Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
en wat is dan een ''volwassen'' mening ? iets waar echt over nagedacht is en met weglating van de extreme overbelichting van de milieugekkies die denken hier in ons kikkerlandje in EEN klap het wereldklimaat te kunnen verbeteren... en met weglating van de overdreven reddingsverplichting omdat anders de economie van ons land in zijn geheel kansloos zou zijn... kijk eens wat meer om je heen. Alitalia is al jaren failliet en word door de overheid geforceerd in leven gehouden. pas nu in juni wordt het dan officieel genationaliseerd omdat niemand meer wilde investeren in dit luchtkasteel, maar er verandert daar dus niets en Brussel houdt ook niets tegen omdat het niet zou mogen die overheidssteun. dus linksom of rechtsom WIJ gaan eraan meebetalen via een vrijwel failliete Italiaanse staat die niet onderuit mag gaan want dan gaan oa.zoveel banken onderuit dat we er nog eens een bankencrisis bovenop krijgen. (zelfde verhaal als toen bij de Grieken). dus dan laten we KLM failliet gaan en vloeit indirect veel geld naar bijvoorbeeld Alitalia. dan zijn we echt goed bezig door emotionele verontwaardiging te laten overheersen boven realistisch denken. wat mij betreft mogen ze flink knijpen in de salarissen en zal de doorstart zeker traag verlopen en lang duren voor het weer op enig niveau is. en een groot aantal banen zal het toch wel kosten, net zoals je nu al overal hoort buiten ons land alleen verzwijgen ze dat hier nog even. een flinke emissie binnen een jaar en de staat grootaandeelhouder. en proberen de Fransen wat op afstand te houden met minder zeggenschap enz. kun je over 5 jaar nog terugkijken op een bijna ramp die toch redelijk onder controle is gehouden, zoals toen de bankencrisis waar iedereen opeens bang was dat er geen geld meer uit de pin-automaten zou komen.
Er is dus een bedrag van zo'n €10-11 miljard nodig om een bedrijf met een beurswaarde van nog geen €2 miljard te redden. En dan te bedenken dat de beurswaarde kunstmatig hoog wordt gehouden doordat overheden zo'n 28% van de aandelen bezitten (nationaal strategisch belang), werknemers van AF ca. 4% bezitten en verder zo'n 17-18% van de aandelen in handen is van andere airlines als onderdeel van strategische deelnemingen (Delta Airlines en China Eastern Airlines). Die pakweg 50% van de aandelen zijn, in de praktijk, niet vrij verhandelbaar. Huidige beurswaarde: 428.634.035 aandelen * €4,04 = €1,75 miljard (naar boven afgerond).... Dat wil zeggen dat de totale schuld straks zo'n 7-10 keer hoger is dan de beurswaarde (een groot deel van de leningen zijn immers nog niet uitbetaald).
Erwin L schreef op 7 mei 2020 10:10 :
Er is dus een bedrag van zo'n €10-11 miljard nodig om een bedrijf met een beurswaarde van nog geen €2 miljard te redden. En dan te bedenken dat de beurswaarde kunstmatig hoog wordt gehouden doordat overheden zo'n 28% van de aandelen bezitten (nationaal strategisch belang), werknemers van AF ca. 4% bezitten en verder zo'n 17-18% van de aandelen in handen is van andere airlines als onderdeel van strategische deelnemingen (Delta Airlines en China Eastern Airlines). Die pakweg 50% van de aandelen zijn, in de praktijk, niet vrij verhandelbaar.
Huidige beurswaarde: 428.634.035 aandelen * €4,04 = €1,75 miljard (naar boven afgerond)....
Dat wil zeggen dat de totale schuld straks zo'n 7-10 keer hoger is dan de beurswaarde (een groot deel van de leningen zijn immers nog niet uitbetaald).
De beurswaarde is totaal niet van belang voor het redden van een bedrijf, Slimpie. Alleen het enorme economische belang van AF-KLM is belangrijk. De huidige aandeelhouders kunnen waarschijnlijk een enorme verwatering tegemoetzien.
