Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,241 23 apr 2024 17:35
  • +0,016 (+1,31%) Dagrange 1,226 - 1,248
  • 949.579 Gem. (3M) 2,2M

April 2020

1.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 89 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. perry1 28 april 2020 12:45
    Ik snap Koindraak wel heb zelf ook boven 2 echter heb ook veel stuks op 0,95 gekocht. Je weet het niet bij PNL maar ik hou ze vast want geloof heilig in dividend in 2021. 2020 is niet zo boeiend wel fijn dat het goed gaat nu kunnen ze alles goed er onder schuiven. Dan mooie frisse start 2021

  2. forum rang 4 Gaston Lagaffe 28 april 2020 12:54
    quote:

    BW2017 schreef op 28 april 2020 11:34:

    [...]
    Alleen zullen wij wel goede Q2 cijfers krijgen, aangezien de groei en het volume gewoon doorzet.Wat afgelopen kwartalen bij de cijfers niet was, is er nu dus wel een goede Outlook bij Q1 naar Q2 en langer. 2021 zijn namelijk alle kosten geïntrigeerd. Dus de vooruitzichten zijn prima. Als die Pensioenstorting verspreid mag worden zal dat ook duidelijk voor positiviteit zorgen.
    Beste BW, ik ben wat positiever over Q2 geworden omdat de huidige situatie (beperkte lockdown) naar alle waarschijnlijkheid geheel Q2 zal duren. Parcels zal daarvan profiteren. Voor 2021 ben ik positief, voornamelijk omdat Post een stevige EBIT-sprong gaat maken. Voordelen overname Sandd worden dan duidelijk zichtbaar. Het enige wat mij zorgen baart is de stevige economische krimp die onvermijdbaar in Q2 en verder zal optreden. Parcels zal hier toch last van krijgen. Op zich geen probleem indien dit beperkt blijft en Post 'de kar kan trekken' maar dit was begin 2019 niet te verwachten. Dit is dus een tegenvaller. Mijn EBIT-Parcels-2021 prognose van € 125mio was al redelijk voorzichtig maar ik ben benieuwd wat bijvoorbeeld Q3 en Q4-2019 op dit vlak zal laten zien. Een spreiding van de pensioenstorting (hoewel ik deze niet verwacht) is gunstig voor de liquiditeit maar juist op dit punt heet PostNL geen enkel probleem (meer dan genoeg cash zie balans). Op de resultaten zal een gespreide pensioenstorting geen invloed hebben. Ik ben (en blijf) nog steeds positief maar vrees de economische gevolgen van de Corona-crisis.
  3. Rasbeleg 28 april 2020 13:00
    Nieuw op forum. Volg het al wat jaartjes. Toch maar een keer een post :) Zit met 50k gemiddeld 2.4 long in PostNL. Het middelen is een keer klaar...

    Kwaliteit van het forum/draadjes gaat net als de koers van PostNL al jaren omlaag. Wel zie ik de zogenoemde droeftoeters komen en gaan. Gewoon negeren. Iedere reactie daarop is er een te veel.

    Waarom PostNL: ik houd me bezig met ecom en PostNL is en blijft naar mijn mening toch de beste partij. Ik heb diverse bedrijven de overstap zien maken naar DHL en na een jaartje komen ze er toch weer achter dat PostNL hemelaal zo slecht niet was. De markt van ecom blijft groeien en nu helemaal. Daarom verwacht ik dat het aandeel weer gaat stijgen.

    Moet je geduld hebben; ja.
    Heeft het aandeel een slecht track record; ja.
    Is het management meer politiek gedreven; ja.
    Zijn h&p ondernemers: nee.
    Hadden ze Sandd failiet moeten laten gaan en eea over moeten nemen van de curator: ja/nee.
    Werken er goede ondernemende mensen voor h&p: ja.
    Geloof ik in een overname: nee.
    Zou h allemaal nevenactiviteiten moeten hebben; nee.
    Kan p als h weggaat h opvolgen: nee.
    Gaat de vlag uit als h vertrekt en er een echte ondernemer die tent gaat runnen: ja.

    Dat h&p geen echte ondernemers zijn is het grootste probleem met dit aandeel. Soms is de communicatie dusdanig beroerd dat je het liefst zelf die toko een tijd zou runnen. Maar ga het maar doen; een politiek/organisatorisch wespennest.
  4. forum rang 4 Gaston Lagaffe 28 april 2020 13:42
    quote:

    Rasbeleg schreef op 28 april 2020 13:00:

    Nieuw op forum. Volg het al wat jaartjes. Toch maar een keer een post :) Zit met 50k gemiddeld 2.4 long in PostNL. Het middelen is een keer klaar...

