Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,930 19 apr 2024 14:56
  • +0,050 (+0,51%) Dagrange 9,540 - 9,956
  • 690.451 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. kanhetlager 20 mei 2020 10:48
    quote:

    tmaster schreef op 20 mei 2020 10:44:

    Ja hoe groot is de kans dat de toko echt failliet gaat met 2 landen die er alles aan doen om dit te voorkomen. Too big to fail?
    Als de overheid al stiekem 14% van de aandelen koopt, waarom zou Frankrijk niet het zelfde (kunnen) doen? Waarom zou er geen overname bod kunnen komen ?
    Schiphol, de toevoer industrie het gaat om zeer veel banen. Ik ga ervanuit dat men alles uit de kast haalt om KLM Air France niet failliet te laten gaan.
    Een gokje op dit niveau lijkt mij dus wel kunnen.

    Zal wel een staatsbedrijf worden. Kan je fluiten naar je centen zoals destijds sns bijvoorbeeld.
  2. forum rang 4 tmaster 20 mei 2020 11:25
    Dat kan altijd natuurlijk. Dat risco hangt ook bij ABN boven het hoofd. En ik denk zelfs dat ze die eerder gaan nationaliseren als het verder zo slecht blijft gaan bij die bank.

    Maar bij KLM heb je ook nog met Air France te maken en met Frankrijk. Dan zouden beide partijen weer moeten scheiden en dan zou NL dus KLM moeten nationaliseren.

  3. @iPlof 20 mei 2020 12:00
    quote:

    tmaster schreef op 20 mei 2020 10:44:

    Ja hoe groot is de kans dat de toko echt failliet gaat met 2 landen die er alles aan doen om dit te voorkomen. Too big to fail?
    Als de overheid al stiekem 14% van de aandelen koopt, waarom zou Frankrijk niet het zelfde (kunnen) doen? Waarom zou er geen overname bod kunnen komen ?
    Schiphol, de toevoer industrie het gaat om zeer veel banen. Ik ga ervanuit dat men alles uit de kast haalt om KLM Air France niet failliet te laten gaan.
    Een gokje op dit niveau lijkt mij dus wel kunnen.

    AF-KLm is een failliete boedel. Er moeten nu al vele miljarden bij. De vooruitzichten zijn zeer slecht en prijsvechters staan er nog vele malen beter voor.
    De burgers van beide landen gaan bloeden voor alle reddingsoperaties en verlies op de aandelen van de staat. Kans op een overnamepremie voor aandeelhouders is 0. Of het wordt een emissie met zeg 95% verwatering om wat schuld te kunnen herstructureren of nationalisatie en dan ALLES kwijt.
  4. [verwijderd] 20 mei 2020 12:16
    quote:

    @iPlof schreef op 20 mei 2020 12:00:

    [...]
    AF-KLm is een failliete boedel. Er moeten nu al vele miljarden bij. De vooruitzichten zijn zeer slecht en prijsvechters staan er nog vele malen beter voor.
    De burgers van beide landen gaan bloeden voor alle reddingsoperaties en verlies op de aandelen van de staat. Kans op een overnamepremie voor aandeelhouders is 0. Of het wordt een emissie met zeg 95% verwatering om wat schuld te kunnen herstructureren of nationalisatie en dan ALLES kwijt.
    Nationaliseren zal wel een lastig parket worden en zie ik niet gebeuren. Welk land gaat dit doen dan? Frankrijk of Nederland?
  5. wieweet 21 mei 2020 10:09
    shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/90/a...

    22,84 % short . shortposities die onder de 0.5% vallen niet meegerekend.

    Normaal blijf ik hier van af en alleen voor de trade en ga nimmer long. Op DGB na dan.( ZR en Rampie kom er maar in )

    Alsnog een eerste aan koop voor long op 3,66. Uiteraard wel een doorlopende stop. Ik voorzie eerdaags wel weer een koers van een euro of 6.

    vrgr
  6. forum rang 6 gbakl 21 mei 2020 12:28
    wie weet ... niemand weet het precies.

    die shortsell info is er al maanden, zelfs jaren en de impact consequent heel groot.
    als iemand nu opeens begint te roeptoeteren over een nieuwe short situatie
    dan heb je iets niet gevolgd of tot nu toe gewoon genegeerd.

    de hedgefunds die hier de koers regisseren doen dat al lange tijd en een
    normale free flow is er gewoon niet.
    vanzelfsprekend dat ze de trend in de markt volgen en dat is negatief.
    maar elk echt positief signaal zal ook uitvergroot worden in een tijdelijk hogere koers
    en zo krijg je een volatiele koers die aan veel manipulatie onderhevig is en
    ongewoon veel en hoge uitschieters van 4.14 naar 3.50 en eventueel weer
    terug.

    dus meespelen of afblijven lijkt het enige advies.
  7. forum rang 6 gbakl 21 mei 2020 14:13
    Piloten Brussels Airlines stellen directie zelf loonsvermindering voor
    20/05/20 om 11:05

    De piloten van de noodlijdende luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines hebben de directie een opmerkelijk voorstel gedaan.

