Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel HEIJMANS KON AEX:HEIJM.NL, NL0009269109

  • 17,400 24 apr 2024 14:05
  • +0,140 (+0,81%) Dagrange 17,200 - 17,400
  • 36.545 Gem. (3M) 115,7K

2e kwartaal 2020 Heijmans

336 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 17 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 tradersonly 4 juni 2020 19:41
    www.vanwijnen.nl/actueel/jaarcijfers-...

    In 2019 hebben de 24 ondernemingen van Van Wijnen gezamenlijk een netto-omzet van 954 miljoen euro gerealiseerd. Van Wijnen Groep realiseerde daarnaast een winst voor belastingen van 28,1 miljoen euro.

    Vooruitblik 2020
    De economische gevolgen van de maatregelen rond het coronavirus laten zich op dit moment uiteraard niet voorspellen. Tot op heden wordt er, mede dank zij de inzet van gemotiveerde medewerkers en samenwerkingspartners, onder uitdagende omstandigheden doorgewerkt. De verwachting is dat de breed gedragen bouwopgave – 1 miljoen woningen de komende 10 jaar – in combinatie met de uit de klimaatmaatregelen volgende verduurzamingsslag, ook de komende jaren tot verdere groei van zowel omzet als resultaten zullen leiden.

    ------

    Het geeft natuurlijk wel te denken dat de grote jongens (HAL & Reggeborgh/VolkerWessels) nú volledige belangen nemen. Die zien er een goede boterham in, welk ze niet wensen te delen met suffe aandeelhouders die dergelijke toko's toch niet op waarde weten te schatten.

  2. forum rang 5 DNFTT 4 juni 2020 21:42
    quote:

    tradersonly schreef op 4 juni 2020 19:41:

    ------

    Het geeft natuurlijk wel te denken dat de grote jongens (HAL & Reggeborgh/VolkerWessels) nú volledige belangen nemen. Die zien er een goede boterham in, welk ze niet wensen te delen met suffe aandeelhouders die dergelijke toko's toch niet op waarde weten te schatten.

    Van Puijenbroek heeft Batenburg vorig jaar nog van de beurs gehaald.
    Het rekensommetje is niet zo heel erg lastig want steeds meer diensten worden als service afgenomen en zorgen voor een langdurige en dus ook voorspelbare bron van inkomsten.
  3. salud 5 juni 2020 12:50
    www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/2020/06...

    INTERVIEW
    Samenwerken aan een verbrede A1
    Gepubliceerd op: 04 juni 2020

    Bij de verbreding van de snelweg A1 tussen aansluiting Twello en knooppunt Azelo zijn veel verschillende partijen betrokken. Omgevingsmanagers Tonny Arissen van Rijkswaterstaat en Aede van der Weij van bouwbedrijf Heijmans vertellen hoe het project vordert, wat er op stapel staat en wat erbij komt kijken om contact te houden met al die partijen.

    Tonny Arissen en Aede van der Weij zijn allebei omgevingsmanager bij het project Uitbreiding A1 Twello – Azelo. Arissen namens opdrachtgever Rijkswaterstaat en Van der Weij namens opdrachtnemer Heijmans. Zij zijn verantwoordelijk voor het contact met alle betrokken partijen. Rijkswaterstaat regelt de algemene en bestuurlijke zaken; Heijmans alles wat met de uitvoering van het project te maken heeft. Beiden hebben een brede taak. ‘Wij vragen vergunningen aan, leiden het verkeer in goede banen, communiceren met belanghebbenden en houden rekening met de natuur in de omgeving’, legt Van der Weij uit. ‘Dat doen we dan ook niet alleen. We werken allebei met een omgevingsteam van zo’n 10 adviseurs.’

    Gezamenlijk belang
    ‘Als opdrachtgever en opdrachtnemer hebben we een gezamenlijk belang’, vult Arissen aan. ‘We willen de weg zo snel mogelijk weer openstellen voor verkeer. Daarom stemmen we onderling veel af. Als omgevingsmanagers bellen we elkaar bijna dagelijks om te bespreken wat er speelt. Wat gaat goed en wat juist niet? Dat werkt goed: we zijn op veel stukken tegelijk bezig, maar tot nu toe kan het verkeer over het algemeen goed door blijven rijden.’ De 2 partijen vinden het belangrijk om bewoners, weggebruikers en bedrijven goed te informeren. Daarom hebben ze bijvoorbeeld gekozen voor een gezamenlijke projectwebsite. Arissen: ‘Daar vind je zowel de algemene projectinformatie van Rijkswaterstaat als hinderinformatie, filmpjes en foto’s over de uitvoering van Heijmans en achtergrondinformatie over het project.’

