Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,045
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 mei 2020 14:31
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 7 mei 2020 10:16:

    [...]
    De beurswaarde is totaal niet van belang voor het redden van een bedrijf, Slimpie.

    Alleen het enorme economische belang van AF-KLM is belangrijk.

    De huidige aandeelhouders kunnen waarschijnlijk een enorme verwatering tegemoetzien.
    Dit soort waarderingen geven aan mede-forumgenoten en dan toch nog een gouden medaille opgespeld krijgen door IEX.
    Het moet niet gekker worden
  2. [verwijderd] 7 mei 2020 14:49
    Zit er over te denken om toch weer eens long in te gaan in KLM, nu ik mijn short positie van februari heb gecovered met prachtige winst. Al ben ik er niet helemaal zeker van dat we nu al de bodem bereikt hebben. Een instappunt tussen de 2,50 of zelfs 2 euro lijkt mij een mooie doelstelling voor nu. En als we over een jaartje of 2 weer op de 5-6 euro zijn, kan ik voor een lekker profijt verkopen!

    Gegroet,

    Kees
  3. jrxs4all 7 mei 2020 14:55
    quote:

    thesheepofwallstreet schreef op 7 mei 2020 10:28:

    Wat een dramatisch nieuws voor KLM. Maar de 1 zijn dood is de ander zijn brood. Ik zit namelijk short in AF-KLM en ik zeg jullie eerlijk, ik loop lekker binnen hoor :)
    Ben short gegaan op het moment dat het virus begon en heb nog steeds hoop dat AF-KLM ten onder gaat.
    Mijn koersdoel is ergens rond de 1 euro.
    Ik denk lager. De Franse en Nederlandse staat zullen AF-KLM zeker overeind houden, maar met leningen is dat onmogelijk. Ze zijn nu al technisch failliet en kunnen hun schuld nooit meer terugbetalen, nog 10 miljard erbij en het is nog onmogelijker dan het nu al is. Ze hebben geen leningen nodig maar extra kapitaal, heel veel extra kapitaal. Voor de bestaande aandeelhouders zal dat beteken dat hun aandeel vrijwel geheel verwaterd wordt.

    Maar hoe heb je ze geshort ?

    k heb vandaag geprobeerd het aandeel te shorten maar dat schijnt in Frankrijk verboden te zijn. Opties zijn natuurlijk extreem duur.
  4. Nuchtertransparant 7 mei 2020 15:34
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 7 mei 2020 10:25:

    [...]
    Dit is een mooi voorbeeld van domme cafépraatjes.

    Personen met een beetje verstand begrijpen dat de schade voor de economie vele malen groter is dan het reddingsbedrag.

    Bovendien is dit geen subsidie, maar een investering en komt alles weer terug.
    En dat zegt iemand die zich op een paard voortbeweegt.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 mei 2020 16:07
    quote:

    Rewinter schreef op 7 mei 2020 15:50:

    Zal Hoekstra pas aandelen gaan inkopen na de verwatering ?
    Natuurlijk niet; als de Staat aandeelhouder wil worden, dan zal er schuld omgeruild worden in aandelen of KLM NV doet gelijk een emissie bij de Staat.

    Dit zal natuurlijk gelijk een grote ruzie opleveren met de Fransozen, want die raken dan hun enige winstbron kwijt..
  6. forum rang 10 voda 7 mei 2020 16:11
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 7 mei 2020 15:44:

    [...]
    Ben je jaloers....???

    Ik wil jou ook best 'Slimpie' noemen....!!!
    Oppassen "erelid" :-)

    Gelden er andere regels voor badgehouders?
    Nee. Voor de moderator is iedereen gelijk. Ook senior posters en zelfs leden met de hoogste status kunnen zonder aanziens des persoons worden geschorst bij wangedrag.

    www.iex.nl/content/infocentrum-badges...
  7. Rewinter 7 mei 2020 16:29
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 7 mei 2020 16:07:

    [...]
    Natuurlijk niet; als de Staat aandeelhouder wil worden, dan zal er schuld omgeruild worden in aandelen of KLM NV doet gelijk een emissie bij de Staat.

