Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TomTom MEI 2020

493 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 25 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boem! 9 mei 2020 14:49
    Huidige NOW regeling is ZONDER voorwaarden.

    De nieuwe regeling zal wel beperkende voorwaarden kennen.

    Het is derhalve een FEIT, dat HG een financieel gewin weggeeft.

    De motivatie is ook door hem gegeven, hij wil belasting van burgers niet misbruiken door gebruik te maken van de mazen in het net als gevolg van de noodzaak tot snelle invoering van deze regeling(zoals bijv door Booking.com).
  2. forum rang 7 tatje 10 mei 2020 10:01
    boem! schreef op 7 mei 2020 12:26:

    Opvallende quote van HG:
    Hoewel we in aanmerking komen om gebruik te maken van de NOW regeling zien we daar bewust vanaf.
    Als ondernemer in een vrije markteconomie vinden we het gepast om eerst hulp te zoeken bij de ondernemer zelf of zijn aandeelhouders indien er behoefte zou bestaan aan extra financiering.

    Minister Koolmees 8 mei in de DFT.
    Koolmees herhaalde verder dat er nieuwe voorwaarden komen voor bedrijven die gebruik willen maken van de NOW-regeling. Zo mogen ondernemingen geen winstuitkering aan aandeelhouders uitdelen, geen dividend uitkeren en niet meer eigen aandelen inkopen. Verder denkt Koolmees aan omscholing van werknemers.

    Tja: We zien er bewust vanaf, zegt Harold.
    Je kunt moeilijk zeggen, dat beetje geld dat we krijgen staat totaal niet in verhouding met onze vrijheid van handelen ( inkoop, dividend )

    Dan maar een sneer naar de andere beursgenoteerde bedrijven, die wel van de NOW gebruik maken.

    Dus geen NOW om je vrijheid van handelen niet te beperken.

    Hoe belangrijk vindt je het om die 33 miljoen aandelen inkoop af te maken.

    - inkoop aandelen afmaken
    - strategisch belang
    - dividend, daarna !!

    Mag de koers 2021 enz los ???

    Door Corona ligt Consumer op zijn gat.

    Maar al die data van meer dan 100 miljoen verkochte kastjes en al die patenten van sports.

    Misschien wil een TT koper, Consumer er wel bij !

    Zonder Corona zou je in 2021 enz al positieve resultaten laten zien en al dat geld van gefactureerde omzet.

    Je cash klotst dan tegen de plinten, met te verrekenen verliezen van 2019 een 2020, dan moet je wel dividend gaan betalen.

    Mag ook, want de koers mag los.

    Ik denk dat Harold zijn zaakjes perfect voor elkaar heeft.

    Geen NOW, vrijheid van handelen heeft momenteel de prioriteit.

    Want behalve de omzet loopt alles op rolletjes.

    ""But on product development, on order intake, long-term outlook, we still believe that we can produce a good year from that perspective, and we're fully in position to pick it up in 2021, when we hope everything is back to normal.""

    En onthoudt, de natuur, de zee, de meren de bergen, daar kan ik meer van genieten als iemand met miljarden, die kan daar alleen van genieten met een gouden kooi om zich heen.
  3. VanillaSky 10 mei 2020 10:52
    quote:

    boem! schreef op 9 mei 2020 14:49:

    Huidige NOW regeling is ZONDER voorwaarden.

    De nieuwe regeling zal wel beperkende voorwaarden kennen.

    Het is derhalve een FEIT, dat HG een financieel gewin weggeeft.

    De motivatie is ook door hem gegeven, hij wil belasting van burgers niet misbruiken door gebruik te maken van de mazen in het net als gevolg van de noodzaak tot snelle invoering van deze regeling(zoals bijv door Booking.com).

