Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,840 19 apr 2024 12:18
  • -0,140 (-2,34%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 226.204 Gem. (3M) 304,1K

TomTom MEI 2020

493 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 25 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boem! 17 mei 2020 07:12
    Ik tracht te benadrukken dat het stuwmeer aan omzet onder deferred kort (de helft van de direct bij oplevering onder deze post geboekte omzet van 75% gefactureerde omzet) een extra boost geeft aan de omzet in het jaar + 1.
    Dit staat los van de vrijval van 5% vanuit(1/5 van 25%) de daaraan 5 voorafgaande jaren vanuit deferred long.

    In mijn redenering dat gefactureerd wordt verdeeld naar 75% deferred kort en 25% naar deferred long zou het financiele Plaatje er zonder wijzigingen in de toepassing en looptijden van de deals er als volgt hebben uitgezien uitgaande van een te factureren bedrag van 440 mio.

    Omzet direct 1/2 van 75% van 440 mio= 165 mio
    Omzet dir 2019 1/2 van 75 % van 380 mio= 142,5 mio
    Omzet indirect 5% van 1.250 mio(gefact 2015/2019)= 62,5 mio
    Totaal zonder Corona 370 mio (vs 266 mio in 2019 en 245 mio in 2018)

    Door Corona zal er minder uitgefactureerd worden ik neem hiervoor een vermindering ad 25 Mio in 1q 65 mio in 2q en 20 mio in 3q waardoor de gefactureerde omzet over 2020 uitkomt op 330 mio.
    Dit scheelt in direct te verantwoorden omzet 45 mio waardoor de ifrs omzet voor automotive uitkomt op 325 mio.

    Omzet gefactureerd vs gerapporteerd bij Automotive:
    2017 245 mio vs 196 mio
    2018 320 mio vs 245 mi0
    2019 380 mio vs 266 mio
    2020 excl Corona 440 mio vs 370 mio
    2020 incl Corona 330 mio vs 325 mio.

    uit dit overzicht blijkt klip en klaar dat het uitstellen van omzet zijn grenzen kent, op het moment dat de uitstroom vanuit deferred op gang komt is er geen houden meer aan.

    Mijn inschating vwb te factureren en te rapporteren omzet voor 2021 is resp 525 mio en 400 mio.

    Het negeren van gefactureerde bedragen en je laten leiden door gerapporteerde cijfers wordt een flinke misrekening voor de meeste "volgers" van TT.

  2. forum rang 6 boem! 17 mei 2020 07:26
    Tatje

    Deferred revenue bij Consumer bestaat uit deferred kort voor abbonementen welke voor een jaar zijn afgesloten en deferred long voor zover het de C&S content betreft bij een verkoop van PND's.

    De omzet aan C&S binnen Consumer laat het volgende beeld zien:
    2016 93 mio
    2017 88 mio
    2018 68 mio
    2019 58 mio
    1q '20 14 mio

    Er zal altijd deferred blijven bestaan binnen Consumer zolang zij abbo's en PND's verkopen.

    Wel zal de deferred afnemen net zoals de omzet C&S binnen Consumer.
    Schatting 2020 C&S Consumer 50 mio.
  3. forum rang 6 tatje 17 mei 2020 09:39
    Automotive
    Q1 2020 geboekte omzet 50+ netto movement 35= 85 gefactureerde omzet.

    Ik stel netto movement even gelijk aan deferred automotive.

    Er rollen dus voor 85 miljoen euro werkzaamheden aan autos in automotive van de band.

    deb 85
    aan geboekte omzet 20% 17
    Aan deferred automotive 80% 68

    deferred automotive 33
    aan geboekte omzet. 33

    Samenvattend

    deb 85
    aan geboekte omzet 50
    aan deferred 35

    Ik boek dus als voorbeeld, als de auto van de band komt 20% als geboekte omzet en 80% als deferred.

    Daarna valt er nog uit deferred nog 33 vrij.

    Kijk ik dan naar Q1 2019.

    geboekte omzet 65 + netto movement 21 = 86

    Zou ik dan weer de 80/20 verhouding toepassen.

    deb 86
    aan geboekte omzet 17,2
    aan deferred 68,8

    deferred uitgesteld 47,8
    aan geboekte omzet 47,8

    Gefactureerde omzet Q1 2019 is ongeveer even groot als de gefactureerde omzet Q1 2020.

