Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Nikola Corp

710 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 36 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. nasdaq-investor 17 juni 2020 11:27
    quote:

    nasdaq-investor schreef op 17 juni 2020 11:15:

    [...]

    Ik kan je afraden om dit aandeel te gaan shorten. Je betaald hier maar liefst 771% fee voor. Dit kan ik overigens gewoon in mijn Interactive brokers account.
    Dit brengt dan ook wel weer met zich mee dat de vraag naar aandelen om te shorten zo hoog is dat de FEE spectaculair hoog is. MAW....Je kunt dit idd ook lezen als zijnde dat de koers te hoog is volgens veel investeerders en of dat een goed signaal is is maar de vraag ook al kunnen ze niet short gaan tegen een acceptabel tarief.
  2. nasdaq-investor 17 juni 2020 11:28
    quote:

    Whiskeyjack schreef op 17 juni 2020 11:26:

    ok misschien moet ik m'n interactive broker client dan wel weer installeren
    is die 700%, per jaar?
    YES...dus de zooi moet al heel erg snel in elkaar zakken wil je goed zitten met je Short positie..... Beter met je geld naar het casino gaan zou ik zeggen dan tegen zo een Fee short gaan.
  3. forum rang 9 nine_inch_nerd 20 juni 2020 10:03
    www.businesswire.com/news/home/202006...
    Ik heb SHLL (Tortoise) heel even geraadpleegd enkele weken geleden, maar niet opgepakt.
    De eerste klap heeft al plaatsgevonden (ca $7 stijging).Is het nog interessant om in te stappen?
    Plannnen en cijfers Hyllion lijken belovend.
    Jullie visie...

    Edit: zal niet veel worden voor mij, niet op Flatex, DeGiro and BinckBank te vinden....Zal ook wel de reden zijn geweest voor geen verdere actie van mij toen.

    ;)
  4. forum rang 6 'belegger'' 20 juni 2020 12:33
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 20 juni 2020 10:03:

    www.businesswire.com/news/home/202006...
    Ik heb SHLL (Tortoise) heel even geraadpleegd enkele weken geleden, maar niet opgepakt.
    De eerste klap heeft al plaatsgevonden (ca $7 stijging).Is het nog interessant om in te stappen?
    Plannnen en cijfers Hyllion lijken belovend.
    Jullie visie...

    Edit: zal niet veel worden voor mij, niet op Flatex, DeGiro and BinckBank te vinden....Zal ook wel de reden zijn geweest voor geen verdere actie van mij toen.

    ;)
    Bestaande vrachtwagens ombouwen lijkt mij iets makkelijker haalbaar dan gelijk een complete zelf bouwen. Was Tesla ook niet begonnen met een Lotus? Verder kunnen ze hun opzet volgens mij modulair gebruiken en is dit relatief eenvoudig aan te passen naar waterstof.

    Financieel heb ik het niet bekeken en ik heb ook geen ervaring met SPAC's. Ik zie overigens een stijging van USD 4.

    Hier wordt er over gesproken, maar dat had je wellicht ook gezien:
    finance.yahoo.com/quote/SHLL/communit...

    Heb je al eens gekeken of er een broker is met een breder aanbod van aandelen? Dan zou je het bijvoorbeeld bij twee brokers kunnen houden, waarvan eentje met een breed aanbod en eentje voor lage kosten.
  5. [verwijderd] 20 juni 2020 13:01
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 20 juni 2020 10:03:

    www.businesswire.com/news/home/202006...
    Ik heb SHLL (Tortoise) heel even geraadpleegd enkele weken geleden, maar niet opgepakt.
    De eerste klap heeft al plaatsgevonden (ca $7 stijging).Is het nog interessant om in te stappen?
    Plannnen en cijfers Hyllion lijken belovend.
    Jullie visie...

    Edit: zal niet veel worden voor mij, niet op Flatex, DeGiro and BinckBank te vinden....Zal ook wel de reden zijn geweest voor geen verdere actie van mij toen.

