Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

KLM schrijft dieprode cijfers door coronacrisis

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. taurus86 7 mei 2020 07:33
    De kerosineprijs is gedaald. Maar dat kan toch geen invloed hebben op de resultaten van nu. Niemand heeft nog van het concurrentievoordeel gebruik kunnen maken. Ze hebben ook enkele dagen wind mee gehad vanuit de States. Waar zijn daar de voordelen van gebleven? AFN schrijf geen nonsens; of IEX neem dit niet een op een over a.u.b.
  2. Fart 7 mei 2020 08:07
    quote:

    taurus86 schreef op 7 mei 2020 07:33:

    De kerosineprijs is gedaald. Maar dat kan toch geen invloed hebben op de resultaten van nu. Niemand heeft nog van het concurrentievoordeel gebruik kunnen maken. Ze hebben ook enkele dagen wind mee gehad vanuit de States. Waar zijn daar de voordelen van gebleven? AFN schrijf geen nonsens; of IEX neem dit niet een op een over a.u.b.
    Zeker geen onzin. KLM is de verplichting aangezien (met future contracten) om brandstof af te nemen tegen een vooraf bepaalde, naar nu blijkt erg hoge, prijs. Normaal gesproken is dat prima omdat ze tegelijkertijd dezelfde hoeveelheid brandstof inkopen tegen de huidige lage prijs. KLM vliegt echter niet meer. Ze hebben dus nog steeds de plicht om een grote hoeveelheid brandstof in te kopen tegen een zeer hoge prijs maar ze kopen niets meer tegen een lage prijs in. Oftewel een fors verlies.
  3. [verwijderd] 7 mei 2020 08:35
    quote:

    Pensioenopbouw schreef op 7 mei 2020 08:15:

    Als Air France 12 miljard gaat lenen van de Franse en Nederlandse overheden
    Dat doen ze dus niet. De overheden zullen garant staan, dat is iets anders dan geld geven. Ze lenen het gewoon bij de banken. Net zo als een hypotheek krijgen bij een bank als je geen inkomsten hebt niet lukt, lukt het een bedrijf ook niet om een lening te krijgen.
  4. forum rang 4 Red_ 7 mei 2020 08:46
    quote:

    Mcdj schreef op 7 mei 2020 08:09:

    "Failliet en doorstart met beperkte capaciteit was 100x beter geweest.
    De helft van personeel en vliegtuigen is sowieso toch niet nodig het komende jaar "

    Als het allemaal zo simpel was geweest dan was dat wel gebeurd....
    Nee dat heet beroerde besluiten nemen vanuit politiek oogpunt en 'sociale' druk.
    Het too big too fail principe blijft door deze belachelijke wijze in stand
  5. forum rang 4 Portisch 7 mei 2020 09:02
    Zag een analyse van "Follow de Money "waaruit blijkt dat de KLM-toestellen in Ierland worden geleased. De inkomsten gaan vervolgens naar de Kaaiman-eilanden.
    Dit alles om in Nederland belastingbetaling zo laag mogelijk te houden.
    Dus de toestellen zijn geen eigendom van KLM.
    De leasekosten lopen door. Ook als de toestellen god weet hoe lang aan de grond staan.
    Dus belasting betaling minimaliseren. En Staatssteun. Een giftige mix.
    Internationaal kunnen b.v. Europese luchtvaartmaatschappijen niet concurreren met maatschappijen uit Olielanden.
    Zat een D66 mannetje tegenover. Als reactie op het betoog/analyse van FTM u hebt natuurlijk 100% gelijk MAAR ...
    Toch worden in de afweging om staatssteun al deze belangrijke argumenten in de MSM niet genoemd. Jammer..


  6. Kopzorgen over erfpacht 10 mei 2020 14:42
    Het tweede kwartaal wordt nog veel beroerder, maar ook de daarop volgende kwartalen en zelfs eerstkomende jaren. Op middellange tot langere termijn zit er voor beleggers geen toekomst in de luchtvaart (geen of onvoldoende rendement op investering). Gewoon overlaten aan Overheden. Afblijven en/of verkopen!
13 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,810 11:28
-0,070 -0,71%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links