Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,972 25 apr 2024 10:37
  • +0,008 (+0,08%) Dagrange 9,860 - 9,988
  • 172.954 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 juni 2020 17:30
    Tsja, met 20% kwijt van een jaarinkomen van 200.000 euro heb je ook weinig aan 150 euro per maand besparen, je zult echt wat meer moeten doen. Dat gaat andre69 vast later uitleggen

    Goed nieuws voor AF KLM vandaag geen lifo, dus oudere duurdere werknemers kunnen ook een schop krijgen,
    Verder een aankondiging reorganisatie Air France; onder normale omstandigheden zou je zeggen: dat zet zoden aan de dijk! iK ben ervan overtuigd dat ze een groot deel van de verkregen cash nodig hebben voor
    - bloeden van de komende 6-12 maanden
    - afkopen van personeel
    - afkopen kerosine-contracten
    - afkopen lease-contracten

    Dus ondanks goed nieuws; niet genoeg en geen positieve koersreactie
  2. [verwijderd] 30 juni 2020 17:58
    quote:

    andre68 schreef op 30 juni 2020 17:49:

    Tsja, met 20% kwijt van een jaarinkomen van 200.000 euro heb je ook weinig aan 150 euro per
    maand besparen, je zult echt wat meer moeten doen. Dat gaat andre69 vast later uitleggen

    Het ging over modaal.....niet over 200K
    even goed lezen:
    “Voor lonen vanaf modaal gelden lagere percentages, lineair oplopend tot 20 procent”,

    Ik kan me voorstellen dat -in het geval beide partners bij dezelfde werkgever werken het dubbel hard aan komt. Vooral voor relatief jong cabinepersoneel. En daar ben ik het niet eens met het verhaal: als je je huis moet verkopen omdat je salaris moet inleveren.... Had je beter iets goedkoper kunnen gaan wonen, maar dat zal nog steeds niet met 150 Euro per maand opgelost zijn
  3. forum rang 6 andre68 30 juni 2020 18:31
    Excuus.I.d.d. niet goed gelezen. Alleen die 150 euro boodschappen is i.d.d. niet genoeg. Maar dat is maar 1 item. We zijn het denk ik wel eens dat als je 20% inkomen verliest, je huis moet verkopen, je op te grote voet woont/leeft.
    Ik zeg niet dat het niet vervelend is, -20% inkomen. Maar normaal gesproken....niet onoverkomelijk.
  4. forum rang 6 gbakl 1 juli 2020 00:20
    Bonden keren zich tegen looneisen kabinet aan KLM

    De voorwaarden die het kabinet aan KLM stelt ten aanzien van arbeidsvoorwaarden in ruil voor staatssteun zijn niet aantoonbaar in strijd met internationale verdragen. „Maar het wringt wel. De internationale praktijk is dat de overheid zich niet bemoeit met de arbeidsvoorwaarden van private ondernemingen. Dat is aan de sociale partners.”

    Dat zegt Evert Verhulp, hoogleraar arbeidsrecht aan de Universiteit van Amsterdam. Op verzoek van pilotenbond VNV keek Verhulp of de overheid eisen kan stellen aan de KLM-salarissen, en daarmee de vakbonden buitenspel kan zetten. „De VNV hoopte dat ik zou concluderen dat het juridisch niet in de haak is, maar zo scherp ligt het niet. Er is geen harde juridische norm voor te vinden. Ondanks de ervaring met de bankencrisis is niet helder vastgelegd hoe de overheid mag opereren bij steun voor bedrijven.”

    Een van de voorwaarden bij de vrijdag bekendgemaakte overheidssteun voor KLM – een directe lening van 1 miljard euro en een garantie op bankleningen van 2,4 miljard euro – is dat KLM de kosten met 15 procent terugbrengt. Vanaf de modale inkomens (36.500 euro bruto per jaar) moeten werknemers een percentage van hun salaris inleveren, oplopend tot 20 procent voor driemaal modaal.

    Lees ook hoe de overheid wil sturen bij KLM
    Die voorwaarden zijn „heel vergaand en heel concreet”, vindt Verhulp. „Het was veel correcter geweest als de overheid die eisen niet zou stellen. Systematisch ben ik het er niet mee eens. Het is ook een hellend vlak: gaat de overheid vaker looneisen stellen als een sector steun ontvangt? Waarom geldt het principe van afstand houden niet bij een crisis?”

    Laat het invullen van de bezuinigingen aan bedrijf en bonden, zegt Verhulp. En aan de markt. „Als wij als consumenten vinden dat die piloten te veel verdienen, kunnen we voor een andere maatschappij kiezen.”

    Woensdagavond spreekt de Tweede Kamer met de ministers Wopke Hoekstra (Financiën, CDA) en Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat, VVD) over de steun voor KLM. De KLM-bonden roepen de Kamer op om niet akkoord te gaan met de looneisen van het kabinet.

    Vooral de eis dat werknemers vanaf modaal moeten inleveren stuit op verzet. Volgens cabinebond VNC komen de zwaarste lasten daarmee niet op de sterkste schouders (de 3.200 piloten) maar op de schouders van de middeninkomens (de 10.000 stewards en stewardessen).

    Volgens de CNV „wordt de koopkracht van KLM’ers midscheeps geraakt en krijgt KLM van de overheid een wurghypotheek om de nek gehangen”. De FNV ziet de voorwaarden als „onderhandelingsinzet”, de technische bond NVLT noemt ze „onacceptabel”.
    Alle vakbonden keren zich tegen de overheidsbemoeienis met de cao. Tijdens het Kamerdebat van woensdagavond zal blijken of de politieke partijen daar ook moeite mee hebben.
    ..............................................................