    Ik factureer dus evenveel in Q1 2019 al Q 2020.

    Maar in 2019 wordt mijn deferred 21 groter en in Q1 2020 35.

    Hebben ze in Q1 2020 meer uitgesteld dan in Q1 2019 ???

    Stel ik krijg evenveel in Q1 2019 als Q1 2020 als de auto van de band rolt.

    De gefactureerde omzet is even groot, maar wat ik naar deferred rol is anders !!

    Ik heb het dus even alleen over automotive.

    Dus de deferred die vrijvalt uit de post deferred is in Q1 2020 33
    Dus de deferred die vrijvalt uit de post deferred is in Q1 2019 47,8

    Volgens 20/80.

    Is Tom Tom soms weer creatief geweest.

    Tot de aandelen inkoop voorbij is en eventueel een strategisch belang ( consumer verkopen, lijkt me moeilijk, zo niet onmogelijk ) zal TT de cijfers eerder lager als de waarheid proberen te brengen, maar zeker niet hoger :-)

  4. forum rang 7 ketchup 17 mei 2020 10:31

    ga ervan uit dat Q2 voor TT slecht tot zeer slechte cijfers gaat geven, maar dat is niets nieuw, de enige relevante vraag is ... " zit al het slechte nieuws hier rond de 6.50 @ 7 euro al in de prijs verwerkt, of krijgt TT alsnog een fikse na-trap bij presentatie Q2 en gaan we wellicht nog onder de 6 euro duiken ? " en is dat dan het moment qua timing om een vijandige of vriendelijke aanval op de toko te verwachten ?
    het eerste heeft ook een TT niet in de hand, maar kunnen ze wel afwijzen, het tweede kunnen ze zeker sturen en dat gaat enkel en alleen als ze een vehikel gevonden hebben die het voor hun kan fronten, want ze zullen de schijn moeten ophouden alsof ook zij uitgekocht worden en daarna een belang/transfer nemen in de nieuwe toko en of dat nu een private equity bedrijf is of een nieuw te vormen partnership doet er niet toe, wij zullen daar dan waarschijnlijk geen deel van uitmaken

    zo verdwijnt TT vanzelf van de beurs, maar niet uit beeld voor de intimi.

    het zal erom spannen, want wie o wie gaat de koers bij slecht nieuws lager zetten , daar moet dan toch een SocGen voor ingeschakeld worden.

  5. forum rang 6 boem! 17 mei 2020 11:42
    De normale boeking in 1q zou zijn geweest omzet direct 50% x 75% van 85 mio = 32 mio.

    Daarna zou de helft van de directe omzet uit 2019 in stromen 50% x 75% van 87 mio = 33 mio

    En tot slot de 5 % indirecte omzet 3/12 x 5% van 1250 = 16 mio.

    Normaal bij ongewijzigde toepassing van deferred zou de IFRS omzet in 1q 2002 81 mio hebben bedragen bij een gefactureerde omzet van 85 mio( 2019 65 mio tov 85 mio).

    Men boekt slechts 50 mio maar geeft wel de reden aan en die ligt besloten in de lagere omzet ten gevolge van de productiesluiting waardoor 25 mio omzet is misgelopen( negatief effect in q1 25 mio x 50% x 75% van 9 mio) EN door wijziging in toepassing van deferred die de overige 22 mio voor zijn rekening neemt.

    Kijk in dit verband naar de positieve FCF in 1q van 14 mio en de stijging bij deferred automotive ad 37 mio.

    Dat 2q super slecht gaat worden voor TT-Automotive is een vaststaand feit.
    Indien je geen productie hebt valt er ook niets te factureren.
    Maar zelfs met een productiestop van 60% zal TT nog steeds op basis vanuit zijn backlog 45 mio uitfactureren.
    Dat deze 45 mio slechts zorgt voor 50% x 75% x 45 mio aan directe omzet van 17 mio is uiteraard uiterst karig.

    Maar deze omzet wordt gestut uit de 50% x 75% x 90 mio = 33 mio vanuit de facturatie in 2q 2019 en de 5% vanuit deferred long ad 16 mio.

    De omzet in 2q 2020 voor automotive zal daardoor 17 mio + 33 mio + 16 mio = 66 mio bedragen.

    66 mio waarvan 17 mio vanuit directe facturering en 49 mio vanuit de opgepotte uitgestelde omzet.
    ter vergelijking in 2q 2019 werd er bij een factuurbedrag van 90 mio slechts 76 mio als gerapporteerde omzet verantwoord.

