijk circa 72 en 62 dollar.

    Op basis van de koersdoelen, zijn analisten van mening dat Toyota circa 234 miljard dollar waard zou moeten zijn en Tesla 138 miljard dollar, zo berekende de Amerikaanse zakenwebsite Barron's.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  2. löngterm 2 juli 2020 14:13
    Productie ligt zelf boven de 100k wat betekend dat de voorraad een negatief effect gaat hebben op de winst. Daarom verwacht ik dat opname in de S&P 500 nog een kwartaal op zich zal laten wachten. Hoewel het bij Tesla moeilijk te zeggen is door herkenning van FSD revenue en emissie verkopen.
  3. forum rang 10 voda 2 juli 2020 14:48
    Tesla presteert boven verwachting

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    Tesla Inc
    $ 1.119,00 0,00 0,00 % NASDAQ
    Tesla Inc
    1.082,00 87,20 8,77 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

    (ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft in het tweede kwartaal beter dan verwacht gepresteerd en is er ook in geslaagd de productie weer terug op het oude niveau van voor de coronacrisis te krijgen. Dit maakte Tesla donderdag voorbeurs bekend.

    In totaal werden er in het tweede kwartaal 82.272 auto's vervaardigd door Tesla, waarvan 75.946 stuks van het model 3 en Y.

    Er werden 90.650 auto’s afgeleverd. Daarvan waren er ruim 80.000 van het Model 3 en Y en de overige 10.600 van de modellen S en X.

    Analisten geraadpleegd door FactSet hadden gerekend op 72.000 afgeleverde auto's.

    "Hoewel onze belangrijkste fabrieken in Fremont bijna het hele kwartaal dicht zat, hebben we de productie met succes terug op het oude niveau gekregen", zei Tesla in een toelichting.

    De fabrikant merkte op dat het in het vaststellen van deze cijfers wat "conservatief" heeft geteld. De werkelijke cijfers zouden tot een half procent kunnen afwijken.

    Dit jaar wil Tesla, zo gaf het eerder al aan, meer dan 500.000 voertuigen verkopen, ondanks de productiebeperkingen waarmee het werd geconfronteerd.

    De winst en kasstroom zal Tesla bij de halfjaarcijfers bekend maken.

    Beleggers lijken goed te reageren op de cijfers. Het aandeel maakt zich op voor een 10 procent hogere opening.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  4. forum rang 10 voda 2 juli 2020 15:34
    Tesla levert tegen verwachting in meer auto's af

    Gepubliceerd op 2 juli 2020 15:03 | Views: 442

    PALO ALTO (AFN) - De leveringen van nieuwe Tesla-auto's gaat beter dan verwacht. In het tweede kwartaal van dit jaar werden er 90.650 auto's geleverd aan klanten. Dat is een toename van 5 procent, meldt de automaker.

    Voor de Model S betekende dat een toename van 14 procent, van 6326 naar 10.600 auto's. De Model Y kende een toename van 4 procent, van 75.946 tot 80.050 wagens. In het eerste kwartaal werden nog 88.400 modellen geleverd, meldt Bloomberg.

    Door de coronacrisis was de fabriek in het Amerikaanse Fremont het grootste gedeelte van het eerste kwartaal dicht. Ook konden veel Tesla's nog niet verscheept worden, bijvoorbeeld vanuit China. Die achterstand heeft de automaker inmiddels weten in te halen door de productie in de fabriek bij Shanghai te vergroten. De productie is weer op hetzelfde niveau als voor de crisis, maakte de automaker bekend.

    Kwartaalresultaten

    Tesla zelf omschrijft het aantal geleverde modellen als 'enigszins behoudend', omdat alleen de modellen die daadwerkelijk bij klanten zijn afgeleverd zijn meegeteld. De definitieve cijfers kunnen een half procent hoger uitvallen, denkt de automaker.

    Het bedrijf van Elon Musk laat verder weten dat de levering van auto's niet bepalend is voor de kwartaalresultaten. Die zullen afhangen van andere factoren, zoals verkoopkosten, effecten van wisselkoersen en het leasen van voertuigen.

    Het aandeel Tesla lijkt donderdag op Wall Street verder aan waarde te winnen. Woensdag loste de maker van elektrische auto's qua beurswaarde nog Toyota af als waardevolste automaker wereldwijd.
  5. forum rang 6 boem! 4 juli 2020 01:28
    quote:

    boem! schreef op 19 april 2020 04:53:

    Iedere belegger baseert zijn positie op de enige variabele die daarvoor dient en dat is de te verwachten wpa.

