Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Duitsland wil belang in Lufthansa in ruil voor steun'

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 SpecuKlaas 30 april 2020 15:22
    Zou NL ook veel meer moeten doen. Zeggenschap opeisen voor steun. Net als in de US.
    En de luchtvaart is een cruciale tak, dus mag een grote vinger in de pot ook een grote zeggenschap zijn. Privatiseer maar , zijn we van die Smith af ook want die leeft op een andere planeet lijkt me.
  2. Patjepeeër 30 april 2020 15:35
    quote:

    Inhoudelijk schreef op 30 april 2020 15:22:

    Zou NL ook veel meer moeten doen. Zeggenschap opeisen voor steun. Net als in de US.
    En de luchtvaart is een cruciale tak, dus mag een grote vinger in de pot ook een grote zeggenschap zijn. Privatiseer maar , zijn we van die Smith af ook want die leeft op een andere planeet lijkt me.
    Wat bedoel je nu? Privatiseren of nationaliseren?
    Je spreekt jezelf een beetje tegen.
  3. WijHetVolk 30 april 2020 16:25
    quote:

    Inhoudelijk schreef op 30 april 2020 15:22:

    Zou NL ook veel meer moeten doen. Zeggenschap opeisen voor steun. Net als in de US.
    En de luchtvaart is een cruciale tak, dus mag een grote vinger in de pot ook een grote zeggenschap zijn. Privatiseer maar , zijn we van die Smith af ook want die leeft op een andere planeet lijkt me.
    Zou je een voorbeeld kunnen geven waarbij inmenging van politiek in commercie vruchten oplevert?
    Als je dit soort bedrijven privatiseert kost dat ons, belastingbetalers alleen maar geld. Het is in het westen namelijk normaal om eerst de politiek in te gaan en daarna pas de commercie. En voor ons, belastingbetalers zou dat gunstiger zijn als dat precies andersom zou zijn.

    Wat me ook meer opvalt (irriteerd) is dat wij als Europa nog steeds geen centraal beleidsplan hebben. Alleen al in de luchtvaart vind een slachting plaats. Alle Europese carriers zouden onder de Europese vlag moeten samenwerken en moeten onderzoeken waar kosten kunnen worden bespaard en stabiliteit kan worden bevorderd. Met of zonder Corona, nu of morgen, Europa kan niet tegen Azië op als het zo versnipperd blijft werken
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links