    De cijfers zullen daardoor erg slecht zijn voor A&E een omzet in 2019 van 90 mio A + 40 mio E gaf een inflow aan kas van 130 mio terwijl we het dit jaar moeten doen met 45 mio A en 45 mio E waardoor er slechts 90 mio aan kas instroomt een vermindering met liefst 40 mio ofwel een daling in reeele omzet van 30%.

    De gerapporteerde cijfers zullen een heel ander verhaal vertellen want daarin scoort A 66 mio en E 45 mio in het 2q 2020 waardoor er gecamoufleert slechts een omzetdaling plaats vindt van 5 mio tov 2019 111 mio vs 116 mio(minder dan 5%).

    IK ben uiterst benieuwd hoe met name jij zou reageren indien TT dergelijke cijfers presenteert bij 2q presentatie.

  6. forum rang 6 tatje 17 mei 2020 11:53
    Laten we er vanuit gaan, dat Ketchup ongeveer de lange termijn outlook van Tom Tom benadert in 2025.

    Harold over het corona tijdperk en hopelijk 2021 after :
    Be good let's face it. It's impossible to call it a good year. But on product development, on order intake, long-term outlook, we still believe that we can produce a good year from that perspective, and we're fully in position to pick it up in 2021, when we hope everything is back to normal.

    Dus volgens Ketchup kan Tom Tom mits een aantal voorwaarden in 2025 2 euro winst per aandeel laten zien.

    Ketchup 18 april dus na de webcast en het transcript.

    ben geen accountant - maar kijk nu maar vooruit ipv achteruit hoe het eens was of had kunnen zijn

    zie het echter wat simpeler, alles draait om A&E
    indien TT ergens tussen 2023 en 2025 een omzet van 1 miljard weet te halen uit A&E
    aan een marge van 78-80% (en dat is echt een hoge marge om dit vast te houden voor LT )
    heb je het over 800 mio gross profit
    ik ga ervan uit dat de OPEX zakt naar 550 mio ( lean and mean - zonder verder grove afschrijvingen)
    heb je ruwweg een winst van 250mio bij 130 mio uitstaande aandelen geeft dat een wpa van 2 euro aan een going multiple van X15 = 30 euro per aandeel ergens tegen 2025

    dus het draait even simpel bekeken straks bij TT om 3 stuwende factoren
    a) kan de omzet A&E op 3-5 jaar naar 1 miljard plus
    b) is een marge van tegen de 80% voor de komende 3-5 jaar een zekerheid
    b) kan TT draaien op een OPEX van 500-550 mio

    In 2023 is er misschien nog 30 a 35 miljoen per jaar aan D en A, ebit is bijna ebitda.

    2019 700,8 miljoen omzet maar je moet netto movement meetellen.

    Dat is de gefactureerde omzet en die was in 2019 700,8 plus 76,5 = 777,3 en die centen zijn in 2019 binnen in de pocket :-)

    Man tegen vrouw : als je de kinderen buiten laat fietsen vallen ze.

    Een half jaar later vallen ze.

    Man tegen vrouw : ik heb het je toch gezegd.

    Mijn respect blijft, maar je hebt nu wel alle scenarios gehad, zal de goede zeker bij zitten.

    Maar jouw boven beschreven scenarios kunnen allemaal.

    In 2019 hadden we een operationele dus gefactureerde omzet automotive van 380, jaarlijks groeiend met 20%, zonder corona.

    2019 380
    2020 456
    2021 547
    2022 656
    2023 787
    2024 945
    2025 1134

    Tel daarbij nog eens een omzet bij Enterprise van 300 bij. ( weinig verschil tussen geboekt en gefactureerd )

    En er zou zonder corona 1,4 miljard kunnen binnen komen in 2025.

    Na 2022 heeft TT het niet meer over 10 maar 15% groei in geboekt, lijkt me positief voor de gefactureerde omzet.

    Tot nu toe is alle automotive omzet gekomen uit SD.

    Straks komt HD voor ADAS en later voor autonoom.

    Maar ik wil ten alle tijden SD blijven gebruiken, dat zie ik !!!

