Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 149,840 18 apr 2024 22:00
  • -0,090 (-0,06%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 556.272 Gem. (3M) 100,9M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 245 246 247 248 249 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 12 mei 2020 06:41
    Tesla negeert verbod en hervat productie in Californische fabriek

    Gepubliceerd op 11 mei 2020 23:18 | Views: 1.818

    FREMONT (AFN/RTR/BLOOMBERG) - Autobouwer Tesla heeft zijn personeel in Californië laten weten dat medewerkers weer aan het werk kunnen. Daarmee gaat de maker van elektrische auto's in tegen een besluit van de lokale autoriteiten dat Tesla's grote fabriek in Fremont in verband met de corona-uitbraak nog niet heropgestart mag worden.

    Topman Elon Musk benadrukte in een verklaring zelf ook aan de lopende band te gaan staan. "Als er iemand gearresteerd zal worden, dan vraag ik of ze alleen mij oppakken."

    Over de opstelling van de lokale overheid was afgelopen dagen al veel te doen. Musk dreigde de fabriek en het eveneens in Californië gelegen hoofdkantoor van Tesla in Palo Alto zelfs te verplaatsen naar andere Amerikaanse staten, als de autoriteiten niet van mening zouden veranderen. De Teslabaas kondigde ook een rechtszaak aan tegen Alameda County, waar Fremont deel van uitmaakt.

    Minister van Financiën Steven Mnuchin mengde zich eveneens in de discussie. Hij vond dat de staat Californië al het nodige moest doen om Tesla te helpen diens enige Amerikaanse autofabriek te heropenen. De gouverneur van Californië heeft op zijn beurt laten weten in gesprek te gaan met Tesla. Hij gaat er vanuit dat de fabriek volgende week pas echt opgestart kan worden.

    Ondertussen meldden diverse Amerikaanse media dat er al medewerkers bij de fabriek gesignaleerd zijn. Ook leek het er maandag op dat de parkeerplaats van het terrein steeds voller raakte, allemaal tekenen dat de productiefaciliteit al weer in bedrijf zou zijn.
  2. löngterm 12 mei 2020 08:37
    quote:

    Mr sponge schreef op 11 mei 2020 10:53:

    Wat een man is dat die Musk.
    Kan hij een miljard subsidie krijgen dan staat hij vooraan en is het je beste vriend.
    Maar als het even niet zo gaat als hij wil, dan laat hij de subsidie verstrekker meteen in de str*nt zakken.
    Daar komt hij in Californië misschien nog mee weg ook...
    Al zal een andere staat of een ander land nu wel 3x nadenken voordat ze Tesla subsidie geven. Mogelijk is dit gewoon een excuus om te vertrekken uit Californië. Om zo het plaatje voor de nieuwe GF nog aantrekkelijker te maken voor de staat waar deze gebouwd gaat worden (lees meer banen = meer subsidie..)
    Dat hoef je Musk niet uit te leggen hoe hij geld moet ophalen....

    Ik ben wel benieuwd wanneer het gaat botsen tussen Musk en China. Daar kunnen ze net iets minder goed tegen kritiek...
    Daar hebben ze ook net iets minder beaucratie. De denk wijze van Musk en China liggen op dat vlak veel dichter bij elkaar. Of de chinese manier de juiste manier is? Naar mijn mening niet maar voor een bedrijf als Tesla is het ideaal dat grond zomaar onteigend kan worden en mensen morgen nog verplicht verhuizen als er een fabriek op de gront moet komen te staan.
  3. [verwijderd] 14 mei 2020 23:24
    Misschien wat insider trading van mensen die iets weten over wat er op Battery Day gepresenteerd gaat worden?
    Nu de markt zo onzeker is, slecht moment om tegen Tesla te gokken met zoveel werk al gestoken in nieuwe cellen. Als ze op korte termijn 20% meer energiedichte cellen kunnen maken voor 80% van de huidige kosten (via Panasonic)...is dat een giga impact op de kostprijs en marktpositie.
    Ik vermoed dat ze meer dan 20% beter kunnen en per unit ook meer dan 20% besparen door simpele formule en geen droogproces.
    Kan zijn dat ze eerst een hybridesysteem opzetten waarbij nog wel een mate van droging nodig is, maar cellen evengoed een stukje beter zijn dan voorheen. Even goed bestaat er dan een kans op 40-50% besparing op de cellen voor een auto die dan tevens lichter wordt.
    Nu krabbelen ze aan 400 mijl per hypothethische landmijl, echt niet uitgesloten dat ze binnen een maand gaan aankondigen met een 500 mijl wagen te gaan komen die tevens een miljoen landmijlen (2.000+ volle cycli) mee gaat. Zodra de wagen al niet meer kan, hebben de accu's dan nog meer leven in zich dan momenteel nieuwe accu's. Zeer aantrekkelijk voor groene energieopslagproducten.
    Stel je voor, je bent een nutsbedrijf en je legt een accupark aan. Je kunt je klanten en lokale overheden vertellen dat die cellen al gemiddeld 200.000 km gemaakt hebben in een luxewagen en nu nog 80% van hun leven over hebben. Gekocht voor een prikkie omdat nieuwe nu nog goedkoper zijn.

