Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,880 18 apr 2024 17:36
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,662 - 9,914
  • 2.158.542 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 6 mei 2020 08:05
    KLM geeft geen vervoercijfers over de maand april, bevestigt een woordvoerder van de maatschappij dinsdag desgevraagd aan NU.nl.
    Ryanairs dochteronderneming Lauda Air vervoerde helemaal geen reizigers in april en rapporteert dan ook een daling van het aantal passagiers van 100 procent. Ryanair voerde afgelopen maand nog zo'n 600 vluchten van de oorspronkelijk geplande 75.500 uit. Voor een deel ging dat om repatriëringsvluchten en het vervoer van medische goederen op verzoek van overheden.
    Bij de bekendmaking van de vervoercijfers over maart liet het Franse moederbedrijf van KLM, Air France-KLM, weten voorlopig niet meer naar buiten te treden met cijfers over de passagiersaantallen. "Wij hebben de publicatie van de vervoercijfers ook opgeschort", zegt een KLM-woordvoerder.

    Donderdag presenteert Air France-KLM wel de financiële cijfers over de eerste drie maanden van dit jaar. Air France krijgt een kapitaalinjectie van 7 miljard euro van de Franse regering, via directe leningen en garantstellingen. De Nederlandse Staat zal KLM financieel steunen, naar verwachting gaat dat om een bedrag van tussen de 2 en 4 miljard euro.
  2. [verwijderd] 6 mei 2020 11:42
    De current status, zoals geopenbaard is:
    - AFKLM krijgt 7 miljard van FR overheid, te besteden aan Air France. Daarmee heeft AF de middelen om oa haar kosten voor leasecontracten en aankopen van vliegtuigen tot december doorbetalen.
    - KLM heeft geld toegezegd gekregen, maar alleen onder voorwaarden,die nog niet overeengekomen zijn door de NL overheid. GroenLinks/D66 ligt dwars mbt energie, overlast, en aandeelhoudersmeebetalen. De overheid is het er over eens dat salarissen marktconform moeten zijn. Dan moeten deze voorwaarden geaccepteerd worden door de pilotenvakbond, management AFKLM. Dat is nog een weg te gaan.
    - Ryanair heeft daarnaast nog een rechtszaak lopen tegen illegale overheidssteun mbt FR overheid aan air france dat best nog weleens wat tot gevolg zou kunnen hebben. (ook breder in het geheel overheidssteun tijdens corona)
    --
    Ik vraag me af:
    - zou het kunnen zijn dat AFKLM (uit chauvinisme) doorvoert om KLM failliet te laten gaan, er eerst wat gezonde gedeeltes naar AF trekt? (dit kan ook puur provocatie zijn, met het doel actie vanuit overheid nl te bewerkstelligen)
    - dat nl overheid bezig is met andere in Europa om een pan-Europese luchtvaartsamenwerkingsverband te creëren.
  3. forum rang 7 A3aan 6 mei 2020 12:05
    Die Fransen zullen KLM helemaal uitzuigen. Goed dat er strenge voorwaarden komen vanuit Nederland en zwart op wit regelen dat die 2 tot 4 miljard niet via de achterdeur naar Frankrijk verdwijnen. Toch zal men zich ook moeten realiseren dat gewenste hobby's van Groen Links/D66/PvdA/SP alleen maar kan als de andere vliegtuigmaatschappijen daar ook toe verplicht worden. Anders wordt KLM helemaal weg geconcurreerd door veel te duur te zijn. En denken ze daar in Den Haag nu echt dat andere vliegmaatschappijen gaan luisteren naar Groen Links/D66/PvdA/SP. Die partijen worden helemaal uitgelachen in het buitenland.
  4. [verwijderd] 6 mei 2020 12:07
    NB: de 7 miljard van FR overheid blijkt te bestaan uit 3 miljard om direct een lening aan FR overheid af te lossen; in feite worden de terugbetalingsvoorwaarden van een eerdere lening gewijzigd. Het gaat dus niet om 7 maar 4 miljard.
    Dat is absoluut niet voldoende om december te halen.
  5. @iPlof 6 mei 2020 13:21
    quote:

    A3aan schreef op 6 mei 2020 12:05:

    Die Fransen zullen KLM helemaal uitzuigen. Goed dat er strenge voorwaarden komen vanuit Nederland en zwart op wit regelen dat die 2 tot 4 miljard niet via de achterdeur naar Frankrijk verdwijnen. Toch zal men zich ook moeten realiseren dat gewenste hobby's van Groen Links/D66/PvdA/SP alleen maar kan als de andere vliegtuigmaatschappijen daar ook toe verplicht worden.
    Ik begrijp nog steeds niet waarom de politiek hier partij in is, zowel de rechtse KLM subsidieverstrekkers als de linkse milieugekkies.

