Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,930 24 apr 2024 14:36
  • -0,004 (-0,04%) Dagrange 9,898 - 10,110
  • 478.814 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. marcvanutrecht 18 juni 2020 04:28
    quote:

    Knife Catcher schreef op 17 juni 2020 18:14:

    Kijk, het is half juni, in januari kon je dit aan zien komen (misschien de omvang niet).

    Ik begrijp de apathische houding in deze wereld niet
    Hebben jullie al iets gehoord van vernieuwend ondernemerschap? Tuurlijk niet, die 29000 grondmedewerkers doen in koffers, marketing plannen of financien. Als je maar genoeg mensen hebt, heb je ook nog 500 man nodig om het personeel te managen en de salarissen te betalen.

    Nog niemand gehoord over "pop up" feestjes in een vliegtuig.

    Je kunt gewoon trouwen in een vliegtuig dat aan de grond staat; daar kun je met 350 man in of meer. Een toestel met twee gangpaden is wel makkelijk voor de polonaise.

    Waar anders dan in een vliegtuig kun je zoiets doen?

    Concerten: je kunt geen 10 m hoge PA neer zetten, maar wel een onvergetelijke sfeer

    Infrastructuur naar Schiphol ligt er, de vliegtuigen staan er.
    Waarom gebeurt er niets?

    Andersom: waarom heeft nog geen zaaleigenaar een kleine zaal omgebouwd met HEPA- filters? Hepa is het heilige woord nu....

    U heeft veel fantasie..
  2. [verwijderd] 18 juni 2020 07:38
    quote:

    marcvanutrecht schreef op 18 juni 2020 04:28:

    [...]

    U heeft veel fantasie..
    Ja, dat is mijn werk. Ik liet me wat gaan, excuses voor hen die zich eraan gestoord hebben.

    Vandaag dit:
    SYDNEY (AFN/RTR/BLOOMBERG) - De Australische luchtvaartmaatschappij Qantas Airways schrapt het grootste deel van haar internationale vluchten tot eind oktober, nu de Australische overheid heeft besloten de grenzen langer te sluiten vanwege het coronavirus.

    KLM vliegt tot september niet op China, maar dat kan zo maar weer uitgesteld worden ivm de nieuwe uitbraak in Peking.

    USA: 21 staten een toename in infecties; uitbreiding/ verspreiding via snelwegen en ander vervoer...

    Gaat weer geen feest worden vandaag
  3. forum rang 6 gbakl 18 juni 2020 16:23
    www.iex.nl/Nieuws/ANP-180620-220/Luch...

    .
    De 6 miljoen tot 7 miljoen banen die als gevolg van de crisis mogelijk verdwijnen, hebben ook betrekking op bedrijven die diensten verlenen aan de luchtvaart. In Nederland gaat het volgens de organisatie om bijna 178.000 banen.

    maar in Frankrijk alleen als je echt graag weg wilt met een zak geld toe...
    anders mag/moet iedereen blijven zegt de Franse politiek....
  4. forum rang 6 gbakl 19 juni 2020 11:35
    Controle op besteding geld struikelblok bij redding KLM

    .De voorgenomen steunoperatie van de overheid aan KLM wordt bemoeilijkt doordat Air France zijn invloed op de Nederlandse luchtvaartmaatschappij wil behouden. Minister van Financiën Wopke Hoekstra (CDA) eist dat de leningen tot €4 mrd enkel ten goede komen aan KLM en wil daarom controle hebben op de besteding. De Fransen willen zo min mogelijk beperkingen en voorwaarden omdat het gaat om een reddingsoperatie, voortgekomen uit de lockdown vanwege corona.

    Een van de opties is het aantal commissarissen bij KLM uit te breiden zodat de Nederlanders in de meerderheid zijn. Dat is voor de Fransen onbespreekbaar. Een alternatief is het benoemen van een vertrouwenspersoon ('trustee') die toeziet op de besteding van het overheidsgeld. De vraag is hoeveel macht deze 'waakhond' krijgt. Ook een goedkeuringsrecht voor investeringen boven een bepaald bedrag ligt als mogelijkheid op tafel.
    .
    Dat melden bronnen die op de hoogte zijn van de onderhandelingen. Er is de afgelopen weken veel progressie geboekt, onder andere rond de overheidseis om de milieuoverlast rond Schiphol te beperken. Datzelfde geldt voor de gesprekken met de banken en de arbeidsvoorwaarden van piloten. De verwachting in politiek Den Haag is dat er uiterlijk eind volgende week meer duidelijk wordt over het steunpakket. 'Het is nu de governance die op tafel ligt. Hoe de staat controle houdt op de besteding van het geld', zegt een ingewijde.

