Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,380 25 apr 2024 11:54
  • -0,170 (-1,09%) Dagrange 15,350 - 15,490
  • 3.338 Gem. (3M) 224,4K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 624 625 626 627 628 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. harryhol 1 juli 2020 08:39
    Eigenaardig genoeg wordt de DHT Stallion door Petrobras voor 2 jaar gecharterd tegen 41.800 per dag. Je zou toch kunnen veronderstellen dat dat een basistarief is voor 2 jaar vast, en dat spot vaarders voor een gedeelte dit tarief niet willen locken, omdat ze er van uitgaan gemiddeld meer te ontvangen in die twee jaar. Maar dit tarief vertaalt zich naar 1,70 EPS per jaar voor Euronav, voor in ieder geval 2 jaren (maw tot de grote scrapping/opruiming is begonnen). Dan lijkt me 8 dollar toch niet echt duur...
  2. Poly’dor 1 juli 2020 11:05
    Hey Risky, heb me een tijdje afzijdig gehouden,maar nu zie je dat je dat boek zeker kan schrijven van de laatste 6 maanden. Door de coronauitbraak in februari werd de tankersector zwaar geshort, maar door de contango kwam er ongezien voordeel voor opslag, waardoor de putopties van 10 dollar eind juni niks meer waard werden, en de hegdefondsen zeer zwaar verlies leden. Door een gecoördineerde aanval met leugens en trollen zijn ze erin geslaagd een negatieve spiraal te creëren waardoor ze met de expiratie van gisteren dik verdiend hebben ipv te verliezen. Ik heb het gesignaleerd bij de FMSA, kreeg reactie dat ze het gingen bekijken, maar onderbemand waren, en tegen buitenlandse partijen (Amerika) weinig konden doen, dan een mail sturen naar de bevoegde diensten daar. Ik heb geen facebook, dus ben niet into complottheorieën, maar ieder kon de laatste tijd de onredelijkheid van de koersmanipulatie zien. Ik merkte in enkele Amerikaanse chatboxen, dat ze nu NAT verkiezen boven EURV. Vandaag weer normale handel. Uiteraard waren er ook echte feiten, maar die waren ondergeschikt bij de koersbepaling. Voila, het moest van mijne lever, mijn gevoel dat er iets niet klopte, zag ik vaak gedeeld in posts van de laatste weken, het fijne zullen we er nooit van weten.
  3. mijn gedacht 1 juli 2020 12:53
    zoals ik gisteren opmerkte werd in de afwikkeling een blok van 915.000 aandelen verhandeld aan 1 prijs, 9,165 €. Wie kocht ? De aangekondigde De Stoop ? Of erger: vonden de shorters een hegde die op die prijs loste ?
    Dat zou pas erg zijn: kunnen indekken aan 7,165 € en daardoor ruimte creëren om nog wat dieper te drukken...hoop dat ik ongelijk heb.
  4. Twoane 1 juli 2020 21:37
    Inderdaad leuk om nog eens een groene dag te zien :D. Wel jammer dat Euronav weer in de staart van de stijgingen zit wat betreft tankers. FRO + 7.3% en NAT + 4.3%. FRO kan ik nog begrijpen. Maar NAT is fundamenteel geen fluit waard. En ze varen ook enkel met Suezmaxen, die in principe geen perfect Q2 hebben en een zeer slecht Q3.

    NAT rapporteerde dat hun average daily cost 8K/Dag is voor een Suezmax. Hoe komt dat dat de cost voor Euronav zoveel hoger ligt?

    De Belgische dividendenbelasting zet er mooi de rem op.
  5. [verwijderd] 1 juli 2020 22:02
    quote:

    Twoane schreef op 1 juli 2020 21:37:

    Inderdaad leuk om nog eens een groene dag te zien :D. Wel jammer dat Euronav weer in de staart van de stijgingen zit wat betreft tankers. FRO + 7.3% en NAT + 4.3%. FRO kan ik nog begrijpen. Maar NAT is fundamenteel geen fluit waard. En ze varen ook enkel met Suezmaxen, die in principe geen perfect Q2 hebben en een zeer slecht Q3.

    NAT rapporteerde dat hun average daily cost 8K/Dag is voor een Suezmax. Hoe komt dat dat de cost voor Euronav zoveel hoger ligt?

    De Belgische dividendenbelasting zet er mooi de rem op.
    Ik heb er ook niet direct een concrete verklaring voor. Zou het graag eens op een vrije dag uitzoeken hoe het zit. Ik zie dat de vlcc vloot 89k per dag verdienden in het eerste kwartaal2020 en in 2007 toen de koers hoog boven de 20 stond de vlcc aan 44.6k verdienden. Er zijn wss nog veel factoren die ik mis... ben er niet zoveel mee bezig zoals sommigen hier maar ik zie wel dat de koers veel hoger zou moeten staan haha... ik zet me wel schrap voor een flinke stijging, de hoop is nog niet verdwenen... heb geen extra pakketjes aangekocht helaas . Zit nu aan 9,61 met mijn huidige positie. Groeten van een beginnende belegger
  6. [verwijderd] 1 juli 2020 23:49
    quote:

    Twoane schreef op 1 juli 2020 21:37:

    Inderdaad leuk om nog eens een groene dag te zien :D. Wel jammer dat Euronav weer in de staart van de stijgingen zit wat betreft tankers. FRO + 7.3% en NAT + 4.3%. FRO kan ik nog begrijpen. Maar NAT is fundamenteel geen fluit waard. En ze varen ook enkel met Suezmaxen, die in principe geen perfect Q2 hebben en een zeer slecht Q3.

    NAT rapporteerde dat hun average daily cost 8K/Dag is voor een Suezmax. Hoe komt dat dat de cost voor Euronav zoveel hoger ligt?

    De Belgische dividendenbelasting zet er mooi de rem op.
    Duizenden Robinhood gebruikers hebben de koers van NAT opgedreven.

    Who Robinhood Is For

    Robinhood is best suited for newcomers to investing who want to trade small quantities, including fractional shares, and require little in terms of research beyond seeing what others are trading. Robinhood's overall simplicity makes the app and website very easy to use, and charging zero commissions appeals to extremely cost-conscious investors who trade small quantities. That said, the offerings are very light on research and analysis, and there are serious questions about the quality of the trade executions.
    www.investopedia.com/robinhood-review...

    Voor beginners die met weinig geld (vanaf 1 cent) zelfs een fractie van een aandeel kunnen kopen, weinig data/analyse mogelijkheden nodig hebben, geen transactiekosten willen betalen,...

    Dus het moment dat zij het nieuws over contango, floating storage, rates,... lezen, dan stoppen ze geld in het verkeerde bedrijf die te kleine schepen heeft om daarvan te kunnen profiteren.
    www.freightwaves.com/news/robinhood-e...
  7. Twoane 2 juli 2020 09:50
    quote:

    Risky bets schreef op 2 juli 2020 09:11:

    NAT's 8k/dag:

    - CEO heeft het dan alleen over OPEX, niet over financieringskosten/afschrijvingen/drydocks
    - CEO overdrijft
    - NAT heeft lage kostprijs, maar rapporteerd ook altijd een paar K/day minder dan peers aan TCE's.
    Dan zijn die de afgelopen weken dus verlieslatend.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 624 625 626 627 628 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links