    Bovenstaande is NIET juist. Derhalve kunnen wij concluderen dat HG voor EIGEN GEWIN afziet van de NOW regeling. Neem aan dat jij hier nu ook geen andere mogelijkheid meer voor ziet, dat verhaaltje van we kunnen zelf (als ondernemer) bijspringen is natuurlijk kolder. Dat de aandeelhouders, wanneer nood aan de man is, kunnen bijspringen daar geloof ik hem nog wel in.

    www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksov...
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 mei 2020 12:21
    quote:

    tatje schreef op 7 mei 2020 09:21:

    [...]
    In Consumer, both B2B and end customers make payments for (bundled) products and services which may require TomTom to deliver map update and/or traffic service during the (estimated) remaining lifetime of a hardware product or subscription period. Payments for such products and/or services are generally received at the time the products are delivered (subject to applicable payment term for B2B customers) or when services are activated.

    Moet nog wennen aan al het "" nieuwe ""
    Bovenstaande is absoluut niet 'nieuw'. Het slaat op all-in pnd's en PRO-terminals, en teksten als deze staan al vele jaren in de jaarverslagen.
  5. forum rang 6 boem! 10 mei 2020 12:33
    quote:

    tatje schreef op 10 mei 2020 10:01:

    boem! schreef op 7 mei 2020 12:26:

    Opvallende quote van HG:
    Hoewel we in aanmerking komen om gebruik te maken van de NOW regeling zien we daar bewust vanaf.
    Als ondernemer in een vrije markteconomie vinden we het gepast om eerst hulp te zoeken bij de ondernemer zelf of zijn aandeelhouders indien er behoefte zou bestaan aan extra financiering.

    Minister Koolmees 8 mei in de DFT.
    Koolmees herhaalde verder dat er nieuwe voorwaarden komen voor bedrijven die gebruik willen maken van de NOW-regeling. Zo mogen ondernemingen geen winstuitkering aan aandeelhouders uitdelen, geen dividend uitkeren en niet meer eigen aandelen inkopen. Verder denkt Koolmees aan omscholing van werknemers.

    Mijn quote heeft betrekking op de huidige ongeconditioneerde NOW-regeling waar TT vrijwillig vanaf ziet.

    Dat minister Koolmees aan de nieuwe NOW-regeling extra voorwaarden verbindt is helaas noodzakelijk doordat andere bedrijven vanuit zelfverrijking(Booking.com) een slaatje willen slaan door de mazen in het net op te zoeken die een snelle invoering nu eenmaal met zich meebrengt.
  6. forum rang 6 boem! 10 mei 2020 13:03
    Follow the money is algemeen geaccepteert als indicator waar je het beste in kan investeren.

    Beleggingsgeld is nl altiid op zoek naar rendement.
    Veranderde omstandigheden geven nieuwe kansen maar scheppen ook nieuwe bedreigingen voor dat rendement.

    De gidsen in de zoektocht naar rendement voor de toekomst zijn de grootbanken.
    Zij hebben de kennis en het financieel economisch analytisch vermogen toekomstige behoeften van de burgers(de markt) terug te vertalen naar bedrijven die daarin voor- dan wel achterop lopen.

    Voor zover is er nog niets aan de hand, groot-banken delen hun kennis met de beleggingswereld en in een vrije liberale economie komen de winnaars en verliezers vanzelf bovendrijven.

    De regisseurrol in het aanwijzen van de winnaars en verliezers is bij de grootbanken neergelegd door Centrale banken en Overheden na de financiele crisis.
    Nu blijkt dat zij in die regisseur rol ernstig zijn tekort geschoten door de bedrijven uit te hollen met onverantwoorde aandeelhoudersuitkeringen en ze geen vet op de botten over te laten kan ik me niet voorstellen dat Centrale Banken en Overheden die regie weer in handen leggen van de bancaire sector.

