Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Tesla streeft Toyota voorbij en is waardevolste automerk

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. Pavlov44 1 juli 2020 20:01
    En terecht. Who cares about sterke bedrijven met bewezen solide wereldwijde productie en stabiel track record van winst en winstuitkeringen. Wat kan je daar nou mee, dat is zo 20ste eeuw, daar zit geen toekomst meer in toch. Wij willen nu beleggen in groeibedrijven, die als het even kan zeker geen winst maken, immers verlies draaien en veel schulden aangaan betekent dat over 10 jaar een exploderende winst, gegarandeerd. Met name bedrijven met een K/W verhouding onder de 100 links laten liggen want dat is niet voldoende speculatief geprijsd dus daar zit niet voldoende potentie in. Allen bij K/W van richting de 200 weet u pas echt zeker dat een bedrijf een mooie outlook heeft om over 20 jaar heel veel dividend te gaan betalen.
  2. forum rang 4 DaarIsDePoen 1 juli 2020 21:42
    quote:

    FairValue schreef op 1 juli 2020 21:39:

    Tesla is zeker 10 keer te veel waard nu. VW 70 mld waard en 11 mln auto verkocht met behoorlijke winst. Tesla 200+ mld waars en 375K auto's verkocht. Winst is zo goed als 0. Wat een zeepbel dit.
    Helemaal akkoord. Ik denk ook dat we hier met een spreekwoordelijke tulpen-zeepbel te maken hebben.
  3. forum rang 4 DaarIsDePoen 1 juli 2020 21:43
    quote:

    Pavlov44 schreef op 1 juli 2020 20:01:

    En terecht. Who cares about sterke bedrijven met bewezen solide wereldwijde productie en stabiel track record van winst en winstuitkeringen. Wat kan je daar nou mee, dat is zo 20ste eeuw, daar zit geen toekomst meer in toch. Wij willen nu beleggen in groeibedrijven, die als het even kan zeker geen winst maken, immers verlies draaien en veel schulden aangaan betekent dat over 10 jaar een exploderende winst, gegarandeerd. Met name bedrijven met een K/W verhouding onder de 100 links laten liggen want dat is niet voldoende speculatief geprijsd dus daar zit niet voldoende potentie in. Allen bij K/W van richting de 200 weet u pas echt zeker dat een bedrijf een mooie outlook heeft om over 20 jaar heel veel dividend te gaan betalen.
    Doet me denken aan de Internet hype "this time it is different" van 2000
  4. nasdaq-investor 2 juli 2020 07:00
    Tijd om eens short te gaan op deze heren. Stel jezelf 1 vraag in dit verhaal : Er zijn 2 exact dezelfde elektrische auto's gebouwd en ze kosten ook hetzelfde maar zijn gebouwd in 2 verschillende bedrijven. De ene heeft een Audi of BMW logo erop en de ander het Tesla logo. Welke koop je ?

    Tesla heeft het voordeel gehad dat ze pionier waren met het opzetten van de electrische autohandel. Mijn inziens is dit voordeel zeer snel voorbij. De techniek, ervaring en naamsbekendheid zullen de gevestigde orde laten winnen zodra ze de inhaalslag afgerond hebben. Als ik nu kijk naar bijvoorbeeld de Model S en ik zie wat audi voor een e-tron GT uit gaat brengen in 2021 dan hoef ik toch echt niet lang na te denken welke ik koop...
  5. tomansky 2 juli 2020 08:32
    quote:

    Pavlov44 schreef op 1 juli 2020 20:01:

    En terecht. Who cares about sterke bedrijven met bewezen solide wereldwijde productie en stabiel track record van winst en winstuitkeringen. Wat kan je daar nou mee, dat is zo 20ste eeuw, daar zit geen toekomst meer in toch. Wij willen nu beleggen in groeibedrijven, die als het even kan zeker geen winst maken, immers verlies draaien en veel schulden aangaan betekent dat over 10 jaar een exploderende winst, gegarandeerd. Met name bedrijven met een K/W verhouding onder de 100 links laten liggen want dat is niet voldoende speculatief geprijsd dus daar zit niet voldoende potentie in. Allen bij K/W van richting de 200 weet u pas echt zeker dat een bedrijf een mooie outlook heeft om over 20 jaar heel veel dividend te gaan betalen.
    Die sterke automerken hebben allemaal het dividend geschrapt.... verkoop 25% ingezakt door corona...

    In de US wordt de meeste winst gemaakt door de finaceringstak van bijv. ford.
    eu.detroitnews.com/story/business/aut...

    2 maanden terug:
    www.businessinsider.com/debt-credit-c...

    1 maand later: www.wsj.com/articles/americans-skip-m...

    Dat zijn de auto bedrijven die het moeilijk gaan krijgen/omvallen. Tesla groeit ieder jaar met gem. 40-50% en investeert iedere dollar om te groeien.

  6. h.k 2 juli 2020 09:45
    quote:

    het zwaard schreef op 2 juli 2020 09:24:

    En nog steeds zijn er mensen die niet geloven in elektrische auto's .
    De elektrische Volkswagen ID is de komende maanden in grote aantallen beschikbaar. De bestaande producenten zullen snel een groter marktaandeel hebben dan Tesla. De omzet van Tesla wordt dan beperkt en ook de winst. De huidige aandeelprijs is veels te hoog.
  7. sebpb 2 juli 2020 12:24
    allemaal waar, maar ik denk dat er aardig wat mensen die een maandgeleden hetzelfde riepen en short zijn gegaan nu niet zo héél lekker zitten.
    En zeepbel of niet van winst nemen is nooit iemand armer geworden.
    Adyen, Apple, Tesla, allemaal skyhigh omhoog sinds 19 maart, het moet niet he, beleggen of speculeren zoals je wilt.
  8. tomansky 2 juli 2020 14:24
    quote:

    h.k schreef op 2 juli 2020 09:45:

    [...]
    De elektrische Volkswagen ID is de komende maanden in grote aantallen beschikbaar. De bestaande producenten zullen snel een groter marktaandeel hebben dan Tesla. De omzet van Tesla wordt dan beperkt en ook de winst. De huidige aandeelprijs is veels te hoog.
    Weet je het zeker? tweakers.net/nieuws/165184/softwarepr...

    als ze de autos al werkend krijgen, zijn het er nog 'maar' 10.000. Tesla heeft zojuist bekend gemaakt meer dan 90K auto te hebben verkocht in Q2, analisten (hahahah), schatten 72K, als je die sukkels nog moet geloven dan spoor je echt niet.
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links