    ;)
    Deze grafiek kun je bijna 1:1 leggen op die van vtiq. Misschien met een beetje geduld kun je nog een tweede ritje maken. Het is voor mij geen long term aandelen zoals nikola
  6. forum rang 9 nine_inch_nerd 20 juni 2020 13:03
    quote:

    'Belegger' schreef op 20 juni 2020 12:33:

    [...]Bestaande vrachtwagens ombouwen lijkt mij iets makkelijker haalbaar dan gelijk een complete zelf bouwen. Was Tesla ook niet begonnen met een Lotus? Verder kunnen ze hun opzet volgens mij modulair gebruiken en is dit relatief eenvoudig aan te passen naar waterstof.

    Financieel heb ik het niet bekeken en ik heb ook geen ervaring met SPAC's. Ik zie overigens een stijging van USD 4.

    Hier wordt er over gesproken, maar dat had je wellicht ook gezien:
    finance.yahoo.com/quote/SHLL/communit...

    Heb je al eens gekeken of er een broker is met een breder aanbod van aandelen? Dan zou je het bijvoorbeeld bij twee brokers kunnen houden, waarvan eentje met een breed aanbod en eentje voor lage kosten.
    Ik had deze gezien: SHLL_u
    Brokers? Ik vind het wel oké zo.
    Ik had eerst al Flatex, daarna BinckBank voor de VITQ/NKLA story (doe ik nu veel US gerelateerde stocks) en na 1 maand wachttijd (in de tussentijd), DeGiro ook maar opgepakt. Ergens is een grens (voor mij dan)...
  7. forum rang 10 voda 25 juni 2020 16:55
    'Visionair' Trevor Milton baant de weg voor de waterstoftruck

    Trevor Milton wil met zijn bedrijf Nikola de vrachtwagenmarkt ontwrichten, zoals Tesla deed met zijn elektrische auto's. Wie is deze mormoon uit de Amerikaanse staat Utah?

    De vergelijking met Elon Musk van Tesla is snel gemaakt. Ook Trevor Milton, de man die met waterstoftrucks de markt voor vrachtwagens wil ontwrichten, slaat wild om zich heen op Twitter.

    Vorige week nog voerde hij via dit sociale medium een strijd met Bloomberg-journalist Ed Ludlow. In een stuk van het financiële persbureau stond dat Milton in december 2016 een vrachtwagen had gepresenteerd die niet kon rijden. Zijn bedrijf stond daardoor mooi te kijk.

    Milton (38) sprak van 'leugens', schold de journalist uit en toonde op Twitter een brief die hij zijn advocaten naar Bloomberg had laten sturen. Ludlow hoefde er niet meer op te rekenen ooit nog een bezoek te brengen aan een evenement van Nikola. Een interview met de oprichter zat er ook niet meer in. Met Milton zelf dus.

    Hype op de beurs
    Het is een stijl die Elon Musk, oprichter van autofabrikant Tesla, ook graag hanteert. Critici snoert hij de mond. De recente uitval van Milton richting beleggers die speculeren op een koersdaling van Nikola, kan eveneens zo uit het boekje van Musk komen. Blijkbaar kunnen dergelijke ondernemers alleen maar fanmail appreciëren.

    $26 mrd
    Nikola Motor Company heeft een beurswaarde van $26 mrd

    En dat terwijl Milton het heel ver heeft geschopt. Een beursgang van Nikola maakte hem eerder deze maand multimiljardair. Met een beurswaarde van $26 mrd heeft zijn onderneming Ford overtroffen en een nieuwe hype lijkt geboren. Kort nadat Nikola een notering VTI2$71,34-3,84% op de technologiebeurs Nasdaq bemachtigde, steeg het aandeel van $35 naar bijna $94. Met een koers van $72 staat het aandeel nog altijd fors hoger dan bij introductie.

    Wat maakt Nikola en Milton zo bijzonder? Hun heilige geloof om vrachtwagens op waterstof te laten rijden. Een groen equivalent voor het truckvervoer dat diesel nu als brandstof heeft. Nikola mikt op het vervoer over grote afstanden. Als vrachtwagens ritten van enkele honderden kilometers afleggen, voldoet een elektromotor die energie krijgt uit oplaadbare batterijen, zo erkent Milton. Daar werkt Tesla aan, maar bijvoorbeeld ook DAF uit Eindhoven.

