Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,400 23 apr 2024 14:44
  • +0,100 (+0,65%) Dagrange 15,360 - 15,450
  • 3.450 Gem. (3M) 226,3K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 503 504 505 506 507 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Vavli 5 mei 2020 16:17
    quote:

    Henry WILLEM schreef op 5 mei 2020 15:44:

    Alles zal afhangen van de eerste kwartaal cijfers , als hier teveel is vastgelegd aan lage prijzen (februari) zal er dit jaar niet veel meer te stijgen zijn.
    Eind 2019 gaf Stoop aan dat 60 procent van de totale vloot al geboekt was voor het eerste kwartaal aan hoge tarieven. Het eerste kwartaal zal dus beter zijn dan het vierde en zoveel zal er in de dip tijdens februari dus niet geboekt zijn. De enige streep door de rekening is de voorraad fuel die gekocht werd in 2019. Maar dat wordt gecompenseerd door de 0,29 dollar die we nog tegoed hebben van 2019. In het vierde kwartaal was het dividend per aandeel 0,75 dollar. Ik mik dus op ergens tussen 1 en 1,5 dollar
  2. [verwijderd] 5 mei 2020 16:33
    quote:

    Chalo schreef op 5 mei 2020 16:17:

    Zelf heb ik geen Tesla aandelen maar ook (veel) Euronav aandelen zoals jullie. Wat ik met mijn commentaar bedoel is simpelweg dat ik geen logica zie met wat er gaande is. Dus niet meer of niet minder.
    Sorry dat ik redelijk bot reageerde, was gefrustreerd dat m'n tanker aandeeltjes kelderen.
  3. PAPA JOE 5 mei 2020 16:52
    Als M&G hun aandeel verhogen boven de 5% is dit een van de positieve gegevens . Die gaan niet verhogen uit liefdadigheid.
    Die hebben alles goed geanalyseerd alvorens te investeren.
    Dus ik heb alle vertrouwen met dit gegeven en met de goede rates en resultaten voor Q1 en goede forecast Q2 de koers naar hogere horizonten zal brengen.
  4. Risky bets 5 mei 2020 17:34
    quote:

    Vavli schreef op 5 mei 2020 16:17:

    [...]

    Eind 2019 gaf Stoop aan dat 60 procent van de totale vloot al geboekt was voor het eerste kwartaal aan hoge tarieven. Het eerste kwartaal zal dus beter zijn dan het vierde en zoveel zal er in de dip tijdens februari dus niet geboekt zijn. De enige streep door de rekening is de voorraad fuel die gekocht werd in 2019. Maar dat wordt gecompenseerd door de 0,29 dollar die we nog tegoed hebben van 2019. In het vierde kwartaal was het dividend per aandeel 0,75 dollar. Ik mik dus op ergens tussen 1 en 1,5 dollar
    Als je voor 2019 div + Q1 div tussen de 1 en 1,5 verwacht, dan ga je denk ik teleurgesteld worden. Ik verwacht ongeveer 0.75 (dus 0.29+0.46), maar misschien verrekenen ze de bunker storage afschrijving toch niet. Echte knal dividend wordt Q2 natuurlijk.

    Ik ben maar weer aan het kopen vandaag. Bizarre drop.
  5. forum rang 5 christo1 5 mei 2020 18:39
    Denk dat de koersval te maken heeft dat de vlcc spot tot 56000 dollar gezakt is en dat zijn nog steeds goede rates die uitermate winstgevend zijn, maar ze vrezen misschien voor nog lagere rates, denkt dat er binnenkort weer volop in India en China olie zal aangekocht worden om hun reserves aan te vullen aan deze lage prijzen en indien de markt verwacht dat binnen zes maanden de olie 40 of 50 dollar per vat zou bedragen, kunnen traders weer aan het werk gaan door vlcc te boeken voor stockage met gevolg dat de rates weer zullen stijgen in normale toestanden.
  6. DW Services 5 mei 2020 18:47
    Ik ben redelijk wat volatiliteit gewoon als ex biotech belegger maar deze laatste 3 maanden zijn toch redelijk heftig te noemen. Elke keer we boven de 10,50 gaan had ik me voorgenomen om te verkopen en lager in te kopen maar elke keer denk ik dan het is de laatste spike en nu gaan ze verder up en ga eraan zijn voor de moeite. Soit blijven zitten is de boodschap.
  7. [verwijderd] 5 mei 2020 19:03
    quote:

    lucky14 schreef op 5 mei 2020 18:43:

    [...]

    daar zit april denk ik bij in?
    Ja klopt en ik had 42 VLCC's gerekend maar er zijn er maar 33 die op spot varen.
    Dan kom ik 1 $ uit voor afschrijving van VLFSO.
    Er zijn 7 schepen bareboat maar zeker drie daarvan zijn sale en leaseback dus die tel ik bij spot bij.
    En dan doe ik alsof de 4 andere bareboat, TI Europe en alle time charters geen cent verdienen.
    1.8$ of 1$, een enorm verschil maar beide hebben voor mij dezelfde betekenis.
  8. forum rang 6 Tordan 5 mei 2020 19:30
    quote:

    Midstreamer schreef op 5 mei 2020 19:03:

    [...]