    Dit zal natuurlijk gelijk een grote ruzie opleveren met de Fransozen, want die raken dan hun enige winstbron kwijt..
    DZR , ik heb Hoekstra toch gisteren echt horen zeggen dat niet uitgesloten is dat Ned. staat + Franse staat aandelen gaan kopen. Kan toch zijn dat ze bij een emissie garant gaan staan zodat deze gewaarborgd is ?
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 mei 2020 17:25
    quote:

    Rewinter schreef op 7 mei 2020 16:29:

    [...]DZR , ik heb Hoekstra toch gisteren echt horen zeggen dat niet uitgesloten is dat Ned. staat + Franse staat aandelen gaan kopen. Kan toch zijn dat ze bij een emissie garant gaan staan zodat deze gewaarborgd is ?
    Alles is nog mogelijk, maar het zou superdom zijn van Nederland als ze deze kans laten lopen om weer de baas te worden van KLM NV.
  9. forum rang 6 gbakl 8 mei 2020 11:01
    vandaag werd de koers weer even gesteund en de openingskoers
    bleef niet lang op de borden staan.
    ik volg de koers van Lufthansa naast KLM om de korte termijn trends
    te timen en dat werkt redelijk goed.

    LH -0,15(-1,90%) en AF/KLM € 4,193 +0,09(+2,34%)
    en bijna gegarandeerd gaan die koersen weer op 1 lijn zitten.

    KLM omlaag en LH eventueel wat hoger dat is het meest voor de hand liggend.
    alleen moet je wel met turbo's kunnen stoeien om hiervan te profiteren en hier
    is maar anderhalve paardekop geinteresseerd in iets anders dan de aandelen.

    shortsell.nl/universes/Duitsland

    interesse van de hedgefunds in LH en AF/KLM is onverminderd hoog en stijgend.

  10. forum rang 6 gbakl 8 mei 2020 11:36

    KEULEN (AFN/BLOOMBERG) - De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa bevestigt dat Duitsland mogelijk een belang van maximaal een kwart krijgt in het bedrijf in ruil voor staatssteun. Lufthansa praat met Berlijn over een noodlening van 9 miljard euro om de coronacrisis te overleven. In ruil daarvoor wil Duitsland zeggenschap krijgen bij de vliegmaatschappij.
    Duitsland en Lufthansa zijn al enige tijd in gesprek, waarbij de luchtvaartmaatschappij tot nu toe de eis om meer invloed had afgewezen. Nu wordt er toch gesproken over een pakket van leningen en een zogeheten stil belang. Duitsland zou de aandelen veel goedkoper kunnen verkrijgen dan de huidige beurskoers.
    Lufthansa heeft al steun veiliggesteld vanuit Zwitserland voor dochter SWISS. Met België en Oostenrijk is het bedrijf ook nog in onderhandeling. Lufthansa-dochters Brussels Airlines en Austrian Airlines komen uit die landen.
  11. forum rang 6 gbakl 9 mei 2020 13:23
    Ontslagboete ?

    In het eerste steunpakket, dat gold voor de maanden maart, april en mei, was een van de voorwaarden dat bedrijven die gebruik maakten van de NOW geen medewerkers mochten ontslaan om bedrijfseconomische redenen.
    Als bedrijven toch werknemers zouden ontslaan terwijl zij ook een tegemoetkoming in de loonkosten krijgen, wordt de loonsom op basis waarvan subsidie wordt verstrekt, verlaagd met 150 procent van het loon van de ontslagen werknemer.
    Die 'boete' verdwijnt in het tweede pakket. Er komen in het tweede pakket wel andere voorwaarden waar bedrijven aan mogen voldoen. Bedrijven die staatssteun ontvangen mogen bijvoorbeeld geen dividend uitkeren en de top moet afzien van bonussen.
    De boete is uit het pakket verdwenen omdat de effecten van de coronacrisis nog lang voelbaar zullen zijn voor bedrijven. Die zullen soms moeten herstructureren, en dat kan gepaard gaan met ontslag. "Dat deze crisis geen effect zou hebben op de werkgelegenheid of op bedrijven, is natuurlijk een sprookje", zei Koolmees.