    Kwaliteit van het forum/draadjes gaat net als de koers van PostNL al jaren omlaag. Wel zie ik de zogenoemde droeftoeters komen en gaan. Gewoon negeren. Iedere reactie daarop is er een te veel.

    Waarom PostNL: ik houd me bezig met ecom en PostNL is en blijft naar mijn mening toch de beste partij. Ik heb diverse bedrijven de overstap zien maken naar DHL en na een jaartje komen ze er toch weer achter dat PostNL hemelaal zo slecht niet was. De markt van ecom blijft groeien en nu helemaal. Daarom verwacht ik dat het aandeel weer gaat stijgen.

    Moet je geduld hebben; ja.
    Heeft het aandeel een slecht track record; ja.
    Is het management meer politiek gedreven; ja.
    Zijn h&p ondernemers: nee.
    Hadden ze Sandd failiet moeten laten gaan en eea over moeten nemen van de curator: ja/nee.
    Werken er goede ondernemende mensen voor h&p: ja.
    Geloof ik in een overname: nee.
    Zou h allemaal nevenactiviteiten moeten hebben; nee.
    Kan p als h weggaat h opvolgen: nee.
    Gaat de vlag uit als h vertrekt en er een echte ondernemer die tent gaat runnen: ja.

    Dat h&p geen echte ondernemers zijn is het grootste probleem met dit aandeel. Soms is de communicatie dusdanig beroerd dat je het liefst zelf die toko een tijd zou runnen. Maar ga het maar doen; een politiek/organisatorisch wespennest.
    Mooi samengevat (en welkom). Gelijk maar een vraag : wat maakt PostNL voor de verzenden/opdrachtgever beter dan DHL ?
  5. Grote Ogen 28 april 2020 14:01
    Nico PR Bakker/BNPP Markets NL
    @TheDailyTurbo
    ·
    28 m
    POSTNL in daily swing +8, bijna OB, dus zo eerst een pullback naar 1,30+, dan betere EL kansen....
    Tweet citeren

    Lionel
    @Lionel50045254
    · 32 m
    @TheDailyTurbo ha Nico, zou je eens #PostNL kunnen duiden? Topvorming of uitbraak boven sleepkabel? Wat zijn de routepaaltjes? Dank!
  6. Rasbeleg 28 april 2020 15:02
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 28 april 2020 13:42:

    [...]Mooi samengevat (en welkom). Gelijk maar een vraag : wat maakt PostNL voor de verzenden/opdrachtgever beter dan DHL ?
    Dank. Het gaat dan vooral om de flexibiliteit en drukkere periodes (feestdagen). Over PostNL zijn er altijd klachten, maar zij doen het mi nog altijd beter dan DHL. Het zit meer in het aan kunnen van een grote toestroom van pakketten. Het netwerk van DHL is daarvoor nog te klein. Maar ze maken steeds meer meters bij DHL.

    En die PostNL app is echt niet verkeerd. Dat weten ze dan toch weer gedegen neer te zetten. Daar kan de concurrentie nog niet tegenop. En je maakt daarmee de klant van de webwinkel ook indirect tot je eigen klant in de vorm van een gebruiker waarvan je weer allemaal waardevolle data verzamelt. Daar kijken afnemers ook naar. Draait niet meer alleen om het tarief. Gaat ook steeds meer om toegevoegde waarde diensten, waaronder ook bijvoorbeeld pakketpunten (pakket- en briefautomaten). Mijn hoop is dat ze bij PostNL steeds meer de draai maken naar data/technologiebedrijf. Zie het h alleen nog niet runnen. Maar lopen genoeg goede mensen.
  7. Dangr 28 april 2020 15:05
    quote:

    Jemoetwat schreef op 28 april 2020 14:57:

    Lekker vasthouden. Volgende week 1,60+ na Q1 cijfers
    Ik denk dat we die 1,60 deze week al zien. Als de vooruitzichten goed zijn (wat ik niet betwijfel) en dit ook op de juiste manier gecommuniceerd wordt (waar ik wel twijfels over heb), dan staan we volgende week gewoon rond de 2 euro.
  8. forum rang 4 Yes we can 28 april 2020 15:07
    Ik heb de verkoopordertjes die al maanden uitstonden voor alle gekochte plukjes met telkens winst +10% geannuleerd en wacht nu de lopende stijging af. Heel ironisch dat deze moeilijke periode voor iedereen, voor postNL gaat resulteren in goede cijfers. Zou veel liever een paar eurotjes verlies hebben en dat we geen Corona mee hoefden te maken.
  9. ThomasC 28 april 2020 15:15
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 28 april 2020 10:47:

    [...]Kijk dit is goede informatie (AB gegeven). Ik heb me altijd verbaasd dat PostNL voor een decentraal (Web-model) en DHL voor meer centraal (hub and spoke-model) model kiest (ze verrichten exact dezelfde werkzaamheden). Het lijkt er op dat PostNL met zijn SPSC toch ook iets op 'centraal gebied' wil kunnen aanbieden (gericht op zeer grote klanten die ik de buurt actief zijn ?) Bij mijn weten heeft PostNL ongeveer 2 keer zoveel locaties (DC's) als DHL maar PostNL heeft ook 2 keer zoveel markt-volume als DHL (60% <> 30%). Een voordeel van decentraal zou kunnen zijn dat het minder risico-gevoelig is (brand, stakingen e.d.) Als de superhub niet (helemaal) werkt wordt het al snel een probleem voor de hele keten. Op het forum is in het verleden de vraag gesteld hoeveel reserve-capaciteit PostNL binnen de bestaande DC's heeft en of het mogelijk / zinvol is om de capaciteit van bestaande DC's te vergroten (minder Capex) Enig idee ? Hoe kijk jij aan tegen de concurrentie PostNL <> DHL <> GLS/DPD <> Amazone Delivery (nog niet in Nederland) ?
    Volgens mij zijn ze bij Pakketten ook begonnen met een centraal systeem. Dat wil zeggen, er waren iets van 5-6 centra. Ik vermoed dat door de groei natuurlijk evolueerde in een decentraal systeem. Het tegenovergestelde van hoe de brievensorteercentra's zich bewegen. Het past ook wel bij de positie die PostNL in de maatschappij uitdraagt. Maar is voor mijn tijd ;)

    Verder moet je niet vergeten dat er ook synergie is in processen tussen pakketten en briefpost. Denk aan postbussen, aangetekende brieven etc. Maar ook breng en haaldiensten. En voor degene die liever van "Post" afzijn, internationaal gezien is dat echt de plank volledig misslaan. Internationaal gezien is alles tot schoenendoosformaat en <2kg gewoon "post". In die sector zit echt nog steeds veel potentie. Wel gaan er dingen veranderen voor de BTW regelgeving (verlagen drempel naar 0 euro) die cross border eccommerce gaan raken voor de postale wereld. Dit is wel een onzekerheid waarvan ik me afvraag in hoeverre die door de markt erkend wordt.

    SPSC is wel echt alleen voor de kleine pakjes. De locatie is zeker niet toevallig gekozen (overkant vd straat is DC Nieuwegein), maar klanten zullen over het algemeen niet te klagen hebben waar ze nu kunnen aanleveren, er zijn 26 DC's and counting... Wel zie je dat de grote klanten een vaste aanleverplek hebben. Dus een middelgrote klant in Breda kan niet perse aanleveren op DC Breda, als die vol zit. Maargoed, dan is er nog Tilburg, Den Bosch, Son... You get my point ;) En BOL heeft een sorteercentrum van PostNL inhouse zitten in Waalwijk.

    Vergroten (fysiek) van huidige centra's is niet kosteneffectief gok ik, ze zijn echt ontworpen op de huidige footprint. De sorter maakt een rondje door het hele pand en het hele pand is ook langs alle kanten bereikbaar. Je kunt wel langere diensten draaien, meer dagen draaien (dit dus wellicht ten koste van marge, al worden toeslagen ook wel doorberekend aan klanten). Dit is ook waar voornamelijk de capaciteitsvergroting vandaan komt tijdens de decemberdrukte. Hiermee kun je tot 40-50% capaciteit winnen op sommige plekken. Maargoed, dit uitbouwen naar structureel is een ander verhaal.