    Het is opvallend, dat er zo weinig zelfreflectie aanwezig is bij aandeelhouders.
    Hoe komt het dat veel bedrijven niet klaar zijn voor de toekomst en zich overladen hebben met schulden.
  7. forum rang 6 boem! 11 mei 2020 02:52
    Follow the money is een voortreffelijk advies indien je het vertaald in:
    Zet je geld in op bedrijven die bewezen hebben geld te kunnen verdienen en een product/service aanbieden waar behoefte aan blijkt te bestaan.

    Tom2 is zo'n bedrijf, ze hebben bewezen jaar in jaar uit winsten te kunnen opschrijven waardoor men een schuld van 450 mio heeft omgebogen in een positieve kaspositie van 450 mio.
    Dat men gedurende die periode een zeer kostbare transitie van HW- naar C&S-bedrijf heeft doorgemaakt maakt het des te opmerkelijker.
    Vanuit het niets staat er nu een C&S bedrijf met een huidige omzet van 600 mio en een CAGR van 15% welke tijdelijk wordt gekweld door de pandemie die mogelijk 100 mio zal doen verdampen in 2020.

    De uitgangspositie die het bedrijf zich heeft verworven in termen van orderportefeuille en weerstandsvermogen zijn uitmuntend te noemen.

    De rust en het vertrouwen die HG uitstraalt in deze barre tijden indien hij het heeft over het toekomstperspectief blijft niet enkel beperkt tot mooie woorden.

    Terwijl andere CEO's niet wisten hoe snel zij zich konden melden bij het loket van de NOW-regeling ziet hij daar bewust vanaf.

    Door sommige aandeelhouders werd deze daad weer in het licht geplaatsd van de vermeende zelfverrijking door HG.
    Hoe je door af te zien van een bedrag ad 10 mio jezelf kan verrijken is mij ontgaan evenals de toegepaste zelfverrijking door HG in het verleden.
    HG heeft per saldo 140 mio geinvesteerd in het bedrijf sinds de oprichting, in die tussentijd nog niet 1 cent dividend ontvangen, slechts een belonging van ca 1 mio per jaar was zijn deel als grootaandeelhouder en kapitein van het schip.

    Dit door hem behaalde resultaat van minder dan 1% per jaar zal hem ook weerhouden om nu de oogstperiode aanbreekt van zijn gedane inspanningen en gelopen risico het bedrijf voor een appel en een ei te verkopen.

    HG gaat ervan uit dat TT uiteindelijk succesvol zal zijn en omdat hij kan rekenen zal hij daaraan een forfaitair rendement van minimaal 10% toekennen aan zijn investering waardoor zijn minimale verkoopprijs op 6,7x die 140 mio zal liggen.
    950 mio voor 11% zou een marketcap betekenen van 8,5 miljard met een koers van 65 euro per aandeel.

    Dit komt aardig overeen met de waarden die horen bij het afgegeven vergezicht.
    De huidige onrust op de markten maakt HG niet nerveus, hij is met TT volledig financieel onafhankelijk en vaart gestaag voort op de aangegeven koers.

    HG laat zich niet beetnemen door welke finaciele instelling dan ook en is ook niet afhankelijk van 1 van de Big-Tech- of Big-Carcompanies want hij heeft zij bijna allemaal al als klant.

  8. forum rang 7 tatje 11 mei 2020 09:01
    Boem.

    Bijna iedereen blijft in TT, dus zijn er nu 1maal veel partijen die in TT zitten om de boot niet te missen.

    Een blinde ziet de potentie van hetgeen jij 11 mei 2.52 uur als toekomstige mogelijkheden plaatst.

    Ze halen toch wel de krenten uit berichten en denken na.

    Net zo goed als ik de krenten uit jouw verslagen haal en uit de verslagen op off - topic van Ketchup en Sniklaas.

    Ik leer van veel forumleden, niet van alle :-)

    Ik probeer bijna niet meer te happen, meestal lukt dat.

    Voor mij was Harold bij RTLZ weer een bevestiging van de strategie.

