Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,500 18 apr 2024 17:35
  • +0,340 (+1,41%) Dagrange 23,840 - 24,500
  • 211.210 Gem. (3M) 244,6K

Amg Mei - 2020

239 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 12 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 mei 2020 09:13
    quote:

    TegenBeterWetenIn schreef op 27 mei 2020 22:42:

    Highlights van het EU begrotingsvoorstel die maar enigszins raakvlakken hebben met CO2 reductie zijn:

    - Uitbreiding van de CO2 emissie handel door betrekking van luchtvaart en scheepvaart
    - Een CO2-grenstaks op vervuilende producten geproduceerd buiten de EU
    - Ophoging van het transitiefonds voor CO2 reductie (door o.a. duurzame energie) van 7,5 naar 40 mrd. Dit lijkt met name gericht op Polen, waar er nog veel afhankelijkheid bestaat van steenkool (productie/energie opwekking).
    - Steun in ruil voor vereisten in relatie tot de naleving van duurzaamheid

    Eens zien aankomende tijd of alle lidstaten het eens worden en welk concreet benefiet er uiteindelijk voor bedrijven als AMG (dat CO2 reductie als pijler heeft en een grote rol kan spelen in de energierevolutie) uitrolt.
    Je deelt veel info op dit forum erg nuttig, ABtje
  2. RP91 28 mei 2020 16:36
    Wat ik toch wel opvallend vind, is dat de believers, optimisten en de kenners van het eerste uur in Amg zich na de daling niet meer van zich hebben laten horen.

    Niemand is verplicht om te reageren maar ik vind het wel opvallend te noemen. Er werden aanbevelingen gedaan, positivisme op het forum ontwikkeld en wanneer het schip zinkt hoor je ze niet meer. Iets met ratten en zinkend schip doet mij dit aan denken..
  3. [verwijderd] 28 mei 2020 17:32
    quote:

    RP91 schreef op 28 mei 2020 16:36:

    Wat ik toch wel opvallend vind, is dat de believers, optimisten en de kenners van het eerste uur in Amg zich na de daling niet meer van zich hebben laten horen.

    Niemand is verplicht om te reageren maar ik vind het wel opvallend te noemen. Er werden aanbevelingen gedaan, positivisme op het forum ontwikkeld en wanneer het schip zinkt hoor je ze niet meer. Iets met ratten en zinkend schip doet mij dit aan denken..
    Als je je hierdoor beter voelt, ik ben van het nog eerdere uur, heb amg nog gehad voor 4 euro nogwat zn 12 13jaar geleden, en ik ga het weer vrolijk over doen ;)
  4. forum rang 6 Lamsrust 28 mei 2020 19:01
    quote:

    Stokely schreef op 28 mei 2020 17:32:

    [...]

    Als je je hierdoor beter voelt, ik ben van het nog eerdere uur, heb amg nog gehad voor 4 euro nogwat zn 12 13jaar geleden, en ik ga het weer vrolijk over doen ;)

    Ik zit erin vanaf plm. EUR 35 en geloof er ook nog steeds in. Ben bij begin corona crisis uitgestapt en wacht nu op geschikt instapniveau van EUR 10 à 12. Huidige beurssentiment zal m.i. ook weer omslaan en dan wordt AMG weer naar beneden meegetrokken.
  5. [verwijderd] 28 mei 2020 19:37
    quote:

    Lamsrust schreef op 28 mei 2020 19:01:

    [...]

    Ik zit erin vanaf plm. EUR 35 en geloof er ook nog steeds in. Ben bij begin corona crisis uitgestapt en wacht nu op geschikt instapniveau van EUR 10 à 12. Huidige beurssentiment zal m.i. ook weer omslaan en dan wordt AMG weer naar beneden meegetrokken.
    Dus je hebt verkocht bij 35? Zoja goed gedaan. Gaan we echt goed zuid dan kan de 12 terugkomen ja, de 10 zie ik niet snel gebeuren.
  6. MicJo 28 mei 2020 19:42
    quote:

    Lamsrust schreef op 28 mei 2020 19:01:

    [...]

    Ik zit erin vanaf plm. EUR 35 en geloof er ook nog steeds in. Ben bij begin corona crisis uitgestapt en wacht nu op geschikt instapniveau van EUR 10 à 12. Huidige beurssentiment zal m.i. ook weer omslaan en dan wordt AMG weer naar beneden meegetrokken.
    Voor mij beetje hetzelfde verhaal. Ook aan begin crisis uitgestapt, op 16 hoog. Wel weer 1e positie terug op 14 laag. Heb nog kooporder staan op 13,00. Ik hoop dat het niet veel verder zal terugzakken. Maar ja, afwachten...
  7. MicJo 28 mei 2020 20:29
    quote:

    Stokely schreef op 28 mei 2020 20:05:

    Volgensmij was 36 euro midden 2019 de hoogste koers.
    Je maakt me nieuwsgierig dus toch even teruggekeken. Misschien in 2019 een intradag uitschieter, maar slotkoersen van 35 of iets daarboven alleen eind februari 2019. Je moet terug naar 2018 voor langdurig koersen boven de 35.

