Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Uitstappen? Is het echt never sell Shell?
Volgen
M'n geschreven juni 14,50 puts @0,80 had ik eerder teruggekocht voor 9 cent. Heb ik tenminste iets goed gedaan! Ik was van plan om maar weer wat calls juni 18 oid te schrijven (voor de helft van m'n stukken), maar toen zelfs KLM omhoog schoot dacht ik: dan kan RD toch ook zo naar 20? Haha, dat had een aap vast beter gedaan. Banaan, rijp, opeten! Dan maar weer wat kleine handeltjes doen. Nieuwe puts juli schrijven, misschien wat extra bijkopen voor 'een ritje'. Als we deze zomer nog 5 keer 14 en 17 gaan zien dan vind ik het zonde om daar helemaal niks mee te doen. Dan zie ik 5 keer winst ontstaan en weer verdampen. 5 rijpe bananen? Die aap zou het wel weten.
drentenier schreef op 12 juni 2020 00:36 :
M'n geschreven juni 14,50 puts @0,80 had ik eerder teruggekocht voor 9 cent. Heb ik tenminste iets goed gedaan! Ik was van plan om maar weer wat calls juni 18 oid te schrijven (voor de helft van m'n stukken), maar toen zelfs KLM omhoog schoot dacht ik: dan kan RD toch ook zo naar 20?
Haha, dat had een aap vast beter gedaan. Banaan, rijp, opeten!
Dan maar weer wat kleine handeltjes doen. Nieuwe puts juli schrijven, misschien wat extra bijkopen voor 'een ritje'. Als we deze zomer nog 5 keer 14 en 17 gaan zien dan vind ik het zonde om daar helemaal niks mee te doen. Dan zie ik 5 keer winst ontstaan en weer verdampen. 5 rijpe bananen? Die aap zou het wel weten.
Haha, leuke analyse abtje
De energietransitie gaat niet zo hard als sommigen denken. Het buitenpesten van de spaardiesel, milieuzones en stadstol (30 euro per dag per stad om Antwerpen, Gent, Brussel,... binnen te mogen rijden met een oudere auto.), autofabrikanten onder 95g CO2, de plug-in hybrides die eindelijk leukere vermogens en koppel krijgen, de elektrische auto,... lijkt wel erg hard te gaan. Voor een Tesla Model 3 Long-Range zit je tegen een leasetarief van een Audi A6, BMW 5 Series,... aan te kijken, dat is niet de gemiddelde auto op de weg. Praktische bezwaren is het bereik, een driefasige laadpaal thuis en de aanname dat iedereen een garage, een oprit,... heeft. Als iedereen elektrisch gaat rijden, dan kunnen we de huishoudelijke aansluitingen 3x verzwaren en alle straten opengooien voor de kabels. Kerncentrales zijn te dure investeringen voor de private sector en kernramp is onverzekerbaar. Zonder staatssteun en staatsgaranties kan de private sector geen kerncentrales bouwen. De private sector kan wel toegankelijkere projecten aan zoals biomassacentrales, zonnepanelen, windmolens,... Zonnepanelen en windmolens zijn prachtig voor het laden van accu's. Het maakt niet uit dat het vermogen wisselvallig is, zolang er voldoende dagopbrengst is. Gascentrales kunnen de tekorten aanvullen, maar ze waren 2 jaar geleden al niet rendabel wegens te lage stroomprijzen. Zonnepanelen op je dak en eventueel een thuisbatterij kan voor je privé stroomvoorziening zorgen ongeacht of de rest van de straat in het donker is of niet. In België verdwijnt elektriciteitsproductie al 15 jaren zonder dat er nieuwe productiecapaciteit erbij komt. Een praktische oplossing voor een sterke daling in gemiddelde CO2-uitstoot per autofabrikant is de plug-in hybride met 60km bereik op papier en 40km in praktijk. Daarmee kunnen velen al woon-werk gedeeltelijk of zelfs volledig elektrische rijden en het opladen gebeurt met eenfasige 8A of 16A om de overbelasting van het elektriciteitsnet te voorkomen. En er is een voldoende grote benzinetank voor langere afstanden. Om de dure techniek verkocht te krijgen, eindelijk geen zwakke koppelomvormer en geen lelijke alternatieve carrosserievormen meer, de elektrische motor kan gebruikt worden om de zwakke punten van een benzinemotor te compenseren en altijd maximale