    In een poging om de gedwonen ontslagen zoveel mogelijk te beperken bij luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines stellen de piloten voor om de komende twee jaar minder te gaan vliegen en bijgevolg minder te verdienen. Dat schrijven ze in een open brief.

    Door minder te vliegen zouden de piloten tot 45 procent van hun loon inleveren, wat gecumuleerd tot 100 miljoen euro besparingen kan opleveren.

    De piloten hopen zo banen veilig te stellen van het vliegend personeel bij Brussels Airlines. Die mensen zijn nodig als er in 2023 opnieuw sprake is van groei, klinkt het.

    De directie van Brussels Airlines heeft vorige week een herstructureringsplan aangekondigd waarbij duizend banen op de tocht staan, een kwart van het personeelsbestand van de Belgische luchtvaartmaatschappij
  8. [verwijderd] 21 mei 2020 22:16
    quote:

    @iPlof schreef op 20 mei 2020 12:00:

    [...]
    AF-KLm is een failliete boedel. Er moeten nu al vele miljarden bij. De vooruitzichten zijn zeer slecht en prijsvechters staan er nog vele malen beter voor.
    De burgers van beide landen gaan bloeden voor alle reddingsoperaties en verlies op de aandelen van de staat. Kans op een overnamepremie voor aandeelhouders is 0. Of het wordt een emissie met zeg 95% verwatering om wat schuld te kunnen herstructureren of nationalisatie en dan ALLES kwijt.
    Kan dit bevestigen. Van Wizzair heb ik mijn geld teruggestort gekregen, doen tevens ook geen vluchten naar andere continenten van 1000 euro met dure piloten. Van KLM ontvang ik nog paar honderden, helaas is er een waardebon in mijn neus gedrukt. Voor mij ook de laatste keer dat ik in een KLM toestel stap.

    Succes voor de mensen met aandelen in dit bedrijf. Aandeelhouders verliezen hun geld, de belastingbetaler verliest hun geld en ze zijn nooit de goedkoopste. Vergaande glorie naar mijn mening.
  9. @iPlof 21 mei 2020 22:57
    Ook ik heb 2 vouchers waar ik waarschijnlijk mijn reet mee af kan vegen. Persoonlijk staat KLM bij mij onderaan qua prijs/kwaliteit, gewoon een arrogant verwend kutbedrijf. Afgezien van de vouchers en de zeer waarschijnlijke crisistax om dit allemaal te betalen is short gaan op deze rommel een prima manier om nog een beetje te compenseren. Koersdoel 1 euro.
  10. forum rang 4 boer 22 mei 2020 07:13
    quote:

    @iPlof schreef op 21 mei 2020 22:57:

    Ook ik heb 2 vouchers waar ik waarschijnlijk mijn reet mee af kan vegen. Persoonlijk staat KLM bij mij onderaan qua prijs/kwaliteit, gewoon een arrogant verwend kutbedrijf. Afgezien van de vouchers en de zeer waarschijnlijke crisistax om dit allemaal te betalen is short gaan op deze rommel een prima manier om nog een beetje te compenseren. Koersdoel 1 euro.
    Vandaag of morgen mogen ze weer meer vliegen staan ze zo op 5 euro
  11. [verwijderd] 22 mei 2020 12:53
    Ondertussen zijn er nog steeds geen goede redenen gegeven voor waarom we Air France KLM zouden moeten redden. Redden betekent leningen en giften verstrekken van 10 tot 15 miljard euro de komende 12 maanden. Dan blijven nog steeds de voor een concurrerend bedrijf veel te hoge salarissen (het aanbod van de piloten is om minder te vliegen, niet salaris inleveren), teveel vliegtuigen, een pensioentekort, etc. Het is geen concurrerend bedrijf.

    Met een reorganisatie na een doorstart kun je wel een concurrerend bedrijf opzetten.

    Wat is de reden om een faillissement tegen te houden?

    - Nederlandse politiek: "we willen onze blauwe zwaan niet kwijt"
    - Franse politiek: "orders van airbus moeten doorgaan"

    --> er is daadwerkelijk geen rationele reden om de equity holders van Air france klm te redden. En corrigeer me als ik het mis heb.
  12. finance2u 22 mei 2020 16:28
    quote:

    Shorter info schreef op 20 mei 2020 15:52:

    AF-KLM nu een makkelijke prooi voor overname
    Tuurlijk..tegenwoordig wil iedereen wel een vliegmaatschappij..zeker als je er een ENORME zak schulden bij krijgt die alsmaar hoger oploopt...absurd dat de koers nog zo hoog staat....maar dat zakt uiteraard nog veel verder
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links