    AF-KLM is een privaat bedrijf, beursgenoteerd. Gewoon hop die aandelen printmachine aan, 10 miljard aandelen a 1 euro en schuld aflossen en saneren.
    Omdat die 2 domme chauvinistische staten NL en FR toch aandeelhouder zijn moeten ze wel mee doen.

    Norwegian air heft dit vd week ook zo gedaan.
  6. [verwijderd] 6 mei 2020 15:23
    Het gaat niet om het "Trotse Blauw", het gaat om de banen op en rond SPL, kunnen andere maatschappijen de gaten opvullen die KLM eventueel achterlaat?

    Er zijn minimaal 4000 medewerkers(een deel van de senior piloten) die meer geld pakken dan de premier in ons landje, een doldwaze situatie.

    Na 6 uur debat zal er wat duidelijk worden, want er moet wel wat gebeuren natuurlijk!
  7. GC 6 mei 2020 18:56
    Zeker een goede maatregel, dat de mensen die bij Airfrance/Klm moeten inleveren En zeker met een dubbel modaal inkomen. Maar wat mij super irriteert. Is dat het bedrijf compleet lam is gelegd door de overheden doordat ze niet meer kunnen vliegen. Verder moet de overheid eens kijken bij de mensen die ze zelf in dienst heeft. Ik heb een goede band met mijn broer. Hij werkt bij de Mariniers kapel. Zij krijgen gewoon volledig doorbetaald zonder enige tegen prestatie en dat zijn ook niet de laagste lonen.
  8. EQ140 7 mei 2020 07:22
    Zoals de zaken gaan lopen zullen de schulden de pan gaan uitreizen. Het wordt een dure hobby om de hele vloot met alle kosten eromheen in stand te houden. Schiphol vaart er wel bij en de (semi)overheden de grotendeels eigenaar van Schiphol zijn. Verwacht dat aandeelhouders jarenlang kunnen fluiten naar het dividend, een troost, waren ze gewend.
  9. Bertbelegt 7 mei 2020 08:15
    quote:

    EQ140 schreef op 7 mei 2020 07:22:

    Zoals de zaken gaan lopen zullen de schulden de pan gaan uitreizen. Het wordt een dure hobby om de hele vloot met alle kosten eromheen in stand te houden. Schiphol vaart er wel bij en de (semi)overheden de grotendeels eigenaar van Schiphol zijn. Verwacht dat aandeelhouders jarenlang kunnen fluiten naar het dividend, een troost, waren ze gewend.
    Ik begrijp ‘Schiphol vaart er wel bij...’ niet.
  10. forum rang 4 Red_ 7 mei 2020 09:26
    quote:

    EQ140 schreef op 7 mei 2020 08:24:

    Door er geld in te pompen bij airfrance/ klm blijft Schiphol inkomsten houden.
    Wat een onzin, net alsof Schiphol het alleen van KLM moet hebben?
    Laat KLM gewoon failliet gaan en gooi hengeltje uit naar Lufthansa ofzo.
    Die hebben straks ook een giga vloot die ze toch niet kunnen gebruiken. Dan maak je tenminste nog eens nuttig gebruik van |Europa dan miljarden steken in een veel te groot overbodig bedrijf.
    Iedereen ziet in dat je aan 25% van huidige omvang KLM genoeg hebt. Waarom dan koste wat het kost 100% in stand willen houden van BELASTING geld??
  11. [verwijderd] 7 mei 2020 09:48
    Volgens mij beginnen de meningen van de meeste reacties wel op elkaar te lijken: laat KLM failliet gaan, maak een doorstart gefinancierd door de nl overheid en maak het derhalve los van Air France. Ik hoor geen geluiden meer dat dit nog goed gaat komen, terwijl ik dit eerder eerder wel hoorde.

    Tijdens het debat gisteren hoorde ik partijen veel voorwaarden stellen, maar ook vrijwel allemaal zeggen "we moeten KLM redden".

    Maar zou het niet interessant om eens te kijken wat er gebeurt als nl overheid niet ingrijpt. Wat gebeurt er als het geld dat Fr overheid in afklm stopt alleen naar air france gaat?
  12. DagoHar 7 mei 2020 09:52
    quote:

    africa2 schreef op 6 mei 2020 18:14:

    Ga eruit nu het nog kan ,aandeelhouders zijn straks de ..... een extreme emissie of nationalisatie .Al heb je verlies WEGWEZEN
    Ik vrees ook nationalisering van dit bedrijf, heb het zelf met Fortis meegemaakt, veel te lang blijven zitten, je kunt nu nog iets redden.

    Afslanken, die deels onnodige toeristenvluchtjes eruit, scheelt ook een hoop ziekte in de omgeving van Schiphol. KLM is zo een bodemploze put aan het worden
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links