    Scenario's
    Een van de scenario's is het uitbreiden van de raad van commissarissen van KLM van negen naar elf personen. De twee extra zetels zouden dan door Nederlanders moeten worden bezet, waarmee de Fransen het moeten doen met minderheid in de raad. Of die twee extra commissarissen er in opdracht van de overheid zouden zitten, is onduidelijk.

    KLM valt onder het zogeheten structuurregime, dat voorschrijft dat commissarissen zonder last of ruggespraak het belang moeten dienen van de onderneming waarop zij toezicht houden. De vrees bestaat echter dat de Franse commissarissen — onder wie topman Ben Smith van Air France-KLM — bij cruciale beslissingen de 'marsorders uit Parijs' volgen, zo zegt een ingewijde. Voor Air France-KLM bestaat het risico dat in een dergelijk scenario de resultaten van KLM niet langer mogen worden geconsolideerd binnen die van de groep. Dat is voor de Fransen onaanvaardbaar.

    Een alternatief, zegt gepensioneerd vennootschapsadvocaat Steven Schuit, is af te spreken dat het herstelplan in fasen wordt opgeknipt en dat bij elke fase de overheid haar goedkeuring geeft voordat er geld beschikbaar wordt gesteld. 'Je zou daarvoor een trustee kunnen benoemen, een ervaren bankier of jurist, die namens de overheid als een waakhond meekijkt bij de bestemming van het geld.'

    Gebrek aan vertrouwen
    Schuit, die tegenwoordig corporate governance doceert aan Nyenrode, spreekt van een ingewikkelde kwestie. 'Door een politieke bril bezien snap ik de wens van Hoekstra. Maar het is lastig te realiseren. KLM en Air France leasen gezamenlijk toestellen, kopen gezamenlijk kerosine in en delen veel meer operationele kosten. Dus hoe ga je de investering in de exploitatiekosten, want daar heb je het over, strikt scheiden? Dat is niet gemakkelijk en voor Air France ook moeilijk te accepteren als eigenaar. Zij hebben KLM destijds gekocht.'

    De discussies weerspiegelen volgens hem vooral het gebrek aan vertrouwen tussen KLM en Air France en tussen Nederland en Frankrijk. In Amstelveen is men niet vergeten hoe de Fransen eerst kasgeld wilden overhevelen van KLM naar de groep en enkele jaren later de positie van KLM-topman Pieter Elbers ter discussie stelden. De Franse regering op haar beurt werd onaangenaam verrast toen minister Hoekstra voorjaar 2019 in het diepste geheim voor €744 mln een belang in de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie kocht van vrijwel dezelfde omvang als dat van de Franse staat.

  5. Erwin L 19 juni 2020 11:39
    Gaan we weer:

    Bijl valt bij KLM in plaats van Air France
    Door YTEKE DE JONG EN EDWIN VAN DER SCHOOT

    Updated 1 min geleden
    Vandaag, 06:30 in FINANCIEEL

    De redding van luchtvaartmaatschappij KLM dreigt te verzanden in een moeras van rechtszaken en eisen van de politiek. Ook houdt de Franse regering diepe ingrepen bij Air France tegen, waardoor KLM volledig gestript dreigt te worden.

    Al maanden wordt er onderhandeld tussen de luchtvaartmaatschappij, minister Hoekstra (Financiën) en de drie Nederlandse grootbanken, met name ABN Amro en Rabobank.

    KLM is de rode lantaarn, want alle concurrenten hebben hun zaakjes al voor elkaar. Dat leidt tot zorg. „Wij willen snelheid, maar het duurt lang omdat er er veel voorwaarden gesteld worden”, zegt bestuurder Dario Fucci van de ondernemingsraad van KLM. „De staat wil nu ook meteen het bestuursmodel aanpakken, omdat ze naast aandeelhouder ook kredietverstrekker is geworden. Het geld gaat naar KLM.”

    Duidelijkheid
    Eind volgende week zou dan duidelijkheid moeten komen, maar betrokken bankiers melden dat nu eerst een leningpakket van €2 tot 4 miljard in elkaar wordt gezet voor KLM.

