Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,370 23 apr 2024 11:24
  • +0,070 (+0,46%) Dagrange 15,360 - 15,450
  • 1.522 Gem. (3M) 226,3K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 501 502 503 504 505 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 mei 2020 16:34
    quote:

    Risky bets schreef op 4 mei 2020 15:28:

    Wat een dramatische post op dat "beursduivel".

    Hoe komen ze erbij dat de helft vast ligt op charters.

    Waarom hebben ze het over 300k rates, dat is een single peak charter van een paar weken geleden.

    "de hamvraag is wanneer Cosco weer van de zwarte lijst wordt afgehaald" --> LOL?

    Mijn excuses dus, had niet op de datum gelet
  2. Risky bets 4 mei 2020 17:06


    quote:

    Midstreamer schreef op 4 mei 2020 16:34:

    Heeft iemand een toegang tot tradewindsnews? Lijkt mij interessant artikel.
    www.tradewindsnews.com/tankers/time-l...
    Dit is het meest relevante stuk.

    Time lag means VLCCs booked for storage still competing for spot cargoes

    Executives from Frontline and Prime Marine explain how actual physical storage on tankers is only now beginning to ramp up

    The bulk of VLCCs and other tankers booked for storage in recent weeks are only now beginning to actually fill their tanks.

    And some vessels have been taking advantage of a time lag between fixing and loading to compete in a strong spot market.

    "We're actually right now beginning to fill up the storage," Frontline Management commercial director Lars Barstad said on a Signal Group webinar.

    "A lot of people think that the minute we fix, the storage starts; it doesn't, there is a long lead time."

    The bulk of ships booked for six or 12-month deals are loading now in the next windows, he added.

    "So that's when we're going to see these ships commit," said Barstad, whose John Fredriksen-controlled company is a major tanker owner.

    He added there had been some vessels secured on time charters for storage in the first round of fixing that "have actually competed in the spot market, not filling up any cargoes at all".

    This is a sign of traders who are being opportunistic in the freight market, Barstad said.

    "I don't think we've seen the real effect of storage," he said.

  3. [verwijderd] 4 mei 2020 18:02
    quote:

    Risky bets schreef op 4 mei 2020 17:06:

    [...]

    Dit is het meest relevante stuk.

    Time lag means VLCCs booked for storage still competing for spot cargoes

    Executives from Frontline and Prime Marine explain how actual physical storage on tankers is only now beginning to ramp up

    The bulk of VLCCs and other tankers booked for storage in recent weeks are only now beginning to actually fill their tanks.

    And some vessels have been taking advantage of a time lag between fixing and loading to compete in a strong spot market.

    "We're actually right now beginning to fill up the storage," Frontline Management commercial director Lars Barstad said on a Signal Group webinar.

    "A lot of people think that the minute we fix, the storage starts; it doesn't, there is a long lead time."

    The bulk of ships booked for six or 12-month deals are loading now in the next windows, he added.

    "So that's when we're going to see these ships commit," said Barstad, whose John Fredriksen-controlled company is a major tanker owner.

    He added there had been some vessels secured on time charters for storage in the first round of fixing that "have actually competed in the spot market, not filling up any cargoes at all".

    This is a sign of traders who are being opportunistic in the freight market, Barstad said.

    "I don't think we've seen the real effect of storage," he said.

    "He added there had been some vessels secured on time charters for storage in the first round of fixing that "have actually competed in the spot market, not filling up any cargoes at all"." Dit betekent dat charterers na een time charter het schip zelf op de spot market aanbieden ipv de originele storage play te doen en nadien pas voor de storage gaan? Dus die schepen waren tot nu toe nog steeds in de spot market en nog niet uit de actieve vloot ==> Dus dat positieve effect van schepen uit de vloot halen voor storage moet nog (voor een stuk) komen?