    In die zin is er geen verschil tussen Tesla en Ford.
    Op basis van fundamentele analyse verwacht men bij Tesla 7 keer meer winst te kunnen behalen met haar zichtbaar eigen vermogen van 6,6 miljard dan met het vermogen van Ford dat 33,1 miljard aangeeft.

    In die zin ben ik het daarom oneens met zowel @plof als @longterm.

    @Plof doet net of het zichtbaar eigen vermogen de waarde vertegenwoordigd en @longterm geeft aan, dat er geen fundament zou liggen onder de beurskoers.

    De beurskoers wordt bepaald door wat men verwacht aan winsten te kunnen boeken met de aanwezige assets.
    Het is duidelijk, dat Tesla in een risicovolle positie verkeerd doordat men zich naast het uitbouwen van beginnend tot gearriveerd OEM zich ten doel heeft gesteld ook op Energiegebied en op het gebied van Content en Services een belangrijke plaats te veroveren.
    Het risicovolle van haar positie wordt bepaald door de grote investeringen die hiermee gepaard gaan en bij een fiasco tot grote problemen voor de continuiteit van het totale bedrijf leiden.

    Op basis van de geschatte resultaten bij die drie componenten van Tesla waardeert men het aandeel Tesla.
    De shorters van een jaar terug hebben een verlies moeten incasseren van 10-20 miljard in de strijd om de vraag of Tesla wel in staat zou zijn een OEM te kunnen worden.
    De huidige vraag of Tesla in staat is als OEM aan belang te winnen tov haar concurrenten met daarnaast of zij zich een plaats weet te veroveren op het terrein van Energie en C&S is nu het onderwerp van de huidige strijd tusseb LONG en SHORTS.

    De SHORTS zien geen mogelijkheden voor Tesla om op die markten geld te verdienen en kennen daarom op basis van het gebrek aan die toekomstige winsten door Tesla er slechts een worse-case scenario waardering aan toe van $100

    De LONGS zien mede op basis van de resultaten behaald bij het opstarten van de OEM-Tesla enorme winsten opduiken aan de horizon en plakken daar in een bestcase-scenario een waarde op van $9.000.

    Tesla is een jong bedrijf waar in het recente verleden grote investeringen zijn gepleegd waardoor de productiemiddelen up-to-date zijn.

    Het vergelijk met Ford wordt dan pijnlijk.
    Alhoewel Ford op papier dan wel 5 x zoveel waard zijn(ford 33,1 tov tesla 6,6 miljard), de opbrengsten uit die middelen laten de laatste jaren sterk te wensen over.
    Men heeft bij Ford te maken met teruglopende verkoopaantallen, gedateerde productiemethoden waarbij dit alles nog gecamoufleerd kon worden door Ford-Finance de financieringspoot van Ford die het overgrote gedeelte van de winst voor haar rekening nam in het verleden.
    Dit is de rating-buro's niet ontgaan waardoor Ford nu opgescheept zit met een junk-status.

    Op basis van mijn FUNDAMENTELE waardering kom ik uit op $300, $900 en $9.000 in het worse- base - en best-case scenario.

    Ik sta nu aan de zijlijn om nadat de gevolgen van het coronavirus meer duidelijkheid bieden omtrent de haalbaarheid van mijn toekomst scenario's opnieuw in te stappen bij Tesla indien de koers daar op dat moment aanleiding toe geeft.

    Disclaimer: hoewel mijn vorige rit met Tesla als long uiterts succesvol is verlopen is het best mogelijk dat ik ditmaal de shortvariant zal spelen.

    Ik sta nog steeds aan de zijlijn in afwachting van duidelijker signalen.

    De signalen om een longpositie in te nemen zijn volgens mij sterker dan voor een shortpositie omdat:
    1: Het succes als OEM meer en meer zichtbaar wordt.
    2: Transitie van fossiel naar duurzamere vormen van energie een gegeven lijkt.
    3: Het onderdeel Content and Services een onoverbrugbare voorsprong lijkt te hebben genomen ten opzichte van wat de concurrentie daar tegenover stelt.

    Indien ik, op basis van de enig fundamentele waarde die daarvoor geldt, te weten de toekomstige FCF op dit moment een worse-case, base-case en bestcase scenario bepaal voor de DRIE onder de vlag van Tesla opereende partijen kom ik tot de volgende waarden:
    Tesla als Autofabrikant: $ 250 , $ 500 en $ 1.500
    Tesla als Energiebedrijf: $ 50 , $ 100 en $ 1.500
    Tesla als C&S-bedrijf: $ 200 , $ 500 en $ 5.000

    Deze waardering geeft mij aan nog even aan de zijlijn te blijven staan.
    Alhoewel het worse-case scenario veel aan potentieel verlies heeft ingeleverd van $ 100 naar $ 500 door meer invulling te geven aan het succes van Tesla als OEM en door een veel betere uitgangspositie in Energie en C&S moet er voor mij nog wat meer duidelijkheid worden geschapen over de verdiencapacitiet van het Energie- en C&S-deel.