    DIFFERENT MAPS FOR DIFFERENT NEEDS
    SD MAPS FOR HUMANS

    Used in infotainment systems for search, routing and visualization.
    Features road geometry POIs, addresses, speed limits, speed cameras, vertical clearance.
    Heights for bridges, sign trusses and pedestrian overpasses.
    Built using mobile mapping vans, field surveys and probe data.
    Data accuracy ±0 to 20 meters

    ADAS MAPS FOR MACHINES

    Used in advanced driver assistance systems for increased safety, comfort and fuel efficiency.
    Features road curvature, gradient, lane information, traffic signs and speed limits.
    Built using vehicle sensor data, mobile mapping vans and field surveys.
    Data accuracy ±0 to 20 meters.

    HD MAPS FOR MACHINES

    Used in autonomous driving for precise localization, smoother path planning and improved
    sensor perception.
    Features lane marking and composition, road edges and barriers and road and traffic signs.
    Built using vehicle sensor data and mobile mapping vans.
    Data accuracy: centimeter-level accuracy.

  7. forum rang 6 tatje 17 mei 2020 12:05
    Ha Boem.

    Ik snap jou, maar ik weet zeker, dat niet iedereen zo diep gaat.

    Zo nu wandelen, want het weer nodigt uit :-)

    De outflow van deferred zal even groot zijn.

    Dus hoe groot is de gefactureerde omzet van de autos die van de band lopen.

    Ik nam daarvan 20% als geboekte omzet.

    Maar het gedeelte deferred dat vrijvalt, zal even groot zijn als vorig jaar.

    Jij rekent nog veel preciezer dan ik.

    Geboekte omzet bestaat uit het volgende.
    - een percentage van de gefactureerde omzet.
    - deferred dat vrijvalt en ook geboekt wordt.

  8. forum rang 7 ketchup 17 mei 2020 12:39

    Martin,
    wat a) betreft voor cijfers - dus noem dat maar even de lopende resultaten voor omzet
    versus b) de gerapporteerde cijfers : dan zou ik voor b) zeggen alles is reeds in de prijs verwerkt en dat zou geen negatieve druk op het aandeel moeten geven

    echter : hoe gaat de markt het lezen en bij het huidige sentiment, waar ik toch denk dat heel veel bedrijven voor Q2 zwaar gaan tegenvallen voor cijfers, buiten die paar puur vraag gedreven sectoren die zelfs gaan over-performen., .... hoe gaat dat voor TT vallen ?... en is het dan mogelijk dat we alsnog een keer onder de 6 duiken en met de wetenschap dat PE overvol zit aan surplus cash en dat sommige grotere bedrijven nu al in de overname sfeer zitten
    kijk naar een Intel, kijk naar een Heineken .. dat zijn ondernemingen die weten nu kun je ook profiteren van een ander zijn ellende ... en zo zijn er natuurlijk meerdere bedrijven die cash rich staan en die weten het is nu wel het moment om toe te slaan , neem daarbij de teneur ... als het not done is bij deze tijden genereus dividend uit te keren, dan maar op oorlogspad.

    gezien het feit dat de TT volkomen schoon is en cash positief, en een outlook die beloftevol is in een gevraagde sector indien het TT gaat lukken de 3 elementen te laten samenvallen van groei in omzet, marge vasthouden en OPEX contained, dan is een overnemer thans spekkoper.
    daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om te begrijpen dat 6 - 7 euro te geef is.

    PS: heb een analist op S/A gevraagd die Intel ziet zitten , en die een update heeft geschreven na Intel's laatste acquisitie van Moovit en erg te spreken is over de positie die Intel thans opbouwt in de sector of hij denkt dat HD-Maps een must is voor self-driving, of dat hij denkt dat Musk gelijk heeft en dat gewoon een basic map met sensoren voldoende is.
    hij noemt namelijk voornamelijk MBLY als drijvende factor voor Intel's positie en geeft nul aandacht aan Intel's belang in HERE , da's wel bijzonder.
  9. forum rang 6 boem! 17 mei 2020 13:21
    Wies,

    De echte uitgefactureerde omzet krijgt een flinke douw in 2q.

    Naast de 40 mio die men mist in A&E tov 2q 2019 zal ook de dump in Consumer er flink inhakken met nog eens een 50-55 mio.

    Door de vrijval zal het gerapporteerde omzetcijfer voor A&E beduidend beter ogen met een daling van 5 mio.

    Gezien het sentiment in de markt zie ik ook wel kansen dat de koers van het aandeel na de presentatie daalt tot onder de 6 euro. OMZETVERLIES TT 50 mio in q2 van 210 mio naar 160 mio geeft daarvoor voldoende ruimte.