    De te volgen strategie blijft heilig, daarom ook geen NOW, want de nieuwe NOW kan gevolgen hebben voor de te volgen strategie.

  9. forum rang 6 boem! 11 mei 2020 09:48
    @Tatje om geen gebruik te maken van de NOW regeling was een principiele kwestie, dat men GEEN gebruik zal maken van de nieuwe regeling is vanuit het laten lopen van het ongeconditioneerd te behalen voordeel bij de1st tranche onvermijdelijk.
    NB het omzetverlies zal ook vele malen minder zijn de komende drie maanden.
  10. forum rang 7 tatje 11 mei 2020 10:09
    quote:

    boem! schreef op 11 mei 2020 09:48:

    @Tatje om geen gebruik te maken van de NOW regeling was een principiele kwestie, dat men GEEN gebruik zal maken van de nieuwe regeling is vanuit het laten lopen van het ongeconditioneerd te behalen voordeel bij de1st tranche onvermijdelijk.
    NB het omzetverlies zal ook vele malen minder zijn de komende drie maanden.
    Kijk, daar ben ik het dus niet eens met jou.

    Tom Tom wist denk ik via via dat een eventuele 2e NOW regeling met voorwaarden verbonden zou worden.

    Je hebt een bepaalde strategie je weet al voor de eerste NOW regeling dat de 2e NOW regeling voorwaarden zal hebben.

    Die eerste moest heel snel de markt in, maar de tweede daar kon men langer over nadenken.

    Mijn mening : TT wist al voor de eerste regeling dat de tweede regeling met voorwaarden zou worden gebracht.

    Die voorwaarden zou tegen de strategie indruisen van TT, dus geen 1 maar ook geen 2.

    Voor mij is het geen principiele beslissing.

    Harold wil het wel zo laten overkomen, maar ik denk er dus anders over.

    ""Nieuwe gesprekken met klanten lopen goed, zei Harold bij RTLZ""
  11. forum rang 6 boem! 11 mei 2020 10:19
    Het is mij best, dat wij in mening verschillen waarom HG GEEN gebruik heeft gemaakt van de 1st NOW regeling.

    Ik geef je op een briefje dat @Booking.com GEEN gebruik zal maken van de tweede regeling maar de subsidie uit de eerste regeling gewoon incasseert.

    Dat was ook een mogelijkheid geweest voor HG : 10 mio incasseren bij de ongeconditioneerde 1st regeling en afzien van een verzoek voor de tweede regeling vanwege de beperkingen die daarbij opgelegd gaan worden.

  12. forum rang 4 Kuiken 11 mei 2020 10:28
    Gisteren stond er op Bloomberg een met onderzoeken onderbouwd verhaal, dat het autogebruik zich veel sneller hervat dan gebruik van OV. Daar waar mensen weer gaan reizen, wordt de auto als veiliger gezien vanwege corona dan het OV. Ook verwachten onderzoekers dat er veel meer dan voorheen gebruik gemaakt gaat worden van de auto dan voorC tijdens komende vakanties.
  13. forum rang 7 tatje 11 mei 2020 11:02
    Geen NOW, gewoon je strategie volgen.

    Boem schreef al de operationele omzet automotive, dus de centen die binnen komen.

    2018 317
    2019 380 20% meer

    zonder Corona
    2020 456
    2021 547

    Hoeveel centen komen binnen in 2021
    Automotive 547
    Enterprise 180
    Consumer 100

    Logisch dat ik voor minder cash 2020 ( tussen 50 en 100 miljoen ) mijn strategie niet aanpas.
  14. forum rang 7 Dutchy Ron 11 mei 2020 11:38
    Tesla CEO Elon Musk fielded several requests to address Autopilot’s ability to determine speed limit signs accurately, and the accuracy of its map data.

    Amid reports that Autopilot users are still experiencing inaccuracies with the software’s ability to accurately read speed limit signs, Musk reassured users over Twitter that improvements are of utmost priority and an update is coming soon.