Ik weet dat het helemaal niets uitmaakt alleen ik wil het toch zeggen: SCHANDALIG !!!!!! Van ons geld. Werkelijk SCHANDALIG !!!!! Laat toch klappen die zooi. Er komt wel iemand die de boedel opkoopt. En voor de reguliere vakantie reizen zijn easyjet etc prima. En die krijgen ook geen staatsteun. Wil je verder weg dan zal je wellicht via via moeten vliegen. En al die volgevreten diplomaten (want volgens mij gaat het daarom) die kunnen ook met de trein of moeten gewoon blijven video conferencen. Beter voor milieu en veel minder duur. En..... Willem Alexander is denk ook bij Lufthansa welkom om de uren voor z'n vliegbrevet te halen (zou het daarom misschien zijn dat ze die KLM willen redden :-) :-))
Nuchtertransparant schreef op 7 mei 2020 10:19 :
Ik weet dat het helemaal niets uitmaakt alleen ik wil het toch zeggen: SCHANDALIG !!!!!! Van ons geld. Werkelijk SCHANDALIG !!!!! Laat toch klappen die zooi. Er komt wel iemand die de boedel opkoopt. En voor de reguliere vakantie reizen zijn easyjet etc prima. En die krijgen ook geen staatsteun. Wil je verder weg dan zal je wellicht via via moeten vliegen. En al die volgevreten diplomaten (want volgens mij gaat het daarom) die kunnen ook met de trein of moeten gewoon blijven video conferencen. Beter voor milieu en veel minder duur.
Dit is een mooi voorbeeld van domme cafépraatjes. Personen met een beetje verstand begrijpen dat de schade voor de economie vele malen groter is dan het reddingsbedrag. Bovendien is dit geen subsidie, maar een investering en komt alles weer terug.
Zowel Schiphol als KLM hebben mega problemen komende tijd. gevalletje teveel gegroeid, geleend, harde klap. Was de luchtvaart een maatje kleiner zoals in andere landen dan was het nu te behappen. Maar ja kabinet wilde zo graag 'investeren' in een achterhaalde zwaar concurrerende sector. Daar mogen we nu voor betalen.
ja Erwin, zo werkt dus de economie. een bank laat vaak een bedrijf of particulier failliet gaan of verplichten een huis met verlies verkopen als ze vrezen dat het alleen maar slechter gaat. de staat is heel wat machtiger en redde bijvoorbeeld ABN dat anders failliet was gegaan en GEEN geld meer uit de pin-automaat en de klant maar wachten op zijn gegarandeerde compensatiegeld. het lijkt niet eerlijk of logisch maar zolang de mogelijkheid er is een bedrijf te redden dat alleen door deze omstandigheden en door ons en de overheid gedwongen is vrijwel te stoppen met vliegen dan is de toekomst niet kansloos, ook met de wetenschap dat veel concurrenten het niet redden. ook jij weet niet hoe het er over 5 jaar uitziet...
Wat een dramatisch nieuws voor KLM. Maar de 1 zijn dood is de ander zijn brood. Ik zit namelijk short in AF-KLM en ik zeg jullie eerlijk, ik loop lekker binnen hoor :) Ben short gegaan op het moment dat het virus begon en heb nog steeds hoop dat AF-KLM ten onder gaat. Mijn koersdoel is ergens rond de 1 euro.
thesheepofwallstreet schreef op 7 mei 2020 10:28 :
Wat een dramatisch nieuws voor KLM. Maar de 1 zijn dood is de ander zijn brood. Ik zit namelijk short in AF-KLM en ik zeg jullie eerlijk, ik loop lekker binnen hoor :)
Ben short gegaan op het moment dat het virus begon en heb nog steeds hoop dat AF-KLM ten onder gaat.
Mijn koersdoel is ergens rond de 1 euro.
Geeft zeker een goed gevoel om zo te schrijven. Leuk hoor voor de andere aandeelhouders. Op dat soort berichten zitten ze te wachten. Fijn voor u dat u goed zit, maar houdt het lekker voor uzelf.
DeZwarteRidder schreef op 7 mei 2020 10:16 :
[...]
De huidige aandeelhouders kunnen waarschijnlijk een enorme verwatering tegemoetzien.