koppel op de aandrijflijn te zetten. Voor de leaserijder is het fun met dubbele vermogen en 60% meer koppel. De caravan wordt sneller dan ooit de helling opgetrokken, de groene lease Skoda Superb of VW Passat met de kracht van een 2 liter diesel in een BMW of een Audi. Deze aandrijflijn komt ook in Skoda Octavia en VW Golf. Als je geen leaserijder bent en met je eigen auto naar het werk rijdt, dan is aardgas de goedkopere keuze en 15% minder CO2-uitstoot dan benzine is ook interessant voor de autofabrikanten. Rusland wilt de schalieboeren kapot maken, want er is teveel olieproductie en de meeste Amerikanen weten niet wat te doen met hun aardgas, dus ze fakkelen het af. Sinds 2 jaren geleden zijn de Amerikanen begonnen met aardgas export en 35 landen importeren Amerikaanse aardgas. Als Rusland de gaskraan dichtdraait, dan gaan de Amerikanen aardgas naar Europa verschepen. Rusland wilt daar een stokje voor steken en hun wurggreep over Oost-Europa veiligstellen. Hoeverre gaat het Midden-Oosten ontdekken dat hun aardgas ook goed voor iets anders dan affakkelen is? Qatar heeft al LNG productie. 40 landen hebben al infrastructuur voor het importeren van LNG en er wordt capaciteit bijgebouwd in China, India, Pakistan,... Voor groeilanden koken op gas is een dure statussymbool zoals de platte televisie en er zijn miljoenen mensen die dromen van de dag dat zij van koken op hout, kolen,... kunnen overstappen naar koken op gas. Het nadeel van waterstof is dat er gigantische conversieverliezen zijn. Dan is aardgas (CNG) rijden niet zo'n slecht idee. Al is het maar omdat er landen zijn waar aardgas als af te fakkelen afval aanzien wordt. Het zorgt sowieso voor CO2-uitstoot of je het gaat oprijden of laat affakkelen. Voor de komende 5 tot 10 jaar zie ik vooral aardgas rijden (al is het maar om fijnstof in de steden terug te dringen) en plug-in hybrides. De infrastructuur voor massaal elektrische rijden is iets voor meer dan 10 jaar later. De combinatie van de minder rendabele putten stilleggen en geen nieuwe putten slaan zal op termijn voor een onvoldoende aanbod tov de vraag zorgen. De mensen betalen eenmaal wat de pomp vraagt om op het werk te geraken. Als er minder werk is, dan rijd je verder tot waar er wel werk is. Nog meer verbruik. Onze verouderde en afgekeurde auto's worden voor export verkocht en gaan naar Oost-Europa en Afrika, waar zij met lagere loonkosten de gaten kunnen dichtlassen en de lagere wettelijk eisen zorgen ervoor dat het nog minstens een decennium verder kan rijden. Er komen jaarlijks 80 miljoen mensen erbij, die willen allemaal ook op het werk geraken en zoals Thatcher zei: "A man who, beyond the age of 26, finds himself on a bus can count himself as a failure.". De auto is status in de landen waar welvaart een relatief nieuw fenomeen is en mensen willen laten zien dat zij in het leven vooruitgang hebben geboekt tov de overvloed aan armoede. Die kunnen geen elektrische auto of plug-in hybride betalen. Wel een Europese afdanker of een nieuwe 1 liter benzine. Alleen in de rijke landen is er besef dat de auto in een stad meer lasten dan lusten is. Shell heeft olie, aardgas (ook in groeilanden zoals India), waterstof, elektriciteitsproductie, zonnepanelen, windmolens, laadpalen, thuisbatterijen,... en heeft de investering vooral in de laatste jaren gedaan op het moment dat de techniek gerijpt is en de samenleving wordt gepusht door de autofiscaliteit, milieuzones, stadstol,... Het heeft al de nodige diversiteit om de energietransitie aan te kunnen en is niet meer een ouderwetse drill baby drill bedrijf zoals er veel in de VS zijn. De Nederlands gierigheid dat tot de dividendverlaging leidde maakt het alleen maar sterker. Al de rest gaat eerder omvallen dan Shell. Als het Midden-Oosten en Rusland de schalieboeren echt kapot