    'Beste honkballer in de wereld'
    Het bedrijf uit Arizona presenteert zijn leider als een 'visionair', die 'een van de meest getalenteerde teams van het land heeft samengesteld' om Nikola-producten naar de markt te brengen. Milton, een mormoon, barst van het zelfvertrouwen. Hij presenteert zich als een succesvolle serie-ondernemer. Drie van de zes ondernemingen die Milton startte zijn volgens zijn eigen maatstaf een succes geworden. Geen slechte score, zo vindt hij zelf, want 'met een gemiddelde van 0.500 ben je de beste honkballer in de wereld'.

    Op de lagere school heeft Milton eens $20 dollar van zijn vader geleend om snoep te kopen dat hij vervolgens doorverkocht aan zijn schoolgenootjes
    Op de lagere school heeft Milton eens $20 dollar van zijn vader geleend om snoep te kopen dat hij vervolgens doorverkocht aan zijn schoolgenootjes, zo memoreert de website Trucks.com. Als mens werd hij gevormd door het vroege overlijden van zijn moeder en een verblijf als missionaris in Brazilië. Hoger onderwijs was niet voor hem weggelegd. Hij verliet al na één semester de Utah Valley State College.

    Als ondernemer begon Milton met de verkoop van alarmsystemen. Daarna zette hij een webwinkel op. Zijn entree op de vrachtwagenmarkt kwam dichterbij met dHybrid Systems, een bedrijf dat het mogelijk maakte om vrachtwagens op gas te laten rijden. Deze onderneming kwam in handen van metaalproducent Worthington Industries, die vervolgens Milton in 2015 startkapitaal gaf om met Nikola te beginnen.

    Ingeving bij Union Pacific
    Groen vervoer lijkt door Miltons aderen te stromen. Zijn vader was werkzaam bij vrachtvervoerder Union Pacific Railroad. Daardoor zou Milton al op zesjarige leeftijd in aanraking zijn gekomen met een ingenieur, die hem vertelde hoe een locomotief elektriciteit genereerde met dieselmotoren. 'Hij zei dat men op een dag slim genoeg zou zijn om hetzelfde te doen met vrachtwagens. Dat was mijn aha-ervaring. Ik besloot dat ik ooit zoiets zou bouwen. De dertig jaar erna heb ik me daarop voorbereid.'

    De eerste vrachtwagens komen waarschijnlijk pas in 2022 op de markt
    Nikola heeft nog een lange weg te gaan. De eerste vrachtwagens komen waarschijnlijk pas in 2022 op de markt. Milton verwacht te kunnen profiteren van de wens van multinationals om hun keten te vergroenen. Brouwer Anheuser-Busch heeft bijvoorbeeld al aangegeven achthonderd waterstoftrucks te willen afnemen.

    Analisten trekken graag een vergelijking met de manier waarop Tesla met elektrische auto's de auto-industrie op haar kop heeft gezet. Er is wel een groot verschil. Terwijl Tesla veel in eigen handen wilde houden, heeft Milton gekozen voor samenwerkingsverbanden. Zo heeft vrachtwagenfabrikant Iveco geïnvesteerd in Nikola en is de Duitse producent van auto-onderdelen Bosch een belangrijke partner.

    Ook met pick-up trucks
    De Noorse waterstofspecialist Nel Hydrogen helpt het bedrijf met de bouw van waterstofstations. Milton hoopt zo een kip-eidiscussie te voorkomen. Want waterstofauto's breken nog niet door vanwege een gebrek aan tankstations, waardoor de meeste autofabrikanten er niet in willen investeren. Nikola wil bewijzen dat ook auto's op waterstof een toekomst hebben door te dwepen met een eigen pick-uptruck, de Badger. Die wordt eind dit jaar gepresenteerd op een groot evenement in Phoenix.

