Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
gbakl schreef op 16 mei 2020 12:15 :
www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/ai... dramatische ontwikkelingen en ze melden niet eens meer bij voorkeur via natuurlijk
verloop of een vrijwillige vertrekregeling want dat slaat ook nergens meer op.
je zal maar airline employee zijn of iets anders doen op schiphol,terwijl heel veel
beterweters roepen dat het weggegooid belastinggeld
is en dat de zaak maar failliet moet gaan...
en niet eens in de gaten hebben dat we uiteindelijk via allerlei onvermijdelijke en
indirecte overheidsbijdragen wel geld naar oa.Italie laten verdwijnen waar het al
jarenlange failliete Alitalia NIET failliet gaat en maar wat graag in dat gat springt
naast alle andere airlines die niet failliet verklaard gaan worden.
het blijft lastig niet uit emotie maar uit realisme te blijven denken.
Het is weggegooid geld als je weet dat je er nog jarenlang geld in moet pompen. En deze werknemers, die krijgen hun geld wel, en hun baan weer terug, en waarschijnlijk een soortgelijk salaris. Degene die jij met je woorden probeert te beschermen zijn piloten met absurde salarissen, leasemaatschappijen, airbus en met name equity holders (ook weer piloten). Air france KLM is inderdaad op weg om de volgende Alitalia te worden, daar heb je gelijk in en we moeten dat voorkomen. Een doorstart is daarvoor een uitstekende methode, dat heeft niks met betweterigheid te maken maar met realisme, iets dat je zelf blijkbaar aanhangt zeg je, maar lijk je niet toe te passen (zo zei je enige tijd geleden dat er niks aan de salarissen hoefde te gebeuren, en na feiten van mij, ben je ineens een andere weg ingeslagen). Het is zielig voor zo'n mooi bedrijf als klm dat het failliet moet gaan, maar dat is ook realisme. Het is juist emotie om het overeind te houden. Ga je Ryanair dan bijvoorbeeld niet helpen, en easyJet? Waar ligt het realisme?
Prima verwoord, (bijna) niets aan toe te voegen.. Behalve: Iedere euro die van ons wordt afgepakt om in bodemloze put KLM te steken is een extra MIN voor de ECHTE economie.
Over een half jaar zal blijken wat het effect is van alle lock-downs. Wellicht was het een terechte beslissing. Echter, blijkt het de domste zet ooit, dan valt de UWV uitkering naar KLM enigszins te rechtvaardigen. Dat de overheden hun verantwoordelijkheden moeten tonen spreekt voor zich. Echter, de mensen op leeftijd welken in de gevarenzone zitten mbt Corona hebben tot op ook heden geen financiële offers gedaan, pensioenen gaan op gelijke voet verder. Uiteindelijk gaat iedereen 10% en meer inleveren. Gaat de inflatie omhoog en uiteindelijk de rente. Etc etc
Arbitrageur schreef op 14 mei 2020 12:50 :
Als zelfs hedgefondsen en institutionele inversteerders afscheid nemen van hun complete belangen in de luchtvaart industrie, vraag ik mij echt af wat particuliere beleggers beweegt om hun aandelen in KLM vast te houden en of bij te kopen. Zelfs als KLM geen doorstart maakt, gaat dit aandeel nog jarenlang zijwaarts bewegen. Momenteel zijn er andere sectoren waar veel meer potentie in zit.
aandeel voor dagtripjes met een horizon tot 18hr.
JanB: (zo zei je enige tijd geleden dat er niks aan de salarissen hoefde te gebeuren, en na feiten van mij, ben je ineens een andere weg ingeslagen). dat mag je dan even terugzoeken want ik verdwaal niet graag in beweringen die nergens op slaan... volgens mij durfde iemand hier zelfs te beweren dat ik piloot was, enkel en alleen omdat ik weerlegde dat de overheid ook alle hoge salarissen > 1 ton voor 90% bijspijkerde. ga ik intussen wel even door met de impact op de aandelenkoersen en mag jij proberen wat beter te gaan lezen en begrijpen.
www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/vr... de arrogantie sluipt er elke keer weer in daar. wordt een lange virus-zomer voor dit bedrijf.
Veel inkomend verkeer boven Spaarndam richtig Polderbaan tussen 13.00-14.00 uur, alleen maar KLM 737 kisten, 1x KLM 747, minimaal elke 4 minuten overkomend. Het volume groeit heel duidelijk, elke week meer bestemmingen, de frequentie zal ook omhoog gegaan zijn. Stel dat ze elke dag 4% capaciteit bijsteken op weg naar het "normale" volume, dan zitten ze binnen een maand weer op normaal volume. Maar de bezettingsgraad he! die zal nog bijzonder laag zijn en laag blijven, ik zie die 1,5 meter regel niet binnen 3 maanden verdwijnen, ik denk nu 15-20%. Eerst alles weer laten vliegen, en dan heel geleidelijk de bezettingsgraad opvoeren...
.pas op met de hele dag omhoog kijken, daar krijg je pijn in je nek van. 'alleen maar KLM 737 kisten'... even wat rechtzetten nl. juist niet vnl. 737 maar dit type: Embraer 190...( bv. Registratie PHEZE) met slechts 100 stoelen en het goedkoopst in de uitvoering en met KLC. geen strenge restrictie van 1 1/2 meter aan boord alleen de passagiers zover mogelijk uit elkaar en dat is in de regel geen probleem met de huidige bookingen.
