Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,480 17 apr 2024 17:35
  • +0,230 (+1,51%) Dagrange 15,250 - 15,640
  • 30.839 Gem. (3M) 227K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 518 519 520 521 522 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Twoane 10 mei 2020 11:30
    quote:

    lute11 schreef op 9 mei 2020 21:08:

    [...]
    Ik denk niet dat we 17 euro zien, 12 lijkt mij al erg veel. Ik heb nog een stapeltje, en die gaan er uit bij 11 of eerder.
    Als je het aandeel koopt/bezit voor de ex div (uit mijn hoofd 28 mei Q1 en 15 juni 2020 Q2) dan krijg je het dividend. Volgens mij is de belasting hierop 30%, waarvan je weer 15% kun terugkrijgen.
    Voor de koersdoelen kijken veel analisten al naar volgend jaar, en dan verwachten ze een fors lagere winst (en dus dividend). Vandaar dat het aandeel niet gaat stijgen naar de verwachtingen die jij noemt (is mijn mening).
    tl;dr

    Als je ziet hoe irrationeel de huidige markt is, is voorspellen onmogelijk. En laat ons eerlijk zijn, koersdoelen van analisten zijn allemaal goed en wel, maar in the end is het vraag en aanbod dat de koers bepaald. Van de 20 analisten, zal er wel eentje toevallig zijn gelijk krijgen. Er is wel een consensus dat de huidige prijs erg laag is, en dat is bemoedigend.

    De meest realistische weergave van de onderliggende waarde is de NAV (Net asset value). Die ligt voor Euronav rond de 13$. Dus een share-price van 13$ zou rond de werkelijke waardering liggen. De toekomstige meerwaarde is daar niet in inbegrepen. Mijn inziens heeft Euronav ook een voordeel opgebouwd tov competitors, dat zich over de lange termijn gaat uiten.

    Het huidige beursklimaat, lijkt mij uitermate geschikt voor de grote kapitalen, om in te stappen (bv M&g onlangs). Op termijn kunnen dergelijke ingrepen de volatiliteit wegnemen, en een hogere bodemkoers betekenen. De laatste weken was er teveel speculatie, grote volumes & een overdreven negatieve perceptie. Die volumes gaan terug de normale kant op. Hoe meer mensen er instappen voor de lange-termijn. Hoe minder speculatie, hoe minder volatiliteit. Hoe minder volatiliteit, hoe interessanter het aandeel omwille van zijn dividend.

    Het lijkt mij dan ook vrij simplistisch om te stellen dat een goede strategie bij dit aandeel "verkopen op 11 euro" is. Let ook, dat verkopen op 11 euro hetzelfde is als houden, dividend krijgen en op 9 euro koers uitkomen, en dan verkopen.

    Ik ben nu al 5 jaar long op Euronav, en ik zie het long potentieel enkel toenemen. Gaan we die 9 euro nog zien? Ik hoop het, dan koop ik nog wat bij. Echter acht ik die kans erg klein gezien de huidige situatie.
  2. Vavli 10 mei 2020 12:11
    Met de hele Covid19 crisis lijken velen het potentieel op wat langere termijn uit het oog te verliezen: eind vorig jaar was het koersdoel voor Euronav rond de 15 dollar en was er eensgezindheid dat de komende jaren een heel ander plaatje geven dan de voorbije periode omdat er veel minder nieuwe tankers zijn besteld terwijl de globale vloot verouderd; omdat banken steeds minder geneigd zijn hiervoor kredieten vrij te geven; omdat na 2030 de vraag naar olie zal gaan dalen en omdat er nieuwe milieunormen komen. Minder tankers bij een vraag die nog tot 2030 zal toenemen, betekent hogere vrachttarieven. En in die markt zit Euronav met een relatief jonge vloot en lage schulden in een sterke positie.
    We gaan dus dit jaar recordwinsten boeken, dan zal er door de lagere vraag naar olie vanwege een onvermijdelijke recessie een magere periode komen, gevolgd door meerdere jaren met stabiele winsten en een hogere koers.
    Dit lijkt me dus wel een aandeel voor de langere termijn.
  3. GiGa 10 mei 2020 13:07
    Beste value jager,

    We blijven de laatste tijd vragen krijgen over onze ‘call’ om olietankeraandelen te kopen. Onze analisten zijn er nog altijd van overtuigd dat olietankers in een supercyclus zitten.