    „De VNV hoopte dat ik zou concluderen dat het juridisch niet in de haak is''

    ze trekken alle registers open en halen alle deskundigen erbij die zich daarvoor lenen
    maar een duidelijk standpunt over de illegale eisen van de staat (wij dus) die opdraait voor het overleven van KLM....ze komen er niet uit.
    overal in het buitenland worden dezelfde maatregelen genomen als logisch gevolg
    vd ontstane crisis.

    maar flink salaris inleveren is wel het laatste wat op de piloten-checklist voorkomt.
  5. forum rang 6 gbakl 1 juli 2020 00:25
    Laat het invullen van de bezuinigingen aan bedrijf en bonden, zegt Verhulp. En aan de markt. „Als wij als consumenten vinden dat die piloten te veel verdienen, kunnen we voor een andere maatschappij kiezen.

    ik heb nog nooit voor een partij kunnen stemmen bij verkiezingen die het aandurft of kan
    regelen dat we inderdaad naar een nieuwe maatschappij toewerken waar dergelijke
    idiote salariseisen voorkomen kunnen worden.

    gelul dus...
  6. forum rang 6 gbakl 1 juli 2020 09:46
    PARIJS (ANP/BLOOMBERG) - De Franse regering heeft bevestigd dat Air France 7560 banen zal schrappen tot en met 2022. Bij de ingrepen in het personeelsbestand gaan 6560 banen verloren bij Air France zelf en ruim duizend bij het budgetmerk HOP. Dat maakte de Franse onderminister voor Transport, Jean-Baptiste Djebbari, bekend op de Franse radio.

    De luchtvaart wordt keihard getroffen door de coronapandemie, omdat reisbeperkingen het internationaal vliegverkeer nagenoeg tot stilstand brachten. Dat dit tot fors banenverlies zou leiden bij Air France is al geruime tijd bekend. De Franse zustermaatschappij van KLM zou onder andere via een vrijwillige vertrekregeling afscheid willen nemen van duizenden werknemers.

    Naast een vertrekregeling zouden zo'n 3500 banen bij Air France moeten verdwijnen door natuurlijk verloop, zo meldde persbureau AFP eerder deze week op basis van bronnen bij vakbonden.
  7. forum rang 6 gbakl 2 juli 2020 12:06
    www.iex.nl/Nieuws/ANP-010720-316/Alit...

    Alitalia al jarenlang failliet en niet meer te slijten aan wie dan ook.
    Ook al jarenlang staatssteun zonder reorganisatie, want dan wordt alles kapotgestaakt
    (too big to fail dus de werknemers leveren niets in en worden keurig betaald).

    Uiteindelijk noemen ze het nu maar nationalisatie en Brussel vindt alles prima.
    En wij maar klagen over wat er met KLM gebeurt ???
  8. [verwijderd] 3 juli 2020 09:11
    Uit RD:

    Air France volgens Franse minister op de rand van de afgrond

    ANP
    Vandaag
    08:58
    ANP Economie

    Luchtvaartmaatschappij Air France staat aan de rand van de afgrond. Dat heeft de Franse onderminister van Economisch Zaken Agnès Pannier-Runacher gezegd op de Franse radiozender Sud-Radio. Volgens haar moet het bedrijf van de ondergang worden gered en ligt er tegelijkertijd een opgave om de uitstoot te verminderen.
    Air France gaat op korte termijn een grote reorganisatie aankondigen. Later op vrijdag zal de precieze invulling van de ingrepen aan vakbonden worden gepresenteerd.
    Alles bij elkaar zou de Franse tak van Air France-KLM 7500 banen willen schrappen. De maatschappij zou volgens Pannier-Runacher het personeelsbestand moeten inkrimpen, zonder dat daarbij gedwongen ontslagen vallen.
  9. [verwijderd] 3 juli 2020 09:29
    PARIS (Reuters) - The French government on Friday called on Air France to avoid mandatory layoffs as the airline prepared to announce some 7,500 job cuts to cope with a collapse in travel due to the coronavirus pandemic.
    Managers at the airline, part of Air France-KLM (PA:AIRF) Group, are due to meet labour unions in Paris on Friday to detail the redundancy plans affecting some 15% of all employees, including pilots, stewards and ground staff.
    At least half of the cuts will likely entail voluntary departures and retirement plans, sources familiar with the matter said this week, while 1,000 jobs are likely to be cut at Air France's "HOP!" airline.
    But the prospect of possible compulsory layoffs has raised alarm among workers and the French state, which has granted Air France 7 billion euros ($7.87 billion) in aid to help it survive the pandemic.
    "A successful labour reorganisation is one where there are no forced departures," junior economy minister Agnes Pannier-Runacher told Sud Radio on Friday.
    Pannier-Runacher said the government's aid package for the airline, which included state-backed loans, was justified as the carrier was "on the edge", but called on Air France managers to pursue cutbacks responsibly.
    Aircraft maker Airbus' (PA:AIR) plans to cut some 15,000 jobs across Europe - with a third of those in France - sparked similar warnings this week, as a wave of restructuring triggered by the virus outbreak begins to hit.

    Under CEO Ben Smith, who joined from Air Canada in 2018, Air France-KLM has sought to cut costs, improve French labour relations and overcome governance squabbles between France and the Netherlands, each owners of close to 14% of the group.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links