    Als ze die duurzaamheid halen is dat een keiharde vooruitgang.
    Nu zijn grote-accu-wagens maar 3/4 of 1/4 zo uitstotend als verbrandingswagens, over de hele levenscyclus. Met maar 1/5 van de levensduur van de accu's in de uitstoot van de wagen, bespaar je knetter veel onzinuitstoot.
  4. löngterm 27 mei 2020 08:51
    quote:

    Skater schreef op 22 mei 2020 15:36:

    Test. 8 dagen geen posts hier? Niets aan de hand??
    Weinig nieuws en genoeg te doen bij andere fondsen. Ik heb nog steeds een positie in Tesla maar zit nu enkel nog met mijn "eewige" positie er in. Kortom ik hoop dat er nog een flinke correctie komt voordat we echt doorbreken. Als dat niet het geval is hou ik mijn positie met een waarde van iets meer dan €22.000 stevig vast.

    Zoals ik al vaker gezegd heb voorspelde ik al dat Tesla verruit als beste door een crisis heen zou komen. Nu heeft de koers dat meer dan weerspiegeld en ben ik achteraf dus te voorzichtig geweest. Zou graag weer mijn aandelen positie zo'n 200% uitbreiden en nog zo'n 10K aan cang lopende calls kopen als we nog weer een x door de helft gaan ofzo. Maarja ik ben er bang voor.
  5. forum rang 10 voda 29 mei 2020 08:00
    Elon Musk krijgt gigantische bonus

    (ABM FN-Dow Jones) Oprichter Elon Musk heeft een gigantische bonus gekregen, omdat het aandeel van Tesla zo hard is gestegen.

    Musk mag 1,7 miljoen aandelen Tesla kopen tegen een koers van 350,02 dollar. De koers sloot donderdag op 805,81 dollar, waardoor er een winst lonkt van circa 775 miljoen dollar.

    Het optiepakket is één van de 12 pakketten die vrij kunnen komen, indien Tesla bepaalde doelen haalt. Tot die tijd ontvangt Musk geen salaris.

    Een belangrijk doel was een beurswaarde voor de producent van elektrische auto’s van 100 miljard dollar voor een periode van 6 maanden.

    Dat leek ten tijde van de bekendmaking van het pakket in 2018 erg ambitieus. De beurswaarde bedraagt nu echter 150 miljard dollar.

    Musk bezit al ruim een vijfde van alle aandelen Tesla.

    Het is niet bekend of Musk de opties ook daadwerkelijk zal uitoefenen.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. A
  6. Arthuradis 29 mei 2020 12:38
    Om die aandelen te kunnen kopen heeft em dus eerst een pak bezittingen verkocht om dan te laten uitschijnen dat hij niks geeft om materieel bezit....ik blijf weg van dit aandeel. EV autos zijn binnenkort commodity. Tesla laat zijn prijzen al zakken. Nu het product is wel zeer goed. Prima prestaties, range en veiligheid.
  7. forum rang 10 voda 4 juni 2020 09:47
    First things first: Tesla