    daar werd nog niet over gesproken bij KLM tot nu toe, afgezien van een groep flexwerkers.
    nu gaat hetzelfde gebeuren als bij de concurrerende airlines nl. flinke ontslagen en
    de rest moet salaris inleveren...en tot forse bedragen bij de grootverdieners.

    situatie is dan ook knap hopeloos voorlopig.
  12. [verwijderd] 9 mei 2020 21:03
    "Wie vanaf het eind van deze maand het Verenigd Koninkrijk in wil, moet twee weken in quarantaine. Dat is een van de maatregelen waarmee premier Boris Johnson de versoepeling van de lockdown tot een succes wil maken, zo meldt de Britse krant The Times"(FD.nl)

    Tot en met half maart was er wel elke 6 minuten een vlucht naar het VK door een van de vele maatschappijen (ook KLM) die vanaf Amsterdam vliegen.

    De regel gaat pas over drie weken in, een heel bizar vooruitzicht, de zakenreiziger(op een dag heen en weer) gaan we dit jaar niet meer tegenkomen.

    Bij de KLM werken honderden medewerkers die meer loon doen dan de premier in ons landje, een uiterst precaire situatie.

    Hoe kun je tegen iemand zeggen dat je minimaal 40% achteruit gaat op je inkomen? 15-20K euro krijgen is ook 15-20K euro uitgeven per maand zoals wij allen weten.

    Het onmogelijke gaat gebeuren, Pieter Bouw was de laatste CEO die er perk en paal aan wilde stellen, jammerlijk gefaald.

    Het "nieuwe normaal" gaat zijn intrede doen, de blauwe zwaan legt het af tegen The Black Swan....
  13. forum rang 6 gbakl 10 mei 2020 12:03
    KLM voert bedrijfsbrede Vrijwillige Vertrek Regeling in
    Bron: Zakenreis Nieuws

    9 mei 2020, 01:40
    Schiphol - De KLM-directie heeft donderdag de verschillende vakbonden en de ondernemingsraad (OR) geïnformeerd over de mogelijkheid van hun leden om gebruik te maken van een bedrijfsbrede Vrijwillige Vertrek Regeling (VVR). Doel van dit instrument, dat KLM de laatste jaren vaker inzette, is het inkrimpen...

    vrijwillig vertrek, wie meldt zich daar nu voor aan ?
    een enkeling die dolgraag wat eerder met pensioen wil en dan nu met een regeling
    en het pensioen naar voren halen, die misschien ?

    zal niet stormlopen...
  14. [verwijderd] 10 mei 2020 13:02
    Een fundamentele questie is wat het voordeel is van het voorkomen van een faillissement van KLM ten opzichte van een doorstart.

    De punten die ik hoor:
    - de economische waarde van directe verbindingen met andere wereldsteden (maar die garandeer je juist met een doorstart, omdat je dan een gezond bedrijf hebt)
    - je behoedt voor werkloosheid (met een doorstart zul je gebonden zijn aan minder werknemers, maar het grootste gedeelte van de mensen zullen gewoon weer hub/een baan krijgen)

    Voordelen doorstart:
    Bjjv:
    - leasecontracten goedkoper en alleen die je nodig hebt
    - marktconforme salarissen
    - alleen de schonere, stillere vliegtuigen

    -
  15. [verwijderd] 10 mei 2020 13:05
    In de kwartaalcijfers zijn trouwens de extra afschrijvingen voor afscheid van vliegtuigen niet meegenomen, ook de waardevermindering van de vliegtuigen niet. Het eigen vermogen is dus feitelijk al negatief.

    Daarnaast kwam ik tegen dat er een groot pensioentekort is voor het Franse gedeelte van ongeveer 1.5 miljard. Dit zal ook nog wel een puntje van onderhandeling zijn, daar dat ongeveer dezelfde waarde is als de waarde van het bedrijf.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links