    Uitvoering in volle gang
    De uitvoering is in 2020 in volle gang. Van der Weij: ‘We zijn trots dat we ondanks bijvoorbeeld corona op schema liggen om de doorstroming van de snelweg A1 te verbeteren. We zijn nu bezig met het stuk tussen Twello en Deventer-Oost. Daar gaan we ook tijdens de bouwvak mee door. Na de zomer volgen de aansluiting Lochem, het groot onderhoud N332 en de aanpassingen aan de N348. Vanaf de herfst gaan we bezig met het stuk tussen Rijssen en Azelo. Al met al zijn we nog wel een jaar bezig.’

    Het traject dat nu aan de beurt is, Twello – Deventer Oost, zorgt voor veel uitdaging. Van der Weij: ‘Dit is het drukste stuk met diverse op- en afritten. Bovendien gaat de weg hier over de IJssel(brug) bij Deventer. En er zijn weinig lokale wegen parallel aan de snelweg. We doen er dan ook alles aan om te zorgen dat verkeer toch zoveel mogelijk door kan rijden, terwijl wij veilig kunnen werken. Om de hinder te beperken, voeren we de werkzaamheden die de meeste verkeershinder opleveren, bewust in de zomervakantie uit, als er minder verkeer is.’

    Veel overleg
    Om alles op tijd af te krijgen, is veel overleg met andere partijen nodig. Van der Weij: ‘Wij moeten bij Rijkswaterstaat toestemming aanvragen om een deel van de A1 voor een bepaalde tijd deels af te mogen zetten. Daarnaast is afstemming nodig met gemeenten en provincies over de aansluitende lokale wegen. En we moeten bijvoorbeeld met politie, brandweer en ambulancediensten afspreken hoe zij erlangs kunnen als er echt iets aan de hand is. In dit geval zorgen we dan dat zij gebruik kunnen maken van ons werkterrein. We maken afspraken over het verleggen van kabels en leidingen die ons in de weg liggen. En over de manier waarop we rekening houden met de natuur. Zo hebben we onze planning aangepast vanwege de vleermuizen in de brug over het Twentekanaal. We overleggen met bedrijven in de omgeving, bijvoorbeeld hoe we kunnen zorgen dat zij bereikbaar blijven voor hun leveranciers. En we zorgen dat direct omwonenden en omliggende bedrijven op tijd weten wat er precies gaat gebeuren.’

    Grond aankopen
    Rijkswaterstaat moet bijvoorbeeld regelen dat de benodigde grond voor de uitbreiding in hun bezit is. Arissen: ‘Dat heeft bij dit project lang geduurd, omdat we niet met alle grondeigenaren snel overeenstemming konden bereiken. Dat proces liep zelfs door tot tijdens de uitvoering. Inmiddels kunnen we gelukkig overal aan het werk. En ik kijk ernaar uit dat we dit najaar op grote delen van de A1 de extra rijstrook kunnen openstellen, ook al duurt het nog tot en met volgende zomer voor het project helemaal klaar is.’

  4. salud 5 juni 2020 12:56
    www.bndestem.nl/oosterhout/metamorfos...

    Metamorfose bij Oosterhout: nieuwe aansluiting bijna klaar

    Nieuwe rotondes, een nieuw fietspad en een nieuw viaduct. Tussen Oosteind en Oosterhout vond afgelopen jaar een aardverschuiving aan wegen plaats. Het werk aan het eerste deel van de N629 nadert de climax.

    De nieuwe borden staan al klaar. Richting Utrecht, richting Breda. Wie over de A27 rijdt, zag de laatste maanden bijna dagelijks het landschap veranderen. Een metamorfose. Nog steeds rijden graafmachines af en aan. Door de langdurige droogte waaien soms stofwolken op.