    Heb jij zicht op de impact van wachttijden? Als een charterer 150k/dag voor een schip betaalt en maar 30k/dag demurrage fee dan laten ze de schepen toch gewoon rotten buiten de haven? Ship owner kan hier naar mijn mening weinig tegen inbrengen. Natuurlijk het schip verbruikt terwijl geen brandstof maar dan nog, bemanning moet natuurlijk doorbetaald worden.
  4. harryhol 4 mei 2020 21:54
    Chappell: Tanker sector traded the future for the present
    Data show oil storage drawdown could begin next month, suggesting a faster return to normalcy
    4 May 2020 16:29 GMT Updated 4 May 2020 16:29 GMT
    By Matt Coyne
    in Stamford
    The oil price collapse has taken what was shaping up to be a multi-year tanker upturn and packed it into a few strong quarters, Evercore's Jonathan Chappell said Monday in downgrading three prominent owners.
    The analyst said the sector had borrowed from the future over the last several weeks, which saw traders rush to charter tankers to store oil in the face of a worldwide glut.
    "You've shoehorned two years of great earnings into two to two and a half quarters," Chappell said on a call explaining his rationale for downgrading shares of crude tanker owners.
    He said his initial expectation was a two year run brought on by solid fundamentals and the IMO 2020 emissions regulations that kicked in 1 January.
    Instead, a breakdown in talks between Opec and its allies in early March saw Saudi Arabia up oil production. Coupled with global demand destruction brought on by the Covid-19 outbreak, and rates skyrocketed thanks to demand for floating storage.
    On the call, Chappell said he still expects second and third quarter results to be positive, but forecasts suggesting oil demand will pick up more quickly as Covid-19 shutdowns end means storage drawdown could begin as early as next month.
    Some ships will remain on floating storage until the end of next year, he said, but a quicker return to normalcy would hurt tanker owners as long-term oil demand stays low and more ships return to the global fleet more quickly.
    Chappell's downgrades — which saw DHT Holdings and Frontline dropped to "in line", or hold, and Nordic American Tankers to underperform, or sell — came after tanker shares fell 9% last week after three consecutive weeks of gains.
    The share slide came after the West Texas Intermediate and Brent Crude oil benchmarks spent the latter half of last week rising.
    "I know this is an incredibly non-consensus call right now. Everybody was bulled up to the hilt in the tanker market. As were we," said Chappell, who two weeks ago forecasted as much as a third of the world's tanker capacity could be dedicated to floating storage.
    "We were pushing it as a very aggressive, positive trade as the floating storage was really driving a mismatch of capacity and rates to the moon."
    He said the newer, less bullish forecast was based on an amalgamation of macro oil and shipping data.
    The downgrades follow a gloomy note from Fearnleys Securities that encouraged investors to cash in on the sector now as it trends downward and a sector-wide downgrade from Cleaves three weeks ago over drawdown concerns.
    Chappell said his top pick among crude tanker shares was Euronav and that product tankers had a longer tail and were still trading at discounts to net asset value.
    At lunchtime, DHT shares were up $0.20 to $7.30, while Frontline shares fell a nickel to $9.02 and Nordic American Tankers $0.21 to $5.91.
    Euronav shares were up $0.45 to $11.10.(Copyright)
  5. forum rang 5 maci 5 mei 2020 08:59
    OPENBAARMAKING VAN EEN
    TRANSPARANTIEKENNISGEVING
    (artikel 14, eerste lid, van de wet van 2 mei 2007
    op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen)
    1. Samenvatting van de kennisgeving

    ANTWERPEN, België, 5 mei 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
    (“Euronav” of de “Vennootschap”) ontving op 30 april 2020 een transparantiekennisgeving
    van M&G Plc. Ingevolge de verwerving van stemrechtverlenende effecten of stemrechten
    op 29 april 2020, bezit M&G Plc nu 5,00% van de stemrechten van de Vennootschap en
    heeft zij aldus de deelnemingsdrempel van 5% bereikt.
    2. Inhoud van de kennisgeving
    M&G Plc
    De op 30 april 2020 gedateerde kennisgeving bevat de volgende informatie:
    • Reden van de kennisgeving:
    Verwerving of overdracht van stemrechtverlenende effecten of stemrechten
    • Kennisgeving door:
    Een moedervennootschap of controlerende persoon
    • Kennisgevingsplichtige perso(o)n(en):
    M&G Plc, 10 Fenchurch Avenue, London EC3M 5 AG
    • Transactiedatum:
    29 april 2020
    • Overschreden drempel:
    5%

    Het hele PB lees je hier: tinyurl.com/yaoact47
  6. harryhol 5 mei 2020 09:21
    quote:

    maci schreef op 5 mei 2020 08:59:

    OPENBAARMAKING VAN EEN
    TRANSPARANTIEKENNISGEVING
    (artikel 14, eerste lid, van de wet van 2 mei 2007
    op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen)
    1. Samenvatting van de kennisgeving

