Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Accell Group AEX:ACCEL, NL0009767532

  • 57,550 19 aug 2022 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 0

Accell 2020

463 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 24 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Chessplayer1992 20 mei 2020 08:45
    Tja, maar de omzet is nog steeds lager dan vorig jaar ... En risico dat de bankconvenanten dus dit kwartaal gebroken worden. Daarnaast, rekening houdend met een eventuele terugval: wanneer komt het online platform? Dat moet gewoon topprioriteit hebben, zoals Rutte het zou noemen. En als de fabrieken nog niet optimaal draaien kan de hoge werkvoorraad dit maar tijdelijk opvangen. De balans kan daardoor wel sterker worden (lagere werkvoorraad). Maar ... lagere omzet en lagere winst (?) of zelfs verlies draagt niet positief bij aan de balans. Toch veel vraagtekens.
  2. forum rang 4 Chessplayer1992 20 mei 2020 09:53
    Eens! Nu mijn Vanmoof converteerbare obligatie maar even omzetten. Heb veel vertrouwen in Vanmoof, die timmeren hard aan de weg. Ook goed te zien dat die over de hele wereld succesvol zijn. Van Amerika tot Japan en alles wat er tussen zit (als we Europa als centraal punt van de wereldkaart nemen).
  3. forum rang 5 maci 20 mei 2020 09:53
    quote:

    Chessplayer1992 schreef op 20 mei 2020 08:45:

    Tja, maar de omzet is nog steeds lager dan vorig jaar ... En risico dat de bankconvenanten dus dit kwartaal gebroken worden. Daarnaast, rekening houdend met een eventuele terugval: wanneer komt het online platform? Dat moet gewoon topprioriteit hebben, zoals Rutte het zou noemen. En als de fabrieken nog niet optimaal draaien kan de hoge werkvoorraad dit maar tijdelijk opvangen. De balans kan daardoor wel sterker worden (lagere werkvoorraad). Maar ... lagere omzet en lagere winst (?) of zelfs verlies draagt niet positief bij aan de balans. Toch veel vraagtekens.
    De (oude) voorraad werkt momenteel in het voordeel van Accel.
    Alles wat van buiten NL moet komen geldt voor elke fabrikant die daarvan afhankelijk is en speelt dus maar een kleine rol.

    Binnen NL is assemblage afhankelijk van de ruimte die men ter beschikking heeft. Ook daar geldt de 1.5 m. die ook voor elke fabrikant geldt. De eerste zin staat ook in het artikel en ook de 1.5 m. afstand wordt genoemd. Niet dat dit voor elke fabrikant geldt. Die kunnen daarop dus geen voorsprong krijgen, mits ze beschikken over extra ruimte, maar die lijkt me niet makkelijk op stel en sprong in te richten.

    Wat onderbelicht is in het artikel, is de golf die waarschijnlijk nog gaat komen: werknemers en scholieren die niet (meer) met het OV willen/mogen reizen. Deze groep komt er waarschijnlijk nu aan en zal deels in de wachtkamer moeten omdat het aanbod opdroogt. Of die groepen uitwijken naar de tweedehandsmarkt is onbekend. Ik weet wel dat de prijzen daar de pan uit reizen!

    Angst voor een terugval door een tweede golf Corona snap ik, al gaat die golf ook weer voorbij. Voor een deel kan je je daar (bedrijfsmatig) tegen beschermen. Gezien het feit dat Accel er beducht voor is zou je mogen aannemen dat ze daar mee bezig zijn!?

    De komende cijfers voorzien van vooruitzichten zullen meer duidelijkheid brengen.

  4. forum rang 5 maci 22 mei 2020 10:41
    quote:

    Plein777 schreef op 22 mei 2020 09:27:

    [...]

    Ja, het is zeker goed mogelijk dat Pon alsnog met een bieding zal komen, Accell past immers heel goed in hun lange termijn strategie.
    Net zo goed als boven wordt gesteld is het omgekeerde mogelijk.

    De gestelde vraag is niet te beantwoorden.