    De nieuwe bestuursstructuur wordt pas later dit jaar beklonken, als er een kapitaalversterking moet komen voor Air France KLM. „Het is vrij logisch om nu eerst een soort overbruggingsfinanciering te regelen. Ik begrijp dat dit nu gebeurt tussen KLM en de staat”, legt een niet bij de gesprekken betrokken bankier uit.

    „De vervolgstap is een gesprek over de meer definitieve financieringsstructuur later dit jaar. Dat zal op holdingniveau gebeuren. Dan komen de vragen op tafel over de verhoudingen tussen Nederland en Frankrijk.” Bovendien is er dan een politieke horde te nemen, omdat de Nederlandse politiek niet wil dat er geld naar Frankrijk gaat.

    Echte duidelijkheid dus pas later, ook over de vraag of en zo ja hoeveel nieuwe aandelen er zullen worden uitgegeven. Luchtvaartmaatschappij Ryanair kondigde al aan de redding van KLM bij de rechter aan te vechten.

    Air France ontspringt de dans
    Minister Hoekstra ging onlangs naar Parijs met minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) voor een gesprek met topman Ben Smith van Air France KLM. Smith wil van KLM een operating carrier maken en alle cruciale bedrijfsonderdelen naar Parijs halen middels een grote integratieslag. En donderdag blijkt daar, waar KLM wel gaat snijden middels gedwongen ontslagen, Air France de dans ontspringt.

    Hoekstra’s Franse collega Bruno Le Maire stelde namelijk dat gedwongen ontslagen uit den boze zijn bij Air France. Er zouden daar 8300 banen moeten verdwijnen, maar dat gaat middels een vrijwillige vertrekregeling. Hierdoor hebben de Franse werknemers de facto een baangarantie.

    „Dit is de wereld op zijn kop. Na uitstekende jaren ontslaat KLM straks 4000 man, die nergens meer aan de bak komen, terwijl bij het al jarenlang slecht presterende Air France 8000 man weggaan met een mooie regeling die aansluit op een pensioen op 63-jarige leeftijd”, zegt Rob Swankhuizen van de Nederlandse Vereniging van Luchtvaarttechnici. Hij gaat uit van een reductie bij KLM van 20%, wat uitkomt op ongeveer 5000 banen. De directie houdt dat cijfer nog steeds tegen de borst. Maar intern is er oorlog uitgebroken tussen cabinebond VNC en KLM over de ontslagmethode, waarover volgende week een andere rechtszaak dient.

    Verdiencapaciteit ondermijnd
    KLM-topman Elbers wil het aantal vluchten uitbreiden en het overstapsysteem op Schiphol in augustus hervatten, meldde hij woensdag in een interne personeelsbrief. Maar dat is nog altijd 60% minder dan voor de crisis. De afgelopen dagen buitelden politieke partijen over elkaar heen met voorstellen die de verdiencapaciteit van KLM en Transavia ondermijnen, zoals een verbod op nachtvluchten, een minimale ticketprijs en het handhaven van 1,5 meter aan boord. Eerder werd de vliegtaks al aangenomen.

    „We begrijpen dat er voorwaarden gesteld worden, maar dat vereist wel een zorgvuldige balans. Als bedrijf heb je ook vrijheid nodig om te ondernemen. Eisen die de winst aantasten, gaan ten koste van een gezonde bedrijfsvoering. KLM moet geen Hema worden, dat gesmoord wordt in schulden”, zegt Fucci.

    Air France KLM, KLM, de betrokken banken ABN Amro en Rabobank en het ministerie wilden vooralsnog niet reageren


    Bron:
    www.telegraaf.nl/financieel/159444196...
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 juni 2020 12:09
    quote:

    Erwin L schreef op 19 juni 2020 11:39:

    Gaan we weer:

    Bijl valt bij KLM in plaats van Air France
    Door YTEKE DE JONG EN EDWIN VAN DER SCHOOT

    Updated 1 min geleden
    Vandaag, 06:30 in FINANCIEEL

    De redding van luchtvaartmaatschappij KLM dreigt te verzanden in een moeras van rechtszaken en eisen van de politiek. Ook houdt de Franse regering diepe ingrepen bij Air France tegen, waardoor KLM volledig gestript dreigt te worden.

    Al maanden wordt er onderhandeld tussen de luchtvaartmaatschappij, minister Hoekstra (Financiën) en de drie Nederlandse grootbanken, met name ABN Amro en Rabobank.