    Ik ga niet voor een beweging van $ 1.200 naar $ 2.400 of $ 600 dollar.
    Indien ik er weer instap is dat enkel voor een longpositie en zal dan pas weer getrapt uitstappen bij $ 1.750 , $ 2.500, $ 3.250, $ 4.000 en $ 4.750.

    Indien je Tesla zuiver en alleen maar ziet als automobielfabrakant zou het voor degenen die Short gaan een uitgelezen moment kunnen zijn om nu toe te slaan.
    De huidige waardering van $ 1.200 ligt al 140% boven dat wat je aan FCF mag verwachten indien Tesla zijn concurrerende plaats binnen het OEM-veld met aantallen van 10 mio per jaar heeft waargemaakt.



  6. löngterm 4 juli 2020 09:30
    Bedankt voor je blik, lang gelden dat ik een post van je voorbij heb zien komen. Maar moet zeggen dat dit een stuk fijner leest dan al dat gezeur en geschreeuw van de shorts er tussendoor.

    Ik denk dat je de automotive kant relatief laag inschat. Wat je hier naar mijn idee vergeet mee te nemen is dat Tesla naar mijn verwachting met marges tussen de 20-25% op hun wagens zal opereren. Kosten reducties zijn nog steeds enorm en de prijs tussen EV en diesel/benzine is nu bijna gelijk. Daarnaast neem je volgensmij niet de software mee waar vooral de self-driving software ver voor loopt op de concurrentie. Deze software heeft niet alleen extreem hoge marges maar voegt ook enorme marge toe aan hun auto's en niet te vergeten straks de Semi! Kortom, de automotive kant kan naar mijn idee zo een waarde van zo'n 500 miljard behalen in de komende 10 jaar. Dit zou uit komen op bijna $5000,- per aandeel.

    Zelf zit ik nog steeds met de zelfde "kleine" positie van 30 aandelen in Tesla. In mijn piek had ik 90 aandelen en 6 lang lopende calls tot in 2021 en 2022. Heb mezelf verplicht af te bouwen. Maar achteraf was dit nu zo'n miljoen euro waard geweest met een inleg die rond de €30.000,- lag. Bizar als je er op terug denk maar achteraf waren we allemaal millionair geweest. Achteraf toch zo'n 60-70k verdient aan Tesla en sta dan ook zeker te wachten weer verder uit de breiden mocht de koers weer terug vallen.

    Veel succes met het vinden van een goed instap moment, ik doe het zelfde en zal het laten weten wanneer ik mijn positie verander!
  7. forum rang 10 voda 5 juli 2020 07:30
    Coal rolling heet de nieuwste rage onder eigenaren van sommige Amerikaanse pick-ups. Vaak zijn Tesla's het slachtoffer. © Shutterstock

    Tesla-rijders uitroken: nieuwe ‘hobby’ van aantal Amerikaanse pick-upbestuurders

    Een aantal Amerikaanse bestuurders van pick-ups met een dikke dieselmotor heeft een nieuwe hobby: het uitroken van Tesla-rijders door kortstondig extra brandstof in de motor te spuiten, waardoor een grote roetwolk ontstaat.

    Erik Kouwenhoven 03-07-20, 20:00 Laatste update: 22:28

    Het verschijnsel heet in de Verenigde Staten coal rolling en in onderstaande video is te zien hoe het in zijn werk gaat. Coal rolling is illegaal, niet alleen omdat het tot kankerverwekkende uitstoot leidt, maar ook omdat door de zwarte roetwolken het zicht op de weg beperkt wordt. De Amerikaanse website InsideEV's heeft een aantal fragmenten online gezet. Er wordt gesuggereerd dat het om zogeheten ‘rednecks’ gaat: veelal nationalistische zuiderlingen met conservatieve standpunten.

    Kennelijk wil een aantal van hen bewust aangeven dat ze niet milieubewust zijn en Tesla-rijders zijn daarvan inmiddels meermalen het slachtoffer geworden. Of het heeft geleid tot ongelukken of arrestaties, is niet bekend.

    met video, zie link

    www.ad.nl/auto/tesla-rijders-uitroken...

    Zie ook dit voorbeeld (uit sublink in het artikel)

    insideevs.com/news/366799/ram-coal-ro...