    Opstoppingen
    Het ingrijpende wegenproject moet een eind moet maken aan de verkeersopstoppingen tussen Oosterhout en Dongen. Hard nodig, meent provinciebestuurder Christophe van der Maat (VVD). ,,Zeker als je al het verkeer ziet in de spits en op zaterdagmiddag richting AVRI. Dit is goed voor de leefbaarheid van Dongen en veiligheid. Hetzelfde geldt voor de bereikbaarheid van een nieuw bedrijventerrein als Everdenberg-Oost.”

    Ik had zelfs in de bouwvak willen doorgaan, omdat het niet handig is als je drie weken de kruising afsluit en niet aan het werk bent. En bovendien, de vakantieda­gen moeten ook worden opgenomen

    Peter Benschop, projectmanager Heijmans
    Commandocentrum is een leegstaand huis in Oosteind. Buiten wapperen gebroederlijk de vlaggen van aannemer Heijmans en de provincie, terwijl intussen de koffievoorraad wordt aangevuld. ,,In de piekperiode waren hier tachtig tot honderd mensen aan het werk, nu zijn dat er nog dertig”, vertelt projectmanager Peter Benschop van Heijmans.

    De aanleg van de nieuwe aansluiting bij de A27 zit in zijn laatste weken. Al had Heijmans graag vóór de bouwvak alles afgerond. ,,We hebben wat langer moeten wacht op zand, waardoor het allerlaatste werk - de kruising bij Oosteind - pas na de zomer plaatsvindt. Ik had zelfs in de bouwvak willen doorgaan, omdat het niet handig is als je drie weken de kruising afsluit en niet aan het werk bent. En bovendien, de vakantiedagen moeten ook worden opgenomen.”

    Deel twee N629 onder de rechter

    De N629 tussen Oosterhout en Dongen wordt in twee fases aangepakt. Het eerste deel betreft het stuk Oosterhout-Oosteind. Het gaat hier met name om een betere aansluiting op de A27. Hier komen een kluifrotonde, een nieuw fietspad en verbrede aansluitingen.

    Het werk begon in september 2019 en zou eigenlijk eind juli klaar moeten zijn. Door lichte vertraging is de verwachting de klus waarschijnlijk in september is afgerond. De uiterlijke openstelling was oorspronkelijk bedacht voor eind 2020. Aannemer Heijmans verzorgt het werk, in opdracht van de provincie. Brabant heeft 12 miljoen euro vrijgemaakt voor de eerste fase.

    Het tweede deel gaat van Oosteind naar Dongen. ,,Een veel langer traject waar ook gronden moeten worden verworven”, zegt Wim van Oijen namens de provincie. ,,Daarom zijn hier de kosten hoger. Hiervoor is zo’n 30 miljoen euro vrijgemaakt.” Wanneer de tweede fase begint, is onduidelijk. Dit deel van de N629 stuit op veel verzet, vanwege het verdwijnen van natuur. Volgende week behandelt de Raad van State de bezwaren. Pas na de rechterlijke uitspraak zet de provincie de aanbesteding in gang.

    Kluifrotonde

    Aan de muur hangen tekeningen van de nieuwe wegen. Het grootste deel is zo goed als klaar. Zoals de kluifrotonde, de viaducten en het fietspad tussen Dongen en Oosterhout. De provincie ging eerst uit van een ovonde, een langgerekte rotonde. ,,Maar wij leverden een ontwerp in met een turbo-kluifrotonde”, verklaart de projectmanager. ,,Daardoor hoeft een van de viaducten niet zo breed te zijn, wat weer in de kosten scheelt. Bovendien heeft een turborotonde een grotere capaciteit dan een gewone rotonde.” De rotonde is van beton. ,,Beton is duurzamer. Het maakt iets meer geluid bij hoge snelheden maar het kan meer hebben dan asfalt. Het is meer slijtvast. Zeker op een plek als hier, waar veel vrachtwagens een langzame draai maken om de rotonde.”

    Rode loper

    Wie vanuit Dongen naar Oosterhout en vice versa rijdt, krijgt op dit gedeelte twee luxe tweebaanswegen voorgeschoteld. Daar waar eerst aan beide kanten één baan lag, met lange rijen als gevolg. Ook naar de snelweg is de rode loper uitgerold met nieuwe aansluitingen. 80 km per uur is de toegestane snelheid, in de bochten 60. Alleen ter hoogte van Oosteind komen verkeerslichten. De carpoolplaats is verplaatst naar de oostkant en heeft ongeveer hetzelfde aantal parkeerplekken. ,,Maar mocht de behoefte groter blijken, is er de mogelijkheid om uit te breiden.”