Dat is precies mijn punt hier op een forum voor belggers. De schuld in verhouding tot beurswaarde kan mi alleen aantrekkelijk zijn voor shorters.
geduld...en je kunt mogelijk meedoen met een emissie op een veel lagere koers die wel uitzicht geeft op termijn op redelijke koerswinst.
ik kan me niet voorstellen dat iemand op dit moment nog zou overwegen in dit aandeel te beleggen: - Eigen vermogen is eind maart 185m op balans totaal van 32 mrd. In april werd vrijwel niet gevlogen, dus zal inmiddels negatief zijn geworden. - vooruitzichten voor de sector zijn slecht, en helemaal voor KLM (te hoge loonkosten, teveel vliegtuigen, moet allemaal naar lager niveau wat eerst geld kost). Daarnaast netto schuld is nu 6.6mrd, loopt dit kwartaal nog veel verder op - stel dat eerste vluchten worden gedaan, levert dat 0,0 cash op. Mensen gebruiken eerst de vouchers en dat geld is inmiddels alweer uitgegeven. - samenwerking tussen de twee werkmaatschappijen was al moeizaam, komt nu alleen maar verder onder druk nu transitieplan wordt doorgevoerd. - zakelijke vluchten (de hoogste bruto marges) staan rest van dit jaar zwaar onder druk vanwege kostenbesparingen bij bedrijven en afgelaste evenementen. - druk om verder te vergroenen verslechtert concurrentiepositie tov bedrijven die geen staatsteun hebben gekregen kortom, zullen miljarden bij moeten dit jaar nog...als je dan toch in de luchtvaart wil beleggen koop dan Ryanair
Ryanair is een heel andere club en zou ik zeker niet aanbevelen. CEO heeft enorme berg boter op het hoofd want hij zette op lokale luchthavens zoals Charleroi, Bologna het management onder druk dat hij een flink aantal vluchten vandaar wilde uitvoeren als...… er maar een flinke berg staatssteun oftewel lokale steun werd toegezegd want hij was dan ook meteen veruit de grootste airline op die locatie. verder wordt het personeel flink uitgeknepen en flink deel vh vliegend personeel werkt op een soort uitzendbasis, ook het cabinepersoneel. en je mond houden anders wordt je overgeplaatst of weggepest. maar dat zal een aandeelhouder een zorg zijn want die scheert alle piloten over een kam als zijnde profiteurs en grootverdieners.
Dit is een vogel voor de kat. Corona is nog niet voorbij. Tot een vaccin er is zal de sector een gigantische overcapa hebben. De reddingsboei nu kunnen ze nooit terugbetalen. Kijk maar eens welke winst ze hebben gedraaid tussen 2008 en 2020. Innige deelneming voor degene die de rit van 10 naar 4 euro meemaken. Nu kan je nog 40% recupereren want over enkele maanden is dit een pennystock.
voor persoonlijk gewin hopen dat KLM failliet gaat, hmmm beetje asociaal......we gunnen een ieder een beetje winst maar van mij mag KLM lekker blijven....
Laat de markt zijn werk doen. Uiteraard moet KLM failliet. Als Schiphol daadwerkelijk zo belangrijk is zal dit ook wel blijven na een faillissement van AF-KLM. Een sector in de lucht houden die volledig afhankelijk is van overheidssteun (geen onderdeel Parijs akkoord, geen BTW, geen Accijnzen ed) waardoor zij een enorm concurrentievoordeel hebben tov andere vervoerders is ronduit asociaal. Doet geen recht aan de andere vervoerders. Het leidt enkel en alleen tot excessen als ongezond goedkope vliegreizen.
Ik kan alleen maar hopen dat de NL-regering zo slim is om nieuwe aandelen te kopen van KLM NV, zodat de KLM weer grotendeels zelfstandig wordt en de Fransozen niet meer de baas zijn.
Ja lekker met de burger de verliezen van een veel te groot en verliesgevend KLM en Schiphol dragen... Lekker de Fransen te slim af..
Ik neem aan dat AF-KLM de komende weken een negatief EV zal moeten melden bij de toezichthouder? Dat dan met alle gevolgen van dien. Uitgifte van aandelen in een gunstige vorm met de kennis van nu: 3 miljard aandelen a 3 euro = 9 miljard Nederlandse en Franse overheid zijn dan voor grofweg 95% eigenaar. En ieder zal met mij eens zijn dat die 3 euro per aandeel best heel veel is.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)