    Door Arend Jan Kamp op 4 juni 2020 09:25
    Views: 1
    First things first: Tesla
    (AJK) Op Twitter de SEC beledigen, publiekelijk blowen, zijn fabiek open gooien terwijl het niet mag, vorige week nog een bonus van $770 miljoen midden in een crisis en niemand die er over viel en een heel bos kappen in Duitsland voor zijn nieuwe fabriek: Elon Musk van Tesla komt echt overal mee weg. Bijzonder.
    Voor meer, zie link:

    www.iex.nl/Column/501370/First-things...
  8. löngterm 9 juni 2020 13:30
    Voor de mensen die nog steeds short Tesla zitten. Kijk eens naar Nicola incoperated, voorbeurs een market cap van meer dan 30 miljard (meer dan Ford). Terwijl het een bedrijf zonder revenue is en dus nog geen enkel product op de markt heeft. Daarnaast zet het in op een combi van batterijen en waterstof waar wederom de infrastructuur nog voor mist. Efficientie van Waterstof is minder en daarom naar mijn idee niet aantrekkelijk in vergelijking tot elektrisch. Als de beurzen zo open gaan ga ik eens kijken of ik een aantal put opties kan kopen. (Calls schrijven kan mijn marge niet hebben ben ik bang)

    Hoe dan ook ben benieuwd waar de volgende hype ons gaat brengen.
  9. löngterm 9 juni 2020 16:16
    Vraag me niet hoe, maar er zat zo veel mis prijsing in de opties van Nikola dat ik de volgende positie in heb kunnen nemen....
    15 Call opties weten te schrijven. Heeft niets met beleggen te maken dit, gewoon het inprijsen van risico. Ik hou netjes marges aan en zelfs als dit aandeel nog een keer over de kop gaat kan ik het nog prima aan. Het is dat ik niet de apperatuur heb maar er waren hier echt miljoenen te verdienen met arbitrage.

    puu.sh/FUq3e/aabaca0f54.jpg
  10. forum rang 10 voda 10 juni 2020 14:58
    'Tesla begint massaproductie van vrachtwagen'

    Gepubliceerd op 10 juni 2020 14:50 | Views: 182

    TESLA INC. DL -,001 09 jun
    830,20 +7,70 (+0,94%)

    PALO ALTO (AFN) - Tesla staat op het punt om zijn elektrische vrachtwagen in massaproductie te nemen. Topman Elon Musk van de maker van elektrische auto's heeft in een email gezegd dat het daar "tijd voor is", meldt persbureau Reuters dat die mail inzag.

    De accu's voor de vrachtwagens en de elektrische motoren worden in de fabriek van Tesla in Nevada gemaakt, schrijft Musk verder. Tesla had eerder al aangegeven dat de eerste vrachtwagens, die de naam Tesla Semi hebben gekregen, in 2021 aan klanten worden afgeleverd. Het is onduidelijk of dat doel nu naar voren wordt gehaald.
  11. löngterm 10 juni 2020 16:12
    Inmiddels is Tesla door de 1000 dollar heen een mooie mijlpaal die ik niet zo vroeg had verwacht. De groei van Tesla blijft exponentieel en de marges nemen toe. De competitie heeft het zwaar en zal daardoor minder geld investeren in R&D waardoor de technologische voorsprong van Tesla verder uit zal lopen.

    Kortom zoals ik in januari al zei heeft Tesla beduidend minder last van Corona dan de OEM's. Innovatie wordt versterkt in moeilijke tijden en daarbij is deze crisis geen uitzondering.
  12. forum rang 6 gbakl 11 juni 2020 12:05
    quote:

    löngterm schreef op 9 juni 2020 16:16:

    Vraag me niet hoe, maar er zat zo veel mis prijsing in de opties van Nikola dat ik de volgende positie in heb kunnen nemen....
    15 Call opties weten te schrijven. Heeft niets met beleggen te maken dit, gewoon het inprijsen van risico. Ik hou netjes marges aan en zelfs als dit aandeel nog een keer over de kop gaat kan ik het nog prima aan. Het is dat ik niet de apperatuur heb maar er waren hier echt miljoenen te verdienen met arbitrage.

    puu.sh/FUq3e/aabaca0f54.jpg
    heb je deze posities nog aangehouden ?
    Nikola begint al net zo volatiel te worden als Tesla.

    staat even los van de virusdreiging en economische impact die de beurs wel weer
    in zijn greep krijgt vandaag, even volgen maar die toko.

    Nikola Corporation (NKLA)

    65.01-14.72 (-18.46%)
    At close: June 10 4:00PM EDT
    66.00 +0.99 (1.52%)
    Pre-Market: 5:48AM EDT
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 245 246 247 248 249 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links