    KLM is de rode lantaarn, want alle concurrenten hebben hun zaakjes al voor elkaar. Dat leidt tot zorg. „Wij willen snelheid, maar het duurt lang omdat er er veel voorwaarden gesteld worden”, zegt bestuurder Dario Fucci van de ondernemingsraad van KLM. „De staat wil nu ook meteen het bestuursmodel aanpakken, omdat ze naast aandeelhouder ook kredietverstrekker is geworden. Het geld gaat naar KLM.”

    Duidelijkheid
    Eind volgende week zou dan duidelijkheid moeten komen, maar betrokken bankiers melden dat nu eerst een leningpakket van €2 tot 4 miljard in elkaar wordt gezet voor KLM.

    De nieuwe bestuursstructuur wordt pas later dit jaar beklonken, als er een kapitaalversterking moet komen voor Air France KLM. „Het is vrij logisch om nu eerst een soort overbruggingsfinanciering te regelen. Ik begrijp dat dit nu gebeurt tussen KLM en de staat”, legt een niet bij de gesprekken betrokken bankier uit.

    „De vervolgstap is een gesprek over de meer definitieve financieringsstructuur later dit jaar. Dat zal op holdingniveau gebeuren. Dan komen de vragen op tafel over de verhoudingen tussen Nederland en Frankrijk.” Bovendien is er dan een politieke horde te nemen, omdat de Nederlandse politiek niet wil dat er geld naar Frankrijk gaat.

    Echte duidelijkheid dus pas later, ook over de vraag of en zo ja hoeveel nieuwe aandelen er zullen worden uitgegeven. Luchtvaartmaatschappij Ryanair kondigde al aan de redding van KLM bij de rechter aan te vechten.

    Air France ontspringt de dans
    Minister Hoekstra ging onlangs naar Parijs met minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) voor een gesprek met topman Ben Smith van Air France KLM. Smith wil van KLM een operating carrier maken en alle cruciale bedrijfsonderdelen naar Parijs halen middels een grote integratieslag. En donderdag blijkt daar, waar KLM wel gaat snijden middels gedwongen ontslagen, Air France de dans ontspringt.

    Hoekstra’s Franse collega Bruno Le Maire stelde namelijk dat gedwongen ontslagen uit den boze zijn bij Air France. Er zouden daar 8300 banen moeten verdwijnen, maar dat gaat middels een vrijwillige vertrekregeling. Hierdoor hebben de Franse werknemers de facto een baangarantie.

    „Dit is de wereld op zijn kop. Na uitstekende jaren ontslaat KLM straks 4000 man, die nergens meer aan de bak komen, terwijl bij het al jarenlang slecht presterende Air France 8000 man weggaan met een mooie regeling die aansluit op een pensioen op 63-jarige leeftijd”, zegt Rob Swankhuizen van de Nederlandse Vereniging van Luchtvaarttechnici. Hij gaat uit van een reductie bij KLM van 20%, wat uitkomt op ongeveer 5000 banen. De directie houdt dat cijfer nog steeds tegen de borst. Maar intern is er oorlog uitgebroken tussen cabinebond VNC en KLM over de ontslagmethode, waarover volgende week een andere rechtszaak dient.

    Verdiencapaciteit ondermijnd
    KLM-topman Elbers wil het aantal vluchten uitbreiden en het overstapsysteem op Schiphol in augustus hervatten, meldde hij woensdag in een interne personeelsbrief. Maar dat is nog altijd 60% minder dan voor de crisis. De afgelopen dagen buitelden politieke partijen over elkaar heen met voorstellen die de verdiencapaciteit van KLM en Transavia ondermijnen, zoals een verbod op nachtvluchten, een minimale ticketprijs en het handhaven van 1,5 meter aan boord. Eerder werd de vliegtaks al aangenomen.

    „We begrijpen dat er voorwaarden gesteld worden, maar dat vereist wel een zorgvuldige balans. Als bedrijf heb je ook vrijheid nodig om te ondernemen. Eisen die de winst aantasten, gaan ten koste van een gezonde bedrijfsvoering. KLM moet geen Hema worden, dat gesmoord wordt in schulden”, zegt Fucci.

    Air France KLM, KLM, de betrokken banken ABN Amro en Rabobank en het ministerie wilden vooralsnog niet reageren

    Bron:
    www.telegraaf.nl/financieel/159444196...
    Dit geeft ons een unieke kans om de KLM te nationaliseren.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links