willen maken door jarenlange lage prijzen, dan is Shell in de beste positie om zo'n prijzenoorlog te overleven en daarna dikke winst kan pakken op hogere prijzen. Dermate dikke winsten dat zelfs SA in Shell gestapt heeft. Het zou mij niet verwonderen dat als de energietransitie echt doorgaat, dat de Amerikanen buiten spel gezet worden en de Europese groene oil majors hebben al de nieuwe infrastructuur van de toekomst in hun handen. Shell heeft al meer laadpalen dan tankstations, zitten in de VS, Azië,... en bouwt een snellaadnetwerk voor elektrische auto's die door heel Europa willen rijden. Op lange termijn heb ik vertrouwen in Shell. Op korte termijn is het vooral bijkopen wanneer het lekker laag doorzakt en winst nemen wanneer ik ongefundeerde rallies zie dat alleen maar op euforie en gekte kan wijzen. Maandag zag ik de +20%, +21%, +20%, +19%,... winstneemmomenten voorbij komen. Nu leer ik de les dat bij twijfel en zeker als het aan de daling begonnen is, 20% winst nemen is winst (en alles rood en kunnen uitstappen met meer dan 15% winst, gewoon doen in deze volatiele tijden) niet hopen op +30% (als was ING naar dubbele winst gestegen na mijn verkoop) en later kijk ik wel naar nieuwe koopmomenten. Gigantische stijgingen in enkele beursdagen kan ook wijzen naar op hol geslagen euforie zeker als het nieuws en de data alleen maar negatief is. Mijn RDB met een GAK van 13.9 euro staat nog groen en ik zit naar nieuwe koopmomenten te kijken. Valt deze forum zo hard over links, bronverwijzingen,... dat het 500 errors gooit uit het niets?
Puik verhaal Rappe. AB. Moeten vandaag maar eens zien, hoe we de klap van -6,9 % in Amerika, vandaag gaan tackelen. Succes allen met uw keuzes.
Dow futures stevig up. Olie stijgend. Benieuwd wat komen gaat. Ik denk nog steeds een te stevige correctie voor RDS.
Morgen allemaal. Tjonge, het is de laatste tijd wel weer moddergooien hier op het forum! Wordt weer tijd dat Pakka gaat reageren, dan is er weer focus ;-)
Rappe schreef op 12 juni 2020 01:37 :
Voor een Tesla Model 3 Long-Range zit je tegen een leasetarief van een Audi A6, BMW 5 Series,... aan te kijken, dat is niet de gemiddelde auto op de weg.
Praktische bezwaren is het bereik, een driefasige laadpaal thuis en de aanname dat iedereen een garage, een oprit,... heeft. Als iedereen elektrisch gaat rijden, dan kunnen we de huishoudelijke aansluitingen 3x verzwaren en alle straten opengooien voor de kabels.
Ik heb een model 3 standard range plus. Meer dan genoeg range. En je hebt er helemaal geen 3 fase oplaadpunt voor nodig: met 1 fase laad je hem in de nacht op en kun je de volgende dag 320 echte kilometers rijden. Ik heb geen oprit, en woon midden in de stad. Ik laad op een gewoon 3,7 kW punt op mijn parkeerplek in de gezamenlijke parkeergarage onder ons appartement. En echt, als je hernieuwd plezier wilt krijgen in autorijden, koop dan een Tesla. Er verschijnen er in onze parkeergarage steeds meer, en dat is niet meer dan logisch. Zoals een van mijn Tesla-rijdende buren me zei: "dit is next level".
Ik tel nog niet veel teslas op de baan. Enkelingen. En mensen gaan geen nieuwe autos kopen volgend jaar vrees ik, zeker geen dure. Elektriciteitvoorziening is in belgie een probleem en de ontginning voor grondstoffen van batterijen niet goed voor het milieu. Hoe lang blijft een autobatterij eigenlijk presteren alvorens je maar 80% capaciteittsbenutting over hebt? Dan is hij quasi niets meer waard. Mijn vriend die een tesla heeft klaagt dat hij maar 75% meer kan laden momenteel. Ik weet het niet. Het is een goede tussenoplossing die werkt voor klein vervoer maar niet de eindoplossing voor alles.
Underdog schreef op 12 juni 2020 07:04 :
Dow futures stevig up. Olie stijgend. Benieuwd wat komen gaat. Ik denk nog steeds een te stevige correctie voor RDS.