Kan KLM niet in een soort beren winterslaap beurshandel stil liggen. Alles wat niet nodig is aan personeel wachtgeld half staat half klm.
Ik werd laatst gebeld door KLM over een uitstaande ticket. Duidelijk vanuit een call center uit India...mijn vlucht ging naar Finland. Zelfs in tijden dat 99% van het personeel royaal betaald thuis zit te niksen besteden ze het werk nog uit. Wat een kansloos kutbedrijf is dat KLM toch.
Ik leef overal ter wereld en reis permanent. Ik zie de vliegprijzen echt niet spectaculair omhoog gaan. Er komt wel een nieuw bedrijf die profiteert van de lage olieprijs, goedkopere deals met vliegvelden en overheidssteun van landen die veel meer afhankelijk zijn van toerisme (bijvoorbeeld Thailand). heel veel mensen vliegen bijvoorbeeld ook niet rechtstreeks met KLM naar Thailand maar met Emirates en een tussenstop omdat dat 300 euro p/p scheelt. Of met EVA Air rechtstreeks omdat dat 200 euro scheelt met KLM. Je ziet als je dan bij KLM boekt we meteen dat het een ECO flight is omdat je rechtsreeks vliegt. Kost dus 300 euro meer dan met een tussenstop... Je zou verwachtten dat ze dan juist directe vluchten goedkoper zouden maken als het om het milieu gaat. KLM is sowiezo slecht, vaak kost een enkeltje evenveel als een retourtje. Ik neem meestal enkele reis, dus dan is KLM veel te duur. Voor sommige bestemmingen zal de prijs wel omhooggaan, vooral kleine toeristenplaatsen waar alleen in hoogseizoen directe vluchten van Europa heengaan. Dan moet je dus een toeristenplaats zoeken die nog wel directe vluchten heeft. Zo was er jaren geleden een directe verbinding tussen Porto Seguro in Brazilie, nu kun je beter een andere bestemming zoeken als Fortaleza. En dan zie je dat Condor en TAP veel beter zijn dan KLM en meer bestemmingen aandoen. Vliegtickets naar veel landen zijn nu 50% goedkoper dan 10 jaar geleden. Ik denk dat mensen gewoon evenveel blijven vliegen voor vkanties, alleen de bestemming zal wellicht wat wijzigen. Zo vlieg je veel goedkoper via Cancun en dan naar Mexico City dan direct naar Mexico city. Met sites als skyscanner vindt je al snel de beste en snelste vluchten. Maar KLM is over, als NL die kennis wil houden kunnen ze beter de boel failliet laten gaan. Want met de Fransen en de enorme overheid waarbij je 50% van de lijnen wel kan schrappen zal er nooit winst worden gemaakt. Zal toch ook niet gebeuren met al die leningen, ze hebben al sinds 2006 alleen geld voor bonussen, niet voor dividend. Het is de PostNL van de luchtvaart, een half staatsbedrijf. Ik zou zeggen koop wat nieuwe vliegtuigen, maak ze Oranje en noem het Orange Airlines.
www.iex.nl/Nieuws/ANP-180520-099/Luch... Emirates: 115x A380 in onze vloot 8x A380 in afwachting van levering
"even wat rechtzetten nl. juist niet vnl. 737 maar dit type: Embraer 190...( bv. Registratie PHEZE) met slechts 100 stoelen en het goedkoopst in de uitvoering en met KLC" Scherp, ik moet je daar gelijk in geven, er zullen ook wat Airbussen tussen gezeten hebben, twee motorigge 100+ zitters. Hoorde vandaag van het voorval dat een passagiers zaterdag 40 minuten moest wachten voor de terminal, de enige terminal die in gebruik was zat vol, een volle kist die moest wachten dus! Een heel goede indicator: er moet een tweede terminal open, SPL moet de operatie vergroten. Doe het maar low-profile, anders gaan de Milieu Gekkies weer fietsen op de vliegtuigen parkeerplaats(lees: Aalsmeerbaan)
Air France-KLM€ 4,137 +0,21(+5,48%) nabeurshandel...met een slotvolume van 620.000 stuks (dagvolume is 2,2 miljoen) werd de koers even omhoog gestuwd naar bijna 4.14. zo doe je dat als je zonder veel tegenstand de koers even op wil peppen.
Ik ben benieuwd wat de opheffing van shortselling morgen met de koers gaat doen.
niets dus: althans voorspelbaar en er wordt weinig opgeheven...shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/90/a... stabiele ruime 22% belang bij de hedgefunds die volop manipuleren. af en toe de koers omhoog en vaak de koers omlaag. afgelopen donderdag werden nog alle turbos long om zeep geholpen tm 3.67 en morgen moeten de turbos short vrezen op niveau 4.25 - 4.35. leuk om het spelletje mee te spelen maar je moet ontzettend actief er bovenop zitten en que stoploss afstand houden.
in Duitsland gaat LH aan kop, zelfde verhaal.shortsell.nl/universes/Duitsland
JanBergerac schreef op 18 mei 2020 17:47 :
Ik ben benieuwd wat de opheffing van shortselling morgen met de koers gaat doen.
Prachtig, mooi rood! De shorters gaan het gauw inhalen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)