  8. thejaguar 6 juli 2020 14:57
    het wordt steeds gekker met de koers van tesla. de laatste weken wordt tesla per dag bijna 20 miljard euro meer waard. nog nooit een cent verdiend! alleen maar hoge schulden gemaakt. en dan bijna 250 miljard waard? te belachelijk voor woorden. een soort piramidespel. dit hebben we alleen in het internettijdperk, zo'n 20 jaar geleden, meegemaakt. toen waren al die verliesgevende internetbedrijven verschrikkelijk veel geld waard, maar de meeste zijn nu overleden.
  9. löngterm 6 juli 2020 15:04
    quote:

    thejaguar schreef op 6 juli 2020 14:57:

    het wordt steeds gekker met de koers van tesla. de laatste weken wordt tesla per dag bijna 20 miljard euro meer waard. nog nooit een cent verdiend! alleen maar hoge schulden gemaakt. en dan bijna 250 miljard waard? te belachelijk voor woorden. een soort piramidespel. dit hebben we alleen in het internettijdperk, zo'n 20 jaar geleden, meegemaakt. toen waren al die verliesgevende internetbedrijven verschrikkelijk veel geld waard, maar de meeste zijn nu overleden.
    Zit je nog steeds short of?
    Hoe dan ook Tesla lijkt ook in mijn optiek overgewaardeerd nu. De argumenten die je aanhaald slaan echter nog kant nog wal. Maar dat laten we even in het midden.
    Op lange termijn is Tesla namelijk nog steeds ondergewaardeerd en zo zie ik ze in de komende 10-15 jaar de reuzen als apple, amazon, google en microsoft inhalen.
  10. forum rang 10 voda 6 juli 2020 16:00
    Tesla

    Automaker Tesla stond opnieuw in de schijnwerpers met een plus van 5,8 procent. De afgelopen sessies zat het aandeel in de lift, geholpen door beter dan verwachte verkoopcijfers. Voor kenners van JPMorgan was dat reden het koersdoel voor de onderneming op te schroeven.

    www.iex.nl/Nieuws/ANP-060720-199/Wall...
  11. tomansky 6 juli 2020 16:00
    quote:

    thejaguar schreef op 6 juli 2020 14:57:

    het wordt steeds gekker met de koers van tesla. de laatste weken wordt tesla per dag bijna 20 miljard euro meer waard. nog nooit een cent verdiend! alleen maar hoge schulden gemaakt. en dan bijna 250 miljard waard? te belachelijk voor woorden. een soort piramidespel. dit hebben we alleen in het internettijdperk, zo'n 20 jaar geleden, meegemaakt. toen waren al die verliesgevende internetbedrijven verschrikkelijk veel geld waard, maar de meeste zijn nu overleden.
    Tesla lijkt wederom winst te gaan maken dit kwartaal. De vierde keer op rij dus dan komen ze in aanmerking voor opname in de S&P500, dat zal nog meer koers winst betekenen.

    Tesla heeft deze aanwijzing gegeven: shop.tesla.com/product/tesla-short-sh...

    Doe er je voordeel mee als je nog steeds short zit ;)

  12. thejaguar 6 juli 2020 16:23
    tesla heeft nog nooit in enig jaar winst gemaakt, ook niet in 2019. het is nog maar de vraag of dat in 2020 wel gaat gebeuren. in elk geval is de koers daar al heel erg ver op vooruitgelopen. overigens komt elk automerk met tal van elektrische auto's en de prijzen zakken als een gek. ook tesla moet voortdurend zijn prijzen met soms tientallen procenten verlagen, zoals recent in china
  13. löngterm 6 juli 2020 17:34
    quote:

    thejaguar schreef op 6 juli 2020 16:23:

    tesla heeft nog nooit in enig jaar winst gemaakt, ook niet in 2019. het is nog maar de vraag of dat in 2020 wel gaat gebeuren. in elk geval is de koers daar al heel erg ver op vooruitgelopen. overigens komt elk automerk met tal van elektrische auto's en de prijzen zakken als een gek. ook tesla moet voortdurend zijn prijzen met soms tientallen procenten verlagen, zoals recent in china
    En toch behoudt Tesla zijn marges door de enorme verbeteringen die non stop worden doorgevoerd in het productie proces.

    Maar het scheelt dat elke als jij heel hard schreeuwt dat de koers te hoog is er een % bij komt.

    Je kijkt niet naar het brede beeld een bijt je vast in de getallen die jou wereldbeeld bevestigen. Het zelfde argument zou je tegen mij kunnen gebruiken, prima. Maar een tip hou het in je achterhoofd want als ik het me goed herinner schreeuw je sinds de koers op 200 stond al dat het te duur is.
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 248 249 250 251 252 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links