Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,884 25 apr 2024 09:30
  • -0,080 (-0,80%) Dagrange 9,860 - 9,968
  • 46.363 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 mei 2020 16:08
    quote:

    gbakl schreef op 16 mei 2020 12:15:

    www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/ai...

    dramatische ontwikkelingen en ze melden niet eens meer bij voorkeur via natuurlijk
    verloop of een vrijwillige vertrekregeling want dat slaat ook nergens meer op.

    je zal maar airline employee zijn of iets anders doen op schiphol,terwijl heel veel
    beterweters roepen dat het weggegooid belastinggeld
    is en dat de zaak maar failliet moet gaan...

    en niet eens in de gaten hebben dat we uiteindelijk via allerlei onvermijdelijke en
    indirecte overheidsbijdragen wel geld naar oa.Italie laten verdwijnen waar het al
    jarenlange failliete Alitalia NIET failliet gaat en maar wat graag in dat gat springt
    naast alle andere airlines die niet failliet verklaard gaan worden.

    het blijft lastig niet uit emotie maar uit realisme te blijven denken.
    Het is weggegooid geld als je weet dat je er nog jarenlang geld in moet pompen.
    En deze werknemers, die krijgen hun geld wel, en hun baan weer terug, en waarschijnlijk een soortgelijk salaris. Degene die jij met je woorden probeert te beschermen zijn piloten met absurde salarissen, leasemaatschappijen, airbus en met name equity holders (ook weer piloten).

    Air france KLM is inderdaad op weg om de volgende Alitalia te worden, daar heb je gelijk in en we moeten dat voorkomen. Een doorstart is daarvoor een uitstekende methode, dat heeft niks met betweterigheid te maken maar met realisme, iets dat je zelf blijkbaar aanhangt zeg je, maar lijk je niet toe te passen (zo zei je enige tijd geleden dat er niks aan de salarissen hoefde te gebeuren, en na feiten van mij, ben je ineens een andere weg ingeslagen).

    Het is zielig voor zo'n mooi bedrijf als klm dat het failliet moet gaan, maar dat is ook realisme. Het is juist emotie om het overeind te houden. Ga je Ryanair dan bijvoorbeeld niet helpen, en easyJet? Waar ligt het realisme?
  2. forum rang 7 €URO-Trader 16 mei 2020 21:27
    Over een half jaar zal blijken wat het effect is van alle lock-downs. Wellicht was het een terechte beslissing. Echter, blijkt het de domste zet ooit, dan valt de UWV uitkering naar KLM enigszins te rechtvaardigen. Dat de overheden hun verantwoordelijkheden moeten tonen spreekt voor zich. Echter, de mensen op leeftijd welken in de gevarenzone zitten mbt Corona hebben tot op ook heden geen financiële offers gedaan, pensioenen gaan op gelijke voet verder. Uiteindelijk gaat iedereen 10% en meer inleveren. Gaat de inflatie omhoog en uiteindelijk de rente. Etc etc
  3. forum rang 7 €URO-Trader 16 mei 2020 21:29
    quote:

    Arbitrageur schreef op 14 mei 2020 12:50:

    Als zelfs hedgefondsen en institutionele inversteerders afscheid nemen van hun complete belangen in de luchtvaart industrie, vraag ik mij echt af wat particuliere beleggers beweegt om hun aandelen in KLM vast te houden en of bij te kopen. Zelfs als KLM geen doorstart maakt, gaat dit aandeel nog jarenlang zijwaarts bewegen. Momenteel zijn er andere sectoren waar veel meer potentie in zit.
    aandeel voor dagtripjes met een horizon tot 18hr.
  4. forum rang 6 gbakl 16 mei 2020 22:33
    JanB:

    (zo zei je enige tijd geleden dat er niks aan de salarissen hoefde te gebeuren, en na feiten van mij, ben je ineens een andere weg ingeslagen).

    dat mag je dan even terugzoeken want ik verdwaal niet graag in beweringen die nergens op slaan...
    volgens mij durfde iemand hier zelfs te beweren dat ik piloot was, enkel en alleen omdat ik weerlegde dat de overheid ook alle hoge salarissen > 1 ton voor 90% bijspijkerde.

    ga ik intussen wel even door met de impact op de aandelenkoersen en mag jij proberen
    wat beter te gaan lezen en begrijpen.
  5. [verwijderd] 17 mei 2020 15:02
    Veel inkomend verkeer boven Spaarndam richtig Polderbaan tussen 13.00-14.00 uur, alleen maar KLM 737 kisten, 1x KLM 747, minimaal elke 4 minuten overkomend.
    Het volume groeit heel duidelijk, elke week meer bestemmingen, de frequentie zal ook omhoog gegaan zijn.

    Stel dat ze elke dag 4% capaciteit bijsteken op weg naar het "normale" volume, dan zitten ze binnen een maand weer op normaal volume.

    Maar de bezettingsgraad he! die zal nog bijzonder laag zijn en laag blijven, ik zie die 1,5 meter regel niet binnen 3 maanden verdwijnen, ik denk nu 15-20%.