    Concurrentie Amazon, verwacht dat het in eerste instantie niet zo'n vaart loopt. Ben je wel eens op de NL site geweest? Ik werd er nog niet warm van, zou nu eerder kopen op de DE site kijkende naar aanbod van producten. In media veel aandacht maar in realiteit is er wel een rede dat Amazon zo lang heeft gewacht in NL. Staat of valt met de partnerverkopen/aansluitingen ook. Las tijdje terug een artikel over bpost dat men in België verwacht dat er cherry-picking zal plaatsvinden waar Amazon de randgebieden bij bpost naar binnen duwt en zelf de lucratieve stedelijke kernen gaat bedienen. In landen als Engeland zie je dat ook met andere aanbieders als Yodel en Hermes, die bedienen zelf de winstgevende gebieden en duwen de rest bij Royal Mail naar binnen. Voor PostNL is dit risico niet zo groot, die gaan niet nat op het volume naar Texel of de Biesbosch. Natuurlijk is het voor BOL een uitdaging en daarom voor PostNL indirect ook. Kan ook weer voor meer innovatie zorgen, dingen als stadslogistiek verder uitbouwen bijv. Vooralsnog is Amazon gewoon een klant ;)

    Concurrentie DHL wordt ook steeds dynamischer waar grote klanten over gaan op een dual vendership model, ipv alles via 1 carrier. Vooral voor grote internationale partijen is dit wel een ding, die zullen vaak wel een voorkeur hebben voor de "local hero" maar DHL kan lucratief zijn qua uniformiteit. Maar kan het bericht hierboven van klanten die zijn weggelopen bij DHL en weer terugkomen bij PostNL ook beamen. Uiteindelijk willen de grote vissen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, en zijn wel bereid om daarvoor weg te lopen. Wel wordt er nu aggresiever gestuurd op behoud van grote klanten waar daar eerder wat laconiek over werd gedaan vanuit een marktleiderpositie. DHL is mondiaal natuurlijk een veel grotere speler en draagt ook uit veel aan innovatie te doen, daar kun je als klant gevoelig voor zijn, maar wat je daar in de realiteit van merkt weet ik niet.

    Sorry voor de lange post weer! Koers gaat iig wel lekker.
  10. forum rang 4 Yes we can 28 april 2020 15:20
    quote:

    xof schreef op 28 april 2020 11:09:

    [...]

    Hoop is uitstel van teleurstelling.

    Herna vindt het not-done om over dividend hervatting te praten, terwijl de meeste ondernemingen over dividend stopzetting communiceren icm Corona. ING is welliswaar een bank en PNL groeit dankzij Corona (vlgs Herna “ondanks”), maar tante Pollewop is zeer bezorgd over publieke verontwaardiging. Aandeelhouders moeten (weer) even wachten, eerst een sociaal verantwoordelijk Corona vangnet.

    Herna heeft dan ook gelijk. Dat is not done end dat dividend komt wel. Daar hoeft ze nu niet mee uit te pakken, dat zou bij heel wat mensen in het verkeerde keelgat schieten, ook bij mij als LT belegger in postNL. Enige empathie mag wel lijkt me.
  11. forum rang 4 Yes we can 28 april 2020 15:23
    quote:

    ThomasC schreef op 28 april 2020 15:15:

    [...]

    Volgens mij zijn ze bij Pakketten ook begonnen met een centraal systeem. Dat wil zeggen, er waren iets van 5-6 centra. Ik vermoed dat door de groei natuurlijk evolueerde in een decentraal systeem. Het tegenovergestelde van hoe de brievensorteercentra's zich bewegen. Het past ook wel bij de positie die PostNL in de maatschappij uitdraagt. Maar is voor mijn tijd ;)

    Verder moet je niet vergeten dat er ook synergie is in processen tussen pakketten en briefpost. Denk aan postbussen, aangetekende brieven etc. Maar ook breng en haaldiensten. En voor degene die liever van "Post" afzijn, internationaal gezien is dat echt de plank volledig misslaan. Internationaal gezien is alles tot schoenendoosformaat en <2kg gewoon "post". In die sector zit echt nog steeds veel potentie. Wel gaan er dingen veranderen voor de BTW regelgeving (verlagen drempel naar 0 euro) die cross border eccommerce gaan raken voor de postale wereld. Dit is wel een onzekerheid waarvan ik me afvraag in hoeverre die door de markt erkend wordt.

    SPSC is wel echt alleen voor de kleine pakjes. De locatie is zeker niet toevallig gekozen (overkant vd straat is DC Nieuwegein), maar klanten zullen over het algemeen niet te klagen hebben waar ze nu kunnen aanleveren, er zijn 26 DC's and counting... Wel zie je dat de grote klanten een vaste aanleverplek hebben. Dus een middelgrote klant in Breda kan niet perse aanleveren op DC Breda, als die vol zit. Maargoed, dan is er nog Tilburg, Den Bosch, Son... You get my point ;) En BOL heeft een sorteercentrum van PostNL inhouse zitten in Waalwijk.

