Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 48 49 50 51 52 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 7 mei 2020 10:07
    en wat is dan een ''volwassen'' mening ?
    iets waar echt over nagedacht is en met weglating van de extreme
    overbelichting van de milieugekkies die denken hier in ons kikkerlandje in EEN klap
    het wereldklimaat te kunnen verbeteren...
    en met weglating van de overdreven reddingsverplichting omdat anders de economie
    van ons land in zijn geheel kansloos zou zijn...

    kijk eens wat meer om je heen.
    Alitalia is al jaren failliet en word door de overheid geforceerd in leven gehouden.
    pas nu in juni wordt het dan officieel genationaliseerd omdat niemand meer wilde
    investeren in dit luchtkasteel, maar er verandert daar dus niets en Brussel houdt ook niets
    tegen omdat het niet zou mogen die overheidssteun.
    dus linksom of rechtsom WIJ gaan eraan meebetalen via een vrijwel failliete Italiaanse
    staat die niet onderuit mag gaan want dan gaan oa.zoveel banken onderuit dat we er
    nog eens een bankencrisis bovenop krijgen. (zelfde verhaal als toen bij de Grieken).

    dus dan laten we KLM failliet gaan en vloeit indirect veel geld naar bijvoorbeeld Alitalia.
    dan zijn we echt goed bezig door emotionele verontwaardiging te laten overheersen
    boven realistisch denken.
    wat mij betreft mogen ze flink knijpen in de salarissen en zal de doorstart zeker traag
    verlopen en lang duren voor het weer op enig niveau is.
    en een groot aantal banen zal het toch wel kosten, net zoals je nu al overal hoort
    buiten ons land alleen verzwijgen ze dat hier nog even.

    een flinke emissie binnen een jaar en de staat grootaandeelhouder.
    en proberen de Fransen wat op afstand te houden met minder zeggenschap enz.
    kun je over 5 jaar nog terugkijken op een bijna ramp die toch redelijk onder controle
    is gehouden, zoals toen de bankencrisis waar iedereen opeens bang was dat er geen geld
    meer uit de pin-automaten zou komen.
  2. Erwin L 7 mei 2020 10:10
    Er is dus een bedrag van zo'n €10-11 miljard nodig om een bedrijf met een beurswaarde van nog geen €2 miljard te redden. En dan te bedenken dat de beurswaarde kunstmatig hoog wordt gehouden doordat overheden zo'n 28% van de aandelen bezitten (nationaal strategisch belang), werknemers van AF ca. 4% bezitten en verder zo'n 17-18% van de aandelen in handen is van andere airlines als onderdeel van strategische deelnemingen (Delta Airlines en China Eastern Airlines). Die pakweg 50% van de aandelen zijn, in de praktijk, niet vrij verhandelbaar.

    Huidige beurswaarde: 428.634.035 aandelen * €4,04 = €1,75 miljard (naar boven afgerond)....

    Dat wil zeggen dat de totale schuld straks zo'n 7-10 keer hoger is dan de beurswaarde (een groot deel van de leningen zijn immers nog niet uitbetaald).
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 mei 2020 10:16
    quote:

    Erwin L schreef op 7 mei 2020 10:10:

    Er is dus een bedrag van zo'n €10-11 miljard nodig om een bedrijf met een beurswaarde van nog geen €2 miljard te redden. En dan te bedenken dat de beurswaarde kunstmatig hoog wordt gehouden doordat overheden zo'n 28% van de aandelen bezitten (nationaal strategisch belang), werknemers van AF ca. 4% bezitten en verder zo'n 17-18% van de aandelen in handen is van andere airlines als onderdeel van strategische deelnemingen (Delta Airlines en China Eastern Airlines). Die pakweg 50% van de aandelen zijn, in de praktijk, niet vrij verhandelbaar.

    Huidige beurswaarde: 428.634.035 aandelen * €4,04 = €1,75 miljard (naar boven afgerond)....

    Dat wil zeggen dat de totale schuld straks zo'n 7-10 keer hoger is dan de beurswaarde (een groot deel van de leningen zijn immers nog niet uitbetaald).
    De beurswaarde is totaal niet van belang voor het redden van een bedrijf, Slimpie.

    Alleen het enorme economische belang van AF-KLM is belangrijk.