    Dus ja ... wij blijven positief.

    Vreemd genoeg verwachten beleggers altijd dat de beurskoersen van de ene op de andere dag naar de stratosfeer schieten wanneer we spreken over een supercyclus.

    Maar zo werkt de beurs niet.

    Dat is ook niet zo bij onze olietankeraandelen, ondanks dat ze recordresultaten neerzetten.

    Hoe dat komt, leggen we uit in onze Big Olietanker Update.

    Kort samengevat komt het er op neer dat de supercyclus wel degelijk begonnen is.

    Dat uit zich niet onmiddellijk in koersgeweld, maar wel in aandeelhouderswaarde.

    Wat dacht u anders van 10% dividendrendement op 1 kwartaal!

    De aandeelhouders van onze ‘Blue Chip’ olietanker, krijgen binnenkort een bruto dividend uitgekeerd van om en bij de 10%.

    Met andere woorden … Wie 5.000 euro investeert krijgt hier 500 euro bruto terug als dividend op 1 kwartaal.

    Vergelijk dat met een spaarboekje waar u 5 euro krijgt voor een volledig jaar.

    Een ook de andere olietanker-aandelen verwennen de aandeelhouders, ieder op hun eigen manier.

    Dat leest u allemaal in de Big Olietanker Update.

    De supercyclus is dan ook nog maar net begonnen.

    Geduld is hier een heel schone deugd.

    Met vriendelijke groeten,

    Team Value Jagers

    Heeft iemand van ons de inhoud van deze “tankerolie” update Kunnen lezen?
  4. [verwijderd] 10 mei 2020 14:33
    quote:

    GiGa schreef op 10 mei 2020 13:07:

    Beste value jager,

    We blijven de laatste tijd vragen krijgen over onze ‘call’ om olietankeraandelen te kopen. Onze analisten zijn er nog altijd van overtuigd dat olietankers in een supercyclus zitten.

    Dus ja ... wij blijven positief.

    Vreemd genoeg verwachten beleggers altijd dat de beurskoersen van de ene op de andere dag naar de stratosfeer schieten wanneer we spreken over een supercyclus.

    Maar zo werkt de beurs niet.

    Dat is ook niet zo bij onze olietankeraandelen, ondanks dat ze recordresultaten neerzetten.

    Hoe dat komt, leggen we uit in onze Big Olietanker Update.

    Kort samengevat komt het er op neer dat de supercyclus wel degelijk begonnen is.

    Dat uit zich niet onmiddellijk in koersgeweld, maar wel in aandeelhouderswaarde.

    Wat dacht u anders van 10% dividendrendement op 1 kwartaal!

    De aandeelhouders van onze ‘Blue Chip’ olietanker, krijgen binnenkort een bruto dividend uitgekeerd van om en bij de 10%.

    Met andere woorden … Wie 5.000 euro investeert krijgt hier 500 euro bruto terug als dividend op 1 kwartaal.

    Vergelijk dat met een spaarboekje waar u 5 euro krijgt voor een volledig jaar.

    Een ook de andere olietanker-aandelen verwennen de aandeelhouders, ieder op hun eigen manier.

    Dat leest u allemaal in de Big Olietanker Update.

    De supercyclus is dan ook nog maar net begonnen.

    Geduld is hier een heel schone deugd.

    Met vriendelijke groeten,

    Team Value Jagers

    Heeft iemand van ons de inhoud van deze “tankerolie” update Kunnen lezen?
    Wat een geweldig advies NOT.
    Als je het dividend krijgt, gaat de koers met hetzelfde bedrag omlaag, en jij moet er 30% belasting over betalen.
    "Vergelijk dat met een spaarboekje waar u 5 euro krijgt voor een volledig jaar.". Deze mensen hebben er echt verstand, betaal je hiervoor (ja, is nog slechter rendement)?
    Deze info kun je ook gewoon gratis krijgen, lees hier "Risky Bets" en op SA bijvoorbeeld: Mariusz Skonieczny en Mintzmyer of Joeri van der Sman (Risky?).
  5. SB19 10 mei 2020 15:12
    quote:

    lute11 schreef op 10 mei 2020 14:33:

    [...]
    Wat een geweldig advies NOT.
    Als je het dividend krijgt, gaat de koers met hetzelfde bedrag omlaag, en jij moet er 30% belasting over betalen.
    "Vergelijk dat met een spaarboekje waar u 5 euro krijgt voor een volledig jaar.". Deze mensen hebben er echt verstand, betaal je hiervoor (ja, is nog slechter rendement)?
    Deze info kun je ook gewoon gratis krijgen, lees hier "Risky Bets" en op SA bijvoorbeeld: Mariusz Skonieczny en Mintzmyer of Joeri van der Sman (Risky?).
    Morgenvroeg zo snel mogelijk je "stapeltje" verkopen Lute en geen div nemen....
  6. forum rang 4 aossa 10 mei 2020 16:41
    quote:

    mjmj schreef op 10 mei 2020 10:16:

    [...]