    De oplossing ligt binnen handbereik ..... Elon wil het alleen nog niet erkennen
  15. forum rang 7 tatje 11 mei 2020 12:50
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 11 mei 2020 11:38:

    Tesla CEO Elon Musk fielded several requests to address Autopilot’s ability to determine speed limit signs accurately, and the accuracy of its map data.

    Amid reports that Autopilot users are still experiencing inaccuracies with the software’s ability to accurately read speed limit signs, Musk reassured users over Twitter that improvements are of utmost priority and an update is coming soon.

    De oplossing ligt binnen handbereik ..... Elon wil het alleen nog niet erkennen
    Tja, bekend maken dat je met TT werkt, zal Tesla beter maken.

    Maar als 70% van de oems ook met TT werkt voor HD, dan is Musk zijn voorsprong kwijt.

    Lekker blijven zeggen dat je zelf in alles de beste bent, geeft voorsprong.

    Hele volksstammen geloven Musk.
  16. forum rang 4 Kuiken 11 mei 2020 12:53
    Bron FD ( he precies het verhaal dat ik eerder las..........)

    7 min Erwin Wijman
    OPINIE
    Iedereen in eigen auto leidt straks tot nieuwe lockdown
    Erwin Wijman is schrijver en journalist

    In de supermarkt moet iedereen per se een wagentje pakken. Alleen dan houden mensen de gedwongen anderhalve meter afstand, is de redenering. En ook op straat zijn mensen gaan geloven in die anderhalve meter als in een godsgebod.
    Zo kun je er donder op zeggen dat als de economie straks weer een béétje gaat draaien en de lockdown losser wordt, iedereen ook zijn eigen wagentje pakt. Naar kantoor, naar familie, naar het strand of bos, al die ritjes zullen mensen nóg liever per eigen auto gaan doen.

    Foto: Olaf Kraak/HH
    De voordelen van een eigen auto zijn al talrijk: je zit droog en warm (of juist koel) en je reist snel van A naar B via C en D. Je auto is pakezel, cocon en verlengstuk van thuis. Door corona wordt de auto helemaal een toevluchtsoord van veiligheid, zekerheid en hygiëne. De auto wordt mondkapje en beschermend pak inéén.
    Bus, trein, tram en metro voelen precies als het omgekeerde. Besmettingsvrees houdt mensen massaal uit het ov. Bovendien blijft de capaciteit van het ov voorlopig beperkt tot maximaal 40% en is het onhandig dat je in het ov verplicht een mondkapje moet dragen.
    Het personenautobezit in Nederland rees de laatste jaren al de pan uit. Sinds 2014 groeide het aantal personenauto’s van 8 mln naar bijna 9 mln. Die groei zal nu versnellen. Uit onderzoek van Auto Trader in het Verenigd Koninkrijk blijkt dat door de coronadreiging meer dan de helft van de ondervraagde Britten met een rijbewijs maar zonder auto, de aankoop van een auto overweegt. Bijna de helft van de ov-gebruikers pakt geen bus, trein of metro meer zodra de lockdownbeperkingen zijn opgeheven. Iedereen wil straks met de auto.
    Autobezit én autogebruik zullen dus enorm toenemen, ook in Nederland. Dat leidt niet alleen tot enorme files en opstoppingen maar ook tot extra uitstoot van schadelijke stoffen.
    In politiek Den Haag lijkt niemand zich dit te realiseren. Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid stelt in berichten op de website dat de coronacrisis de groei van het wegverkeer tot 2025 ‘aanzienlijk remt’ en dat veel mensen in de toekomst zullen thuiswerken. Laat de overheid zich in vredesnaam voorbereiden. Er dreigt anders een nieuwe lockdown, dit keer veroorzaakt door files. Want iedereen moet per se met het eigen karretje.

    Erwin Wijman is schrijver en journalist en publiceerde het boek De geluksmachine.
493 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 25 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links