    Ik ben echter in het geheel niet bang dat PE daar gebruik van kunnen maken omdat HG die deur heeft gesloten.

    Ik ben blij dat de speciale uitgangspositie die A&E heeft verworven ook bij jou heeft geleid tot een andere houding tov het verdienmodel.

    Dat dit verdienmodel sterk afhankelijk is van de mogelijkheden tot uitrol van HD-maps is de onzekere factor in deze.
    Musk houdt nog steeds staande dat voor SDC(level5) GEEN HD-maps nodig ziin en indien hij daar gelijk in heeft waarom dan wel voor de kleinere broertjes voor ADAS(level 2-4).
    De overige OEM's zullen hun keuze moeten maken in de komende kwartalen of zij moeten zich nu al gewonnen geven met betrekking tot C&S gedeelte iin de connected car.

    Ik heb geen hoge pet op van Mobileye vwb hun software oplossing om zonder HD.maps HUN sensoren het werk te laten doen .
    Wel uiteraard voor de CEO die het waanzinnige bedrag heeft binnengehaald bij de verkoop aan Intell.
  10. forum rang 6 tatje 17 mei 2020 17:18
    Boem schreef.

    De omzet in 2q 2020 voor automotive zal daardoor 17 mio + 33 mio + 16 mio = 66 mio bedragen.

    66 mio waarvan 17 mio vanuit directe facturering en 49 mio vanuit de opgepotte uitgestelde omzet.
    ter vergelijking in 2q 2019 werd er bij een factuurbedrag van 90 mio slechts 76 mio als gerapporteerde omzet verantwoord.

    Tatje:

    rond de gefactureerde omzet Q2 2019 automotive ff af op 76 geboekt en 14 deferred ( netto move het zelfde ) is 90

    deb 90
    aan geboekte omzet ( direct ) 18 20%
    aan deferred omzet ( uitgesteld ) 72 80%

    deferred 58
    Aan geboekte omzet 58

    In 1 post

    deb 90
    aan geboekte omzet 76
    aan deferred ( toename ) 14

    Q2 2020

    gefactureerde omzet 90 Q 2 2019 laat ik met 40% dalen.

    Deb 54
    Aan geboekte omzet 10,8 20%
    aan deferred ( uitstel ) 43,2 80%

    Nu neem ik de zelfde vrijval bij deferred als Q1 2019 58

    deferred 58
    aan geboekte omzet 58

    Samenvattend

    Deb 54
    deferred 14,8
    aan geboekte omzet 68,8

    Ik laat deferred automotive dus dalen ipv stijgen.

    66 en 68,8 ligt vlak bij elkaar.

    Misschien iets aan de 20% doen, naar 17% en ik kom ook uit op 66 :-)
  11. forum rang 6 boem! 18 mei 2020 02:53
    Ik heb het idee dat de crux van mijn verhaal zijn waarde verloren heeft door het geven van zoveel details.

    Waar het mij omging is aan te tonen, dat je slechts naar de operationele omzet hoeft te kijken van Automotive en de gerapporteerde terzijde kan schuiven indien je de echte ontwikkeling van deze unit wil volgen.

    Gerapporteerde omzet van Automotive was als volgt:
    2017 196 mio (+44%)
    2018 245 mio (+25%)
    2019 266 mio (+9%)
    1q '20 50 mio (-13%)

    Een ontluisterend beeld van een unit in verval die afgaande op deze cijfers moet vechten om bestaansrecht te behouden.

    Hoe is het dan mogelijk dat de financiele weerbaarheid van TT is toegenomen over diezelfde periode blijkend uit de toegenomen kaspositie met 300.000 (431k vs 133K).

    Dat antwoord is makkelijk te geven want naast de gecamoufleerde rapportcijfers geeft TT ons ook inzicht in de productiecijfers van deze unit en die zien er als volgt uit:
    2017 235 mio (+20%)
    2018 318 mio (+35%)
    2019 381 mio (+20%)
    1q'20 85 mio (-2%)

    Gegeven het feit, dat het cijfer van 1q '20 sterk negatief beinvloed is door de productiestop oogt deze unit als zeer beloftevol voor de toekomst.

    Wat je je af behoort te vragen welk cijfer je wil laten prevaleren om de ontwikkeling van deze unit goed in het oog te houden en hoe is het mogelijk dat de cijfers zulk een ander licht schijnen op die ontwikkeling.

