Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,934 23 apr 2024 17:35
  • -0,151 (-1,50%) Dagrange 9,934 - 10,145
  • 1.126.343 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 28 juni 2020 15:08
    quote:

    @iPlof schreef op 28 juni 2020 09:48:

    Bezittingen Incl de eigen vloot en de schulden staan gewoon op de balans. Eigen vermogen was al flinterdun einde Q1 en zal inmiddels zwaar negatief zijn.
    Intrinsieke waarde is dus 0. Verliezen houden aan en vooruitzichten slecht. Koersdoel: Penny

    nl.investing.com/equities/air-france-...
    Het verstandigste voor de Nederlandse staat is, de tent failliet te laten gaan.
    Lease-maatschappijen krijgen hun inmiddels waardeloze toestellen terug die ze verder tientallen jaren ergens tegen veel geld kunnen parkeren.
    Durvers/investeerders kunnen een nieuwe maatschappij oprichten, kunnen de bijna waardeloos geworden toestellen opkopen voor een prikkie. Personeel zoals piloten en ander boordpersoneel kunnen solliciteren met aanzienlijk mindere arbeidsvoorwaarden. Slots zijn wereldwijd ook tegen een prikkie te koop.
    Is de enige kans op een redelijk rendement te gaan maken in een 50% gekrompen sector.
  2. forum rang 6 gbakl 28 juni 2020 17:11
    Eerder waarschuwde British Airways dat het al zijn 4300 piloten zou ontslaan en onder nieuwe voorwaarden weer zou inhuren vanwege het ontbreken van een akkoord over kostenbesparingen. Waar de onderhandelingen met de pilotenbond lopen, willen andere bonden nog niet aanschuiven aan de onderhandelingstafel. British Airways drong daar bij de bonden wel meermaals op aan.

    bonden zijn wel wijzer geworden.
    bij KLM hebben de bonden daar slechte ervaringen mee.
    bij een reorganisatie overleg en afspraken maken en daarna pas kwam de VNV om
    nog veel betere voorwaarden uit te onderhandelen.
    laat dat maar over aan die bond met de beste/duurste advocaten en onderhandelaars.
  3. forum rang 4 Wittman 30 juni 2020 07:37
    quote:

    Rowi62 schreef op 29 juni 2020 16:03:

    Ter info: Ruim 200 geregistreerde klachten over Cheaptickets dat ze niets meer laten horen over vouchers. Transavia heeft geld teruggestort naar Cheaptickets (zegt Transavia tegen de de klagers ) maar Cheaptickets laat al sind 20 mei niets meer van zich horen.
    Ik heb ooit eens een korte vlucht geboekt met Vueling via Opodo (was bijzonder goedkoop). Wat krijg je vaak met die constructies en bedrijven; de vlucht zat niet vol en werd geannuleerd & Vueling schreef het geld terug over naar Opodo. Beide partijen bleven maar naar elkaar wijzen voor de terugbetaling. Na enkele weken mailen en Twitteren is het uiteindelijk in orde geraakt. Sindsdien boek ik enkel nog rechtstreeks bij grote luchtvaartmaatschappijen.

    Wij gingen normaal vorige maand naar USA met AF-KLM. Ik heb na 3 maanden eindelijk onze twee vouchers ontvangen t.w.v. een kleine 2.000 euro. Men doet er werkelijk alles aan om geen cash te moeten terugbetalen – cash kan ik zogezegd pas over 12 maanden terugvorderen, mocht ik in tussentijd de vouchers niet gebruikt hebben. Ik betwijfel eigenlijk of dat allemaal wel legaal is, maar de belangen zijn duidelijk groot genoeg om het in tussentijd toch maar zo te doen (cf. cashflow van het bedrijf).
    Ik zou natuurlijk liefst binnenkort terug naar de States kunnen gaan – eerst het Corona-verhaal maar even verder afwachten. In tussentijd kan ik in ieder geval de werkwijzen van AF-KLM vanop de eerste rij mee opvolgen.
  4. @iPlof 30 juni 2020 11:06
    quote:

    Wittman schreef op 30 juni 2020 07:37:

    [...]
    Men doet er werkelijk alles aan om geen cash te moeten terugbetalen – cash kan ik zogezegd pas over 12 maanden terugvorderen, mocht ik in tussentijd de vouchers niet gebruikt hebben.
    Volg deze link en kies dan Reisvoucher teruggave:

    refunds.klm.com/rps/Forms/frmMain.aspx
  5. forum rang 4 inbetween 30 juni 2020 11:53
    quote:

    Rowi62 schreef op 29 juni 2020 16:03:

    Ter info: Ruim 200 geregistreerde klachten over Cheaptickets dat ze niets meer laten horen over vouchers. Transavia heeft geld teruggestort naar Cheaptickets (zegt Transavia tegen de de klagers ) maar Cheaptickets laat al sind 20 mei niets meer van zich horen.
    Dit heb ik met vliegtickets. Transavia aan de lijn gehad, zij hebben de reissom teruggeboekt naar hen op 10 juni. Ik heb vliegtickets gebeld, je krijgt niemand aan de lijn en de verbinding wordt verbroken. Op de mail (gespecificeerd met kenmerk en al) wordt niet gereageerd. Tja, en nu? Ik vind het een slechte zaak.
  6. forum rang 6 NewKidInTown 30 juni 2020 12:07
    quote:

    inbetween schreef op 30 juni 2020 11:53:

    Dit heb ik met vliegtickets. Transavia aan de lijn gehad, zij hebben de reissom teruggeboekt naar hen op 10 juni. Ik heb vliegtickets gebeld, je krijgt niemand aan de lijn en de verbinding wordt verbroken. Op de mail (gespecificeerd met kenmerk en al) wordt niet gereageerd. Tja, en nu? Ik vind het een slechte zaak.
    Belbus, Vakantieman e.d. ?

    Als niets helpt, dan maar antifa ? Effectief, krijgen vaak hun zin ;-)
  7. forum rang 6 gbakl 30 juni 2020 14:04
    www.iex.nl/Nieuws/ANP-300620-146/Geme...

    geen fijne tijd voor de vakbonden bij wie hun wapens/dreigingen van acties
    compleet uit de handen geslagen is.

    VNV voor de vliegers hoor je bijna niet meer, geen initiatieven van hun kant maar
    alleen maar afwachten en dan zwak gesputter dat het allemaal niet fraai is dat
    de hogere salarissen de zwaarste last moeten dragen...
  8. forum rang 6 gbakl 30 juni 2020 16:23

    DEN HAAG - Cabinevakbond VNC luidt de noodklok over de voorwaarden die zijn gesteld aan de staatssteun voor KLM. Volgens de bond worden de middeninkomens veel harder geraakt dan eerder gezegd werd. “Voor veel cabinepersoneel betekent dit dat het huis verkocht moet worden”, zo staat in een brief die aan de Tweede Kamer verstuurd is.

    “De minister heeft tot voor kort telkens aangegeven dat hij de grens trok bij driemaal modaal. Daarboven moest een loonoffer gebracht worden. In de praktijk zou dat het management en de piloten betreffen. Het cabinepersoneel verdient niet boven driemaal modaal. Hetgeen nu wordt voorgesteld leidt ertoe dat het besteedbare inkomen van het cabinepersoneel hard geraakt wordt.”

    Met ‘de minister’ doelt de VNC op Wopke Hoekstra van Financiën. In ruil voor de steun heeft hij met KLM afgesproken dat de topinkomens (drie keer modaal of meer) zeker 20 procent van hun arbeidsvoorwaarden moeten inleveren, zodat de luchtvaartmaatschappij competitiever wordt. De bond begrijpt dat, maar vindt het onbegrijpelijk dat de middeninkomens ook veel moeten inleveren.

    “Voor lonen vanaf modaal gelden lagere percentages, lineair oplopend tot 20 procent”, schrijft de VNC. “Om de werkzaamheden nog op een veilige en verantwoordelijke wijze te kunnen uitvoeren is de rek in de arbeidsvoorwaarden bij het cabinepersoneel eruit. […] Dit betekent dat de nu gevraagde bijdrage voor het cabinepersoneel nagenoeg volledig uit de lonen zal moeten worden opgebracht.”

    “De effecten op het besteedbare inkomen boven drie keer modaal zullen ingrijpend zijn, maar de impact op werknemers met inkomens vanaf modaal dramatisch. Voor veel cabinepersoneel zal dit al snel betekenen dat het huis verkocht zal moeten worden en men op zoek moet naar een nog betaalbare woning op de huidige overspannen woningmarkt.”

    Woensdag praat de Tweede Kamer over het steunpakket. De VNC wil dat de Kamer ingrijpt. “Wanneer u met deze voorwaarden voor steun aan één van de grootste particuliere werkgevers van Nederland instemt, zal hiermee de toon worden gezet voor de verdeling van de lasten van deze ongekende crisis. Dit betekent dat de lasten van de crisis op de middeninkomens worden afgewenteld.”
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links