    Zou wel lekker zijn als we vanaf huidige niveau of wat lager over 1, 2 jaar weer terug kunnen naar 35. Dan ligt er een mooie rit in het verschiet!
  8. [verwijderd] 28 mei 2020 20:41
    quote:

    MicJo schreef op 28 mei 2020 20:29:

    [...]
    Je maakt me nieuwsgierig dus toch even teruggekeken. Misschien in 2019 een intradag uitschieter, maar slotkoersen van 35 of iets daarboven alleen eind februari 2019. Je moet terug naar 2018 voor langdurig koersen boven de 35.

    Zou wel lekker zijn als we vanaf huidige niveau of wat lager over 1, 2 jaar weer terug kunnen naar 35. Dan ligt er een mooie rit in het verschiet!
    Ja ik denk dat het een uitschieter intraday was ergens in 2019. Ik ga zeker voor de 30/35!
  9. Margin Call 29 mei 2020 08:53
    Is iemand de melding van Société Générale t.a.v. Gross Short Position in AMG ook opgevallen (a 2,93% Directly Potential en 2,32% Indirectly Potential)?

    Volgens de uitleg:
    The aim of this new notification requirement is to increase transparency in relation to the actual net economic interest of the holder of a significant long position, which may also have taken a short position in the same company.


    Dus wat kunnen we hieruit concluderen? Dat eenzelfde long posiitie is gehedgded met eenzelfde proportie short positie? En dat daarom die niet in de netto short meldingen terecht kwam? DZR??
  10. [verwijderd] 29 mei 2020 09:43
    quote:

    TegenBeterWetenIn schreef op 29 mei 2020 08:53:

    Is iemand de melding van Société Générale t.a.v. Gross Short Position in AMG ook opgevallen (a 2,93% Directly Potential en 2,32% Indirectly Potential)?

    Volgens de uitleg:
    The aim of this new notification requirement is to increase transparency in relation to the actual net economic interest of the holder of a significant long position, which may also have taken a short position in the same company.


    Dus wat kunnen we hieruit concluderen? Dat eenzelfde long posiitie is gehedgded met eenzelfde proportie short positie? En dat daarom die niet in de netto short meldingen terecht kwam? DZR??
    Hoe ik het zo lees wel ja
  11. Margin Call 29 mei 2020 14:16
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 22 mei 2020 12:37:

    [...]
    Helaas is die grafietmijn op Sri Lanka geen 'goudmijntje' en wordt er bijna niks verdiend met grafiet.
    Nog even hierop terugkomend. Wel wil ik altijd benadrukken dat de hype altijd vooruitloopt op de realiteit. Dit zijn factoren die pas op mid-lang tot lange termijn gaan spelen! (Daarom lijkt mij AMG geen geschikt aandeel voor daytrading of snelle winsten).

    Ik had eerder aangegeven dat het herzien van de supply chains (verminderen van afhankelijkheid van China) best wel als voordeel beschouwd kan worden voor AMG. Grafiet is weliswaar nog geen goudmijn (en inderdaad DZR, grafeen weet nog niet te raken als het over day-to-day toepassingen gaat, dus daar hoeven we qua potentie nog echt even niet op te rekenen), maar onderstaand deel van post op Roskill geeft wel aan dat grafiet weldegelijk een belangrijke rol speelt in de energietransitie. Ter nuancering: (Amorf) Grafiet is relatief goedkoop en in overvloed te verkrijgen (dit wordt dus nooit het nieuwe Palladium). Belangrijk echter zijn kwaliteit en het specifieke type Spherical Graphite.

    Ander interessant artikel om te lezen is (oud): www.indmin.com/downloads/tesla.pdf
    Niet omdat de forecasts kloppen (zo blijkt dus maar weer!), maar wel omdat er specifiek melding wordt gemaakt van een Nederlands bedrijf dat Grafiet bewerkt en AMG als leverancier.

    Roskill (26-05):


    The graphite industry is equally reliant on China, with the country producing 53% of the world’s raw natural and synthetic graphite in 2019. More importantly, China produces 100% of spherical graphite, a heavily processed product used almost exclusively in lithium-ion battery anodes. The USA, meanwhile, has no domestic production of natural graphite and accounts for just 9% of global synthetic graphite output. Although spherical graphite production is under development in the USA and other countries outside China, barriers to entry – both monetary and environmental – are high.

    While lithium often steals the limelight because of its role in lithium-ion batteries, the use of graphite can be 10 times that of lithium in this application. Lithium, cobalt, and manganese are all critical in lithium-ion batteries and greater control of these supply chains would be a strategic step for the USA, but a massive, capital-intensive undertaking.
239 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 12 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links