    Het oude viaduct over de A27 blijft intact, al zijn de voegen en de belijning wel vernieuwd. Ernaast ligt een spiksplinternieuw viaduct. Benschop: ,,Die kent minder steunpunten. Dat maakt een verbreding van de A27 makkelijker. Mocht men ooit de snelweg aanpakken, dan hoeft niet dit hele viaduct vervangen te worden.”
  5. salud 5 juni 2020 13:08
    @Japio: -"steeds meer diensten worden als service afgenomen en zorgen voor een langdurige en dus ook voorspelbare bron van inkomsten."-

    Dat is inderdaad zo.
    Mijn vraag daarbij is.... hoe komt zo´n service contract op de balans terecht?
    Wordt dit bedrag aan de omzet / winst ineens opgevoerd op het moment van afsluiten of gaat dit verdeeld over de looptijd.
    Kortom... hoe moet je, als er meer van dit soort contracten komen... de waarde ervan berekenen als je iets wilt weten over de winstgevendheid van een bedrijf op jaarbasis en naar de toekomst.
  6. salud 8 juni 2020 10:37
    www.heijmans.nl/nl/nieuws/onderhoud-p...

    Onderhoud wegen Midden-Nederland Zuid gegund aan Heijmans
    Prestatiecontract binnen pilot voor een vitale infrasector

    5 JUNI 2020

    Rijkswaterstaat heeft het Prestatiecontract Midden Nederland district Zuid definitief aan Heijmans gegund. De opdracht heeft een minimale contractwaarde van ongeveer 13 miljoen euro.

    Heijmans zal de komende vijf jaar, met optie tot drie jaar verlenging, het onderhoud aan de Rijkswegen in de provincie Utrecht uitvoeren. Op dagelijkse basis is Heijmans vanaf 1 november 2020 verantwoordelijk voor het onderhoud aan onder andere de wegen, het groen, de openbare verlichting en het schoon houden van de verzorgingsplaatsen. Daarnaast pakt Heijmans het incidentmanagement op en door middel van raamactiviteiten voert het bedrijf ook het variabel (levensverlengende) onderhoud in het areaal uit.

    Best Value Aanpak
    Heijmans heeft de opdracht definitief gegund gekregen na het doorlopen van de onderbouwingsfase op basis van de Best Value-aanpak. Deze aanpak gaat uit van de meeste waarde voor de beste prijs. Van de zes inschrijvingen blonk Heijmans uit in kwaliteit op de volgende punten:

    1. Minimaliseren van de verkeershinder en de hinderbeleving van de weggebruiker;
    2. Bijdragen aan toonaangevend assetmanagement;
    3. Behouden en waar mogelijk vergroten van het draagvlak voor het werk, tevredenheid en positieve beleving in de brede omgeving.
    4. Bijdragen aan een duurzamere leefomgeving.

  7. forum rang 5 Daexter 8 juni 2020 17:28
    Vandaag 20% verkocht. Had een stoploss gezet op 6,80

    naar mijn idee is de kans groot dat de koers even niet veel hoger komt dan 6,5 tot 7,5. De stoploss heb ik elke dag iets omhoog opgeschoven.

    Fundamenteel denk ik dat Heijmans nog steeds 9,5 tot 10 euro waard is, maar tennet zorgt nog steeds voor een onzekerheidsdiscount van 10 tot 20%. Daaroverheen komt een Corona discount. Die is momenteel ca 10%. De Aex staat immers op ca 90% van voor corona.

    De AEX is naar mijn mening / gevoel te hard gestegen en zal - zo schat ik in- de komende maanden eerst weer een stuk naar beneden gaan. Hoe ver is koffiedik kijken. Maar ik heb in elk geval op bijna al mijn posities 20% van posities afgedekt met een stoploss. Stijgt de AEX toch nog door naar niveau voor Corona, gaat er nog eens een ronde van 20% op een stoploss.