Olie stijgend? Is zie - 2.5%...
Burstner schreef op 12 juni 2020 08:27 :
[...]
Olie stijgend? Is zie - 2.5%...
In stijgende lijn na middernacht bedoelde ik. Maar hier zal het wel stoppen. Als je de gemiddelde forecasts ziet voor 2020 kan dit ook niet anders dan rond deze levels blijven. Tenzij 1+1 niet meer gelijk is aan 2. Lower for longer dus.
Wat denken we dat het vandaag gaat worden? Nog een (dikke) dip?
Capt schreef op 12 juni 2020 08:44 :
Wat denken we dat het vandaag gaat worden? Nog een (dikke) dip?
Denk wel een dip vandaag. Hopelijk niet te erg, maar ik vrees dat we niet 123 hier vanaf zijn.
Capt schreef op 12 juni 2020 08:44 :
Wat denken we dat het vandaag gaat worden? Nog een (dikke) dip?
Hoop het eigenlijk wel, want dit is geen mega crash waar velen op hopen die komt ook niet, gewoon een gezonde correctie op een knots gekke beurs! Dus buy the dip!
Voorlopige opening €14,95 maar dat zeg nog niks
drentenier schreef op 12 juni 2020 00:36 :
M'n geschreven juni 14,50 puts @0,80 had ik eerder teruggekocht voor 9 cent. Heb ik tenminste iets goed gedaan! Ik was van plan om maar weer wat calls juni 18 oid te schrijven (voor de helft van m'n stukken), maar toen zelfs KLM omhoog schoot dacht ik: dan kan RD toch ook zo naar 20?
Haha, dat had een aap vast beter gedaan. Banaan, rijp, opeten!
Dan maar weer wat kleine handeltjes doen. Nieuwe puts juli schrijven, misschien wat extra bijkopen voor 'een ritje'. Als we deze zomer nog 5 keer 14 en 17 gaan zien dan vind ik het zonde om daar helemaal niks mee te doen. Dan zie ik 5 keer winst ontstaan en weer verdampen. 5 rijpe bananen? Die aap zou het wel weten.
Ze hebben weleens een aap laten traden en die deed het verrassend goed.
Kon het toch niet laten, nogwat binnen voor de lt.
Underdog schreef op 12 juni 2020 07:58 :
Ik tel nog niet veel teslas op de baan. Enkelingen. En mensen gaan geen nieuwe autos kopen volgend jaar vrees ik, zeker geen dure. Elektriciteitvoorziening is in belgie een probleem en de ontginning voor grondstoffen van batterijen niet goed voor het milieu. Hoe lang blijft een autobatterij eigenlijk presteren alvorens je maar 80% capaciteittsbenutting over hebt? Dan is hij quasi niets meer waard. Mijn vriend die een tesla heeft klaagt dat hij maar 75% meer kan laden momenteel.
Ik weet het niet. Het is een goede tussenoplossing die werkt voor klein vervoer maar niet de eindoplossing voor alles.
Ik moet u op veel punten corrigeren. (1) Olieproductie is veel vervuilender dan batterij-productie. (2) wanneer de batterij na zo'n 400.000 km vervangen moet worden, dan is de auto nog steeds veel waard. Bovendien komen fabrikanten over een jaar met batterijen die 1.000.000 km meegaan. Geen benzinemotor die daar tegenop kan. Maar het allerbelangrijkste punt om u op te corrigeren is het laatste: (3) juist voor groot vervoer is batterij-elektrische aandrijving dé oplossing. Bij groot vervoer draait het helemaal om de energie die verbruikt wordt. De kosten van vracht zijn gewoon de kosten van de brandstof. Het vrachtvervoer kan dus 2 tot 4 keer goedkoper met batterij-elektrische oplossingen. De komende 2 jaar zal deze omzetting versneld plaatsvinden.
Staan weer in de plus met RD. Benieuwd of we dat volhouden. Futures VS zakken wel weer weg.
Alex Future schreef op 12 juni 2020 09:07 :
[...]
Ze hebben weleens een aap laten traden en die deed het verrassend goed.
Dan moet u vooral goed naar die aap luisteren. En goed opletten wat die aap er over schrijft op zijn forum. Edit: om u vóór te zijn: ik schrijf nooit over m'n trades dus ik ben het niet :)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)