    ANTWERPEN, België, 5 mei 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
    (“Euronav” of de “Vennootschap”) ontving op 30 april 2020 een transparantiekennisgeving
    van M&G Plc. Ingevolge de verwerving van stemrechtverlenende effecten of stemrechten
    op 29 april 2020, bezit M&G Plc nu 5,00% van de stemrechten van de Vennootschap en
    heeft zij aldus de deelnemingsdrempel van 5% bereikt.
    2. Inhoud van de kennisgeving
    M&G Plc
    De op 30 april 2020 gedateerde kennisgeving bevat de volgende informatie:
    • Reden van de kennisgeving:
    Verwerving of overdracht van stemrechtverlenende effecten of stemrechten
    • Kennisgeving door:
    Een moedervennootschap of controlerende persoon
    • Kennisgevingsplichtige perso(o)n(en):
    M&G Plc, 10 Fenchurch Avenue, London EC3M 5 AG
    • Transactiedatum:
    29 april 2020
    • Overschreden drempel:
    5%

    Het hele PB lees je hier: tinyurl.com/yaoact47
    Yes, er is een institutionele belegger aan boord !
  7. Risky bets 5 mei 2020 10:15
    quote:

    Midstreamer schreef op 4 mei 2020 18:02:

    [...]

    "He added there had been some vessels secured on time charters for storage in the first round of fixing that "have actually competed in the spot market, not filling up any cargoes at all"." Dit betekent dat charterers na een time charter het schip zelf op de spot market aanbieden ipv de originele storage play te doen en nadien pas voor de storage gaan? Dus die schepen waren tot nu toe nog steeds in de spot market en nog niet uit de actieve vloot ==> Dus dat positieve effect van schepen uit de vloot halen voor storage moet nog (voor een stuk) komen?

    Heb jij zicht op de impact van wachttijden? Als een charterer 150k/dag voor een schip betaalt en maar 30k/dag demurrage fee dan laten ze de schepen toch gewoon rotten buiten de haven? Ship owner kan hier naar mijn mening weinig tegen inbrengen. Natuurlijk het schip verbruikt terwijl geen brandstof maar dan nog, bemanning moet natuurlijk doorbetaald worden.

    Weet niet precies hoe dat contractueel is geregeld. Volgens mij is demurrage ook maar voor een afgebakende tijd.
  8. [verwijderd] 5 mei 2020 11:12
    quote:

    harryhol schreef op 4 mei 2020 21:54:

    Chappell: Tanker sector traded the future for the present
    Data show oil storage drawdown could begin next month, suggesting a faster return to normalcy
    4 May 2020 16:29 GMT Updated 4 May 2020 16:29 GMT
    By Matt Coyne
    in Stamford

    [...]

    Chappell said his top pick among crude tanker shares was Euronav and that product tankers had a longer tail and were still trading at discounts to net asset value.
    At lunchtime, DHT shares were up $0.20 to $7.30, while Frontline shares fell a nickel to $9.02 and Nordic American Tankers $0.21 to $5.91.
    Euronav shares were up $0.45 to $11.10.(Copyright)

    Met andere woorden: op tijd uitstappen? Of wat lezen jullie hierin?
  9. forum rang 4 boothram 5 mei 2020 11:31
    Teekay Tankers secures $32.4m charters with Chevron (tradewinds)
    16.2 MILJ * /JaaR:SUEZMAX...
    dat is zowat 1/3 van de nieuwwaarde
    de nieuwwaarde van de euronav vloot ligt in de buurt van 6 miljard
    dat zou betekenen dat op de TC MARKT ONG 2 MILJARD MOGELIJK IS VOOR JAARCONTRACTEN, wat is dan mogelijk op de spotmarkt?
  10. Long Short 5 mei 2020 14:42
    quote:

    Midstreamer schreef op 4 mei 2020 18:02:

    [...]

    "He added there had been some vessels secured on time charters for storage in the first round of fixing that "have actually competed in the spot market, not filling up any cargoes at all"." Dit betekent dat charterers na een time charter het schip zelf op de spot market aanbieden ipv de originele storage play te doen en nadien pas voor de storage gaan? Dus die schepen waren tot nu toe nog steeds in de spot market en nog niet uit de actieve vloot ==> Dus dat positieve effect van schepen uit de vloot halen voor storage moet nog (voor een stuk) komen?

    Heb jij zicht op de impact van wachttijden? Als een charterer 150k/dag voor een schip betaalt en maar 30k/dag demurrage fee dan laten ze de schepen toch gewoon rotten buiten de haven? Ship owner kan hier naar mijn mening weinig tegen inbrengen. Natuurlijk het schip verbruikt terwijl geen brandstof maar dan nog, bemanning moet natuurlijk doorbetaald worden.

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 501 502 503 504 505 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links