    Ja klopt en ik had 42 VLCC's gerekend maar er zijn er maar 33 die op spot varen.
    Dan kom ik 1 $ uit voor afschrijving van VLFSO.
    Er zijn 7 schepen bareboat maar zeker drie daarvan zijn sale en leaseback dus die tel ik bij spot bij.
    En dan doe ik alsof de 4 andere bareboat, TI Europe en alle time charters geen cent verdienen.
    1.8$ of 1$, een enorm verschil maar beide hebben voor mij dezelfde betekenis.
    We zullen zien donderdag. Op de Nasdaq nu bijna 11% in de min. Van dik hout...… Mijn geluk is dat de lange calls RDS nu geld in het laatje brengen. De rates kletteren nu ook wel erg hard naar beneden en geeft dit ook het juiste beeld weer vwb de opslagcapaciteit en het vraag en aanbod op olie??
  9. forum rang 4 Rider 5 mei 2020 19:37
    quote:

    lucky14 schreef op 5 mei 2020 19:30:

    [...]

    We zullen zien donderdag. Op de Nasdaq nu bijna 11% in de min. Van dik hout...… Mijn geluk is dat de lange calls RDS nu geld in het laatje brengen. De rates kletteren nu ook wel erg hard naar beneden en geeft dit ook het juiste beeld weer vwb de opslagcapaciteit en het vraag en aanbod op olie??
    Nog steeds bijna dubbel zo hoog dan normaal wel de rates.
  10. Thole 5 mei 2020 20:03
    quote:

    lucky14 schreef op 5 mei 2020 19:30:

    [...]

    We zullen zien donderdag. Op de Nasdaq nu bijna 11% in de min. Van dik hout...… Mijn geluk is dat de lange calls RDS nu geld in het laatje brengen. De rates kletteren nu ook wel erg hard naar beneden en geeft dit ook het juiste beeld weer vwb de opslagcapaciteit en het vraag en aanbod op olie??
    Dat vraag ik me ook af. Normaal is er nog altijd overaanbod van olie op dit moment. Dus op dat vlak niets veranderd. Mss is het een tijdelijke dip: net olieproductie naar beneden, sommige landen die wat opstarten opnieuw, olieprijzen die tijdelijk (?) stijgen, ...

    Misschien is de ilussie (?) er dat het (olie)probleem opgelost geraakt op korte termijn.
  11. Risky bets 5 mei 2020 20:32
    quote:

    Midstreamer schreef op 5 mei 2020 19:03:

    [...]

    Ja klopt en ik had 42 VLCC's gerekend maar er zijn er maar 33 die op spot varen.
    Dan kom ik 1 $ uit voor afschrijving van VLFSO.
    Er zijn 7 schepen bareboat maar zeker drie daarvan zijn sale en leaseback dus die tel ik bij spot bij.
    En dan doe ik alsof de 4 andere bareboat, TI Europe en alle time charters geen cent verdienen.
    1.8$ of 1$, een enorm verschil maar beide hebben voor mij dezelfde betekenis.
    Die rates in April zijn natuurlijk niet weg ofzo, ze zitten alleen niet in het Q1 rapport (maar in het Q2 rapport).

    Huidige wall street estimate voor adjusted eps is $0.86 voor Q1.
  12. [verwijderd] 5 mei 2020 20:49
    Paddy Rogers zegt al jaren dat het beste voor de tankermarkt lage tarieven zijn.
    Als jullie het jaarverslag en de laatste marktupdate presentatie met een half oog hebben bekeken zie je dat tegen 2022 20% van de globale vloot op scrapleeftijd is, er zijn amper new buildings besteld en ik zie niet in wie dat gaat doen zolang er niets gekend is over imo2030. Op de panel gesprekken van capital link zeggen alle ship owners dat het idioot zou zijn om new buildings te bestellen, moet je die op hun woord geloven? Nee, maar zegt toch al iets.
    Lees het speciaal rapport van dit jaar, banken willen niets te maken hebben met scipping. De tijden van 70% lenen voor een schip zijn gedaan. Kapitaal is moeilijk om aan te geraken en zal meer en meer van behoude winst moeten komen.

    Toen in oktober 40 schepen werden gebant schoten de tarieven van 25k naar 200+k. Wat denken jullie dat er gebeurt als er tot 20% is gescrapt en olievraag pikt op? Beter daar wat tijd in steken dan heel de dag naar een prijs zitten te kijken die op en neer stuitert.

    Als ik een vraag stel is het vaak enkel Risky die hier een zinnig antwoord op heeft.
    Dus Risky tis maar om te zeggen dat het wordt geapprecieerd =).
  13. harryhol 5 mei 2020 21:03
    quote:

    Risky bets schreef op 5 mei 2020 20:32:

    [...]

    Die rates in April zijn natuurlijk niet weg ofzo, ze zitten alleen niet in het Q1 rapport (maar in het Q2 rapport).

    Huidige wall street estimate voor adjusted eps is $0.86 voor Q1.
    Is dat incl. 25 cent afschrijving voor bunker ?

    Belangrijkste nieuws van vandaag is het instappen van M&G, die gaan er in voor de lange termijn, en willen vast beginnen met de dividenden. Met een beetje goed fatsoen is 2 euro dividend voor 2020 wel het minimum. Dat geeft ze een instapprijs van rond de 7,50 a 8 bij een NAV van zeg 11 euro, aan het begin van een decennium met stevig minder supply. Degelijke investment case en dat is wat je nu wel eens wil zien bij Euronav. Dan komen we ook van die idiote swings af.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 503 504 505 506 507 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links