Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Rekenkamer geeft Hoekstra standje: te veel uitgaven onrechtmatig

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

15 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 mei 2020 11:20
    quote:

    Red_ schreef op 20 mei 2020 10:51:

    Je zou bijna denken aan belangenverstrengeling op de een of andere wijze.
    Hoe makkelijk er vanuit Rutte En Wopke geld naar KLM gaat, is op zijn minst opvallend.
    Ik denk dat er vanuit de VVD wel (lobby)lijntjes naar KLM liggen, maar denk dat het dit keer meer gamblers conceit is dan belangenverstrengeling. Er zit nu zoveel geld in dat meer geld er in pompen (en hopen dat het tij keert) beter voelt dan de meest rationele optie kiezen en je verlies te nemen.

    Als je het hebt over belangenverstrengeling, dan zou ik eerder kijken bij hoe makkelijk het kabinet snijd in de uitgaven voor zorg en onderwijs en hoe moeilijk er kritisch gekeken wordt naar de uitgaven aan Europa. De politieke hemel die Brussel heet is gewoon te aanlokkelijk. De lijntjes die je daar hebt lopen wil je niet beschadigen. Wat Wopke laatst liet zien was voor de bühne. Onze lidmaatschap aan de EU en de verplichtingen die we gedwongen aangaan gaat ons meer kosten dan elke nationale ingreep om onze economie overeind te houden. Daar zijn de miljarden voor KLM kinderspel bij.
  2. forum rang 4 Pitmans 20 mei 2020 11:21
    Hoe makkelijk NOW-geld is gegaan naar bedrijven die nu toch failliet gaan is opvallender. Die regeling is ontworpen om te frauderen.
    Dat NL vorig jaar een belang heeft genomen in AFK om tegenwicht te bieden aan FR was een goede zaak.
    Dat er nu wordt bijgesprongen is op het randje, o'Leary heeft helemaal gelijk in z'n kritiek. Maar het gaat om een lening, dus het is nog te verdedigen.
  3. forum rang 4 Pitmans 20 mei 2020 11:23
    quote:

    Sabimang schreef op 20 mei 2020 11:20:

    Er schijnt een relatie te zijn tussen de directeur van Schiphol en een prominent lid (die op de achtergrond werkt) van D66.
    En om dit gerucht de wereld in te helpen, heb je maar een nieuw alias gebruikt ? Zonder verder onderbouwing.
    Verwijderen dat bericht, het is hier geen facebook !
  4. MartijnN1932 20 mei 2020 12:57
    quote:

    WappieKappie schreef op 20 mei 2020 11:20:

    [...]
    Ik denk dat er vanuit de VVD wel (lobby)lijntjes naar KLM liggen, maar denk dat het dit keer meer gamblers conceit is dan belangenverstrengeling. Er zit nu zoveel geld in dat meer geld er in pompen (en hopen dat het tij keert) beter voelt dan de meest rationele optie kiezen en je verlies te nemen.

    Als je het hebt over belangenverstrengeling, dan zou ik eerder kijken bij hoe makkelijk het kabinet snijd in de uitgaven voor zorg en onderwijs en hoe moeilijk er kritisch gekeken wordt naar de uitgaven aan Europa. De politieke hemel die Brussel heet is gewoon te aanlokkelijk. De lijntjes die je daar hebt lopen wil je niet beschadigen. Wat Wopke laatst liet zien was voor de bühne. Onze lidmaatschap aan de EU en de verplichtingen die we gedwongen aangaan gaat ons meer kosten dan elke nationale ingreep om onze economie overeind te houden. Daar zijn de miljarden voor KLM kinderspel bij.
    even korte vraag, waar heeft het kabinet dan gesneden in de zorguitgaven, want de afgelopen 3 jaar is er meer dan 5 miljard per jaar bij gekomen..
  5. MartijnN1932 20 mei 2020 13:00
    quote:

    Pitmans schreef op 20 mei 2020 11:21:

    Hoe makkelijk NOW-geld is gegaan naar bedrijven die nu toch failliet gaan is opvallender. Die regeling is ontworpen om te frauderen.
    Dat NL vorig jaar een belang heeft genomen in AFK om tegenwicht te bieden aan FR was een goede zaak.
    Dat er nu wordt bijgesprongen is op het randje, o'Leary heeft helemaal gelijk in z'n kritiek. Maar het gaat om een lening, dus het is nog te verdedigen.
    Je kan ook stellen dat het NOW geld bedoeld was om 90% van de loonkosten op te hoesten.

    alle vaste lasten bleven gewoon doorlopen. voor veel bedrijven zijn die lasten vele malen hoger dan de personeelskosten.

    logisch dat je (als je geen buffer hebt) dan snel omvalt.. toch?
  6. Traveler@repair 20 mei 2020 17:00
    Welke bedrijven vallen naast de Horeca ? Vol in de lease en huur en drijvend op cashflow, inkomend sneller dan uitgaan, V&D was daar een perfect voorbeeld van.
    Luchtvaartmaatschappijen .... Geen idee of het nog zo werkt bij Singapore Airlines, maar daar werd pas van mijn amex afgeschreven bij inchecken, kijk dat was/is recht zaken doen !
  7. Kopzorgen over erfpacht 21 mei 2020 11:31
    Hoekstra heeft niet alleen de Kamer niet geïnformeerd (overigens niet onlogisch vanwege mogelijke koersontwikkelingen) maar hij heeft ook niet de fractievoorzitters vertrouwelijk geïnformeerd. Bovendien heeft hij AFKLM op het verkeerde tijdstip gekocht. Dit zijn forse blunders die feitelijk in de Kamer repercussies behoren te krijgen.
15 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,398 17:35
+0,184 +2,00%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links