    Heeft België een bronbelasting van 30%?
    Op aandeel dividenden inderdaad 30%; bevrijdend, dwz dat er geen extra inkomenstaksen op zijn.

    Op sommige vastgoed aandelen zoals Aedifica is de dividendtaks 15%, maar dat is uitzonderlijk toegekend als aan een aantal voorwaarden is voldaan.
  7. forum rang 9 objectief 10 mei 2020 18:23
    quote:

    thcp schreef op 10 mei 2020 10:14:

    [...]

    Je moet je ook niet blind staren op enkel het koersverloop me dunkt.

    Kijk eens naar de koers in 2014/2015, en vergelijk daarna de resultaten en verwachtingen van toen met deze van nu. Als het sentiment niet tegen zit denk ik dat het wel mogelijk is om de €15 aan te tikken in de komende maanden.
    Ik heb de aandelen, maar 15 is een fantasie koers en volkomen uitgesloten. Je mist elk realisme; we staan 9 na topresultaten en dan nog 70% erbij zonder reden!!!
    In de buurt van de 11/12 verkoop ik mijn positie.
  8. forum rang 9 objectief 10 mei 2020 18:25
    quote:

    putbruy10 schreef op 10 mei 2020 17:55:

    Even resumeren, ( als Belg) maakt niet uit, 12% bruto rendement per kwartaal x 4 -30% voorheffing waarvan €800 aftrekbaar is = f*cking interesting, zakken ze morgen dan sla ik er nog wat in
    Je berekening is onvolledig; het dividend gaat van de koers af. Je zult ook de koersontwikkeling moeten meerekenen en in dit geval negatief.
  9. [verwijderd] 10 mei 2020 20:26
    quote:

    Grazes schreef op 10 mei 2020 18:50:

    theolympiareport.com/?p=2329138

    Equities analysts expect Euronav NV (NYSE:EURN) to post earnings of $1.36 per share for the current quarter, according to Zacks Investment Research. Two analysts have provided estimates for Euronav’s earnings. The highest EPS estimate is $2.09 and the lowest is $0.39.

    Nou, ik zeg minimaal 1 zit er ver naast.
  10. Erik VG 10 mei 2020 22:10
    Voor de kust wacht een lange file olietankers op lossen

    Na de crash door de coronacrisis veren de olieprijzen weer voorzichtig op. Maar het aanbod is nog steeds groter dan de vraag. Er dobberen op de Noordzee zeker veertig tankers, tot de nok toe vol met olie en benzine, die wachten tot de markt aantrekt.

    Door het enorme overaanbod op de oliemarkt wordt elke vorm van opslag benut. Voor de Nederlandse kust drijft een file tankers, de meeste gevuld met eindproducten zoals benzine. Analisten zien een einde aan het overaanbod, nu de maatregelen tegen corona worden afgebouwd. Maar de enorme voorraden zijn daarmee nog lang niet weggewerkt.
    Matthew Wheatley staart met verbazing naar zijn scherm. De analist van dataverzamelaar Genscape heeft veel ervaring met het volgen van de oliemarkt, maar dit heeft de Schot nog nooit gezien. Zeker veertig tankers liggen te wachten voor de Nederlandse en Belgische kust. De enorme schepen kunnen hun lading niet kwijt in de havens van Amsterdam, Rotterdam of Antwerpen, of worden gebruikt als drijvende opslagruimte.

    'Het bijzondere is dat het niet alleen om tankers met ruwe olie gaat. Het zijn merendeels zogenoemde schone tankers. Die zijn gevuld met de eindproducten die worden gemaakt van ruwe olie: benzine, vliegtuigbrandstof, en verschillende soorten diesel', zegt Wheatley.