    Vergroten (fysiek) van huidige centra's is niet kosteneffectief gok ik, ze zijn echt ontworpen op de huidige footprint. De sorter maakt een rondje door het hele pand en het hele pand is ook langs alle kanten bereikbaar. Je kunt wel langere diensten draaien, meer dagen draaien (dit dus wellicht ten koste van marge, al worden toeslagen ook wel doorberekend aan klanten). Dit is ook waar voornamelijk de capaciteitsvergroting vandaan komt tijdens de decemberdrukte. Hiermee kun je tot 40-50% capaciteit winnen op sommige plekken. Maargoed, dit uitbouwen naar structureel is een ander verhaal.

    Concurrentie Amazon, verwacht dat het in eerste instantie niet zo'n vaart loopt. Ben je wel eens op de NL site geweest? Ik werd er nog niet warm van, zou nu eerder kopen op de DE site kijkende naar aanbod van producten. In media veel aandacht maar in realiteit is er wel een rede dat Amazon zo lang heeft gewacht in NL. Staat of valt met de partnerverkopen/aansluitingen ook. Las tijdje terug een artikel over bpost dat men in België verwacht dat er cherry-picking zal plaatsvinden waar Amazon de randgebieden bij bpost naar binnen duwt en zelf de lucratieve stedelijke kernen gaat bedienen. In landen als Engeland zie je dat ook met andere aanbieders als Yodel en Hermes, die bedienen zelf de winstgevende gebieden en duwen de rest bij Royal Mail naar binnen. Voor PostNL is dit risico niet zo groot, die gaan niet nat op het volume naar Texel of de Biesbosch. Natuurlijk is het voor BOL een uitdaging en daarom voor PostNL indirect ook. Kan ook weer voor meer innovatie zorgen, dingen als stadslogistiek verder uitbouwen bijv. Vooralsnog is Amazon gewoon een klant ;)

    Concurrentie DHL wordt ook steeds dynamischer waar grote klanten over gaan op een dual vendership model, ipv alles via 1 carrier. Vooral voor grote internationale partijen is dit wel een ding, die zullen vaak wel een voorkeur hebben voor de "local hero" maar DHL kan lucratief zijn qua uniformiteit. Maar kan het bericht hierboven van klanten die zijn weggelopen bij DHL en weer terugkomen bij PostNL ook beamen. Uiteindelijk willen de grote vissen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, en zijn wel bereid om daarvoor weg te lopen. Wel wordt er nu aggresiever gestuurd op behoud van grote klanten waar daar eerder wat laconiek over werd gedaan vanuit een marktleiderpositie. DHL is mondiaal natuurlijk een veel grotere speler en draagt ook uit veel aan innovatie te doen, daar kun je als klant gevoelig voor zijn, maar wat je daar in de realiteit van merkt weet ik niet.

    Sorry voor de lange post weer! Koers gaat iig wel lekker.

    Ik bestel ook eerder op Amazon.de Het aanbod is gewoon beter... en aangezien de verzendkosten wegvallen vanaf een bepaald bedrag maakt het ook eigenlijk niets uit. Heb gisteren 4 zonnepaneeltjes binnengekregen van Amazon.de, via... postNL
  12. forum rang 6 gpjf 28 april 2020 15:43
    [quote alias=ThomasC id=12359538 date=202004281515]
    [...]

    Volgens mij zijn ze bij Pakketten ook begonnen met een centraal systeem. Dat wil zeggen, er waren iets van 5-6 centra. Ik vermoed dat door de groei natuurlijk evolueerde in een decentraal systeem. Het tegenovergestelde van hoe de brievensorteercentra's zich bewegen. Het past ook wel bij de positie die PostNL in de maatschappij uitdraagt. Maar is voor mijn tijd ;)

    etc.

    bedankt voor je uitgebreide zinvolle informatie !
  13. forum rang 4 Xynix 28 april 2020 15:51
    quote:

    Yes we can schreef op 28 april 2020 15:23:

    [...]
    Ik bestel ook eerder op Amazon.de Het aanbod is gewoon beter... en aangezien de verzendkosten wegvallen vanaf een bepaald bedrag maakt het ook eigenlijk niets uit. Heb gisteren 4 zonnepaneeltjes binnengekregen van Amazon.de, via... postNL
    Ik heb de afgelopen 2 jaar ook behoorlijk wat besteld bij Amazon.de. Werd tot nu toe steeds geleverd via DHL (tot mijn grote ergernis, die ik duidelijk heb laten merken naar Amazon). Dus als PostNL nu de nieuwe norm zou zijn voor Amazon.de, dan zou dat goed nieuws zijn. Dan praat je toch over flink wat volume. Ik denk op dit moment meer dan Amazon.nl.
1.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 89 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links