    Mocht de AEX de komende maanden doen wat ik verwacht, dan gaat Heijmans - zo verwacht ik- weer terug naar een koers in de bandbreedte van 5,50 tot 5,75
  8. forum rang 5 tradersonly 8 juni 2020 22:00
    Bij de presentatie van het advies vanmiddag zei Remkes dat de bouw zwaar geleden heeft onder de stikstofbeperkingen die sinds de uitspraak van de Raad van State van kracht zijn. Volgens brancheorganisatie Bouwend Nederland heeft het kabinet tot nu toe weinig gedaan om het verlenen van vergunningen voor bouwprojecten weer op gang te brengen.

    Het advies van het college is om een drempelwaarde voor de stikstofuitstoot in te stellen; alle bouwprojecten die daaronder zitten zouden een vergunning moeten krijgen.

    "We hebben een jaar op dit advies gewacht en we zijn er erg blij mee", zegt voorman Maxime Verhagen. "Minister Schouten heeft geen enkel excuus meer om niet zo snel mogelijk een drempelwaarde in te stellen."

    Bron nos
  9. forum rang 5 tradersonly 8 juni 2020 22:03
    Bouwend Nederland reageert opgetogen op de voorstellen die het Adviescollege Stikstofproblematiek doet aan het kabinet. In het rapport erkent de commissie onder leiding van Johan Remkes dat de bouw zware klappen heeft gekregen doordat de vergunningverlening stilviel, terwijl de sector maar weinig bijdraagt aan de stikstofuitstoot. Bouwprojecten moeten ruimte krijgen en met een investeringsfonds moet de sector vooruit worden geholpen, adviseert de commissie.
    Voorzitter Maxime Verhagen van Bouwend Nederland is "heel tevreden met de heldere boodschap". "Er is nu geen enkel excuus meer om niet zo snel als mogelijk een drempelwaarde voor de bouw in te voeren. Dit moet bovenaan de prioriteitenlijst van de minister komen", reageert hij. Met zo'n drempelwaarde zou tijdelijke stikstofuitstoot van voertuigen en bouwmachines geoorloofd zijn.


    Wat de brancheorganisatie betreft blijkt uit het rapport dat het "uiterst noodzakelijk is" om het stikstofbeleid aan te scherpen, zodat ruimte ontstaat voor de bouw. Verhagen omschrijft de sector als "een locomotief die de hele Nederlandse economische trein weer kan laten rijden".
    Ook de aannemers en afbouwers verenigd in AFNL-NOA roepen op tot het invoeren van een drempelwaarde. De sector wordt door de huidige stikstofcrisis namelijk wel degelijk gehinderd, stelt de brancheorganisatie. AFNL-NOA ziet bovendien voor de bouw een "glansrol" weggelegd bij het weer op gang brengen van de economie. "Mkb-aannemers in bouw, afbouw en infra zijn nu eenmaal de motor en aanjager van economische activiteit, zowel regionaal als landelijk."
  10. salud 9 juni 2020 09:41


    www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20200608...

    Treinen denderen over kersverse tunnelbak

    VOORHOUT
    Alsof er niets gebeurd is, denderen de treinen door de grote bocht die het spoor even voorbij station Voorhout maakt. Maar schijn bedriegt: vorige week ’schoof’ aannemer Heijmans de tunnelbak onder de spoorlijn door in een imposante operatie.

    De tunnelbak is een belangrijk onderdeel van de Noordelijke Randweg die zoveel verlichting moet gaan brengen voor de verkeersproblemen in met name de Herenstraat. Een groot deel van het doorgaande verkeer kan dan worden geweerd omdat er een prima alternatieve route is.

    Helemaal volgens planning gaat het overigens allemaal niet: de aanleg van de Noordelijke Randweg gaat een jaar langer duren en wordt bovendien miljoenen duurder. Afgelopen donderdag stemde de raad met vijf miljoen extra voor de weg, die daarmee alles bij elkaar op 31,5 miljoen euro uit komt. Of het daarbij blijft, is overigens nog niet helemaal zeker.

    Volgens de nieuwe planning is de weg, waar ook een fietspad langs komt te liggen, niet halverwege volgend jaar klaar, maar pas halverwege 2022. De fietsbrug over de Haarlemmertrekvaart en de bypass van de Van Berckelweg (N444) langs tuincentrum Xtra naar de Leidsevaart worden daarna nog aangelegd.

    -- onduidelijk waarom dit weer duurder uitvalt en wie er voor opdraait ... hoe kan dat toch steeds? --

336 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 17 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Bouwbedrijf Heijmans blijft optimistisch in verraderlijke sector

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links