    Nikola wil bewijzen dat ook auto's op waterstof een toekomst hebben door te dwepen met een eigen pick-uptruck, de Badger
    Ondanks zijn bravoure lijkt Milton praktisch ingesteld. Zo verhuisde hij het hoofdkwartier van Nikola vanuit het door hem geliefde Utah naar Arizona, omdat hij daar beter personeel kon krijgen. Daar komt wel een andere uitspatting van de oprichter uit voort. Op de loonlijst van Nikola staat een privépiloot die Milton geregeld terugbrengt naar zijn thuishonk. De 'visionair' kan daar ontspannen op een prachtig landgoed van 2000 hectare, dat hij eind vorig jaar voor ruim $32 mln verwierf.

    fd.nl/profiel/1348886/visionair-trevo...
  8. Radikal 27 juni 2020 08:43
    Ik merk dat er op het aandeel héél veel pro en contra zijn. Iedereen zijn keus en meug natuurlijk.
    Ikzelf heb ze gekocht als VTIQ in maart en ben van plan om deze lang te houden. het bedrijf moet inderdaad nog opstarten en heeft inderaad nog geen sales en heeft inderdaad nog geen omzet ect, ect ect. Dat weet toch iedereen de het aandeel koopt?

    Nikola is een bedrijf dat aan het opstarten is en een visie heeft en als je daarvan overtuigd bent en de aandelen lang kunt bijhouden is dit zeker en vast een parel!

    Wat ik op veel plaatsten aan negatieve kritieken lees verbaast mij soms echt. Als ik persoonlijk een aandeel niet ok vind dan wandel ik er in een grote boog rond en laat het links liggen.

    In ieder geval ben ik er van overtuigd dat mijn 1.300 aandelen die ik gekocht heb aan $12,00 binnen enkele jaren nog veel meer waard zullen zijn dan.
    Mijn persoonlijk koersdoel van $300,00 zie ik voor 2025 al zeker haalbaar.

    Radikal
  9. forum rang 9 nine_inch_nerd 27 juni 2020 11:14
    quote:

    Whiskeyjack schreef op 26 juni 2020 22:11:

    wat bedoel je je pakketje is gratis?
    Ik heb afgeroomd en daarbij mijn start inlegbedrag terug. De resterende aandelen zijn dus 'gratis' voor mij. Die laat ik staan voor LT. Geeft toch een fijner gevoel als er onverwachte movements/verrassingen komen.
    By the way, ben toch vorige in SHLL (Tortoise Acquisition) gestapt. BinckBank had ze opeens beschikbaar. Gisteren de eerste flinke stijging gehad en winstpakker genomen.
  10. forum rang 9 nine_inch_nerd 27 juni 2020 11:17
    quote:

    Radikal schreef op 27 juni 2020 08:43:

    In ieder geval ben ik er van overtuigd dat mijn 1.300 aandelen die ik gekocht heb aan $12,00 binnen enkele jaren nog veel meer waard zullen zijn dan.
    Mijn persoonlijk koersdoel van $300,00 zie ik voor 2025 al zeker haalbaar.

    Radikal
    Goed bezig. Succes.
  11. Whiskeyjack 27 juni 2020 12:59
    quote:

    Radikal schreef op 27 juni 2020 08:43:

    Ik merk dat er op het aandeel héél veel pro en contra zijn. Iedereen zijn keus en meug natuurlijk.
    Ikzelf heb ze gekocht als VTIQ in maart en ben van plan om deze lang te houden. het bedrijf moet inderdaad nog opstarten en heeft inderaad nog geen sales en heeft inderdaad nog geen omzet ect, ect ect. Dat weet toch iedereen de het aandeel koopt?

    Nikola is een bedrijf dat aan het opstarten is en een visie heeft en als je daarvan overtuigd bent en de aandelen lang kunt bijhouden is dit zeker en vast een parel!

    Wat ik op veel plaatsten aan negatieve kritieken lees verbaast mij soms echt. Als ik persoonlijk een aandeel niet ok vind dan wandel ik er in een grote boog rond en laat het links liggen.

    In ieder geval ben ik er van overtuigd dat mijn 1.300 aandelen die ik gekocht heb aan $12,00 binnen enkele jaren nog veel meer waard zullen zijn dan.
    Mijn persoonlijk koersdoel van $300,00 zie ik voor 2025 al zeker haalbaar.

    Radikal
    wacht ff. je hebt 1300 aandelen? ik zou zeggen. respect voor je vertrouwen. Ik weet niet of dit een medium is voor beleggingsadvies. maar mijn advies zou zijn. verkoop (minstens) de helft nu. er komt echt nog wel een dip dus als je er zo veel vertrouwen in hebt koop je ze zo weer terug en dan heb je er 3000. maar ik vermoed dat je wel een gokje kan wagen ).
710 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 36 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links