    Schepen dobberen voor de kust

    Normaal gesproken worden de schepen snel gelost, maar nu liggen ze dagen, soms weken voor de kust te dobberen. 'Een schip huren is heel duur', zegt de analist. 'Dat handelaren en raffinaderijen tankers huren om benzine in op te slaan tekent de extreme situatie op de oliemarkt.'

    Door de coronacrisis viel in in één klap een groot gedeelte van de vraag naar ruwe olie en eindproducten zoals benzine weg. Vliegtuigen staan aan de grond, een groot gedeelte van de wereldbevolking bleef plotseling thuis. Het Internationaal Energieagentschap (IEA) schatte eerder de vraaguitval voor ruwe olie voor april op 29 miljoen vaten per dag. Dat is een slordige 30% van de vraag van ongeveer 100 miljoen vaten per dag van vóór de coronacrisis.

    Geld toe op een vat olie

    Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) daalde in Nederland alleen al in maart de vraag naar benzine met 20%. De vraag naar kerosine, de brandstof voor vliegtuigen, bereikte in Nederland het laagste niveau in twintig jaar. En dan moeten de cijfers over april nog komen.

    Overvolle tanks waren het directe gevolg van het plotseling wegvallen van de vraag. De spelers op de oliemarkt sloegen massaal opslagruimte in. De tanks die nog niet vol zijn, zijn in ieder geval wel volgeboekt.

    Peperdure olietankers

    Dat gegeven leverde bizarre taferelen op de oliemarkt op. De prijs voor een vat Amerikaanse olie (West Texas Intermediate ofwel WTI) werd negatief, tot -$40 per vat. Producenten en handelaren gaven dus geld toe om van hun olie af te komen. De prijs voor het huren van een olietanker, in normale omstandigheden al de duurste vorm van opslag, ging door het dak.

    De huur van een grote olietanker die normaal gesproken wordt ingezet voor het transport tussen het Midden-Oosten en China bedroeg voor de coronacrisis ongeveer $25.000 per dag. Dat tarief vloog omhoog naar boven de $250.000 per dag.

    Kentering in zicht?

    Maar ondanks die armada van volle tankers is er sinds kort een kentering te zien op de markt voor ruwe olie. De olieprijzen gaan weer omhoog, weliswaar vanaf extreem lage niveaus. Brent-olie kostte vrijdag $30,97 per vat van 159 liter. Een vat WTI was goed voor $24,74. Eind april was dat nog $20 voor Brent en $13 voor WTI. Is het dieptepunt bereikt?

    Analisten denken van wel. 'De komende weken komen vraag en aanbod weer met elkaar in evenwicht en gaat het opbouwen van de voorraad naar nul', zegt Jeff Currie, analist bij zakenbank Goldman Sachs en een autoriteit op het gebied van de oliemarkt. 'De productie wordt zo ver teruggeschroefd dat vraag en aanbod weer met elkaar in evenwicht komen. Bovendien komt ook de vraag weer langzaam terug.'

    Maatregelen tegen verspreiding van corona afgebouwd

    In de Verenigde Staten en in Europa worden de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus langzaam afgebouwd. In de VS is dat al te zien aan het wekelijkse olierapport van het Amerikaanse ministerie van energie. De vraag naar benzine neemt daar weer toe nu steeds meer Amerikanen de auto pakken. Bovendien reageren de olieproducenten, zij het met vertraging, wel degelijk op de lage prijzen en de volle tanks.

    Een aantal grote olieproducerende landen, verenigd in de Opec+, spraken al eerder af om per 1 mei 9,7 miljoen vaten olie per dag minder te produceren. Saoedi-Arabië en Rusland zijn de belangrijkste landen in dit monsterverbond. De Verenigde Staten doen niet mee. Maar ook in de VS, de grootste olieproducent ter wereld, zien oliemaatschappijen zich gedwongen de productie te verminderen. 'Grote olieproducenten zoals ExxonMobil en ConocoPhillips bouwen de productie af', zegt Currie. 'Ze kunnen hun olie niet meer kwijt.'

    Ook op zee ziet Matthew Wheatley van Genscape een kentering op gang komen. 'De prijzen voor het huren van een tanker zijn inmiddels weer gedaald, naar rond de $60.000 per dag.'