    Eerst alles weer laten vliegen, en dan heel geleidelijk de bezettingsgraad opvoeren...
  6. forum rang 6 gbakl 17 mei 2020 16:14
    .pas op met de hele dag omhoog kijken, daar krijg je
    pijn in je nek van.

    'alleen maar KLM 737 kisten'...

    even wat rechtzetten nl. juist niet vnl. 737 maar dit type:
    Embraer 190...( bv. Registratie PHEZE) met slechts 100 stoelen
    en het goedkoopst in de uitvoering en met KLC.

    geen strenge restrictie van 1 1/2 meter aan boord alleen de passagiers zover mogelijk uit elkaar en dat is in de regel geen probleem met de huidige bookingen.

  7. @iPlof 17 mei 2020 19:48
    Ik werd laatst gebeld door KLM over een uitstaande ticket. Duidelijk vanuit een call center uit India...mijn vlucht ging naar Finland. Zelfs in tijden dat 99% van het personeel royaal betaald thuis zit te niksen besteden ze het werk nog uit. Wat een kansloos kutbedrijf is dat KLM toch.
  8. rightright 18 mei 2020 08:57
    Ik leef overal ter wereld en reis permanent. Ik zie de vliegprijzen echt niet spectaculair omhoog gaan. Er komt wel een nieuw bedrijf die profiteert van de lage olieprijs, goedkopere deals met vliegvelden en overheidssteun van landen die veel meer afhankelijk zijn van toerisme (bijvoorbeeld Thailand). heel veel mensen vliegen bijvoorbeeld ook niet rechtstreeks met KLM naar Thailand maar met Emirates en een tussenstop omdat dat 300 euro p/p scheelt. Of met EVA Air rechtstreeks omdat dat 200 euro scheelt met KLM. Je ziet als je dan bij KLM boekt we meteen dat het een ECO flight is omdat je rechtsreeks vliegt. Kost dus 300 euro meer dan met een tussenstop... Je zou verwachtten dat ze dan juist directe vluchten goedkoper zouden maken als het om het milieu gaat. KLM is sowiezo slecht, vaak kost een enkeltje evenveel als een retourtje. Ik neem meestal enkele reis, dus dan is KLM veel te duur.

    Voor sommige bestemmingen zal de prijs wel omhooggaan, vooral kleine toeristenplaatsen waar alleen in hoogseizoen directe vluchten van Europa heengaan. Dan moet je dus een toeristenplaats zoeken die nog wel directe vluchten heeft. Zo was er jaren geleden een directe verbinding tussen Porto Seguro in Brazilie, nu kun je beter een andere bestemming zoeken als Fortaleza. En dan zie je dat Condor en TAP veel beter zijn dan KLM en meer bestemmingen aandoen. Vliegtickets naar veel landen zijn nu 50% goedkoper dan 10 jaar geleden.

    Ik denk dat mensen gewoon evenveel blijven vliegen voor vkanties, alleen de bestemming zal wellicht wat wijzigen. Zo vlieg je veel goedkoper via Cancun en dan naar Mexico City dan direct naar Mexico city. Met sites als skyscanner vindt je al snel de beste en snelste vluchten.

    Maar KLM is over, als NL die kennis wil houden kunnen ze beter de boel failliet laten gaan. Want met de Fransen en de enorme overheid waarbij je 50% van de lijnen wel kan schrappen zal er nooit winst worden gemaakt. Zal toch ook niet gebeuren met al die leningen, ze hebben al sinds 2006 alleen geld voor bonussen, niet voor dividend. Het is de PostNL van de luchtvaart, een half staatsbedrijf.

    Ik zou zeggen koop wat nieuwe vliegtuigen, maak ze Oranje en noem het Orange Airlines.
  9. [verwijderd] 18 mei 2020 14:27
    "even wat rechtzetten nl. juist niet vnl. 737 maar dit type:
    Embraer 190...( bv. Registratie PHEZE) met slechts 100 stoelen
    en het goedkoopst in de uitvoering en met KLC"

    Scherp, ik moet je daar gelijk in geven, er zullen ook wat Airbussen tussen gezeten hebben, twee motorigge 100+ zitters.

    Hoorde vandaag van het voorval dat een passagiers zaterdag 40 minuten moest wachten voor de terminal, de enige terminal die in gebruik was zat vol, een volle kist die moest wachten dus!

    Een heel goede indicator: er moet een tweede terminal open, SPL moet de operatie vergroten.

    Doe het maar low-profile, anders gaan de Milieu Gekkies weer fietsen op de vliegtuigen parkeerplaats(lees: Aalsmeerbaan)
  10. forum rang 6 gbakl 18 mei 2020 19:29
    niets dus:
    althans voorspelbaar en er wordt weinig opgeheven...

    shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/90/a...

    stabiele ruime 22% belang bij de hedgefunds die volop manipuleren.
    af en toe de koers omhoog en vaak de koers omlaag.

    afgelopen donderdag werden nog alle turbos long om zeep geholpen tm 3.67
    en morgen moeten de turbos short vrezen op niveau 4.25 - 4.35.

    leuk om het spelletje mee te spelen maar je moet ontzettend actief er
    bovenop zitten en que stoploss afstand houden.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links