    De huidige aandeelhouders kunnen waarschijnlijk een enorme verwatering tegemoetzien.
  4. Nuchtertransparant 7 mei 2020 10:19
    Ik weet dat het helemaal niets uitmaakt alleen ik wil het toch zeggen: SCHANDALIG !!!!!! Van ons geld. Werkelijk SCHANDALIG !!!!! Laat toch klappen die zooi. Er komt wel iemand die de boedel opkoopt. En voor de reguliere vakantie reizen zijn easyjet etc prima. En die krijgen ook geen staatsteun. Wil je verder weg dan zal je wellicht via via moeten vliegen. En al die volgevreten diplomaten (want volgens mij gaat het daarom) die kunnen ook met de trein of moeten gewoon blijven video conferencen. Beter voor milieu en veel minder duur.

    En..... Willem Alexander is denk ook bij Lufthansa welkom om de uren voor z'n vliegbrevet te halen (zou het daarom misschien zijn dat ze die KLM willen redden :-) :-))
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 mei 2020 10:25
    quote:

    Nuchtertransparant schreef op 7 mei 2020 10:19:

    Ik weet dat het helemaal niets uitmaakt alleen ik wil het toch zeggen: SCHANDALIG !!!!!! Van ons geld. Werkelijk SCHANDALIG !!!!! Laat toch klappen die zooi. Er komt wel iemand die de boedel opkoopt. En voor de reguliere vakantie reizen zijn easyjet etc prima. En die krijgen ook geen staatsteun. Wil je verder weg dan zal je wellicht via via moeten vliegen. En al die volgevreten diplomaten (want volgens mij gaat het daarom) die kunnen ook met de trein of moeten gewoon blijven video conferencen. Beter voor milieu en veel minder duur.
    Dit is een mooi voorbeeld van domme cafépraatjes.

    Personen met een beetje verstand begrijpen dat de schade voor de economie vele malen groter is dan het reddingsbedrag.

    Bovendien is dit geen subsidie, maar een investering en komt alles weer terug.
  6. @iPlof 7 mei 2020 10:25
    Zowel Schiphol als KLM hebben mega problemen komende tijd. gevalletje teveel gegroeid, geleend, harde klap. Was de luchtvaart een maatje kleiner zoals in andere landen dan was het nu te behappen.

    Maar ja kabinet wilde zo graag 'investeren' in een achterhaalde zwaar concurrerende sector.
    Daar mogen we nu voor betalen.
  7. forum rang 6 gbakl 7 mei 2020 10:26
    ja Erwin, zo werkt dus de economie.
    een bank laat vaak een bedrijf of particulier failliet gaan of verplichten een huis met verlies verkopen
    als ze vrezen dat het alleen maar slechter gaat.
    de staat is heel wat machtiger en redde bijvoorbeeld ABN dat anders failliet was gegaan
    en GEEN geld meer uit de pin-automaat en de klant maar wachten op zijn gegarandeerde
    compensatiegeld.

    het lijkt niet eerlijk of logisch maar zolang de mogelijkheid er is een bedrijf te redden dat alleen door deze omstandigheden en door ons en de overheid gedwongen is vrijwel te stoppen
    met vliegen dan is de toekomst niet kansloos, ook met de wetenschap dat veel
    concurrenten het niet redden.
    ook jij weet niet hoe het er over 5 jaar uitziet...
  8. thesheepofwallstreet 7 mei 2020 10:28
    Wat een dramatisch nieuws voor KLM. Maar de 1 zijn dood is de ander zijn brood. Ik zit namelijk short in AF-KLM en ik zeg jullie eerlijk, ik loop lekker binnen hoor :)
    Ben short gegaan op het moment dat het virus begon en heb nog steeds hoop dat AF-KLM ten onder gaat.
    Mijn koersdoel is ergens rond de 1 euro.
  9. forum rang 7 A3aan 7 mei 2020 10:36
    quote:

    thesheepofwallstreet schreef op 7 mei 2020 10:28:

    Wat een dramatisch nieuws voor KLM. Maar de 1 zijn dood is de ander zijn brood. Ik zit namelijk short in AF-KLM en ik zeg jullie eerlijk, ik loop lekker binnen hoor :)
    Ben short gegaan op het moment dat het virus begon en heb nog steeds hoop dat AF-KLM ten onder gaat.
    Mijn koersdoel is ergens rond de 1 euro.
    Geeft zeker een goed gevoel om zo te schrijven. Leuk hoor voor de andere aandeelhouders. Op dat soort berichten zitten ze te wachten. Fijn voor u dat u goed zit, maar houdt het lekker voor uzelf.
  10. [verwijderd] 7 mei 2020 11:03
    ik kan me niet voorstellen dat iemand op dit moment nog zou overwegen in dit aandeel te beleggen:

    - Eigen vermogen is eind maart 185m op balans totaal van 32 mrd. In april werd vrijwel niet gevlogen, dus zal inmiddels negatief zijn geworden.
    - vooruitzichten voor de sector zijn slecht, en helemaal voor KLM (te hoge loonkosten, teveel vliegtuigen, moet allemaal naar lager niveau wat eerst geld kost). Daarnaast netto schuld is nu 6.6mrd, loopt dit kwartaal nog veel verder op
    - stel dat eerste vluchten worden gedaan, levert dat 0,0 cash op. Mensen gebruiken eerst de vouchers en dat geld is inmiddels alweer uitgegeven.
    - samenwerking tussen de twee werkmaatschappijen was al moeizaam, komt nu alleen maar verder onder druk nu transitieplan wordt doorgevoerd.
    - zakelijke vluchten (de hoogste bruto marges) staan rest van dit jaar zwaar onder druk vanwege kostenbesparingen bij bedrijven en afgelaste evenementen.
    - druk om verder te vergroenen verslechtert concurrentiepositie tov bedrijven die geen staatsteun hebben gekregen

    kortom, zullen miljarden bij moeten dit jaar nog...als je dan toch in de luchtvaart wil beleggen koop dan Ryanair
  11. forum rang 6 gbakl 7 mei 2020 11:30
    Ryanair is een heel andere club en zou ik zeker niet aanbevelen.
    CEO heeft enorme berg boter op het hoofd want hij zette op lokale
    luchthavens zoals Charleroi, Bologna het management onder druk dat hij een
    flink aantal vluchten vandaar wilde uitvoeren als...…
    er maar een flinke berg staatssteun oftewel lokale steun werd
    toegezegd want hij was dan ook meteen veruit de grootste airline op die locatie.

    verder wordt het personeel flink uitgeknepen en flink deel vh vliegend personeel werkt op
    een soort uitzendbasis, ook het cabinepersoneel.
    en je mond houden anders wordt je overgeplaatst of weggepest.

    maar dat zal een aandeelhouder een zorg zijn want die scheert alle piloten
    over een kam als zijnde profiteurs en grootverdieners.
  12. Arthuradis 7 mei 2020 11:42
    Dit is een vogel voor de kat. Corona is nog niet voorbij. Tot een vaccin er is zal de sector een gigantische overcapa hebben. De reddingsboei nu kunnen ze nooit terugbetalen. Kijk maar eens welke winst ze hebben gedraaid tussen 2008 en 2020. Innige deelneming voor degene die de rit van 10 naar 4 euro meemaken. Nu kan je nog 40% recupereren want over enkele maanden is dit een pennystock.
  13. Chippie 7 mei 2020 12:49
    Laat de markt zijn werk doen. Uiteraard moet KLM failliet. Als Schiphol daadwerkelijk zo belangrijk is zal dit ook wel blijven na een faillissement van AF-KLM. Een sector in de lucht houden die volledig afhankelijk is van overheidssteun (geen onderdeel Parijs akkoord, geen BTW, geen Accijnzen ed) waardoor zij een enorm concurrentievoordeel hebben tov andere vervoerders is ronduit asociaal. Doet geen recht aan de andere vervoerders. Het leidt enkel en alleen tot excessen als ongezond goedkope vliegreizen.
  14. [verwijderd] 7 mei 2020 14:27
    Ik neem aan dat AF-KLM de komende weken een negatief EV zal moeten melden bij de toezichthouder? Dat dan met alle gevolgen van dien.

    Uitgifte van aandelen in een gunstige vorm met de kennis van nu: 3 miljard aandelen a 3 euro = 9 miljard
    Nederlandse en Franse overheid zijn dan voor grofweg 95% eigenaar.
    En ieder zal met mij eens zijn dat die 3 euro per aandeel best heel veel is.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 48 49 50 51 52 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links