    Het enige wat duidelijk is, is dat PON haar belang niet heeft uitgebreid tot boven een volgende drempel. Ook dat zegt niets over het al dan niet neerleggen van een bod.
  5. forum rang 4 Chessplayer1992 23 mei 2020 14:04
    quote:

    Plein777 schreef op 22 mei 2020 12:19:

    Pon is een top bedrijf opgericht in 1895:

    pon.com/geschiedenis/
    Leuk te lezen. Ze hebben ook echt veel bedrijven, alleen veel bekende bedrijven associeer ik simpelweg nog niet met Pon ... Van de swapfiets tot greenwheels, het is vrij omvangrijk.

    Ik denk dat ze ook balen dat ze VanMoof gemist hebben. Accell is in fietsen nog wel een stukje groter (650k fietsen Pon versus ruim 900k Accell).

    Als de wereldwijde fietsmarkt 20-25 miljard is, dan zijn het toch maar kleine spelertjes ...
  6. Paulon 24 mei 2020 01:11
    Nog meer goede geluiden uit de markt....

    Intussen zien fietshandelaren de vraag stijgen, vooral naar elektrische fietsen. "Mensen bellen het hele land af om te horen of een fiets nog ergens voorradig is", zegt Peter Macco, eigenaar van een fietswinkel. "Levertijden lopen op tot zes maanden, of soms wel acht maanden." En wie eenmaal een fiets heeft aangeschaft, wil daar misschien ook op de lange termijn meer gebruik van blijven maken.
    nos.nl/artikel/2334804-reisgedrag-waa...

    De elektrische fiets doet het goed, maar dat heeft volgens de eigenaar niets met corona te maken. ,,We moeten rekening houden met de voorraad, want de fabrieken van fietsmerken Batavus en Gazelle zijn enkele weken dicht geweest. Dat heeft invloed op de beschikbaarheid.”
    www.ad.nl/nlblijftthuis/e-bike-met-fi...

    George van Zijderveld: ‘Het is nog nooit zo druk geweest’
    Ook kinderfietsen vliegen de winkel uit bij George Tweewielers. “Alle modellen lopen goed, van klein tot groot. Ik verkoop Alpina, Loekie, Batavus en Cortina voor de jeugd. Het lijkt wel compensatiegedrag van de ouders. Kinderen gaan niet naar school, ouders werken thuis: aan het eind van de dag gaan ze er dan graag even tussenuit om een stukje te fietsen met de kinderen.”
    www.tweewieler.nl/winkel/artikel/2020...
  7. forum rang 4 Chessplayer1992 25 mei 2020 09:52
    Heb vanochtend van salaris weer een stukje bijgekocht, nu een volledige positie ingenomen (circa 2 procent van portefeuille). Ben ook erg positief over de business. Vraag is wel wat de cijfers gaan doen. Mooi dat er voldoende vraag is, maar dan moet de productie wel op orde zijn ... Vraag is ook of aankopen naar voren zijn gehaald (volgend jaar minder vraag), of dat er écht sprake is van significant meer vraag (duurzaam). Desalniettemin ben ik ook positief, zeker op deze koers. Helaas op 13 euro gemist ...
  8. forum rang 4 Chessplayer1992 25 mei 2020 10:21
    Twee dingen:
    1) Productie op 60%, verwachting is dat we dit jaar niet meer op 100% komen;
    2) Voorraadbeheer: voor een eventuele 2e golf moeten voorraden op orde zijn.
    Conclusie: het wordt alsnog mogelijk geen topjaar én ondanks dat voorraden nu aflopen, wil men meer inkopen dus als die 2e golf er niet komt kunnen de voorraden alsnog inmens zijn ... Kortom, nog voldoende risico's ... Wil alleen maar aangeven, we moeten niet te snel van stapel lopen. Ik 'houd' mijn positie, ga nu niet meer uitbreiden maar ook niet verkopen.
  9. forum rang 5 maci 25 mei 2020 10:21
    quote:

    Chessplayer1992 schreef op 25 mei 2020 09:52:

    [Knip]

    Vraag is ook of aankopen naar voren zijn gehaald (volgend jaar minder vraag), of dat er écht sprake is van significant meer vraag (duurzaam).[Knip]
    Of het eergisteren of gister was weet ik niet meer. In het Journaal was weer een uitgebreid item over fietsen met alles er op en er aan.
    Ook werd gemeld dat onderzoek uitwees dat fietsen in de toekomst structureler wordt. Of dat in de praktijk zo zal zijn kan pas over een paar jaar worden vastgesteld.
463 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 24 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links