    Om met dat laatste te beginnen:
    De verhouding gerapporteerd vs gefactureerd is door de jaren heen meer scheef gaan liggen:
    2017 196 mio vs 235 mio (83%)
    2018 245 mio vs 318 mio (77%)
    2019 266 mio vs 381 mio (70%)
    1q'20 50 mio vs 85 mio (59%)
    Dit wordt veroorzaakt doordat TT meer omzet uitstelt door gebruik te maken van IFRS om daarmee fiscaal voordeel te behalen.

    Echter uitstel kan nooit afstel worden daar zorgt diezelfde fiscus wel voor.

    De vraag die overblijft is naar welk van de cijferreeksen je behoort te kijken voor het juiste oordeel.
    Ik hou me daarbij vast aan de harde knaken omzet terwijl het merendeel van de posters slechts oog hebben voor de gerapporteerde.

    Op het moment dat de uitstroom vanuit de uitgestelde omzet de instroom nadert of die overschijt zal je het omgekeerde effect zien.

    Dat moment gaat ongewild plaatsvinden in 2q'20 doordat de productie rampzalig zal dalen door de productiestops maar door de uitstroom vanuit deferred voor een deel wordt opgevangen.
    2q'20 66 mio vs 45 mio ( +++ 47%)

    Waarom ik die gedetailleerde opsomming heb gegeven komt met dank aan @Tatje door zijn verwijzen naar blz 70-71 inzake het moment van rapporteren van de diverse omzetten en waarbij met name de verbijzondering op blz 72 mij heeft doen inzien dat TT het nog bonter maakt dan ik al veronderstelde.
    Waar ik uitging van 75% direct en 25% naar uitgesteld blijkt TT de volledige factuur als uitgesteld te behandelen weliswaar voor een groot gedeelte (75%?) naar deferred kort en het overige naar deferred long.

  12. forum rang 6 NewKidInTown 18 mei 2020 08:13
    Het mag een hobby zijn om precies de toekomstige resultaten van dit aandeel te berekenen en te fine-tunen, maar in deze turbulente en onzekere tijden is dat totaal zinloos. En voorspellende waarde heeft dat zeker niet, dat is in het verleden wel gebleken, keer op keer.
    Beter zekerheid inbouwen dan "curling-beleggen".
  13. forum rang 6 tatje 18 mei 2020 08:33
    Ik zag iemand om 3.41 uur plaatselijke tijd :-) nog posten.

    Gelukkig werkt ie niet bij Tom Tom.

    Tja.

    Maar ik ga hem of haar ontmoeten, daarom is de huidige koers van Tom Tom ondergeschikt :-)

    Zal toch geen k.t smoesje hebben.

    De operationele omzet is de echte omzet, de geboekte omzet is de gecamoufleerde omzet.

    Zonder corona zou Automotive in 2021 al 547 miljoen harde euros binnen slepen :-)

    Tel daarbij een 200 aan Enterprise.

    A en E totaal 747 a 90% is 672 gross profit en nog een 28 gross profit consumer .

    De rest is bijna een boekhoudkundig trucje.

    Omdat het mag volgens de IFRS regels.

    Ga er maar vanuit gezien de strategie van Tom Tom, dat ze van de gefactureerde omzet zoveel mogelijk naar deferred brengen.

    Uitstel maar geen afstel :-)

  14. forum rang 6 boem! 18 mei 2020 10:32
    quote:

    Nait Soesen schreef op 18 mei 2020 09:40:

    Top Shareholders!


    Bedankt Nait

    25 partijen bezitten 100 mio van de uitstaande aandelen(+75%).

    Wordt daardoor moeilijk een belang op dan wel af te bouwen.

    Door Corona staat TT nu in de negatieve afwachtingsstand.

    Extra aandacht voor de switch van short naar een longpositie bij Soc Gen indien ik de cijfers goed interpreter.
  15. [verwijderd] 18 mei 2020 11:22
    Controle ? Gewoon geen spannende updates en PB,s dus geen kopers !
    Hoe gaat het eigenlijk in die Baidu vijver ? Hoor je nauwelijks iets van
    Met de AEX down krijgt TT x2 voor zijn broek
    Met de AEX up doet TT voor een kwart mee !
    Je kan je gek blijven rekenen over het weekend maar dit is TT !

493 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 25 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links