    Hoge prijzen keren voorlopig niet terug

    Maar dat wil niet zeggen dat de tankers voor de Nederlandse kust nu direct gelost gaan worden. De vraag keert maar langzaam terug, en het zal maanden kosten om de opgebouwde voorraad weg te werken. Currie ziet, in lijn met andere analisten, de olieprijs voorlopig niet terugkeren naar de niveaus van voor de crisis. Toen kostte een vat Brent nog $60. 'Door corona hebben bedrijven de voordelen van videobellen ontdekt. Er zal dus minder zakelijk gevlogen worden.'

    Daar staat wel tegenover dat ook het aanbod volgens Currie een klap heeft gehad die de olie-industrie niet eenvoudig te boven komt. 'Je kunt de productie niet zomaar weer opstarten, dat kost tijd. Bovendien raken olievelden per definitie leeg. Je moet dus blijven investeren in nieuwe velden, maar dat zal niet snel gebeuren. Beleggers zijn op dit moment wel een beetje klaar met de olie-industrie. Dat levert weinig op en veel grote beleggers staan onder druk om hun geld op een klimaatvriendelijke manier te investeren.'

    Ook is nog niet gezegd dat de coronacrisis nu echt voorbij is. Het virus lijkt op zijn retour, maar het is niet zeker dat er geen nieuwe uitbraak komt. Dan valt de vraag opnieuw weg en blijven oliehandelaren en producenten zitten met hun volle tankers en opslagtanks.

    Risico's voor het milieu

    Milieuorganisaties waarschuwen ondertussen voor de risico's die gepaard gaan met de opslag van zulke enorme hoeveelheden ruwe olie en andere petrochemische producten. Opslag op schepen is niet alleen duur, maar kan ook gevaarlijk zijn, waarschuwt Faiza Oulahsen, hoofd klimaat en energie bij Greenpeace Nederland. Bovendien komen er verontrustende geluiden uit de Verenigde Staten.

    Zo stuurde de branchevereniging van tankopslagbedrijven een brief naar de Amerikaanse milieu-inspectie met het verzoek om in deze crisistijden bepaalde inspecties uit te mogen stellen. Alle opslag is hard nodig, en voor sommige inspecties moeten de tanks eerst leeg zijn. Slecht idee, meent Oulahsen. 'Uitgestelde inspecties vergroten het risico op een mogelijk ongeluk. Als het misgaat, zijn de gevolgen voor het milieu en het leefgebied gigantisch en langdurig, zoals eerdere olierampen hebben aangetoond.'
  11. Becb 11 mei 2020 09:50
    quote:

    lute11 schreef op 9 mei 2020 21:08:

    [...]
    Ik denk niet dat we 17 euro zien, 12 lijkt mij al erg veel. Ik heb nog een stapeltje, en die gaan er uit bij 11 of eerder.
    Als je het aandeel koopt/bezit voor de ex div (uit mijn hoofd 28 mei Q1 en 15 juni 2020 Q2) dan krijg je het dividend. Volgens mij is de belasting hierop 30%, waarvan je weer 15% kun terugkrijgen.
    Voor de koersdoelen kijken veel analisten al naar volgend jaar, en dan verwachten ze een fors lagere winst (en dus dividend). Vandaar dat het aandeel niet gaat stijgen naar de verwachtingen die jij noemt (is mijn mening).
    Ik vrees dat we lute11 moeten bijtreden hier. De Stoop zegt dat de prijs te lag staat, maar van zodra de prijs een beetje boven 10 (de families), en de 11 (mensen van de board zelf) staat, verkopen die mannen zelf! En ze kregen groot gelijk met hun acties, gezien de prijs nu.
    We hebben aankondiging gekregen van een beter dan verwacht Q1, en een super aanstaande Q2, en de koers is zowaar gedaald. Share prise van 12 euro of meer lijkt me niet realistisch.
    Belgen kunnen slechts voor 812 euro dividend de belasting (30%) terugkrijgen - 243,6 euro dus. Als je getrouwd bent, dan kan zowel voor jou als je partner. Alles boven die 812 euro dividend is effectief aan 30% belast. Niet weinig. Als je dit jaar voor pakweg 500 aandelen euronav hebt, dan gaat het dividend al boven die 812 euro. (2x als je een partner hebt)
    Dus vraag ik me af of ik niet beter nog voor de vaststelling dividend moet proberen te verkopen. Om na uitbetaling dividend terug te kopen. pffff. financiele planning met die Belgische fiscaliteit.
  12. Investor 11 mei 2020 10:02
    Als Euronav eigen aandelen gaat inkopen (tot 10%) tegen de huidige koers, dan kost hen dat een pak minder. Er ligt immers al ong. 20% bruto dividend klaar (ong 1EUR van Q1 en saldo + hetzelfde van Q2). Ze betalen dus grosso modo 8% voor aandelen die goedkoper zijn dan de NAV (die op haar beurt erg conservatief is). Dat geeft het volgende effect: het maakt weinig uit voor de liquiditeit, want het bedrijf heeft enkele schepen verkocht en 20% van de winst wordt gereserveerd. Ze kunnen die aandelen dus cash betalen. En voor de solvabiliteit per aandeel is het ook positief, want door goedkoper te kopen dan de NAV, verhoogt de NAV per aandeel. Een alternatief is dat Euronav de aandelen duurder koopt (wat leuk is voor KT beleggers) en de koers ondersteunt, maar eigenlijk is dat tegen het belang van de LT aandeelhouders.Een win-win dus en vanaf Q3 worden de winsten verdeeld tussen 90¨% van de aandeelhouders.
  13. Luk J 11 mei 2020 10:45
    quote:

    Investor schreef op 11 mei 2020 10:02:

    Als Euronav eigen aandelen gaat inkopen (tot 10%) tegen de huidige koers, dan kost hen dat een pak minder. Er ligt immers al ong. 20% bruto dividend klaar (ong 1EUR van Q1 en saldo + hetzelfde van Q2). Ze betalen dus grosso modo 8% voor aandelen die goedkoper zijn dan de NAV (die op haar beurt erg conservatief is). Dat geeft het volgende effect: het maakt weinig uit voor de liquiditeit, want het bedrijf heeft enkele schepen verkocht en 20% van de winst wordt gereserveerd. Ze kunnen die aandelen dus cash betalen. En voor de solvabiliteit per aandeel is het ook positief, want door goedkoper te kopen dan de NAV, verhoogt de NAV per aandeel. Een alternatief is dat Euronav de aandelen duurder koopt (wat leuk is voor KT beleggers) en de koers ondersteunt, maar eigenlijk is dat tegen het belang van de LT aandeelhouders.Een win-win dus en vanaf Q3 worden de winsten verdeeld tussen 90¨% van de aandeelhouders.
    Uit de antwoorden die Hugo de Stoop geeft tijdens de earnings call van vorige donderdag, lees ik tussen de regels dat ze met de opbrengst van Q2 wel eigen aandelen gaan inkopen.
  14. Long Short 11 mei 2020 10:45
    quote:

    Investor schreef op 11 mei 2020 10:02:

    Als Euronav eigen aandelen gaat inkopen (tot 10%) tegen de huidige koers, dan kost hen dat een pak minder. Er ligt immers al ong. 20% bruto dividend klaar (ong 1EUR van Q1 en saldo + hetzelfde van Q2). Ze betalen dus grosso modo 8% voor aandelen die goedkoper zijn dan de NAV (die op haar beurt erg conservatief is). Dat geeft het volgende effect: het maakt weinig uit voor de liquiditeit, want het bedrijf heeft enkele schepen verkocht en 20% van de winst wordt gereserveerd. Ze kunnen die aandelen dus cash betalen. En voor de solvabiliteit per aandeel is het ook positief, want door goedkoper te kopen dan de NAV, verhoogt de NAV per aandeel. Een alternatief is dat Euronav de aandelen duurder koopt (wat leuk is voor KT beleggers) en de koers ondersteunt, maar eigenlijk is dat tegen het belang van de LT aandeelhouders.Een win-win dus en vanaf Q3 worden de winsten verdeeld tussen 90¨% van de aandeelhouders.
    Moeten de ingekochte aandelen dan vernietigd worden of speelt dit geen rol?
    Kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat EURONAV bij een koersstijging de ingekochte aandelen terug verkoopt. Of zie ik dit verkeerd?
  15. Twoane 11 mei 2020 10:55
    quote:

    Long Short schreef op 11 mei 2020 10:45:

    [...]

    Moeten de ingekochte aandelen dan vernietigd worden of speelt dit geen rol?
    Kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat EURONAV bij een koersstijging de ingekochte aandelen terug verkoopt. Of zie ik dit verkeerd?
    Die gaan gewoon uit de free float.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 518 519 520 521 522 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links